Bina Kerjaya Sebagai Fotografi




Dalam dunia moden ini, bidang fotografi telah melonjak dengan pesatnya. Apatah semenjak pengenalan DLSR yang telah menenggelamkan teknik fotografi menggunakan filem.  Dan dengan kepesatan aplikasi sofware yang boleh menambahbaik gambar yang anda ambil.

Jika anda mempunyai kamera DLSR dan mempunyai sedikit kemahiran menggunakan aplikasi mengedit gambar maka anda layak sebenarnya mencari pendapatan sebagai fotografi sambilan atau sepenuh masa.

Terima kasih kepada DLSR dimana anda boleh megambil gambar berkali-kali dan boleh mengambil gambar dengan posisi yang berlainan  tanpa risau kehabisan filem.

Asas Fotografer DLSR
Keyword untuk menjadi memasuki perniagaan fotografi anda harus mengambil seberapa banyak gambar yang anda mampu. Mengikut pengalaman aku selama 6 tahun dalam bidang fotografi ini, dalam beberapa ratus gambar yang anda ambil, yang benar-benar berkualiti hanyalah suku sahaja!!!

Anda jangan risau, kerana inilah perkara sebenar yang tidak diberitahu oleh semua fotografer yang berada diluar sana. Dan kini saya pasti anda telah mempunyai keyakinan dalam menjadikan bisnes fotografi sebagai platform kerjaya anda.

TETAPI bagaimana hendak memulakan kerjaya ini. Kini terdapat sebuah e-book yang memberi penjelasan yang ampuh bagaimana anda mampu berdiri sendiri sebagai fotografi.

Bidang fotografi kini umpama BOM yang sedang meletup. Kini adalah perkara biasa dalam majlis perkahwinan adalah wajib mengambil gambar semasa majlis resepsi, majlis bertunang, majlis pernikahan, persandingan dan outdoor. Dalam satu majlis perkahwinan sahaja berapa banyak job anda kena buat dan fikirkan pulangan bayaran yang akan akan dapati!!!







Ebook ini akan membantu orang baru seperti anda bagaimana untuk bermula dengan bisnes fotografi. Tanpa mengetahui 7 rahsia dalam ebook PANDUAN BISNES FOTOGRAFI, anda akan mengalami banyak kesukaran seperti yang dihadapi ramai jurufoto baru.

Paling teruk, anda akan berhenti sekerat jalan tanpa mengetahui apakah kesilapan yang telah anda lakukan. Ebook PANDUAN BISNES FOTOGRAFI ini akan membantu anda memulakan bisnes fotografi langkah demi langkah secara betul dan teratur dengan risiko paling rendah.

Daripada ebook ini, terdapat rahsia yang anda akan tahu iaitu : -

Apakah motivasi paling penting untuk menjadi seorang photographer? Tanpa motivasi ini anda mungkin akan gagal di pertengahan jalan.

Apakah set peralatan fotografi yang anda perlu ada walaupun dengan bajet paling minima. Kami akan terangkan secara terperinci fungsi setiap peralatan kamera ini dan bagaimana cara nak dapatkan harga 30-50% lebih murah berbanding harga di pasaran.

Bagaimana nak belajar fotografi tanpa keluarkan wang satu sen pun. Tak perlu ada sijil atau diploma fotografi yang membuang masa anda. Tak perlu pergi ke bengkel atau seminar fotografi. Anda boleh belajar fotografi dengan percuma dan cepat.

Selain fotografi, anda perlu tahu satu kemahiran lain. Kemahiran ini sangat mudah untuk dikuasai dan akan membantu anda dalam pengiklanan khidmat fotografi secara percuma dan juga membina kredibiliti anda dengan pantas.

Kepentingan portfolio fotografi. Apa yang dimaksudkan dengan portfolio? Mengapa portfolio penting dalam perniagaan fotografi? Ramai jurufoto gagal mengembangkan perkhidmatan mereka secara konsisten kerana mengabaikan portfolio. Anda akan tahu bagaimana membina portfolio secara ringkas tapi berkesan dan menguntungkan.

Rahsia sebenar yang tidak diketahui ramai jurufoto iaitu bagaimana mengembangkan perniagaan fotografi ke tahap profesional. Anda tahu rahsia ini, bisnes fotografi anda akan menjadi semakin kencang. Yang penting anda ikut panduan kami satu persatu..

Alang-alang dah buat bisnes fotografi, apa salahnya jika anda pergi ke tahap yang lebih tinggi. Bagaimana nak jadi terkenal di dalam industri sekaligus berpeluang mendapat banyak job-job besar bertaraf antarabangsa.

Panduan ini sangat berguna untuk jurufoto yang bercita-cita besar mengembangkan kerjaya dan mencipta nama dengan fotografi.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.hanifidrus.com/2018/04/bina-kerjaya-sebagai-fotografi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Bina Kerjaya Dalam Bidang Perniagaan

Tips Bina Kerjaya Dalam Bidang Perniagaan

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 358 hits
Bina Kerjaya Dalam Bidang Perniagaan Pernah tak terfikir yang anda bekerja makan gaji tapi sebenarnya anda adalah seorang peniaga Mesti pelik kan Bekerja tapi anda adalah peniaga Apa yang dimaksudkan adalah walaupun dalam apa industri sekal...
Ahli Ajaran Shicheonji Punca Covid 19 Meliar Di Korea Lee Dongwook Dituduh Sebagai Pengikut

Ahli Ajaran Shicheonji Punca Covid 19 Meliar Di Korea Lee Dongwook Dituduh Sebagai Pengikut

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 209 hits
Kalau anda mengikuti perkembangan kes COVID 19 di Korea anda pasti tahu jumlah kes kian meningkat kerana seorang mak cik tua yang merupakan pengikut kumpulan agama Shicheonji telah menjadi super spreader dan menyebarkan virus itu ke ramai o...
Kedudukan Mukhriz Sebagai Mb Kedah Tergugat

Kedudukan Mukhriz Sebagai Mb Kedah Tergugat

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 229 hits
KEDUDUKAN Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah tergugat berdasarkan perkembangan terkini dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia Walaupun rayuan dibuat kepada anggota Bersatu Kedah supaya terus bersama Mukhriz dan bapanya Tu...
Umno Tersinggung Dengan Muhyiddin Berkeras Tetap Mahu Zahid Hamidi Sebagai Tpm

Umno Tersinggung Dengan Muhyiddin Berkeras Tetap Mahu Zahid Hamidi Sebagai Tpm

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 252 hits
Sama ada disengajakan atau tidak perutusan Muhyiddin Yassin yang menyebut hanya mahu melantik mereka yang bersih berkaliber dan berintergiti sebagai anggota jemaah menterinya telah membuatkan UMNO mula tersinggung dan berkecil hati UMNO mel...
Cara Muafakat Islam Sebagai Jalan Penyelesai Kemelut Dan Permasalahan Serta Pertentangan 9841

Cara Muafakat Islam Sebagai Jalan Penyelesai Kemelut Dan Permasalahan Serta Pertentangan 9841

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 378 hits
Ajak bersemuka One by OneBertemu secara rahsia kepala yang menyokong dan menentang buat pertemuan empat mata Buat persefahaman dan tawaran Kalau niat nak menyatukan puak puak kerana Allah Tentu kandungan pertemuan lebih baik menjadi rahsia ...
Lagu Spotify Kini Boleh Digunakan Sebagai Penggera Pada Samsung Clock Untuk Peranti Galaxy S20

Lagu Spotify Kini Boleh Digunakan Sebagai Penggera Pada Samsung Clock Untuk Peranti Galaxy S20

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 201 hits
Kebanyakan pengeluar yang membangunkan sistem operasi tersendiri untuk peranti Andorid mereka pasti akan hadir dengan beberapa aplikasi tersendiri sedia terbina Contohnya Samsung dengan One UI Xiaomi dengan MIUI OnePlus dengan Oxygen OS dan...
Jika Diumpamakan Sebagai Gelas

Jika Diumpamakan Sebagai Gelas

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 181 hits
Jika kita diumpamakan sebagai gelas jangan sekali kali kita menjadi gelas yang tertutup yang tidak sudi menerima apa apa disebabkan sikap ego dan sombong Atau jangan kita menjadi gelas yang terbuka pada bahagian atasnya tetapi ada pula luba...
Individu Bersih Berintegriti Bebas Rasuah Akan Dilantik Sebagai Menteri Pm

Individu Bersih Berintegriti Bebas Rasuah Akan Dilantik Sebagai Menteri Pm

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 408 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menurunkan tandatangan pada borang rasmi sempena hari pertama bertugas di Bangunan Perdana Putra Putrajaya foto JABATAN PENERANGAN MALAYSIA KUALA LUMPUR Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sedar...
Muhyiddin Yassin Mula Bertugas Harini Ini Sebagai Perdana Menteri Baru

Muhyiddin Yassin Mula Bertugas Harini Ini Sebagai Perdana Menteri Baru

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 549 hits
Baru baru ini Tan Sri Muhyiddin Yasin telah pun dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 8 oleh Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Pengurniaan Suratcara Pelantikan dan Angkat Sumpah Jawatan seba...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom