Bn Ulang Silap Besar 2018 Kata Bekas Pembantu Najib


freemalaysiatoday.com
Sean Augustin
-October 9, 2022 9:01 AM
Beberapa calon berpotensi BN langsung tidak mengemas kini halaman Facebook, selain kurang ‘hadir’ di media sosial, kata Romen Bose

PETALING JAYA: Umno dan sekutunya dalam Barisan Nasional (BN) dilihat kembali mengulangi kesilapan sama yang mengakibatkan gabungan itu tumpas pada pilihan raya umum 2018, kata bekas perunding komunikasi kepada Najib Razak.

Romen Bose, yang menulis buku mengenai kejatuhan BN, berkata: “Nampaknya orang dan kumpulan sama yang bertanggungjawab terhadap penjenamaan dan strategi pilihan raya yang membawa kepada kekalahan BN kembali melakukan (perkara sama).”

“Segelintir ahli politik lapuk masih mempunyai kepercayaan peribadi bahawa media sosial sekadar gembar-gembur dan yakin pertemuan dengan akar umbi, menganjurkan makan malam dan memberikan bantuan sudah cukup untuk memenangi sanubari dan minda pengundi.”

Mereka bercakap berdegar-degar mengenai keperluan berkomunikasi di media sosial, kata Bose, namun hakikatnya, “beberapa calon berpotensi malah tidak mempunyai halaman Facebook yang dikemas kini, apatah lagi kehadiran di platform media sosial”.
Romen Bose.Katanya, pengundi muda berkemungkinan menjadi penentu pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, apabila diambil kira jumlah besar dalam golongan itu yang kini boleh mengundi, berbanding 2018.

Bose berkata, cara utama untuk mencapai mereka adalah menerusi platform dalam talian. Bukan lagi rahsia bahawa golongan pengundi ini tidak menggunakan media konvensional sebagai sumber maklumat, malah pempengaruh semuanya muncul dalam talian.

Bagaimanapun, BN dilihat kurang melakukan pelaburan dalam infrastruktur komunikasi dan strategi pengedaran media sosial sewajarnya.

“Tidak penting betapa bagus atau pentingnya mesej yang hendak disampaikan, jika ia tidak ditujukan kepada golongan sasaran untuk mendengar dan melihatnya.”

Mengulas mengenai situasi pembangkang, Bose berkata, mereka juga tidak dapat memberi tumpuan dan menghadapi kemarahan dan rasa tidak puas hati pengundi seperti yang pernah dilakukan pada 2018 dengan skandal 1MDB.

“Analisis kami mendapati golongan muda Malaysia hari ini mahukan lebih daripada bantuan dan makan percuma ketika pilihan raya. Mereka tidak dipacu kemarahan; mereka mempunyai cara pemikiran yang sangat praktikal.

“Mereka ingin tahu apa telah calon jayakan atau akan lakukan untuk mereka, dan apa yang akan dilaksanakan calon dan parti mereka,” katanya.

Bose berkata, golongan muda Malaysia juga ingin mengetahui bagaimana calon dapat “menambah baik kehidupan mereka dan keluarga mereka”.

“Adakah anda janjikan pengurangan signifikan dalam kos sara hidup, pekerjaan lebih baik dan banyak, selain ekonomi yang berkembang dan stabil, pendidikan dan peluang lebih baik?

“Jika anda tidak dapat menyampaikan mesej berkenaan, berkemungkinan golongan itu akan mengundi pihak yang dapat sampaikan (mesej).”

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/10/bn-ulang-silap-besar-2018-kata-bekas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bn Repeating Same Costly Mistakes Of 2018 Says Najib S Ex Aide

Bn Repeating Same Costly Mistakes Of 2018 Says Najib S Ex Aide

papar berkaitan - pada 9/10/2022 - jumlah : 144 hits
Some potential BN candidates don t even have updated Facebook pages much less a presence on social media says a communications consultant PETALING JAYA Umno and its allies in Barisan Nasional appear to be making the same mistakes as in the ...
Kelajuan 5g Amerika Hanya 75mbps Kata Eric Schmidt Bekas Ceo Google

Kelajuan 5g Amerika Hanya 75mbps Kata Eric Schmidt Bekas Ceo Google

papar berkaitan - pada 9/10/2022 - jumlah : 154 hits
Kelajuan 5G Amerika Hanya 75Mbps Kata Eric Schmidt Bekas CEO Google Amerika jauh ketinggalan dengan China dalam perlumbaan mengejar teknologi 5G Walaupun Amerika sebuah negara besar dan dipandang sebagai negara maju namun dari segi penguasa...
Peguam Najib Kata Rm60 6j Hadiah Saudi Tapi Saksi Tak Dapat Sahkan

Peguam Najib Kata Rm60 6j Hadiah Saudi Tapi Saksi Tak Dapat Sahkan

papar berkaitan - pada 29/9/2022 - jumlah : 137 hits
Pemindahan kira kira RM60 6 juta ke dalam akaun peribadi Bank AmIslamic Datuk Seri Najib Razak pada 2011 sebenarnya adalah sebahagian daripada hadiah yang dijanjikan sebanyak AS 100 juta yang dibuat oleh keluarga diraja Arab Saudi dakwa peg...
Rm2 23 Bilion Dimasuk Ke Akaun Najib Oleh Syarikat Berkait Jho Low Putera Faisal Kata Saksi

Rm2 23 Bilion Dimasuk Ke Akaun Najib Oleh Syarikat Berkait Jho Low Putera Faisal Kata Saksi

papar berkaitan - pada 29/9/2022 - jumlah : 170 hits
malaysiatoday com September 28 2022 7 43 PMNajib Razak berdepan empat pertuduhan menggunakan kedudukan beliau untuk memperoleh rasuah berjumlah RM2 3 bilion daripada dana 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah sama ...
Rm2 08 Bilion Masuk Akaun Najib Dalam Dua Bulan Kata Saksi

Rm2 08 Bilion Masuk Akaun Najib Dalam Dua Bulan Kata Saksi

papar berkaitan - pada 27/9/2022 - jumlah : 155 hits
Seorang pegawai bank hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa wang berjumlah RM2 08 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi AmIslamic Bank Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi sembilan transaksi pada 2013 Pengurus Cawangan ...
Legasi Najib Razak Battersea Power Station Di London Bakal Berikan Pulangan Besar Kepada Rakyat Malaysia

Legasi Najib Razak Battersea Power Station Di London Bakal Berikan Pulangan Besar Kepada Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 15/10/2022 - jumlah : 201 hits
Oleh JebatSuka atau tidak sepanjang PH memerintah Malaysia tidak ada sebarang kebaikan atau keuntungan yang diperolehi oleh rakyat Malaysia Selain hutang semakin bertambah dan pesta jualan aset strategik negara oleh kepimpinan PH ekonomi Ma...
Kerajaan Diberi Tempoh Dua Bulan Lagi Untuk Selesai Saman Bekas Hakim

Kerajaan Diberi Tempoh Dua Bulan Lagi Untuk Selesai Saman Bekas Hakim

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 159 hits
KUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi di sini memberi tempoh dua bulan lagi untuk kerajaan meneliti kemungkinan cadangan penyelesaian dalam saman yang difailkan sekumpulan 35 individu terdiri daripada bekas anggota badan kehakiman dan tujuh balu bek...
Bekas Mb Pahang Tan Sri Adnan Yaakob Umum Persaraan Sebagai Wakil Rakyat

Bekas Mb Pahang Tan Sri Adnan Yaakob Umum Persaraan Sebagai Wakil Rakyat

papar berkaitan - pada 12/10/2022 - jumlah : 116 hits
nbsp KUANTAN Bekas Menteri Besar Pahang Tan Sri Adnan Yaakob hari ini mengumumkan persaraannya selepas lebih 36 tahun berkhidmat sebagai Wakil Rakyat Kita semua sedia maklum Dewan Undangan Negeri Pahang akan dibubarkan dalam sedikit masa la...
24 Kanak Kanak Antara 36 Terbunuh Ditembak Bekas Anggota Polis

24 Kanak Kanak Antara 36 Terbunuh Ditembak Bekas Anggota Polis

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 135 hits
BANGKOK Sekurang kurangnya 36 orang termasuk kanak kanak terbunuh dalam kejadian tembakan di sebuah pusat jagaan kanak kanak di wilayah Nong Bua Lamphu Thailand Menurut kenyataan Polis Thailand lelaki bersenjata berusia 34 tahun yang melari...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Apa Itu Wang What Is Money

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Al Ikhsan Sports Spend And Win

Cuci Karpet

Lambstongues The Benefits Of Plastic Downspouts Over Metal Alternatives

Beyond The High Exploring The Therapeutic Uses Of Thca Flower In Houston

Mahkamah Warga Emas Bunuh Jiran Hukuman Diganti Penjara 30 Tahun

From The Dock To Rubbing Shoulders With Pmx Kk Mart Founder Shows Steely Resurgence With Uzbek Expansion Plan