Biadap Kafir Terhadap Islam Nauzubillahminzalik 9032




Dakwaan ceroboh perairan: Singapura tangguh mesyuarat JMCIM 
Menteri Besar Johor tegaskan lawatan dilakukan untuk hantar bekalan makanan kepada pasukan keselamatan, bukan provokasi negara jiran
 adminweb  12/01/2019
Dakwaan ceroboh perairan: Singapura tangguh mesyuarat JMCIM - Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb
BANGI, 6 Jamadilawal 1440H, Sabtu – Singapura menangguhkan Mesyuarat Tahunan Jawatankuasa Bersama Peringkat Menteri Malaysia-Singapura untuk Iskandar Malaysia (JMCIM), yang sepatutnya berlangsung esok.

Keputusan itu dibuat susulan insiden pencerobohan kapal Malaysia di perairan republik itu di Tuas, Rabu lalu.

The Straits Times memetik kenyataan jurucakap Kementerian Luar Singapura (MFA) hari ini melaporkan, penangguhan yang diputuskan negara jiran itu dipersetujui pihak Malaysia.

“Pencerobohan oleh Menteri Besar Johor, Datuk Osman Sapian ke wilayah perairan Singapura di Tuas pada 9 Januari lalu membuatkan Mesyuarat JMCIM kali ke-14 tidak dapat dipertahankan (untenable).

“Susulan itu, Singapura mencadangkan untuk menangguhkan Mesyuarat JMCIM dan Malaysia bersetuju,” katanya.

Terdahulu, portal Singapura itu melaporkan, lima kapal kerajaan Malaysia berlayar di perairan negara itu pada Rabu lalu, jam 6 petang.

Laporan berkenaan turut menyiarkan beberapa gambar ihsan daripada Pasukan Polis Singapura, menunjukkan kapal dinaiki rombongan Osman melawat kapal MV Pedoman.

Bagaimanapun Osman, dalam catatan di Facebooknya berkata, kenyataan yang dtularkan media luar itu dilihat adalah cubaan untuk mengelirukan masyarakat, kerana kawasan yang dilawati bukan di dalam perairan Singapura.

Katanya, lawatan yang dilakukan tidak berniat untuk provokasi negara jiran, sebaliknya bertujuan untuk menghantar bekalan makanan kepada pasukan keselamatan yang bertugas, yang dilakukan setiap dua minggu sekali.

“Kawasan yang dimaksudkan bukan di dalam perairan negara itu (Singapura) kerana kita melawat pasukan yang bertugas untuk menjaga sempadan, dan mereka itu juga masih berada di dalam negara, jadi dakwaan itu hanya satu cubaan untuk mengelirukan semata-mata,” katanya.

Dakwaan ceroboh perairan: Singapura tangguh mesyuarat JMCIM - Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

Pasca Kedubes Cina Didemo, Sejumlah Ormas Islam Diajak ke Cina Diperlihatkan Kamp Uighur Tapi Palsu 
Sabtu, 12 Januari 2019 20:19
Foto: Ketua Majelis Nasional Turkistan Timur, Seyit Tumturk
KIBLAT.NET, Jakarta – Lembaga Kemanusiaan Aksi Cepat Tanggap (ACT) bekerjasama dengan Jurnalis Islam Bersatu (JITU) pada Sabtu, (12/01) menggelar acara diskusi kemanusiaan. 
Diskusi yang bertajuk “Kesaksian dari Balik Penjara Uighur” itu turut menghadirkan Ketua Majelis Nasional Turkistan Timur, Seyit Tumturk.
Dalam kesempatan tersebut ia menegaskan bahwa bangsa Uighur telah melihat solidaritas yang ditunjukkan masyarakat Indonesia. Bahkan, Seyit sendiri mengaku kagum dengan pembelaan kaum muslimin di Indonesia.
“Masyarakat muslim Indonesia turun ke jalan dan di Jakarta digelar aksi solidaritas untuk bangsa Uighur. Inilah salah satu sebab saya datang ke Jakarta. Kami kagum dengan Muslim Indonesia yang menyatakan sikapnya secara tegas berada di sisi masyarakat Uighur,” terang Seyit.
Sebagaimana diketahui, pada 21 Desember 2018 lalu, sejumlah aktivis dan orma Islam menggelar aksi di depan Kedubes Cina di Mega Kuningan, Jakarta.
Setelah aksi itu dilakukan, pihak kedutaan Cina di Indonesia ternyata mengajak ormas Islam [organisasi Islam] datang ke Cina guna memanipulasi ormas dan tokoh Islam yang diajak ke sana bahwa kamp itu hanya kamp pelatihan biasa. Mereka diajak dan ditunjukkan ke kamp yang disebut kamp untuk kaum Uighur tapi bukan kamp yang sebenarnya.
“Partai Komunis Cina mengingkari kekerasan dan kezaliman yang terjadi di dalam kamp itu. Namun, PBB dan lembaga internasional sudah meneliti secara langsung apa yang terjadi di sana. Hanya saja jumlah pengungsi kamp yang disebut PBB sangat sedikit yaitu satu juta, padahal jumlahnya mencapai 3 juta lebih,” tandasnya. 
BACA JUGA  Amnesty Internasional Minta Cina Beri Jalur Independen Selidiki Diskriminasi Muslim Uighur
Pemerintah Cina hingga kini bersikeras menyebut bahwa kamp thanan khusus bangsa Uighur itu sebagai kamp pelatihan dan reedukasi.
“Kalau betul apa yang mereka katakan bahwa itu adalah kamp pelatihan untuk edukasi, kami siap duduk satu meja untuk membeberkan bukti-bukti kezaliman yg ada di hadapan pemerintah Cina,” jelas Seyit Tumturk.
Secara ringkas, pendiri Asosiasi Solidaritas dan Budaya Turkistan Timur yang berbasis di Kayseri, Turki ini menambahkan bahwa Turkistan Timur pernah berdaulat dan merdeka di tahun 1949. Kemudian kembali dijajah oleh Cina dan diubah namanya menjadi wilayah otonomi Xinjiang.
Secara demografi, pada tahun 1943, etnis Cina (Han) hanya berjumlah 3% di wilayah tersebut. Namun kini sekitar 70% yang menguasai wilayah Urumqi adalah etnis Han.
Reporter: Fajar ShadiqEditor: Izhar ZulfikarPasca Kedubes Cina Didemo, Sejumlah Ormas Islam Diajak ke Cina Diperlihatkan Kamp Uighur Tapi Palsu - Kiblat

BERITA TERKAITAmnesty Internasional Minta Cina Beri Jalur Independen Selidiki Diskriminasi Muslim Uighur Sabtu, 12 Januari 2019 21:25Amnesty International: Pelanggaran HAM kepada Muslim Uighur Terjadi Secara Sistematis Sabtu, 12 Januari 2019 21:03Majelis Nasional Turkistan Timur: 3,5 Juta Muslim Uighur di Kamp Penyiksaan Cina Sabtu, 12 Januari 2019 20:40Kesaksian Seorang Mantan Tahanan Kamp Konsentrasi Uighur Sabtu, 12 Januari 2019 20:17Mantan Tahanan Kamp ‘Reedukasi’ China Dapat Amanah Sampaikan Kabar Uighur ke Dunia Sabtu, 12 Januari 2019 19:09
TITIANManhajStop Menyebarkan Berita Perzinaan, Ini Alasannya 9 Januari 2019SiyasahTurkistan Timur, Negeri Islam yang Dibunuh dalam Diam 22 Desember 2018ManhajPoligami, Ijma Ulama yang Digugat PSI 20 Desember 2018MunaqosyahDipaksa Kafir, Bagaimana Status Keimanan Muslim Uighur? 19 Desember 2018










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2019/01/biadap-kafir-terhadap-islam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kaum Kafir Laknatullah Terus Menerus Memusuhi Islam Hasil Propaganda Yahudi Laknatullah Nauzubillahminzalik 9040

Kaum Kafir Laknatullah Terus Menerus Memusuhi Islam Hasil Propaganda Yahudi Laknatullah Nauzubillahminzalik 9040

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 346 hits
Hal ini sebenarnya memudahkan Umat Islam yang beriman mengenal siapa sebenarnya musuh musuh Allah Waspada dengan yang berpura pura Islam dan yang bakal berpaling tadah menentang Islam di hari hari mendatang Takbir Allahu Akbar Allahu Akbar ...
Kecaman Terhadap Islam Oleh Kaum Kafir Laknatullah Adalah Bukti Islam Agama Yang Diredhai Allah 8973

Kecaman Terhadap Islam Oleh Kaum Kafir Laknatullah Adalah Bukti Islam Agama Yang Diredhai Allah 8973

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 570 hits
UNTUKMU YANG MERAYAKAN MALAM TAHUN BARU 2019 Ust Abdul Somad Lc MAhttps www youtube com watch v iT13wowAatgTayangan perdana pada 30 Dis 2018Rasulullah bersabda Demi Allah apabila Allah memberikan hidayah kepada seorang laki laki dengan pera...
Kafir Terus Menyerang Di Bumi Negara Islam Malaysia

Kafir Terus Menyerang Di Bumi Negara Islam Malaysia

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 460 hits
Nasi Lemak Ka Fir yang dijual dengan packaging hipster bersama babi menjadi viral Isu sekarang ni adalah kelihatan sebuah normalisasi penjualan babi secara legal dan besar besaran di alam maya ketika mana majoriti rakyat Malaysia adalah ber...
Kutukan Dan Cacian Bukan Islam Terhadap Hotel Pertama Patuh Syariah Di Malaysia Apa Masalah Kalian Sebenarnya

Kutukan Dan Cacian Bukan Islam Terhadap Hotel Pertama Patuh Syariah Di Malaysia Apa Masalah Kalian Sebenarnya

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 746 hits
Baru baru ini kerajaan negeri Terengganu memperkenalkan hotel baharu iaitu Paya Bunga Hotel yang memperkenalkan prinsip patuh syariah pertama Patuh syariah yang dimaksudkan adalah dari semua aspek termasuk perkhidmatan layanan pemakaian pen...
Tun Hamid Adakah Disebabkan Kebencian Terhadap Islam Yang Mendalam

Tun Hamid Adakah Disebabkan Kebencian Terhadap Islam Yang Mendalam

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 209 hits
ADALAH menyedihkan mendengar seorang negarawan seperti beliau membuat ucapan seperti itu Itu bukanlah mutu ucapan yang kita harapkan daripada beliau Mungkin di umur beliau dan sebagai Perdana Menteri beliau tidak patut menerima jemputan jam...
Biadap Kutuk Hotel Patuh Syariah Pemimpin Islam Ph Tiada Taring

Biadap Kutuk Hotel Patuh Syariah Pemimpin Islam Ph Tiada Taring

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 483 hits
1 APABILA kerajaan Terengganu mengumumkan bahawa hotel Paya Bunga milik kerajaan negeri akan mengamalkan prinsip patuh Syariah respon yang diterima dari bukan Muslim agak mengejutkan 2 Kebanyakan mereka melontarkan kutukan dan perlian terha...
Kerjasama Antara Agensi Perkukuh Syiar Islam

Kerjasama Antara Agensi Perkukuh Syiar Islam

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 265 hits
Langkah penyususnan yang dibuat amat signifikan dengan visinya adalah menjadikan Malaysia sebagai model pentadbiran Islam yang terunggul progresif dan inklusif menjelang 2025
Pas Bina Pasaraya Wakaf Untuk Bangunkan Ekonomi Umat Islam

Pas Bina Pasaraya Wakaf Untuk Bangunkan Ekonomi Umat Islam

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 378 hits
Tahniah pimpinan PAS yang terjun dalam lapangan pembangunan hartanah untuk membantu meningkatkan taraf ekonomi ummah DUNGUN 12 Sept Projek pembinaan Pasar Raya Wakaf Pas yang dirintis oleh parti itu merupakan suatu anjakan paradigma dalam m...
Tak Mau Susahkan Orang Islam Angkat Ini Kisah Aunty Cina Ini Buat Netizen Rasa Kagum Dan Respect

Tak Mau Susahkan Orang Islam Angkat Ini Kisah Aunty Cina Ini Buat Netizen Rasa Kagum Dan Respect

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 299 hits
Baru baru ini viral di media sosial kisah seorang pasangan suami isteri berbangsa cina sanggup beratur panjang dan lama di kaunter pasar raya yang sesak berbanding terus pergi ke kaunter kosong tidak beberapa jauh dari mereka nbsp Menurut i...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday