Best Chiang Mai Flight Hotel Booking



Tahun 2018 bakal melabuhkan tirai tak lama lagi. Tinggal satu bulan lebih je lagi nak masuk 2019. Sangat tak terasa. Sekarang kepala aku dah mula aktif berfikir kemana lagi aku nak jejakkan kaki untuk tahun baru kelak. Dah siap buat perhitungan secara kasar okay. Memandangkan tahun ni aku dah repeat Korea dua kali dan tabung pun dah bocor dengan dasyatnya, so trip seterusnya haruslah yang agak low budget sikit. Hihi. Less money don’t care yang penting kena travel at least setahun sekali untuk buang stress.

Sebab tu aku suka dan sayang Traveloka! Tak pernah menghampakan bila buat deal atau promotion. Bila buka website mereka mesti ter-wowww sebab banyak betul benda best yang menggembirakan hati seorang kaki travel!

Traveloka Flight + Hotel Packages! 
Buy together, save together! Sekarang Traveloka tengah ada promosi pakej kombo untuk flight + hotel. Traveloka ni tak macam website lain. Boleh je terus booking hotel mana kau nak. Tak perlu nak bukak tab banyak sangat. Buat booking untuk flight dan hotel sekaligus dengan Traveloka siap boleh dapat diskaun 15%. Suka sangat okay! Tipu lah kalau tak gembira bila baca perkataan diskaun kan. Unless duit kau juta-juta mungkin kau tak hiraukan pun benda ni. Tapi bagi aku benda ni adalah point paling penting sekali dalam kamus travel aku!

Chiang Mai Tour Packages 
Aku memang jenis yang suka explore website. So-called internet freak lah katakan. Dah puas click sana click sini, terjumpalah page tentang Chiang Mai tour packages dalam Traveloka. Kalau anda nak tahu, Chiang Mai merupakan salah satu bandar terbesar di Thailand yang terletak berdekatan dengan Sungai Ping. Ada bermacam tempat menarik yang boleh dilawat dan aktiviti yang boleh dibuat ketika berada disana.

Dulu aku pernah sampai Bangkok je. Pengalaman aku ke sana rasanya macam susah nak cari makanan halal. Ada certain tempat yang memang senang nak cari. Dan bila kau dah jumpa makanan yang halalan toyyiban ni, memang sedap okay! Mungkin tahun depan boleh jejak kaki ke Chiang Mai agaknya memandangkan cun ada promosi dari Traveloka sekarang. Destinasi ni pun tak jauh lari dari plan asal yang ada dalam kepala aku ni. Meh aku nak share sikit research yang aku dah buat.

Menarik Tentang Traveloka Flight + Hotel Booking Booking untuk travel ni lebih kurang sama macam membeli barang di pasar tamu. Kalau kau beli banyak, makcik jual tu akan kasi diskaun, kasi harga murah sikit. Kalau Traveloka kau booking flight + hotel sekaligus, mereka jugak akan kasi diskaun. Hebatkan persamaan aku. Hehe. But make sense lah jugak. Dan tak kisah lah kemana kau nak pergi, kod kupon akan diberikan jika anda membuat transaksi minimum sebanyak RM400. Benda ni pastinya membuat hati kau berdansa sebab dahlah dapat diskaun, dapat kupon lagi. Ia juga sangat memudahkan sebab boleh settle semua benda sekali. Kalau nak buat pembayaran dan trace budget pun senang.

Cara Dapatkan Traveloka Best Deals Okay untuk perkara yang telah aku bahaskan diatas, caranya sangatlah senang. Tutup mata pun boleh buat. Okay tipu je. Sebelum aku proceed, promosi ni sah jika anda buat booking melalui website Traveloka (desktop), mobile site dan aplikasi Traveloka. Untuk sementara ni hanya Android user je dapat bergembira. IOS user sabar jap. It’s coming soon!

Bila dah masuk website Traveloka, pastikan anda click yang Flight + Hotel tu okay. Jangan ngegeh (maksudnya mengada dalam bahasa sarawak) nak tekan yang lain pulak. Yang lain tu tak sama dengan promosi ni.

Bila dah isi details, nampak tak part hotel destination tu? Traveloka dah senaraikan dekat 3000 tempat untuk anda okay. Tinggal pilih mana yang berkenan dan bersesuaian dengan tarikh travel je. Sayang betul Traveloka dengan pengguna servis dia. Memang disuap manja lah. Nak apa lagi? 

Tempoh Booking Untuk ini pulak, sila ambil perhatian jika nak travel tahun depan, tempoh booking berlangsung sejak dari 15 Oktober lepas sampailah 15 November ni. Ada masa lagi geng! Tempoh travel pulak adalah bila-bila masa. Nak pergi bulan 1 ke bulan 2 ke terpulang. Nak travel hujung tahun ni pun boleh asal tabung kau masih mempunyai dana yang mencukupi je. Yang penting kena settle awal segala persiapan melancong kau.

Secara langsung atau tak langsung, bila kau baca bebelan aku tentang promosi Traveloka ni, kau dah pun dapat tips macam mana nak travel dengan jimat dan low budget kan. Kena tahu dan alert bila website buat promosi gila-gila macam ni. Kalau melepas memang rugi dan berhuhu lah anda.

Travel Homework Bagi aku melancong bukan sekadar melancong. Melancong ni perlu buat homework tau. Lepas dah buat keputusan tempat mana nak pergi, dah pilih tarikh, benda seterusnya adalah mesti buat research tentang destinasi idaman kita. Tengok flight mana murah, website mana ada hot deals dan promotions, tempat apa yang menarik nak dilawat, makanan apa best semualah kau kena tahu. Jangan terlalu clueless dengan plan sendiri.


Korang dah ada plan atau belum untuk percutian seterusnya? Kalau belum cepat-cepatlah stalk website Traveloka! Atau nak join aku pergi Chiang Mai? :D

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eecashyaa.com/2018/11/best-chiang-mai-flight-hotel-booking.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Tips Booking Hotel Bagus Buat Backpacker Yang Budgetnya Pas Pasan Begini Caranya

7 Tips Booking Hotel Bagus Buat Backpacker Yang Budgetnya Pas Pasan Begini Caranya

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 260 hits
Kata siapa sobat misqueen harus tidur nebeng mesjid atau emperan orang Kalau bisa hotel bagus kenapa tidak
Aplikasi Booking Hotel Secara Online Di Android

Aplikasi Booking Hotel Secara Online Di Android

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 487 hits
Aplikasi Booking Hotel Online di AndroidBagi kamu yang gemar jalan jalan atau disebut dengan traveler tentunya kamu akan memastikan beberapa hal sebelum bepergian jauh Menyiapkan barang bawaan dan sejumlah uang adalah hal yang wajib tapi ya...
Lets Check Out Mahkota Hotel Melaka On Traveloka

Lets Check Out Mahkota Hotel Melaka On Traveloka

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 313 hits
Rindu Melaka Tengah kemas folder dalam laptop ada terjumpa pulak gambar masa day trip ke Melaka dulu Tapi sayang sebab datang sana tak sempat nak buat apa pun Hanya empat lawat beberapa tempat bersejarah yang terkenal Trip yang kurang seron...
Usher Year Of Prosperity At Concorde Hotel Shah Alam

Usher Year Of Prosperity At Concorde Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 490 hits
Hello lovely readers Gong Xi Fa Cai Happy Chinese New Year 2019 To usher the arrival of the year of The Pig Concorde Hotel Shah Alam has lined up selection of menus to choose from at RakuXin Restaurant for your new year reunion with your fr...
Raikan Tahun Baru Cina 2019 Di Concorde Hotel Shah Alam

Raikan Tahun Baru Cina 2019 Di Concorde Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 367 hits
TINGGAL BEBERAPA HARI SAHAJA LAGI KITA NAK SAMBUT TAHUN BARU CINA BAGI KORANG YANG MASIH TERCARI CARI LAGI TEMPAT MAKAN YANG MENYAJIKAN MENU MASAKAN CINA YANG ENAK SILALAH KE RAKUXIN RESTAURANT CONCORDE HOTEL SHAH ALAM Raikan Tahun Baru Cin...
Travelog The Sterling Boutique Hotel Melaka

Travelog The Sterling Boutique Hotel Melaka

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 724 hits
BismillahJanuary is always a good month a good start I just celebrated my new age few weeks ago Tapi on the day itself kami tak sempat ke mana mana sebab aku sibuk dengan hal kerja Jadi seminggu selepas birthday aku tu barulah kami berpelua...
Chinese New Year Culinary Delights Di Impiana Klcc Hotel

Chinese New Year Culinary Delights Di Impiana Klcc Hotel

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 321 hits
Hi Korang Lama tak citer pasal Impiana KLCC hotel ek yelah lama tak ke sana kan bila ada jemputan of courselah baru kita mai Tahun Baru Cina pengunjung akan dimanjakan untuk pilihan di Impiana KLCC Hotel kerana pasukan kuliner Hotel telah b...
Makan Besar Tahun Baru Cina Di Concorde Hotel Shah Alam

Makan Besar Tahun Baru Cina Di Concorde Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 440 hits
Hi Korang Selamat Tahun Baru Cina Concorde Hotel Shah Alam menawarkan Festival Kemakmuran yang hebat di Restoran RakuXin Promosi kegemaran sepanjang zaman iaitu Yee Sang kembali lagi sambil menambah nasib baik yang akan berlaku dalam Tahun ...
Nikmati Penginapan Selesa Di Hotel Muzaffar Melaka

Nikmati Penginapan Selesa Di Hotel Muzaffar Melaka

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 788 hits
Cuti sekolah pada Mac 2019 dah semakin hampir Rasanya ramai yang dah survey tempat tempat menarik dan hotel hotel untuk penginapan seisi keluarga Sekiranya ada yang berhajat dan merancang untuk bercuti ke Melaka apa kata cuba untuk menginap...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Buasir Otak Tv Macam Mana Nak Masuk Rumah Kalau Kunci Hilang

Pk House By 8x8 Design Studio Co In Calatagan Philippines

Melinda Dadew Humansan Chord

Tamil News Editor Served Legal Letter From Deputy Minister S Aide