Berita Baik Untuk Penjawat Awam Diumum 30 Ogos Ini Pm


PERDANA MENTERI AKAN UMUM BERITA BAIK UNTUK PENJAWAT AWAM 30 OGOS INI
PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob akan mengumumkan berita gembira untuk penjawat awam pada Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam, 30 Ogos ini.
“Negara kerap kali dilanda musibah bencana alam seperti banjir besar yang tidak dijangka. Begitu juga dengan ancaman keselamatan, termasuk di perbatasan negara.
“Pada saat negara sedang mengalami kesusahan, pasukan keselamatan seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Jabatan Kebajikan Masyarakat, Jabatan Kesihatan, Unit Penyelarasan Pelaksanaan, Agensi Pengurusan Bencana Negara dan pelbagai agensi kerajaan lain, bertugas tanpa lengah dan penuh dedikasi.
Sumber: Berita Harian “Kerajaan Keluarga Malaysia sentiasa menghargai pengorbanan penjawat awam di bawah pimpinan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Zuki Ali,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Perasmian Simposium Keluarga Malaysia di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini, hari ini.
Ismail Sabri berkata, sesebuah kerajaan hanya akan menjadi kuat dan berkesan jika mendapat dukungan daripada semua pihak.
Katanya, perkara itu dapat dilihat apabila kerajaan Keluarga Malaysia tidak pernah bersengketa atau memandang ringan pengorbanan penjawat awam.
“Begitu juga dengan aktivis masyarakat yang cekal berkhidmat kepada negara, khususnya melalui pertubuhan bukan kerajaan (NGO). Kerajaan Keluarga Malaysia sentiasa mengingati sumbangan mereka,” katanya.
Menyentuh pentadbirannya yang genap setahun hari ini, Perdana Menteri berkata, beliau mengangkat sumpah jawatan itu ketika negara berdepan dengan pandemik COVID-19 sehingga merekod sebanyak 24,599 kes harian dan 393 kematian pada 26 Ogos tahun lalu.
Bagaimanapun, jelasnya, hasil kerja keras semua pihak dan kejayaan Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK), Malaysia menjadi antara negara yang mencatatkan kadar pelalian terpantas dan akhirnya berjaya memasuki Fasa Peralihan ke Endemik pada 1 April lalu.
“Dari sudut politik pula, negara pada waktu saya mengambil-alih tampuk pemerintahan berhadapan dengan suasana ketidaktentuan dan ketidakstabilan.
“Ada pihak yang meramalkan bahawa bila-bila masa sahaja kerajaan Keluarga Malaysia boleh runtuh, berdasarkan sejarah lompat parti waktu itu.
“Syukurlah jangkaan itu tidak berlaku dan kini usia kerajaan ini menjangkau satu tahun,” katanya.
Dalam pada itu, beliau berkata, ketaatsetiaan kerajaan Keluarga Malaysia kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah tidak boleh sama sekali diragui, malah sentiasa menjaga hubungan baik dengan pihak istana, selaras dengan prinsip pertama Rukun Negara, iaitu Kesetiaan kepada Raja dan Negara.
Katanya, atas nasihat Yang di-Pertuan Agong, inisiatif diambil dengan melupakan segala perbezaan dan mewujudkan kebersamaan sehingga memeterai kerjasama rentas parti dengan parti pembangkang.
“Hasil pendekatan inklusif ini, kita mencapai kestabilan politik. Pelbagai inisiatif lain yang kita rundingkan melalui sesi konsultasi mendapat sokongan meluas semua pihak.
“Ini termasuklah Bajet 2022 yang mendapat kelulusan majoriti serta Rang Undang-Undang Pindaan Perlembagaan membabitkan Perjanjian Malaysia 1963 dan larangan lompat parti yang diluluskan sebulat suara,” katanya.
Apa agaknya berita baik untuk penjawat awam tu ya?
Baca juga: Tawaran Program Persediaan Alam Pekerjaan Anak Istimewa Selangor (ANIS)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/berita-baik-penjawat-awam-30-ogos/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=berita-baik-penjawat-awam-30-ogos

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kita Akan Umumkan Sesuatu Untuk Mengubat Duka Lara Penjawat Awam 30 Ogos Nanti Pm

Kita Akan Umumkan Sesuatu Untuk Mengubat Duka Lara Penjawat Awam 30 Ogos Nanti Pm

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 176 hits
The ReporterPerdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini memberi bayangan akan mengumumkan berita gembira untuk penjawat awam pada 30 Ogos ini Beliau berkata kerajaan Keluarga Malaysia yang diterajuinya sentiasa menghargai pengor...
Cuti Lain Lain Kebenaran Tidak Hadir Untuk Penjawat Awam

Cuti Lain Lain Kebenaran Tidak Hadir Untuk Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 14/8/2022 - jumlah : 232 hits
Selain cuti tahunan cuti sakit serta cuti tanpa rekod terdapat kebenaran tidak hadir serta cuti lain lain yang diperuntukkan untuk penjawat awam Teruskan membaca untuk ketahui butiran mengenai kemudahan khas yang ditawarkan Baca Juga Cuti L...
Permohonan Pelbagai Jawatan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia Ambilan Ogos Tahun 2022

Permohonan Pelbagai Jawatan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia Ambilan Ogos Tahun 2022

papar berkaitan - pada 19/8/2022 - jumlah : 190 hits
Jawatan Kosong Terkini 2022 Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia Kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan sila baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan sebelum memohon Pengambilan calon dibuka...
Beri Ambil Undi Adalah Rahsia Berita Gembira Buat Penjawat Awam Menjelang Pilihanraya

Beri Ambil Undi Adalah Rahsia Berita Gembira Buat Penjawat Awam Menjelang Pilihanraya

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 111 hits
Berita gembira menanti penjawat awam PMPerdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob akan umum berita gembira buat penjawat awam dalam Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam yang dijadualkan 30 Ogos ini Ia sebagai penghargaan kerajaan Kel...
Penjawat Awam Digesa Pertahankan Kerajaan Ismail Dari Fitnah Pentadbirannya Gagal

Penjawat Awam Digesa Pertahankan Kerajaan Ismail Dari Fitnah Pentadbirannya Gagal

papar berkaitan - pada 17/8/2022 - jumlah : 165 hits
Foto Malaysia NowPerdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kerajaan pimpinannya adalah kerajaan bersama yang menekankan konsep Keluarga Malaysia dan penjawat awam wajar mempertahankan kerajaan daripada pelbagai dakwaan dan fitn...
Langsung Ucaptama Konvensyen Perikatan Nasional 2022 27 Ogos 2022

Langsung Ucaptama Konvensyen Perikatan Nasional 2022 27 Ogos 2022

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 123 hits
Ikuti ucap tama Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang menerusi Konvensyen PN 2022 PolitikMalaysia AWANInews SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confir...
Cuepacs Hantar Cadangan Kepada Pm Berkaitan Pengumuman 30 Ogos Ini

Cuepacs Hantar Cadangan Kepada Pm Berkaitan Pengumuman 30 Ogos Ini

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 66 hits
Ogos 27 2022 Presiden CUEPACS Datuk Adnan Mat ALOR SETAR Pengenalan gaji minimum dan kenaikan imbuhan tetap khidmat awam antara cadangan penambahbaikan dalam perkhidmatan awam yang sudah dikemukakan CUEPACS kepada Perdana Menteri Datuk Seri...
Langsung Taklimat Khas Presiden Umno Mengenai Isu Semasa 27 Ogos 2022

Langsung Taklimat Khas Presiden Umno Mengenai Isu Semasa 27 Ogos 2022

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 206 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengadakan Taklimat Khas Mengenai Isu Semasa bersama ahli jawatankuasa bahagian dan pimpinan partiMINIT 2 43 MAIL KENA BOOMINIT 2 46 ZAHID DESAK PILIHANRAYA KATA INI ADALAH KERANA KEHENDAK MAJL...
Peluang Kerjaya Pengambilan Besar Besaran Jawatan Guru Tadika Taska Seluruh Malaysia Ambilan Ogos 2022 L Mohon Segera

Peluang Kerjaya Pengambilan Besar Besaran Jawatan Guru Tadika Taska Seluruh Malaysia Ambilan Ogos 2022 L Mohon Segera

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 179 hits
Peluang Kerjaya Pengambilan Besar Besaran Jawatan Guru Tadika Taska Seluruh Malaysia Ambilan Ogos 2022 l Mohon Segera Makluman terbaru pengambilan jawatan guru tadika taska secara besar besaran di mana mana pusat tadika dan tabika di Malays...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Satu Kesulitan Tidak Mungkin Menang Melawan Dua Kemudahan Tetap Optimis

Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja