Bukan Ada Unsur Khianat Rasuah Anwar Persoal Kekecohan Tentang Rakaman Audio


 

PETALING JAYA - Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap menafikan pembabitannya dalam isu rakaman audio yang kononnya mengandungi suara miripnya dalam satu perbualan telefon dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
Beliau turut mempersoalkan apa isu yang timbul tentang rakaman perbualan tersebut.
Bercakap dalam forum yang dianjurkan oleh Majlis Profesor Negara, Presiden PKR itu mendakwa kerajaan menggunakan rakaman audio tersebut untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada isu-isu rasuah yang melanda negara.
“Apa masalahnya kalau (rakaman audio) itu tulen? Ada (unsur) pengkhianat, rasuah, ada jenayah (dalamnya)? Tidak ada,” kata beliau ketika menjawab soalan profesor Universiti Kebangsaan Malaysia Mohammad Agus Yusoff.
“(Pertamanya), kalau benar ia tulen, siapa yang (merakamnya)? Menyebarkannya dan mengintip orang lain adalah salah.
“Kedua, kenapa menteri dalam negeri ( Datuk Hamzah Zainudin) begitu riuh-rendah tentangnya? Tak pernah dengar pasal audio dan video yg lain? Banyak lagi ada (di luar sana).
“Nampaknya sekarang (rakaman audio yang) kononnya antara Anwar dan Zahid ini nak dijadikan modal politik,” kata beliau.
Kedua-dua pemimpin tersebut telah menafikan bahawa mereka yang bercakap dalam klip audio tersebut, yang kononnya dirakam susulan Perhimpunan Agung UMNO bulan lalu, di mana parti tersebut memutuskan bahawa tidak sepatutnya ada kerjasama politik dengan Anwar, PPBM dan DAP dalam pilihan raya umum akan datang (PRU15).
Anwar sebelum ini mendakwa rakaman audio itu adalah usaha para pemimpin negara menggunakan tipu helah setelah gagal mengancam atau mendorong rakyat untuk menyokongnya.
Susulan itu, Hamzah berkata, kementeriannya akan menyiasat kesahihan rakaman audio tersebut. Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador juga menggesa Zahid dan Anwar membuat laporan supaya siasatan dapat dijalankan.
Kata Anwar dalam forum itu, tiada tindakan diambil berhubung rakaman audio sebelum ini yang belum disahkan melibatkan presiden PPBM, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang kononnya “memikat” pemimpin UMNO untuk menyertai partinya.
“Siapa tak dengar (rakaman) audio Muhyiddin yang (berjanji) akan beri jawatan menteri dan syarikat berkait kerajaan kepada pemimpin UMNO?
“Maknanya, pemimpin UMNO boleh dibeli. Sebab itu, sesetengah menteri melompat (parti), sebab nak jaga kedudukan (sendiri), bukan nak jaga ahli UMNO atau rakyat Melayu yang konon diwakilinya,” kata beliau.
Anwar mendakwa, rakaman audio itu digunakan untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada masalah rasuah yang makin berleluasa, dan penggantungan Parlimen.
Ketika ditanya sama ada beliau akan menyahut seruan untuk membuat laporan polis, Anwar berkata: “Saya telah mengeluarkan kenyataan, begitu juga Zahid. Sudah cukup.”
Tambah beliau, banyak isu lebih penting yang perlu ditangani, seperti pengangguran, kemiskinan, dan hal-hal berkait orang Melayu dan Bumiputera.
Sementara itu, kumpulan pro-Anwar, Gerakan Reformasi 98 (Gerak98) berkata, tiada isu yang timbul sekalipun rakaman audio itu tulen.
Bercakap pada sidang media di Kuala Lumpur, ketua kumpulan itu, Datuk Mohamad Ezam Md Nor, berkata, ini kerana tiada langsung elemen dalam rakaman audio itu yang bertentangan dengan “semangat reformasi”.
Kumpulan itu turut menetapkan syarat yang ketat, sekiranya UMNO ingin bekerjasama dengan PKR dalam PRU15, iaitu ia tidak boleh melibatkan kepemimpinan bersifat diktator, mahupun yang terpalit dengan rasuah. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/04/bukan-ada-unsur-khianat-rasuah-anwar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kdn Akan Siasat Ketulenan Dakwaan Rakaman Audio Zahid Anwar

Kdn Akan Siasat Ketulenan Dakwaan Rakaman Audio Zahid Anwar

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 266 hits
KUALA LUMPUR Kementerian Dalam Negeri akan menyiasat ketulenan rakaman audio dan butiran perbualan yang didakwa antara Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tersebar ...
Dalang Cipta Rakaman Audio Zahid Anwar Terbongkar

Dalang Cipta Rakaman Audio Zahid Anwar Terbongkar

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 532 hits
Dalang Cipta Rakaman Audio Zahid Anwar Terbongkar Bekas pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas berkata dia akan bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak mencipta rakaman audio yang didakwa melibatkan Zahid Hamidi dan Anwar Ibrahim Untuk menghe...
Rakaman Audio Tular Zahid Anwar Tak Gadai Semangat Reformasi Kata Ezam

Rakaman Audio Tular Zahid Anwar Tak Gadai Semangat Reformasi Kata Ezam

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 214 hits
April 10 2021 Rakaman audio didakwa melibatkan Presiden PKR Anwar Ibrahim dan Presiden Umno bukanlah satu isu yang boleh merosakkan semangat reformasi Bekas senator Ezam Mohd Nor yang kini memimpin gerakan longgar yang dijuluki nama Gerak 9...
Rakaman Audio Tunjuk Betapa Gundah Gulana Pimpinan Negara Anwar

Rakaman Audio Tunjuk Betapa Gundah Gulana Pimpinan Negara Anwar

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 146 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim menafikan bahawa dia adalah pemilik suara yang dirakam dalam perbualan telefon dengan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Ahli Parlimen Port Dickson itu mendakwa klip audio berkenaan merupakan usaha daripada kepimpin...
Rakaman Audio Anwar Nafi Terlibat Dakwa Wujud Gerakan Guna Beliau Serang Umno

Rakaman Audio Anwar Nafi Terlibat Dakwa Wujud Gerakan Guna Beliau Serang Umno

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 255 hits
PETALING JAYA Selepas Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kini giliran Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pula menafikan bahawa beliau adalah pemilik suara yang dirakam dalam perbualan telefon dengan presiden UMNO itu Ketua pemba...
Rakaman Audio Komplot Zahid Anwar Ahli Umno Kena Tanya Presiden Sendiri Mb Perak

Rakaman Audio Komplot Zahid Anwar Ahli Umno Kena Tanya Presiden Sendiri Mb Perak

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 200 hits
TANJUNG MALIM Ahli UMNO dinasihat agar tidak cepat melenting berikutan pendedahan rakaman audio perbualan telefon yang mengaitkan Presiden parti Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim Pengerusi UM...
Macam Biasa Kenyataan Anwar Mesti Menyalahkan Orang Lain Rakaman Audio Fitnah Tipu Helah Pimpinan Negara

Macam Biasa Kenyataan Anwar Mesti Menyalahkan Orang Lain Rakaman Audio Fitnah Tipu Helah Pimpinan Negara

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 157 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim menafikan bahawa dia adalah pemilik suara yang dirakam dalam perbualan telefon dengan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Ahli Parlimen Port Dickson itu mendakwa klip audio berkenaan merupakan usaha daripada kepimpin...
Rakaman Audio Sahih Saya Bekas Setiausaha Sulit Anwar Kata Azmin

Rakaman Audio Sahih Saya Bekas Setiausaha Sulit Anwar Kata Azmin

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 185 hits
Rakaman audio perbualan telefon dikatakan antara Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden PKR Anwar Ibrahim sahih kata Mohamed Azmin Ali Azmin berkata sebagai bekas setiausaha sulit kepada Anwar beliau yakin ia suara Ketua Pembangkang ...
Rakaman Audio Mirip Suara Anwar Zahid Satu Konspirasi Tahap Tertinggi

Rakaman Audio Mirip Suara Anwar Zahid Satu Konspirasi Tahap Tertinggi

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 271 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONRakaman perbualan peribadi yang didakwa mirip Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dianggap sebagai hari hitam kepada demokrasi Malaysia Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara