Bn Ugut Zafrul Sehingga Khamis Ini Untuk Terima 2 Syarat



Anggota Parlimen BN konsisten menyokong Belanjawan 2021 yang dijangka melalui proses undian pada Khamis ini hanya jika dua permohonan utama gabungan itu diluluskan.

Malah, Setiausaha Agung Umno, Ahmad Maslan berkata Menteri Kewangan, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz mempunyai masa sehingga Khamis ini untuk mempertimbangan permohonan tersebut.

“(Belanjawan 2021) juga dibincangkan dan mengenai Belanjawan tentunya kita masih lagi menyatakan bahawa kita menyokong belanjawan dan sokongan kita juga meminta agar dua permohonan utama akan diluluskan dan kita ada sehingga Khamis ini untuk pertimbangan menteri kewangan,” katanya kepada pemberita di lobi Menara Dato Onn, Kuala Lumpur, hari ini.

Ahmad Maslan tidak menyebut perincian dua permohonan utama BN itu.

Bagaimanapun Ahmad Maslan dipercayai merujuk kenyataan Pengerusi Kelab Penyokong BN Najib Razak yang berulang kali menegaskan, BN hanya akan menyokong belanjawan sekiranya terdapat lanjutan moratorium pinjaman dan kebenaran individu mengeluarkan sehingga RM10,000 dari Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Terdahulu hari ini, Ahmad yang juga anggota parlimen Pontian hadir dalam mesyuarat menteri-menteri BN bersama Presiden Umno, Dr Ahmad Zahid Hamidi yang bermula sekitar jam 5 petang.

Mesyuarat yang berlangsung sehingga malam ini menjadi perhatian di saat ada anggota parlimen Umno yang tidak berpuas hati dengan belanjawan.

Pengerusi Lembaga Penasihat Umno Tengku Razaleigh Hamzah sebelum ini dilaporkan berkata anggota parlimen patut diberi kebebasan sama ada untuk menyokong, menolak atau berkecuali ketika undian nanti, berbeza dengan undian berdasarkan parti yang menjadi kelaziman.

Selain itu, mesyuarat malam ini juga berlangsung pada saat berlakunya perselisihan dalam Umno apabila beberapa pemimpin parti menyerang Annuar Musa dalam soal hubungan antara parti itu dengan Bersatu.

Antaranya, Timbalan Pengerusi Umno Johor, Nur Jazlan Mohamed yang menempelak Annuar semalam, berkata akar umbi Umno sudah muak dengan MP Ketereh yang seolah telah menjadi seperti jurucakap Bersatu.



Agak janggal juga apabila Ahmad Maslan membuat pengumuman hari ini bagi pihak BN, walaupun Annuar merupakan setiausaha agung BN.

Dalam perkembangan lain, Ahmad Maslan juga berkata mesyuarat Majlis Presiden BN hari ini memutuskan menteri-menteri BN perlu mengadakan pertemuan empat mata bersama presiden Umno setiap dua minggu sekali.

"Kita akan mengadakan mesyuarat bersama menteri dan presiden ini dua minggu sekali, dan itu adalah keputusan yang dibuat sebentar tadi bahawa setiap dua minggu sekali menteri dan presiden dan saya akan bertemu dengan menteri menteri BN untuk kita berbincang tentang dasar-dasar kerajaan yang boleh diberikan input oleh parti parti kepada menteri BN," katanya.

MR : BN rasa konfiden boleh memerintah jika ada PRU-15 mengejut? Mereka fikir rakyat akan menyokong. Mereka fikir rakyat tak meluat dengan politik mengugut dan kecelaruan dasar pada UMNO. Pemimpin yang masih tamak kuasa dan jawatan?




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mindarakyat.net/2020/11/bn-ugut-zafrul-baca-pn-masa-sampai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bn Beri Zafrul Masa Sampai Khamis Pertimbang Permohonan Ahmad Maslan

Bn Beri Zafrul Masa Sampai Khamis Pertimbang Permohonan Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 316 hits
Anggota Parlimen BN konsisten menyokong Belanjawan 2021 yang dijangka melalui proses undian pada Khamis ini hanya jika dua permohonan utama gabungan itu diluluskan Malah Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata Menteri Kewangan Tengku Zaf...
Takut Kena Kecam Dengan Netizen Terima Gelaran Datuk Dira Abu Zahar Anggap Amanah Besar

Takut Kena Kecam Dengan Netizen Terima Gelaran Datuk Dira Abu Zahar Anggap Amanah Besar

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 452 hits
Hiburan Pelakon Datuk Dira Abu Zahar akhirnya membuka mulut serta berkongsi mengenai gelaran Datuk yang diterimanya dari penganugerahan Darjah Pangkuan Seri Melaka pada Ahad lalu Menerusi satu kemas kini di Instagram miliknya Dira memuat n
Hiburan Baca Surah Al Kahfi Di Instagram Alif Satar Terima Pujian Netizen

Hiburan Baca Surah Al Kahfi Di Instagram Alif Satar Terima Pujian Netizen

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 246 hits
Berkongsi sebuah video memaparkan dirinya membaca surah Al Kahfi di laman Instagram sebelum berkunjung ke masjid untuk solat Jumaat pelakon versatil Alif Satar raih pujian netizen Posting yang menonjolkan bakatnya mengalunkan ayat ayat suci...
6077 Terima Kasih Ppim Di Atas Sumbangan Ini Media Bersatu Titiwangsa P 119 10 11 2020

6077 Terima Kasih Ppim Di Atas Sumbangan Ini Media Bersatu Titiwangsa P 119 10 11 2020

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 264 hits
Bersama Timbalan Menteri Belia Sukan dan bersama Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia Ybhg Dato Nadzim Johan menyampaikan sumbangan susu ILHAM dan Sanitizer dan Face Mask kepada keluarga keluarga yang memerlukan khususnya yang ad...
Atm Dijangka Terima 6 Helikopter Md530g Mulai Jun Tahun Depan

Atm Dijangka Terima 6 Helikopter Md530g Mulai Jun Tahun Depan

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 247 hits
ATM dijangka menerima enam helikopter jenis MD530G secara berperingkat mulai Jun tahun depan KUALA LUMPUR Angkatan Tentera Malaysia dijangka menerima enam helikopter jenis MD530G secara berperingkat mulai Jun tahun depan kata Menteri Kanan ...
Tunggu Penggulungan Menteri Kewangan Sebelum Terima Tolak Bajet

Tunggu Penggulungan Menteri Kewangan Sebelum Terima Tolak Bajet

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 213 hits
Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu menjelaskan bahawa partinya akan melihat dahulu jawapan Menteri Kewangan ketika menggulung Belanjawan 2021 nanti sebelum membuat keputusan menyokong atau menolak belanjawan tersebut Beliau menjelask...
Golongan B40 Bakal Terima Rm180 Untuk Pembelian Smartphone Baharu

Golongan B40 Bakal Terima Rm180 Untuk Pembelian Smartphone Baharu

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 281 hits
Golongan B40 Bakal Terima RM180 Untuk Pembelian Smartphone Baharu Mulai tahun 2021 individu kalangan B40 layak untuk memohon bantuan kredit telekomunikasi bernilai RM180 Bantuan ini boleh digunakan sama ada untuk melanggan Internet atau pem...
Kpk Terima 1 650 Pengaduan Bansos Corona Paling Banyak Tak Terima Meski Terdaftar

Kpk Terima 1 650 Pengaduan Bansos Corona Paling Banyak Tak Terima Meski Terdaftar

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 155 hits
Ipi mengatakan keluhan yang paling banyak dilaporkan masyarakat adalah pelapor yang tak menerima bantuan padahal sudah mendaftar Menurut Ipi laporan tersebut diterima pihaknya hingga 730 laporan
Nookhiriah Dedah Terima Mesej Pengguna Ig Nak Santau

Nookhiriah Dedah Terima Mesej Pengguna Ig Nak Santau

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 244 hits
Apa salah akak Akak tak kenal kau dik Tapi akak boleh tertengok IG Story kau tadi Sempatlah akak snap gambar kau dik Dengan artis famous tu Tapi tak payahlah akak post kat sini Akak simpan yer demikian tulis pelakon Noorkhiriah yang turut m...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli