Berbaloi Ke Bersalin Dekat Avisena Specialist Hospital


Berbaloi Ke Bersalin Dekat Avisena Specialist Hospital? | Sebelum ni Fadzi pernah cerita pasal pengalaman Fadzi bersalin dekat Avisena Specialist Hospital. Kalau korang nak baca, boleh klik sini.  
Tapi ramai juga yang masih PM Fadzi dekat FB tanya pasal benda ni. Diaorang nak tau pasal pakej bersalin Avisena, pengalaman Fadzi yang lebih detail, doktor mana yang attend Fadzi dan sebagainya.

Berbaloi Ke Bersalin Dekat Avisena Specialist Hospital?Fadzi okay je reply soalan-soalan diaorang. Tapi Fadzi nak share jugak dekat sini incase masih ada yang tertanya-tanya tentang pakej bersalin dekat Avisena ni. 
Dan berdasarkan pengalaman Fadzi dekat sini, Fadzi rasa Avisena ni memang hospital terbaik di Shah Alam. Dan yes, berbaloi bersalin dekat sini. 
Bilik BersalinKalau ikutkan dalam bilik bersalin memang tak boleh ambil gambar atau video. Fadzi pun memang tak ambil gambar pun dalam tu kecuali gambar Anas masa dia baru lepas keluar. Gambar bilik memang tak ada.
Tapi sebagai gambarannya, bilik dia sederhana besar. Ada katil untuk ibu bersalin, katil baby sekali dengan warmer, mesin CTG, meja, kerusi sedap untuk tukang teman rehat. Yang bestnya ada bilik air personal dalam bilik tu. 
Ada jugak penunjuk arah kiblat dalam bilik tu. Jadi kalau korang sempat nak solat sebelum bersalin tu, tak ada lah tercari-cari mana arah kiblat kan. Plus bilik bersalin yang Fadzi dapat tu, ada tingkap. Boleh tengok luar lagi.
Bilik WadBilik wad lepas bersalin pun selesa juga. Bilik yang Fadzi dapat bilik Single Bed. Lengkap segala katil elektrik yang korang boleh adjust tinggi mana bahagian sandar, TV, kerusi, day bed dan meja.


Day bed yang disediakan. Basically kegunaan dia adalah untuk peneman pesakit tidur malam-malam. Zul tidur dekat sini lah teman Fadzi satu malam dekat wad. Dalam drawer day bed ni disediakan sekali selimut dan bantal.

Selain day bed, ada jugak disediakan kerusi macam ni. Untuk tetamu duduk ke, untuk mak mak menyusu baby ke, untuk pesakit duduk ke. Ikut suka lah.

Siap ada set barangan untuk solat lagi. Dalam box set solat tu ada 1 tafsir Al-Quran, 1 surah Yassin dan terjemahan, 1 sejadah, 1 botol spray wuduk dan 1 garis panduan solat pesakit.

Gambar bilik yang Fadzi duduk. Tak besar sangat tapi tak lah kecil pun. Selesa je duduk sini.

Toilet pun ada toilet individu dalam setiap bilik. Senang tak payah kongsi kongsi dengan orang lain. Toilet dia pun boleh tahan besar. Siap diberikan toiletries lagi. Lengkap shampoo, sabun, berus gigi dan ubat gigi.


Dalam toilet ni ada boleh tekan loceng untuk panggil nurse. Mana lah tau kan, terjatuh dalam toilet ke time tak ada orang teman. Dekat sini lengkap dengan hot shower sekali.

Ini bahagian sinki dia. Kalau korang perasan ada satu plastik garam dekat sinki tu. Ha, bile korang dah masuk wad lepas bersalin tu, dieorang akan bagi satu besen dan satu plastik garam untuk korang berendam.

Bilik dan toilet pun luas. Nak keluar masuk toilet senang. Bilik pun boleh lah muat ramai-ramai kalau ada orang nak datang melawat. Tapi tak payah lah masuk ramai-ramai kan. Orang sakit kot.
MakananBab ni paling Fadzi suka. Order makanan boleh pilih-pilih. Dekat sini korang akan dihidangkan dengan menu pilihan korang untuk breakfast, lunch, dinner dan snack.
Menu menu yang boleh dipilih setiap kali breakfast, lunch dan dinner.

Lunch Fadzi masa hari last dekat Avisena. Roasted Chicken with Mashed Potato. Sedap betul ni. Kalau duduk sini hari hari, rasanya Fadzi order yang ni je kot setiap kali lunch hehe. 

Disediakan juga air panas dengan beberapa jenis minuman 3 in 1. Ade milo jugak. Lepas Fadzi bersalin dan masuk wad ni, Zul tolong buatkan air milo panas-panas. 

Bilik bersalin dan bilik wad selesa, doktor dan bidan mesra, layanan mesra dari mula Fadzi register untuk bersalin dekat sini sampai keluar hospital selepas bersalin, semua Fadzi suka.
Cumanya kalau lah sempat Fadzi bersalin dekat bangunan baru diaorang, mesti lagi best. Kalau korang nak tau, lepas ni dieorang akan asingkan Avisena Specialist Hospital dengan Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital (AWCSH). 
Avisena Specialist Hospital dengan Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital (AWCSH)Sebenarnya dari tahun lepas lagi Fadzi mengharapkan Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital ni dah mula beroperasi. Sebabnya Fadzi nak bersalin dekat sana. Tapi tak ada rezeki. 
Tapi bagi korang yang akan bersalin tak lama lagi, mesti korang akan rasa seronok. Sebab AWCSH dengar-dengarnya akan buka bermula pada bulan Mei 2019 ni. Dan korang dah boleh mula book untuk bersalin dekat sini.
Kalau tengok pada gambar-gambar dekat bawah ni, mesti korang rasa excited nak bersalin dekat sini. Fadzi pun! Tapi, rasanya cukup lah kot dua hero ni. Tak larat dah nak tambah lagi. 





 Bilik wad
 Klinik gigi
Baju hospital
 Sutera Lounge
Cafe
Kalau korang nak tau lebih lanjut lagi pasal AWCSH ni, korang boleh tekan link dekat bawah ni.
Website | Facebook 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.fadzirazak.com/2019/05/berbaloi-ke-bersalin-dekat-avisena.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Muda Ini Kongsi Tips Kewangan Dan Pengalaman Bersalin Di Avisena Specialist Hospital

Ibu Muda Ini Kongsi Tips Kewangan Dan Pengalaman Bersalin Di Avisena Specialist Hospital

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 897 hits
Setiap ibu yang bakal melahirkan anak pasti mengimpikan melalui proses itu di hospital yang selesa dan dibantu oleh doktor pakar dan jururawat yang mesra dan berkemahiran tinggi Paling penting suami tersayang sentiasa berada di sisi setiap ...
Dah Macam Check In Hotel Kalau Datang Avisena Specialist Hospital Ni

Dah Macam Check In Hotel Kalau Datang Avisena Specialist Hospital Ni

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 828 hits
Assalamualaikum Adira baru je keluar dari wad pediatric Hospital Pantai Ampang dua hari lepas Alhamdulillah dia semakin sihat tapi selsema pulak Mungkin cuaca tak menentu ditambah pulak antibody tak kuat sebab Adira tak cucuk lagi vaksin ya...
Melawat Ibu Bersalin Di Hospital Che Ta Terasa Nak Balik Ke Rumah Tambah Anak

Melawat Ibu Bersalin Di Hospital Che Ta Terasa Nak Balik Ke Rumah Tambah Anak

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 794 hits
Beberapa hari lepas aktres jelita Rozita Che Wan atau Che Ta membuat lawatan ke di Hospital Sungai Buloh Perkongsian ini dibuat Che Ta melalui laman Instagramnya Dia turut berkongsi beberapa foto bersama para ibu di wad bersalin hospital it...
Aliff Rotan Anak Jkm Rujuk Hospital

Aliff Rotan Anak Jkm Rujuk Hospital

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 312 hits
MALAYSIAKINI Pemeriksaan awal Jabatan Kebajikan Masyarakat terhadap anak perempuan usahawan kosmetik Aliff Syukri Kamarzaman mendapati tiada kesan negatif pada kanak kanak itu Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Dr Wan Azizah...
Mps Tutup Mata Jejantas Hospital Selayang Kotor Terabai

Mps Tutup Mata Jejantas Hospital Selayang Kotor Terabai

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 377 hits
Longgokan sampah serta daun daun kering yang memenuhi sepanjang laluan jejantas pejalan kaki ke Hospital Selayang Selangor foto HAZROL ZAINALSELAYANG Geli dan tidak selesa itu yang dirasakan oleh orang awam yang menggunakan jejantas untuk p...
Terkini Geli Dan Tidak Selesa Pengguna Jejantas Ke Hospital Selayang

Terkini Geli Dan Tidak Selesa Pengguna Jejantas Ke Hospital Selayang

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 228 hits
SELAYANG Geli dan tidak selesa itu yang dirasakan oleh orang awam yang menggunakan jejantas untuk pejalan kaki ke Hospital Selayang MalaysiaGazette com Online News Portal Follow US Now Or visit www malaysiagazette com for the latest news on...
6 Tahun Turun Naik Hospital Kesian Tengok Nina Tahan Sakit

6 Tahun Turun Naik Hospital Kesian Tengok Nina Tahan Sakit

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 230 hits
Setelah hampir lapan tahun mendirikan rumah tangga Noh Salleh dan isterinya Miss Nina tidak berputus asa dalam usaha untuk mendapatkan zuriat Baru baru The post appeared first on
Wanita Dibakar Suami Kerana Cemburu Meninggal Dunia Di Hospital Melaka

Wanita Dibakar Suami Kerana Cemburu Meninggal Dunia Di Hospital Melaka

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 276 hits
Seorang wanita yang merupakan isteri kepada suspek telah dibakar hidup hidup akibat cemburu di Taman Krubong Permai Melaka 29 April lepas Portal melaporkan mangsa yang dikenali sebagai S Vijeyyenthi 39 tahun meninggal dunia di Hospital Mela...
Ada Resepi Air Soya Tak Tuan Bulan Puasa Nak Dekat Dah Ni Saya Cadang Nak Bisnes Air Balang Kat Bazar Ramadan La

Ada Resepi Air Soya Tak Tuan Bulan Puasa Nak Dekat Dah Ni Saya Cadang Nak Bisnes Air Balang Kat Bazar Ramadan La

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 863 hits
Mestilah ada Bukan setakat air soya saya boleh bagi 20 RESEPI AIR BALANG termasuk resepi AIR HOT masa kini iaitu
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus