Berkongsi Akaun Social Media Adalah Ciri Ciri Suami Takut Isteri


Jika zaman dahulu mungkin tiada istilah suami takut bini kerana bapa zaman dahulu sangat sinonim dengan ketegasan mereka dan sikap ‘king’ dalam keluarga. Isteri zaman dahulu juga dikenali sebagai wanita yang sangat patuh dan hanya menuruti kehendak suami.
Tapi zaman kini, istilah suami takut bini adalah perkara biasa dan sering menjadi ejekan rakan-rakan kepada golongan suami seperti ini. Ada beberapa tanda menunjukkan anda tergolong dalam kelompok suami takut bini.
Takut Nak Keluar Rumah Mereka takut-takut untuk keluar lepak bersama rakan-rakan. Malah lebih teruk ada yang perlu meminta kebenaran isteri terlebih dahulu sebelum keluar. Lebih parah apabila dapat kebenaran tapi dengan tempoh masa yang dibenarkan.
Selalu Nak Cepat Ada juga sesetangah suami yang selalu keluar lepak dengan rakan-rakan tapi seingkali ingin cepat pulang. Ini petanda bahawa sebenarnya dia tidak memaklumkan kepada isteri atau mungkin juga memberikan alasan lain.
Cuak Apabila Handphone Padam Handphone seperti nyawa mereka sendiri. Apabila handphone kehabisan bateri dan terpadam, golongan ini tidak akan tenteram kerana khuatir isteri tidak dapat menghubunginya dan ini boleh menimbulkan perbalahan.
Tukar Nama Rakan Perempuan Kepada Nama Lelaki Ada juga dikalangan suami yang menyimpan nombor telefon rakan perempuan sebagai nama lelaki di dalam senarai nama di telefon bimbit. Mereka risau andai isteri buat ‘spot check’ ada pula conversation bersama rakan perempuan.
Kongsi Akaun Media Sosial Ya memang diakui media sosial telah memberikan banyak kesan terhadap hubungan suami isteri. Ada juga suami dan isteri berkongsi akaun media sosial supaya lebih mudah memantau dengan siapa suami berhubung.
Namun begitu, apa yang kita harus faham bahawa istilah takut bini sebenarnya tidak melambang seseorang lelaki yang lemah dan tunduk kepada kehendak si isteri. Tapi yang sebenarnya golongan suami seperti ini adalah mereka yang sangat menyintai isteri mereka dan tidak mahu sebarang perselisihan faham disebabkan perkara-perkara kecil.
Golongan suami seperti ini kebiasaannya seorang yang sangat bertanggungjawab, mereka bukan meminta izin isteri untuk keluar melepak tapi sebenarnya mereka mahu bertanyakan isteri andai jika dia keluar melepak nanti bagaimana dengan keadaan di rumah.
Mereka mahu bergegas pulang ke rumah kerana memikirkan si isteri dan anak-anak pasti sedang menanti kepulangannya sama ada untuk makan bersama atau menonton tv bersama.
Mereka tidak tenteram apabila telefon padam kerana khuatir andai berlaku kecemasan dan isteri tidak dapat menghubunginya.
Mereka menukar nama rakan perempuan kepada nama lelaki kerana tidak mahu isteri berasa cemburu atas sebab-sebab yang tidak perlu.
Mereka berkongsi akaun social media kerana golongan seperti ini hakikatnya tidak begitu melayari social media kerana mereka lebih mengutamakan tanggungjawab terhadap kerja dan keluarga.
Jadi, tidak perlu sesekali kita melabelkan golongan seperti ini sebagai suami takut bini tetapi adalah lebih baik jika digelarkan mereka ini sebagai suami pilihan zaman kini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsempoi.com/berkongsi-akaun-social-media-adalah-ciri-ciri-suami-takut-isteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Ambil Hati Isteri Yang Suami Jarang Buat Rileks Media

Cara Ambil Hati Isteri Yang Suami Jarang Buat Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 569 hits
1 Selalu menghargai usaha dan penat lelah isteri terutama isteri yg berkerja dan sama2 terpaksa menanggung hutang suami 2 Bila isteri bercakap pandanglah mukanya dan buka telinga luas2 Biar apa yg dikatakannya masuk telinga kanan tapi tak k...
7 Sebab Suami Ben Ci Isteri Dari Dr Fadzilah Kamsah Rileks Media

7 Sebab Suami Ben Ci Isteri Dari Dr Fadzilah Kamsah Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 485 hits
Dalam hubungan suami isteri di alam rumahtangga tidak dinafikan adanya kelemahan pada setiap pasangan namun yang paling penting adalah menyedari apa yang pasangan kita tidak suka lalu berusaha memperbaiki diri Tips 7 C sebab suami benci ist...
17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 390 hits
Tahun tahun pertama perkahwinan adalah tempoh paling bahagia bagi pasangan suami isteri namun dengan selarinya peredaran waktu kasih sayang yang dirasakan selama ini dirasakan semakin memudar Ada isteri yang merasakan suaminya sudah tidak m...
Kerana Rokok Terlupa Isteri Dalam Kedai Psychiatrist Kongsi Pengalaman Lihat Suami Tinggal Isteri Mengandung Masa Makan

Kerana Rokok Terlupa Isteri Dalam Kedai Psychiatrist Kongsi Pengalaman Lihat Suami Tinggal Isteri Mengandung Masa Makan

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 394 hits
Larangan merokok di restoran premis makanan di negara ini telah dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia yang telah berkuatkuasa 1 Januari 2019 Rata rata masyarakat telah sedar akan undang undang tersebut dan ramai yang mula menghisa...
Doa Lembutkan Hati Suami Dan Isteri Jom Amalkan

Doa Lembutkan Hati Suami Dan Isteri Jom Amalkan

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 431 hits
Jika kamu sebagai seorang isteri atau suami mahukan pasangan yang sentiasa menyayangi kamu mengasihi malah menghormati kamu sila amalkan ayat Yusuf ini yang berbunyi Idz qola Yusufu li abihi ya abati inni roaitu ahadaasyaro kaukabaw wasy sy...
Menyayat Hati Mayat Suami Isteri Ditemui Berpelukan Pada Pukat

Menyayat Hati Mayat Suami Isteri Ditemui Berpelukan Pada Pukat

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 496 hits
Mayat sepasang suami isteri yang dipercayai lemas selepas terjatuh dari sebuah bot fiber ditemui dalam keadaan menyayat hati dengan kedua duanya berpelukan antara satu sama lain di kawasan tukun 300 di perairan Kuala Perlis dekat sini hari ...
Isteri Naik Angin Anak Dinamakan Muhammad Bossku Suami Kata Nak Malu Apa Isteriku

Isteri Naik Angin Anak Dinamakan Muhammad Bossku Suami Kata Nak Malu Apa Isteriku

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 942 hits
DI sana bossku di situ bossku di mana mana sahaja orang ramai terutama netizen mula menyebut perkataan tersebut apabila ia menjadi trend di laman sosial Difahamkan perkataan bossku merupakan slanga yang digunakan oleh anak anak muda termasu...
Isteri Bakar Suami Gara Gara Enggan Beri Password Telefon

Isteri Bakar Suami Gara Gara Enggan Beri Password Telefon

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 328 hits
Isteri Bakar Suami Lombok Timur Seorang lelaki cedera parah sebelum meninggal dunia selepas dibakar oleh isterinya sendiri di rumah mereka di Desa Pandawangi Kecamatan Jerowaru Lombok Timur Nusa Tenggara Barat Indonesia Dedi Purnama 26 dipe...
Punca Rezeki Datang Tanpa Diduga Bila Isteri Makan Dari Tangan Suami

Punca Rezeki Datang Tanpa Diduga Bila Isteri Makan Dari Tangan Suami

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 467 hits
Bila masuk bab suap menyuap ni rasa kita kali terakhir makan suap menyuap adalah sewaktu makan beradab Selepas itu tiada lagi adegan suap isteri ataupun suami ketika makan dengan alasan malu Malu orang nampak malu anak anak pandang Suami ke...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa

Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun