Biodata Da Ie Syed Perkembangan Kes Terkini


Da’i Syed atau nama sebenar Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful adalah merupakan seorang pendakwah selebriti di Malaysia. 
Beliau menjadi terkenal selepas menyertai program realiti keagamaan Da’i Pendakwah Nusantara yang memfokuskan kepada dakwah Islam. 
Keperibadian beliau yang mesra dan gaya penyampaian yang relevan dengan golongan muda menjadikannya popular sebagai seorang pendakwah selebriti. 
Berikut dikongsikan info lebih lanjut mengenai beliau, Da’i Syed. 
BACA JUGA: Biodata Ustaz Don Daniyal, Pendakwah & Usahawan Berjaya
Biodata Da’ie Syed Sumber: daisyed_
Berikut adalah biodata ringkas Da’ie Syed Syed (Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful):
Nama Penuh: Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Nama Popular: Da’i Syed Tarikh Lahir: 1995 (Umur 29 tahun pada tahun 2024) Tempat Lahir: Kuantan, Pahang, Malaysia Agama: Islam Kerjaya: Pendakwah, Penceramah, dan Selebriti Perkahwinan: Beliau berkahwin dengan Nurul Hanafi Ismail, seorang pengacara, pada 4 Disember 2022. Anak: Seorang anak perempuan bernama Sharifah Fatma Nour Jamalullail, dilahirkan pada Ogos 2024. Kerjaya Da’ie Syedmula mendapat perhatian melalui program Da’i Pendakwah Nusantara, dan menjadi selebriti yang menonjolkan konten keagamaan yang aktif di Malaysia. 
Beliau juga sering dijemput ke acara-acara keagamaan dan juga menjadi penceramah dalam pelbagai platform, termasuk di televisyen dan media sosial.
Da’ie Syed juga aktif di media sosial, di mana beliau menyampaikan konten dakwah secara santai dan mudah difahami oleh golongan muda. Ini menjadikannya seorang tokoh berpengaruh dalam dunia digital Islam di Malaysia.
Kehidupan Peribadi Sumber: daisyed_
Pada 3 Disember 2022, Da’i Syed berkahwin dengan Hana Ismail, seorang pengacara dan personaliti televisyen. Mereka dikurniakan seorang anak perempuan pada Ogos 2024.
Berikut adalah biodata ringkas Hana Ismail, isteri kepada Da’i Syed:
Nama Penuh: Nurul Hanafi Ismail Nama Popular: Hana Ismail Umur: 38 tahun (pada 2024) Kerjaya: Pengacara dan personaliti televisyen Perkahwinan: Berkahwin dengan Da’i Syed pada 3 Disember 2022 Anak: Seorang anak perempuan bernama Sharifah Fatma Nour Jamalullail Kerjaya: Hana Ismail aktif dalam dunia penyiaran dan pernah terlibat dalam pelbagai program berkaitan keagamaan dan motivasi. Perkembangan Kes Terkini  Pada November 2020, Da’ie Syed menjadi subjek perhatian media apabila beberapa tuduhan jenayah seksual, termasuk rogol, dibuat terhadapnya. 
Kes ini berkait dengan kejadian yang didakwa berlaku di sebuah kondominium pada tahun 2019. Perbicaraan kes ini berjalan selama beberapa tahun. 
Pada 30 Ogos 2024, Da’ie Syed (Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful) telah dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam setelah didapati bersalah merogol seorang wanita pada tahun 2019 di sebuah kondominium di i-City, Shah Alam. 
Sumber: Sinar Harian Mahkamah mendapati bahawa pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap Da’i Syed, yang kini berusia 29 tahun. 
Kes ini menarik perhatian ramai kerana Da’i Syed merupakan seorang pendakwah selebriti yang terkenal sebelum kontroversi ini berlaku.
Selepas mendengar keputusan hukuman, Da’ie Syed dilaporkan menangis teresak-esak di dalam kandang tertuduh sebelum memeluk isterinya, Hana Ismail, yang turut berada di mahkamah untuk memberikan sokongan.
Isterinya, yang baru melahirkan anak perempuan mereka, turut memohon doa dan kekuatan daripada masyarakat untuk menghadapi ujian ini.
Sumber: Harian Metro Mahkamah memutuskan bahawa Syed gagal membuktikan keraguan munasabah dalam kes tersebut​. Hukuman penjara tersebut mula berkuat kuasa pada hari yang sama keputusan diumumkan​. 
NOTA: Semua info dan maklumat yang disiarkan adalah berdasarkan artikel yang diterbitkan oleh media tempatan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/biodata-daie-syed/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=biodata-daie-syed

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biodata Hana Ismail Pengacara Terkenal Isteri Dai Syed

Biodata Hana Ismail Pengacara Terkenal Isteri Dai Syed

papar berkaitan - pada 31/8/2024 - jumlah : 129 hits
Siapa yang sering menonton rancangan berbentuk keagamaan dan informasi di televisyen pasti tidak asing lagi dengan nama Hana Ismail Si cantik manis ini sering muncul di kaca televisyen dan mencuri ramai mata yang memandang dengan kepetahann...
Tanah Jerlus Masjid India Kronologi Perkembangan Terkini

Tanah Jerlus Masjid India Kronologi Perkembangan Terkini

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 123 hits
Pada 23 Ogos yang lalu kita digemparkan dengan tragedi tanah jerlus yang berlaku di Jalan Masjid India dimana seorang wanita telah jatuh ke dalam lubang yang begitu dalam Sehingga ke tarikh artikel ini ditulis mangsa Vijaya Laksmi Goli 48 d...
Bekas Ahli Parlimen Akan Dipanggil Rakam Keterangan Dalam Kes Gangguan Seksual

Bekas Ahli Parlimen Akan Dipanggil Rakam Keterangan Dalam Kes Gangguan Seksual

papar berkaitan - pada 19/8/2024 - jumlah : 78 hits
Hafidzul Hilmi Mohd NoorHafidzul hmetro com myPetaling Jaya Polis menjalankan siasatan terhadap seorang bekas Ahli Parlimen yang didakwa terbabit dalam kes gangguan seksual terhadap seorang wanita di sebuah pasar raya terkemuka di Kota Dama...
Remaja Suspek Kes Bunuh Kanak Kanak Orang Asli Direman Seminggu

Remaja Suspek Kes Bunuh Kanak Kanak Orang Asli Direman Seminggu

papar berkaitan - pada 19/8/2024 - jumlah : 85 hits
IPOH 19 Ogos Seorang remaja lelaki yang ditahan berhubung kematian seorang kanak kanak perempuan berusia 10 tahun yang dipercayai dirogol dan dibunuh di Kampung Bersah Pos Kuala Mu direman selama tujuh hari bermula hari ini Perintah reman i...
Arwah Selalu Nasihat Berhati Hati Banyak Kes Jenayah Menakutkan Tak Sangka Dia Yang Jadi Mangsa Sepupu Cikgu Istiqomah

Arwah Selalu Nasihat Berhati Hati Banyak Kes Jenayah Menakutkan Tak Sangka Dia Yang Jadi Mangsa Sepupu Cikgu Istiqomah

papar berkaitan - pada 20/8/2024 - jumlah : 97 hits
Siti Nor Fadilah Ahmad 38 sepupu kepada Istiqomah Ahmad Rozi 33 guru wanita yang dibunuh dengan kejam tidak menyangka pesanan arwah kepada keluarga agar berwaspada berakhir dengan dirinya menjadi mangsa Arwah sempat menasihati saya supaya b...
Kes Keropok Beracun Sebabkan Kematian Dua Budak Pekebun Dakwa Datuk Mangsa Putar Belit Cerita Sebenar

Kes Keropok Beracun Sebabkan Kematian Dua Budak Pekebun Dakwa Datuk Mangsa Putar Belit Cerita Sebenar

papar berkaitan - pada 19/8/2024 - jumlah : 87 hits
nbsp Bila ada kematian pertama baru aku ditahan Pada hari aku ditahan aku berada di kampung rumah mertua aku sebab aku hantaq anak bini aku balik sana Aku rasa aku akan ditahan sebab tu lah aku hantar anak bini balik kampung mertua aku Kelu...
Panas Wan Paisal Jadi Raja Claim Kenyataan Terkini Dari Azam Baki Ska

Panas Wan Paisal Jadi Raja Claim Kenyataan Terkini Dari Azam Baki Ska

papar berkaitan - pada 7/9/2024 - jumlah : 65 hits
Susulan itu rata rata warganet menempelak kenyataan Wan Fayhsal selain mengingatkan kedudukan dirinya yang hanya ahli parlimen pembangkang Antaranya nizam musa menulis Kau cakap tiada siapa kisah pun PMX cakap dalam EEF di depan puluhan wak...
Sprm Mengganas Akan Bangkrapkan Kenyataan Terkini Ds Anwar Ibrahim Pmx

Sprm Mengganas Akan Bangkrapkan Kenyataan Terkini Ds Anwar Ibrahim Pmx

papar berkaitan - pada 5/9/2024 - jumlah : 69 hits
Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Azam Baki berkata beliau akan memastikan kesemua penjenayah rasuah akan dibankrapkan jika didapati bersalah melakukan perbuatan itu Dalam satu temu bual bersama Bernama baru b...
Terkini Poligami Maria Chin Bidas Sanusi Kerabat Salah Tetap Dihukum

Terkini Poligami Maria Chin Bidas Sanusi Kerabat Salah Tetap Dihukum

papar berkaitan - pada 6/9/2024 - jumlah : 76 hits
Antara menarik pagi ini 1 Petronas tegaskan operasi di perairan Sarawak patuhi arahan kerajaan dan sah 2 Malaysia dan Rusia perlu pertimbang penerbangan terus antara dua negara 3 Tengku Hassanal titah hukuman tegas dikenakan terhadap keraba...
Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Ramai Di Atas Jalan Balik Kampung


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Seketika Di Bandar Hatyai

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Bersama Melawan Denggi Meningkatkan Kesedaran Komuniti Tentang Denggi Dan Pencegahannya

Syarikat Yang Bagus Cari Pekerja Yang Bagus Cari Syarikat Yang Bagus Cari Pekerja Yang Bagus