Bila Anak Main Air Boleh Belajar Macam Macam Bawa Mereka Ke Sunway Lost World Of Tambun


Anak-anak yang sedang membesar akan belajar dari pelbagai sudut. Tidak suka dipaksa, mereka lebih gemar belajar dengan cara yang menyeronokkan. Biarpun belajar sambil bermain, ia sebenarnya sangat membantu untuk anak lebih mudah fokus dan memahami tentang sesuatu.
Gambar hiasan: http://www.shutterstock.com/ Salah satu cara untuk mama papa galakkan anak-anak belajar adalah dengan membenarkan mereka bermain dengan air. Kedengaran pelik, tetapi sebenarnya sangat bagus untuk perkembangan anak-anak. Sangat membantu!
Kebaikan Bila Anak Main Air
Salah satu kebaikan apabila anak bermain dengan air sebenarnya dapat merangsang mereka untuk berfikir dan meningkatkan kemahiran untuk menyelesaikan sesuatu masalah. Sebagai contoh, mereka dapat belajar tentang sains bagaimana objek terapung atau tenggelam.
Gambar hiasan: http://www.shutterstock.com/ Selain itu, dengan bermain air juga secara tidak langsung mengajar anak tentang ilmu matematik. Ketika mengisi air dalam bekas, mereka boleh belajar tentang sukatan dan sebagainya.
Anak-anak juga akan menggunakan kemahiran motor kasar dan halus ketika bermain dengan air. Mengangkat bekas berisi air dapat merangsang motor kasar manakala bermain dengan span basah dapat melatih motor halus anak. Bagus kan?
Gambar hiasan: http://www.shutterstock.com/ Anak Belajar Tentang Emosi & Kemahiran Sosial
Tanpa disedari, apabila anak bermain dengan air sebenarnya dapat membantu anak meluahkan emosi mereka. Perasan atau tidak, anak-anak merasa sangat seronok apabila berendam dalam tab manid atau kolam renang.
Ketika bermain, terutamanya di tempat rekreasi seperti taman tema air sebenarnya menggalakkan anak untuk bergaul dengan kanak-kanak lain. Mereka akan cenderung untuk ‘membuat’ kawan baru dan bermain bersama-sama.
Bagusnya bila bermain air, anak juga dapat belajar untuk berfikir secara kreatif. Sel otak yang berhubung akan membantu anak untuk belajar berimaginasi. Contoh paling dekat, ketika bermain air mereka akan membayangkan diri mereka menjadi ahli bomba, askar, tukang kebung, chef dan sebagainya.
Gambar hiasan: http://www.shutterstock.com/ Bawalah Anak Ke Taman Tema Air!
Sebagai satu galakan untuk merangsang emosi, kemahiran berfikir serta membantu anak-anak untuk mengurangkan rasa stres, mama papa boleh boleh bawa mereka ke taman tema air.

Tahukah mama papa, taman tema air yang sesuai untuk seisi keluarga adalah Sunway Lost World Of Tambun? Bahkan taman tema air ini telah terpilih menjadi salah satu Jenama Pilihan Pa&Ma 2022 untuk anugerah Taman Tema Air Luar KL Paling Happening Pilihan Pa&Ma. Tahniah!

Bestnya Sunway Lost World Of Tambun!
Bagi anda yang merancang percutian hujung minggu di luar Lembah Klang, Sunway Lost World Of Tambun yang terletak di Ipoh, Perak ini pastinya menjanjikan cuti hujung minggu yang cukup bermakna buat anda dan keluarga.
Sunway Lost World Of Tambun yang berkeluasan 40 ekar dan dibuka kepada pengunjung pada 11 November 2004 ini bukan sekadar sebuah taman tema air tetapi ia merupakan satu lokasi hiburan keluarga yang menawarkan pelbagai tarikan istimewa.

Taman tema yang bersifat pengembaraan dalam taman, Sunway Lost World Of Tambun ini menjanjikan yang terbaik buat anda di hujung  minggu. Tidak hanya semata-mata taman tema air, Sunway Lost World Of Tambun mempunyai lapan taman utama yang pastinya mampu memukau pengunjung di dalam dunia pengembaraan.

Kelapan-lapan taman ini terdiri daripada Lost World Water Park, Lost World Amusement Park, Lost World Petting Zoo, Lost World Hot Springs & Night Park, Lost World  Tiger Valley, Lost World Tin Valley, Lost World Adventure Park dan Lost World Hippo Kingdom.

Tidak hanya sarat dengan aktiviti air dan permainan yang menguji adrenalin bahkan anak-anak berpeluang berinteraksi dengan pelbagai haiwan di Lost World Petting Zoo. Taman tema Sunway Lost  World Of Tambun juga dibuka sehingga malam dengan pelbagai aktiviti menarik untuk para pengunjung menikmati masa hebat ketika di sini.

Raikan Rabbit Wonderland Di Sunway Lost World of Tambun Pada Tahun Baru Cina Ini!
Paling menarik sempena cuti panjang Tahun Baru Cina ini, Sunway Lost World of Tambun akan menganjurkan sambutan Tahun Baru Cina dimana taman-taman akan diterangi dengan tanglung dan dihiasi dengan bunga-bunga yang beraneka warna.
Semua acara menarik dan gilang gemilang ini bermula dari 20 Januari sehingga 29 Januari 2023 ini.

Paling menarik, konsep Rabbit Wonderland dengan tema Water Rabbit turut diketengahkan. Idea hebat ini diilhamkan oleh Hobbit House dimana 14 lubang hobbit yang berbeza dan unik yang menempatkan 14 baka arnab yang rare di dalam setiap lubang.
Tidak hanya keseronokkan bermain, di sini juga tersedia pelbagai acara menarik sepanjang Tahun Baru Cina ini. Antaranya seperti tarian singa akrobatik, God of Prosperity, Dream Bunny dan Luminous Dragon Dance serta Hopping New Year, Chinese Culture Meet and Greet, Hari Musim Bunga dan Tarian Muhibbah.
Jangan lepaskan peluang ke sini!

Bagi anda yang mahu mengetahui lebih lanjut tentang Sunway Lost World Of Tambun, bolehlah layari https://sunwaylostworldoftambun.com/, ke laman Facebook https://www.facebook.com/lostworldoftambun, ke laman Instagram https://www.instagram.com/sunwaylostworldoftambun/ atau hubungi talian +605 542 8888
The post Bila Anak Main Air, Boleh Belajar Macam-Macam. Bawa Mereka Ke Sunway Lost World Of Tambun! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/bila-anak-main-air-boleh-belajar-macam-macam-bawa-mereka-ke-sunway-lost-world-of-tambun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Perlu Mainan Mahal Main Gelas Kertas Macam Ni Pun Boleh Uji Minda Anak Jimat

Tak Perlu Mainan Mahal Main Gelas Kertas Macam Ni Pun Boleh Uji Minda Anak Jimat

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 108 hits
Tak perlu beli sesekali apa kata kita gunakan mainan semulajadi yang ada disekeliling kita untuk merangsang dan bonding dengan anak Gelas atau cawan kertas yang kita nampak sebagai sampah selepas menggunakannya sebenarnya cukup banyak manfa...
Tak Bawa Anak Kena Matahari Punca Kurang Vitamin D Doktor Kongsi Waktu Sesuai Bawa Anak Main Matahari

Tak Bawa Anak Kena Matahari Punca Kurang Vitamin D Doktor Kongsi Waktu Sesuai Bawa Anak Main Matahari

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 125 hits
Kebanyakkan ibu bapa zaman sekarang terlalu sibuk sehingga tiada masa untuk membawa anak anak bermain dan pendedahan kepada cahaya matahari Tambah pula bagi yang tinggal di kawasan rumah bertingkat Sebolehnya luangkan sedikit masa untuk baw...
Arab Saudi Larang Bawa Keluar Air Zam Zam Dari Negara Mereka

Arab Saudi Larang Bawa Keluar Air Zam Zam Dari Negara Mereka

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 330 hits
Video Tiktoker kupinjam videomu Nasib Tiktoker ini sama seperti yang aku dan 34 orang lagi jemaah umrah alami pada 27 Disember 2022 di Lapangan Terbang King Abdaziz Jedah tempoh hari Masing masing rasa ralat dan terkilan dengan peraturan ba...
Seronok Belajar Tentang Alam Bawa Anak Berseronok Di Zoo Melaka Taman Burung

Seronok Belajar Tentang Alam Bawa Anak Berseronok Di Zoo Melaka Taman Burung

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 106 hits
Lumrah anak anak nak membesar mereka suka bermain dan explore perkara baru Sepanjang proses tumbesaran mereka dedahkan seberapa banyak ilmu yang boleh kerana semua itu akan menjadi pengetahuan untuk anak dalam menjalani kehidupan mereka Ken...
Elak Anak Minum Air Botol Plastik Dalam Kereta Waktu Tengah Panas Ini Sebabnya Elak Semampu Boleh

Elak Anak Minum Air Botol Plastik Dalam Kereta Waktu Tengah Panas Ini Sebabnya Elak Semampu Boleh

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 145 hits
Air mineral yang disimpan lama lebih lebih lagi waktu tengahari ketika panas sebaiknya dielakkan untuk anak minum Apa sebabnya Menurut perkongsian air dalam botol plastik yang panas ini akan mengganggu imuniti anak Ini yang mak ayah perlu t...
Macam Ni Tampal Tar Jalan Pun Boleh Ke

Macam Ni Tampal Tar Jalan Pun Boleh Ke

papar berkaitan - pada 25/1/2023 - jumlah : 170 hits
Ini projek apakebenda macam ni guna crowdfund ker Kalau betul ni dari majlis amat memalukan Bukan ker setiap projek kerajaan mesti dibuka tender Untuk membuat sesuatu projek mestilah ada inspection kos semua Takkan sekadar melepas batuk dit...
Bapa Pukul Ugut Bunuh Anak Kerana Main Handphone Hingga Lewat Malam Ditahan Polis

Bapa Pukul Ugut Bunuh Anak Kerana Main Handphone Hingga Lewat Malam Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 179 hits
Bengang anak bermain telefon bimbit sehingga lewat malam remaja berusia 16 tahun itu dipukul bapanya menggunakan tali pinggang Suspek berusia 56 tahun itu turut mengugut mahu membunuh mangsa menggunakan parangg pemotong daging dalam kejadia...
Bila Dah Sampai Lega Elfira Loy Nervous Bawa Dua Anak Pergi Umrah Kongsi Tip Bawa Anak Kecil

Bila Dah Sampai Lega Elfira Loy Nervous Bawa Dua Anak Pergi Umrah Kongsi Tip Bawa Anak Kecil

papar berkaitan - pada 20/1/2023 - jumlah : 106 hits
Siapa yang tidak bimbang dan gementar bila membuat keputusan untuk membawa anak kecil mengerjakan umrah Bagi pelakon Elfira Loy biarpun sedikit gementar namun dicekalkan hatinya untuk membawa dua anak kecilnya turut sama mengerjakan umrah M...
Belajar Santuni Fitrah Anak

Belajar Santuni Fitrah Anak

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 135 hits
Ada masanya bila kita trigger dengan perangai anak bukan sebab anak tu salah Tapi ada sesuatu dalam diri kita yang tak selesai Ada parut luka dan trauma yang kita simpan dari waktu kita kecil Kita trigger dengar anak menangis sebab masa kec...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ