Bertaubatlah Anwar Azmin


Oleh Athirah Huda Zalhe  Ultra kiasu tepuk tangan lihat 2 pemimpin PKR berbalah: Ridhuan Tee

BANGI – Hentikan segera semua sandiwara dan drama menjatuhkan serta memfitnah antara satu sama lain demi memenuhi keghairahan menjadi perdana menteri sehingga sanggup merosakkan imej Islam.

Demikian peringatan pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah terhadap ‘pertembungan’ yang berlaku antara Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan timbalannya, Datuk Seri Azmin Ali.

Perbalahan antara kedua-dua pemimpin itu tercetus selepas Anwar baru-baru ini, membuat kenyataan bahawa Mohamed Azmin perlu meletakkan jawatan, sekiranya video seks sejenis yang dikaitkan dengan individu mirip dirinya disahkan benar.

Susulan itu, Mohamed Azmin mengeluarkan kenyataan balas terhadap Anwar dengan memintanya melihat diri di cermin dan bermuhasabah diri.

Ridhuan Tee berkata, sebagai rakyat dan mualaf, beliau sangat malu dengan gelagat dua tokoh politik terbabit – yang kononnya dikatakan bakal perdana menteri – melalui pelakuan serta kenyataan dikeluarkan mereka.

“Apakah mereka tidak terfikir akan implikasi dakwah dan imej Islam dengan perbuatan sedemikian. Dalam Islam, kita diajar apabila ditimpa musibah atau dilanda fitnah, bersabar, kembali kepada Allah. Bangun malam, solat hajat dan bertaubat, bukan babitkan orang lain.

“Ini tidak, masing-masing ada kem, saling hentam-menghentam dan mengatur strategi untuk menjatuhkan sesama saudara. Senjata yang digunakan adalah berkaitan hubungan seks yang amat kotor dan meloyakan,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.

Ridhuan Tee turut menyelar sikap kedua-dua pemimpin berkenaan yang seolah-olah menggambarkan agama sebagai bahan mainan, selepas masing-masing dikatakan mahu membuat majlis kesyukuran dan majlis zikir selawat ketika berdepan krisis berkenaan.

“Rasa bersalah dan berdosa pergi haji, seolah-olah dengan haji semua akan menjadi putih seperti sedia kala. Jika syarat haji itu syurga, Raja Arab Saudi, Raja Salman antara yang paling awal masuk syurga sebab rumah berdepan kaabah.

“Namun, dengan apa yang dilakukan hari ini, saya tidak fikir syurga berhampiran dengannya. Apa yang perlu ditakutkan jika kita tidak melakukan kesalahan. Berserah kepada Allah,” katanya.

Beliau berkata, sikap Anwar dan Mohamed Azmin itu hanya menjadikan agama Islam sebagai bahan ketawa serta sindiran oleh orang bukan Islam, termasuk musuh Islam.

“Saudara semua mungkin puas hati dengan dapat saling dan memulangkan paku buah keras, tetapi fikirkan kesannya kepada agama Islam dan anak-anak muda yang mulai tertarik dengan isu seks sejenis.

“Musuh-musuh Islam sedang memerhatikan kita dan merancang sesuatu, keadaan kita semakin hari semakin lemah. Tidak mustahil selepas ini mungkin lahir sebuah parti baharu,” katanya.

Tegas beliau, berbaloikah suasana politik seperti itu sedang ultra kiasu terus bertepuk tangan melihat kedua-dua mereka saling berbalah, memfitnah dan menjatuhkan antara satu sama lain.

“Lebih malang lagi, yang tiada kaitan dengan kedua-dua di atas pun saling jatuh-menjatuhkan, fitnah memfitnah. Kita juga terus rugi. Pendek kata, setiap masa kita ditimpa dengan masalah bagi memastikan kita lemah,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/07/bertaubatlah-anwar-azmin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Azmin Vs Anwar Kerusi Mb Selangorkah Pula Bergolak

Selepas Azmin Vs Anwar Kerusi Mb Selangorkah Pula Bergolak

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 586 hits
MALAM Ahad lalu bertempat di kediaman rasminya di Seksyen 7 Shah Alam pada malam Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mempamerkan pengaruh politiknya Menteri Besar Selangor Amirudin Shari menuturkan Saya tidak kisah saya tiada...
Blaming Mahathir And Azmin For Anwar S Doing

Blaming Mahathir And Azmin For Anwar S Doing

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 273 hits
Anyway what makes these Pakatan Harapan people think the post of Prime Minister is Anwar s entitlement or God given right He is not my choice of Prime Minister Maybe he is the choice of one or two million Pakatan Harapan people But Malaysia...
Azmin Ali Suruh Anwar Ibrahim Cermin Muka Dahulu

Azmin Ali Suruh Anwar Ibrahim Cermin Muka Dahulu

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 851 hits
Walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui tiada keretakan dalaman dalam PKR namun kenyataan terbaharu Timbalannya Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menggambarkan sebaliknya Ketika ditanya mengenai gesaan Anwar supaya Mohamed Azmin berundur seki...
Perang Anwar Azmin Akan Menjadi Semakin Buruk Kata Penganalisis

Perang Anwar Azmin Akan Menjadi Semakin Buruk Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 322 hits
Seorang penganalisis politik berkata tempelak tajam Mohamed Azmin Ali terhadap cadangan Anwar Ibrahim supaya beliau meletakkan jawatan sekiranya bersalah terlibat dalam insiden hubungan seks sejenis menunjukkan keadaan akan menjadi semakin ...
Anwar Azmin Siapa Lebih Besar

Anwar Azmin Siapa Lebih Besar

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 263 hits
OLEH Mat Zahari AliPemukiman PKR di PD yang diadakan sejak jumaat lalu adalah platfom terbaik untuk bolehkan Anwar Azmin selesaikan polimik perselisihan secara terbuka dan harmoni Sekali gus meleraikan kebimbangan rakyat dan ahli berhubung ...
Azmin Dan Saya Masih Satu Pasukan Kata Anwar

Azmin Dan Saya Masih Satu Pasukan Kata Anwar

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 265 hits
Presiden PKR itu berkata demikian ketika pertembungannya dengan timbalannya dilihat memecahkan PKR kepada dua kem yang berbeza
Anwar Semakin Kukuh Tun M Makin Tiada Ruang Lindungi Azmin

Anwar Semakin Kukuh Tun M Makin Tiada Ruang Lindungi Azmin

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 790 hits
Azmin pada majlis doa mlm tadi di kediaman MB Selangor Ketika mula mula timbul isu video seks sejenis yang didakwa melibatkan Azmin Ali Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad secara terbuka mempertahankan Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu dengan ...
26 Ahli Mpp Mp Pkr Beri Amaran Keras Pada Anwar Kem Azmin Mula Tunjuk Kekuatan

26 Ahli Mpp Mp Pkr Beri Amaran Keras Pada Anwar Kem Azmin Mula Tunjuk Kekuatan

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 368 hits
Sewaktu menjawab soalan wartawan di Parlimen semalam YB Dato Seri Anwar Ibrahim telah menyatakan bahawa Timbalan Presiden Dato Seri Mohamed Azmin Ali harus meletakkan jawatan sekiranya kesahihan video seks yang menjadi persoalan dibuktikan ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment