Rakaman Audio Tular Zahid Anwar Tak Gadai Semangat Reformasi Kata Ezam


 



April 10, 2021 Rakaman audio didakwa melibatkan Presiden PKR Anwar Ibrahim dan Presiden Umno bukanlah satu isu yang boleh merosakkan semangat reformasi.
Bekas senator Ezam Mohd Nor yang kini memimpin gerakan longgar yang dijuluki nama Gerak 98 berkata demikian ketika mengulas dakwaan perbualan antara Zahid dan Anwar.
“Bagi kita Gerak 98, ia sedikit pun tidak menggadai reformasi.
“Kalau betul apa yang Zahid sebut tidak sedikit pun merosakkan reformasi.
“Dia (Zahid) memperakui Anwar sebagai cikgu dia, dia belajar dari Anwar […]
“Apa yang disebut oleh Anwar juga pada saya tidak menggadai kekuatan reformasi,” kata Ezam di Kuala Lumpur selepas acara flashmob oleh NGO Gerak 98 dan Otai Reformis.
Ezam meninggalkan Umno ketika menjadi pemimpin pemuda. Bekas ketua pemuda PKR itu kemudian meninggalkan parti itu pada 2008 untuk menyertai kembali Umno.
Bagaimanapun, Ezam keluar dari Umno buat kali kedua pada 2016, selepas dua tahun menjadi pengarah komunikasi kementerian kewangan di bawah pentabiran Najib Razak.
Mengulas keputusan PH menamakan Anwar sebagai calon perdana menteri gabungan itu pada PRU15, Ezam berkata ia merupakan usaha positif yang perlu dihormati semua pihak.
“Sebab apa yang berlaku sebelum ini, PH sebut Anwar sebagai ketua tetapi pada masa yang sama masih dengar bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad, masih beri ruang untuk Mahathir serang Anwar,” jelasnya.
 
Sementara itu, Speaker Dewan Negara Rais Yatim menyifatkan amat sukar untuk Anwar dan Zahid meyakinkan orang ramai tentang kepalsuan rakaman audio terbabit.
“Sukar untuk meyakinkan dengan begitu sahaja. Lantaran suara kedua-dua pemimpin ini dikenal ramai.
“Lunaknya, intonasinya, pekikannya, itu didengar oleh masyarakat.
“Jadi kalau menafi, penafian itu harus substantif. Dan sifat substantif itulah yang saya katakan tadi, harus dibuktikan melalui forensik.
“Saya berharap ada tindakan daripada pihak berkuasa dan yang mahir dari segi audio,” katanya ketika ditemui pemberita di Kuala Lumpur.
Rais turut menambah, kegagalan untuk menyelesaikan isu itu turut akan memberi kesan buruk kepada kerajaan, sejurus keadaan politik Melayu dalam negara.
Zahid telah menafikan sekeras-kerasnya suaranya dalam audio itu dan berkata akan melakukan laporan polis berhubung dakwaan tersebut.
 
Anwar pada hari ini pula mempersoalkan adakah dia melakukan sebarang jenayah sekiranya rakaman audio didakwa melibatkannya dengan Zahid adalah tulen.
Dalam perbualan kira-kira empat minit itu, suara yang didakwa sebagai Zahid dan Anwar kedengaran berpuas hati dengan keputusan Perhimpunan Agung Umno (PAU) hujung bulan lalu yang memutuskan untuk tidak lagi bekerjasama dengan Bersatu, serta memberi mandat kepada presiden dan Majlis Tertinggi untuk menentukan masa menarik diri daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN).
Selain itu, suara yang didakwa Zahid berkata apa yang diucapkan ketika PAU hanya bersifat taktikal. Ia dipercayai merujuk kepada kenyataan tiadanya kerjasama dengan Anwar dan DAP.
Suara didakwa Anwar pula berkata lebih baik jika menteri daripada Umno, walaupun seorang, yang menggunakan PAU sebagai sebab untuk meletakkan jawatan, untuk membina momentum. 












Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/04/rakaman-audio-tular-zahid-anwar-tak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Audio Tular Polis Akan Panggil Ahmad Zahid Anwar

Audio Tular Polis Akan Panggil Ahmad Zahid Anwar

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 203 hits
Polis dijangka memanggil Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membantu siasatan kes berhubung rakaman audio yang tular didakwa mirip suara dua pemimpin itu baru baru ini Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bado...
Kdn Akan Siasat Ketulenan Dakwaan Rakaman Audio Zahid Anwar

Kdn Akan Siasat Ketulenan Dakwaan Rakaman Audio Zahid Anwar

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 266 hits
KUALA LUMPUR Kementerian Dalam Negeri akan menyiasat ketulenan rakaman audio dan butiran perbualan yang didakwa antara Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tersebar ...
Rakaman Audio Sahih Saya Bekas Setiausaha Sulit Anwar Kata Azmin

Rakaman Audio Sahih Saya Bekas Setiausaha Sulit Anwar Kata Azmin

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 185 hits
Rakaman audio perbualan telefon dikatakan antara Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden PKR Anwar Ibrahim sahih kata Mohamed Azmin Ali Azmin berkata sebagai bekas setiausaha sulit kepada Anwar beliau yakin ia suara Ketua Pembangkang ...
Rakaman Audio Mirip Suara Anwar Zahid Satu Konspirasi Tahap Tertinggi

Rakaman Audio Mirip Suara Anwar Zahid Satu Konspirasi Tahap Tertinggi

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 271 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONRakaman perbualan peribadi yang didakwa mirip Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dianggap sebagai hari hitam kepada demokrasi Malaysia Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk...
Rakaman Audio Komplot Zahid Anwar Ahli Umno Kena Tanya Presiden Sendiri Mb Perak

Rakaman Audio Komplot Zahid Anwar Ahli Umno Kena Tanya Presiden Sendiri Mb Perak

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 200 hits
TANJUNG MALIM Ahli UMNO dinasihat agar tidak cepat melenting berikutan pendedahan rakaman audio perbualan telefon yang mengaitkan Presiden parti Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim Pengerusi UM...
Dalang Cipta Rakaman Audio Zahid Anwar Terbongkar

Dalang Cipta Rakaman Audio Zahid Anwar Terbongkar

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 532 hits
Dalang Cipta Rakaman Audio Zahid Anwar Terbongkar Bekas pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas berkata dia akan bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak mencipta rakaman audio yang didakwa melibatkan Zahid Hamidi dan Anwar Ibrahim Untuk menghe...
Saya Akan Sumpah Nama Allah Saya Tak Cipta Audio Zahid Anwar

Saya Akan Sumpah Nama Allah Saya Tak Cipta Audio Zahid Anwar

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 175 hits
Malaysiakini Bekas pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas Tun Faisal Ismail Aziz berkata dia akan bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak mencipta rakaman audio yang didakwa melibatkan Zahid Hamidi dan Anwar Ibrahim Untuk menghentikan polemik...
Bersatu Vp Urges Zahid And Anwar To Come Clean On Audio Clip

Bersatu Vp Urges Zahid And Anwar To Come Clean On Audio Clip

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 156 hits
Bersatu has called on Umno president Ahmad Zahid Hamidi and PKR head Anwar Ibrahim to come clean over their ties after an alleged audio recording involving the two emerged In a statement today Bersatu vice president Rafiq Naizamohideen said...
Gampar Pendedahan Rakaman Audio Mirip Suara Zahid

Gampar Pendedahan Rakaman Audio Mirip Suara Zahid

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 246 hits
Politik negara digemparkan dengan pendedahan rakaman suara mirip Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dengan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim Jika betul rakaman audio itu melibatkan Zahid dan Anwar ia satu malapetaka besar kepad...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally