Berkat Sabar Hamil Usia 41 Tahun Pernah Cuba Rawatan Terhenti 2016 Jaga Suami Sakit


Rezeki anak, itu semua rahsia Allah. Ada yang berkahwin terus mendapat khabar gembira, dan ada juga yang bertahun-tahun menunggu masih belum ada rezeki. Namun jika tak putus asa berusaha, pasti akan ada peluangnya jika tiada masalah kesihatan.
Seperti kisah yang dikongsikan oleh Dr Murizah Mohd Zain, mengenai pesakitnya yang mendapatkan rawatan dan disahkan hamil ketika usia dah 40-an sesuatu yang diluar jangkaan.

Ini kerana pesakit ini pernah melakukan rawatan IVF sebelum ini dan terhenti pada 2016. Apabila ditanya kenapa dia menghentikan rawatan untuk mendapat anak, jawapannya benar-benar buat saya terkedu dan bangga.
Cerita semalam
Pagi kelmarin, sambil membelek fail pesakit, saya berkata kepada medical officer saya.., ” very lucky patient.. to be able to get pregnant at the age of 41 by ivf. Lets see how the baby is doing..”
Kami pun memanggil pesakit, bertanya khabar dan melakukan ujian ultrasound. Janin berusia 10 minggu dengan jantung kelihatan berdenyut.
Gambar Hiasan “Tahniah puan”
Kegembiraan mewarnai wajah beliau dan juga kami. Sebelum dia keluar bilik sempat dia memberi saya 1 beg harumanis yang ditanam sendiri. Terima kasih atas ingatannya pada kami semua.
Saya ingat pesakit ini. Dia sentiasa mengukir senyuman setiap kali hadir. Ketika saya bertanya padanya.

“Puan, kenapa sejak 2016 puan berhenti rawatan. Puan tahu kan bila umur puan meningkat peratus kejayaan semakin menurun.” Dia tunduk memandang lantai dan menjawab…. “saya terpaksa berhenti rawatan kerana menjaga suami yang sakit saraf dan berkerusi roda. Alhamdulillah sekarang keadaannya semakin pulih. Itu yang saya nekad mulakan balik”
Saya terdiam tetapi masih terngiang ucapan saya padanya ” semoga Allah membalas kebaikan puan dengan kebaikan yang lain”
Sebenarnya bukan dia seorang tetapi beberapa pesakit lain yang saya lihat Allah memudahkan dan memberi kejayaan dengan keikhlasan dan kebaikan yang mereka lakukan pada anggota keluarganya.
Gambar Hiasan Sahabat saya seorang doktor pakar di bahagian kecemasan, 2 kali gagal IVF dan dalam percubaan ketiganya dihentikan kerana mengambil cuti tanpa gaji menjaga ayah yang sakit kanser. Dalam waktu tersebut hamil dengan sendirinya.
Pesakit saya yang menjaga ibu mertuanya selama 3 tahun, dimudahkan urusan IVFnya walaupun jika dilihat dari segi embrionya hanyalah gred 2.
Begitulah ajaibnya kebaikan yang disertai keikhlasan!!! Semoga kita terus menyebar kebaikan. Jika tidak mendapat balasan dunia, pasti ada ganjaran ukhrawi.
Kredit: Dr Murizah Mohd Zain
Ada gambar anak minum susu yang cute-cute? Jom share dengan Pa&Ma dan anda mungkin berpeluang memenangi hamper barangan bernilai RM100. Muat naik gambar anak anda di SINI

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Berkat Sabar, Hamil Usia 41 Tahun! Pernah Cuba Rawatan, Terhenti 2016 Jaga Suami Sakit appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/berkat-sabar-hamil-usia-41-tahun-pernah-cuba-rawatan-terhenti-2016-jaga-suami-sakit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Mengadu Sakit Gigi Boleh Cuba 7 Rawatan Ini Di Rumah Boleh Legakan Sakit Gigi

Anak Mengadu Sakit Gigi Boleh Cuba 7 Rawatan Ini Di Rumah Boleh Legakan Sakit Gigi

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 283 hits
Setiap kali sakit gigi sudah pasti anda akan terbayang doktor gigi dan klinik gigi yang sangat menakutkan itu Jika orang dewasa pun begitu apatah lagi dengan kanak kanak Akan tetapi pernahkah anda terdengar atau terbaca mengenai ubat sakit ...
Suami Pernah Lafaz Talakk Tapi Tak Buat Pengesahan Rupanya 3 Tahun Bersama Tanpa Ikatan Sah

Suami Pernah Lafaz Talakk Tapi Tak Buat Pengesahan Rupanya 3 Tahun Bersama Tanpa Ikatan Sah

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 199 hits
Setiap pasangan mahukan rumah tangga yang bahagia dan berkekalan hingga hujung nyawa namun tidak semua bernasib baik dan perlu melalui pelbagai dugaan dalam rumahtangga Begitu juga dengan kisah seorang wanita yang dalam tidak sedar rupanya ...
Amri Yahyah Dedah Rahsia Masih Berbisa Di Usia 40 Tahun

Amri Yahyah Dedah Rahsia Masih Berbisa Di Usia 40 Tahun

papar berkaitan - pada 12/5/2021 - jumlah : 290 hits
Pada usia yang mencecah 40 tahun bekas penyerang kebangsaan Amri Yahyah masih produktif dalam liga tempatan dengan penyudah penyudah menariknya bersama Sabah FC musim ini Amri Yahyah dedah Rahsia masih berbisa di Usia 40 Tahun Ketika Amri Y...
Musim Covid Hantar Berpantang Ke Kampung Susah Suami Kongsi Caranya Jaga Isteri

Musim Covid Hantar Berpantang Ke Kampung Susah Suami Kongsi Caranya Jaga Isteri

papar berkaitan - pada 22/5/2021 - jumlah : 330 hits
Suami yang hebat di mata isteri adalah yang sentiasa ringan tulang membantu tak berkira dan sentiasa memahami Begitu juga dalam bab menguruskan anak suami tahu apa yang nak dilakukannya Bukan itu je dalam bab isteri berpantang pula suami te...
Wow Pernah Buat Kejutan Show Di Majlis Kahwin 2 Tahun Lalu Pemuda Rapper Kini Dah Ada Video Muzik Lagu Sendiri

Wow Pernah Buat Kejutan Show Di Majlis Kahwin 2 Tahun Lalu Pemuda Rapper Kini Dah Ada Video Muzik Lagu Sendiri

papar berkaitan - pada 29/5/2021 - jumlah : 236 hits
Pernah buat kejutan show di majlis kahwin 2 tahun lalu pemuda rapper kini dah ada video muzik lagu sendiri Teringin duet dengan Yuna JTangkap layar video muzik Elyas berjudul Duduk Siyastu di laman YouTube sementara gambar kecil Elyas membu...
Parah Dibelasah Suami Isteri Hamil Empat Minggu Dirawat Di Icu

Parah Dibelasah Suami Isteri Hamil Empat Minggu Dirawat Di Icu

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 267 hits
Seorang wanita berusia 43 tahun yang kini sedang hamil empat minggu bertarung nyawa di Unit Rawatan Rapi di Hospital Sultanah Aminah Johor setelah dipukul suaminya yang berusia 38 tahun pada 4 Mei yang lalu Mangsa yang merupakan seorang kak...
Tak Pernah Jalan Tanggungjawab Sebagai Bapa Perasaan Ibu Ralat Apabila 90 Dari Harta Arwah Anak Dapat Pada Bekas Suami

Tak Pernah Jalan Tanggungjawab Sebagai Bapa Perasaan Ibu Ralat Apabila 90 Dari Harta Arwah Anak Dapat Pada Bekas Suami

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 325 hits
308 total views 308 views today Sesebuah keluarga itu pasti diuji dengan pelbagai jenis ujian malah setiap daripada mereka juga mempunyai jalan cerita yang berbeza beza Seperti kisah yang dikongsikan oleh seorang peguam yang dikenali dengan...
Suami Bawa Isteri Hamil Ceroboh Sempadan Guna Tangga

Suami Bawa Isteri Hamil Ceroboh Sempadan Guna Tangga

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 220 hits
BernamaBANGKOK Sepasang suami isteri ditahan ketika cuba menyeberangi tembok di sepanjang sempadan Thailand Malaysia untuk menyelinap ke Sadao di selatan Songkhla Thailand pada Isnin Wanita berusia 39 tahun sedang hamil lima bulan dan suami...
Insyallah Tahun Depan Beraya Bertiga Umum Isteri Hamil Ikmal Amry Bakal Bergelar Bapa

Insyallah Tahun Depan Beraya Bertiga Umum Isteri Hamil Ikmal Amry Bakal Bergelar Bapa

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 455 hits
Berita kehamilan isteri pastinya menjadi perkhabaran paling menggembirakan buat semua suami Pelakon Ikmal Amry turut mengakui dia begitu gembira dan teruja apabila isterinya Najla Shamsul kini hamil anak pertama mereka Malah kata Ikmal lagi...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago