Kutukan Dan Cacian Bukan Islam Terhadap Hotel Pertama Patuh Syariah Di Malaysia Apa Masalah Kalian Sebenarnya




Baru – baru ini kerajaan negeri Terengganu memperkenalkan hotel baharu iaitu Paya Bunga Hotel yang memperkenalkan prinsip patuh syariah pertama.

Patuh syariah yang dimaksudkan adalah dari semua aspek, termasuk perkhidmatan, layanan, pemakaian, penampilan dan sebagainya. Antara lain adalah, ketika berada di kolam renang hotel ini, tetamu lelaki dan wanita dikehendaki memakai pakaian menutup aurat.

Dilaporkan juga, bahawa hotel itu juga akan mengawal selia status makanan halal restorannya, memastikan pasangan yang menetap dalam satu bilik merupakan pasangan yang berkahwin, dan mempunyai sistem pembesar suara yang akan melaungkan azan ketika masuk waktu.

Ini adalah satu usaha baik untuk memenuhi keperluan orang Islam yang sering berkonflik dengan pengurusan – pengurusan hotel yang tidak mesra Islam, di samping membuka ruang menjana ekonomi.

Namun ternyata usaha ini diperli, dicaci dan dimaki oleh banyak rakyat Malaysia yang bukan beragama Islam, dilihat jelas menerusi komentar mereka di media sosial.




“Kalau Berani, Kutuklah Melayu dan Muslim di Hadapan Mereka!”

Cacian dan makian tersebut ternyata menggambarkan sikap biadap dan hipokrasi sebahagian bukan Islam di tanah air yang selama ini bermanis muka dengan orang Islam dan Melayu, tetapi menghina mereka di media sosial.

Hal ini disuarakan oleh Firdaus Wong yang mendedahkan sikap mereka sebagai perencat keharmonian sosial yang kita kecapi selama ini:


” Apabila kerajaan Terengganu memperkenalkan hotel patuh syariah, ini merupakan hak dan strategi perniagaan mereka. Untung rugi, mereka bertanggungjawab.

Siapa yang berminat dengan konsep hotel patuh syariah, mereka boleh duduk di situ. Bagi yang tidak berminat dengan hotel patuh syariah, ada hak memilih untuk tidak duduk di situ.

Namun yang kurang eloknya adalah apabila segelintir Belum Muslim pula yang lebih-lebih dalam komentar mereka? Bukan sahaja hotel patuh syariah mereka komen tetapi fatwa dan apa yang hanya berkaitan dengan Muslim pun mereka nak komen?

Anda mengelar Muslim sebagai ekstrimis dan racist bila Muslim mempertahankan agama mereka dari hinaan dan kutukan anda tetapi anda perlu melihat di cermin sikap anda yang sebenar.

Jangan sesekali disalahkan Muslim sahaja seolah-olah Muslim sahaja yang menimbulkan perselisihan dan suasana kurang harmoni kerana itu hanya segelintir sahaja daripada mereka tetapi anda juga perlu mencermin diri sendiri yang suka masuk campur urusan agama Islam. .

Dalam sosial media anda berani tetapi bila jumpa pelanggan Muslim menyembunyikan ‘kemunafikan’ anda bagai pihak semut tak mati.

Anda kutuk Muslim dan Melayu malas dan pelbagai lagi cacian dalam media sosial tetapi kenapa masih berurus niaga dengan Muslim yang membentuk majoriti pelanggan anda? Jikalau anda berani, katakan apa yang anda tulis dan kutuk tentang Islam & Muslim di media sosial di hadapan pelanggan Muslim & Melayu anda!

Anda pasti tidak berani kerana kutuk Muslim & Melayu tetapi masih mahu mengaut keuntungan dari Muslim & Melayu.

Sahabat semua, jangan membiarkan segelintir Belum Muslim yang bacul itu merencatkan hubungan baik kita dengan majoriti Belum Muslim yang baik dan jujur. Kita perlu bersikap objektif dalam menilai kerana itu ajaran Islam. Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga”

Sikap Hipokrasi Terserlah
Tindak balas segelintir bukan Islam di media sosial juga hakikatnya menampilkan sikap pendakwaan terpilih dan hipokrasi mereka.

ketika kecoh isu pekerja hotel bertudung tahun lepas, antara hujah yang digunakan adalah “buka hotel sendiri” dan “kalau kerja dengan orang, buat cara orang”. sekarang bila dibuka hotel sendiri diperli juga.

mohamad jamalee – the patriot

Begitu juga sebelum ini diumumkan bahawa Pulau Pinang akan miliki hospital patuh syariah pertama. Pengumuman ini rata – rata disambut baik dan menggambarkan ‘sikap terbuka’ kerajaan Pulau Pinang kepada ajaran Islam yang merupakan agama persekutuan.


Namun apabila dibuat oleh kerajaan Terengganu, lain pula penerimaannya.


Artikel dari fakirilmu.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/01/kutukan-dan-cacian-bukan-islam-terhadap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pensyarah Sedih Bukan Islam Kutuk Hotel Patuh Syariah Terengganu Di Media Sosial

Pensyarah Sedih Bukan Islam Kutuk Hotel Patuh Syariah Terengganu Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 372 hits
PENSYARAH Kanan Fakulti Pengajian Quran dan Sunnah Universiti Sains Islam Malaysia Dr Ahmad Sanusi sedih melihat kutukan dan perlian bukan Islam di media sosial terhadap hotel patuh syariah yang diumumkan oleh kerajaan Negeri Terengganu Men...
Biadap Kutuk Hotel Patuh Syariah Pemimpin Islam Ph Tiada Taring

Biadap Kutuk Hotel Patuh Syariah Pemimpin Islam Ph Tiada Taring

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 483 hits
1 APABILA kerajaan Terengganu mengumumkan bahawa hotel Paya Bunga milik kerajaan negeri akan mengamalkan prinsip patuh Syariah respon yang diterima dari bukan Muslim agak mengejutkan 2 Kebanyakan mereka melontarkan kutukan dan perlian terha...
Terengganu Memperkenalkan Hotel Pertama Berkonsepkan Patuh Syariah

Terengganu Memperkenalkan Hotel Pertama Berkonsepkan Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 349 hits
Kerajaan Terengganu meneruskan dasar dasarnya di bawah kepimpinan baharu iaitu PAS dan kini Terengganu telah memperkenalkan hotel pertama yang berkonsepkan patuh syariah iaitu Hotel Paya Bunga yang akan memulakan operasi awal bulan depan Dr...
Orang Kafir Tak Perlu Kritik Hotel Patuh Syariah Kita Tak Halang Pergi Hotel Kafir

Orang Kafir Tak Perlu Kritik Hotel Patuh Syariah Kita Tak Halang Pergi Hotel Kafir

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 445 hits
Apabila kerajaan Terengganu memperkenalkan hotel patuh syariah ini merupakan hak dan strategi perniagaan mereka Untung rugi mereka bertanggungjawab Siapa yang berminat dengan konsep hotel patuh syariah mereka boleh duduk di situ Bagi yang t...
Hancing Tolakph Penyokong Dap Kecam Kerajaan Terengganu Kerana Buka Hotel Patuh Syariah

Hancing Tolakph Penyokong Dap Kecam Kerajaan Terengganu Kerana Buka Hotel Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 373 hits
Penyokong DAP kecam kerajaan Terengganu kerana buka Hotel Patuh Syariah Apa yang kita faham Malaysia baru ini dipenuhi manusia kiasu iaitu penyokong tegar DAP Mereka cukup panas sekiranya perkara melibatkan Islam dimartabatkan Kerajaan PAS ...
G25 Malaysia Akan Gagal Miskin Jika Ikut Model Negara Islam Ala Isma

G25 Malaysia Akan Gagal Miskin Jika Ikut Model Negara Islam Ala Isma

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 531 hits
Diterbitkan pada 02 January 2019Oleh Yiswaree PalansamyPemimpin dan penggerak kempen Malaysia negara Islam menunjukkan simbol jari berbentuk C sebagai lambang bulan sabit Foto ihsan Twitter Malaysia Negara IslamKUALA LUMPUR 2 Jan Kumpulan t...
Islam Must Be Kept Out Of Schools In New Malaysia

Islam Must Be Kept Out Of Schools In New Malaysia

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 360 hits
They are all learning about the religion of Islam and not learning anything else And as a result the graduates or the people who are passing in the school are not very conversant in things that are useful for them to get jobs but they are v...
Tun Hamid Adakah Disebabkan Kebencian Terhadap Islam Yang Mendalam

Tun Hamid Adakah Disebabkan Kebencian Terhadap Islam Yang Mendalam

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 209 hits
ADALAH menyedihkan mendengar seorang negarawan seperti beliau membuat ucapan seperti itu Itu bukanlah mutu ucapan yang kita harapkan daripada beliau Mungkin di umur beliau dan sebagai Perdana Menteri beliau tidak patut menerima jemputan jam...
Bangunkan Hospital Patuh Syariah Pula K Jaan Pusat Ph Contohilah

Bangunkan Hospital Patuh Syariah Pula K Jaan Pusat Ph Contohilah

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 302 hits
KOTA BHARU Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan dan Kumpulan SAKATA Sdn Bhd menandatangani perjanjian bagi cadangan pembangunan bersama Estet Sungai Bagan Machang dalam usaha berterusan membawa kemajuan dan pembaharuan bersama di neg...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Mahathir Sepatutnya Hadapi Sprm Seperti Anak Jantan



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur

Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na