Berat Kaki Untuk Tinggalkan Terengganu Igor Zonjic



KUALA TERENGGANU: Igor Zonjic meluahkan rasa berat hati dan sedih untuk meninggalkan Terengganu FC (TFC) selepas mengganggap pasukan berkenaan bagaikan `rumah kedua’ buat dirinya sejak awal musim lalu.

Khidmat pemain pertahanan import dari Montenegro itu ditamatkan oleh Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) pada tempoh jendela perpindahan kedua Liga Malaysia yang berakhir Khamis lalu.

Susulan itu, beliau kini terpaksa mencari pasukan baharu untuk meneruskan kerjaya.

"Saya tidak bersama lagi TFC kerana sudah ditamatkan kontrak. Kami sudah bersetuju dalam semua hal selepas perbincangan diadakan dengan pihak pengurusan. Namun begitu, kaki saya begitu berat untuk melangkah pergi meninggalkan Terengganu..

“Saya juga begitu sedih untuk pergi meninggalkan kelab ini (TFC), lebih-lebih lagi saya sudah anggap kelab ini sebagai rumah dan keluarga saya selepas bersama sejak awal musim lalu. Tetapi apa boleh buat.

“Inilah bola sepak, saya perlu akur. Malah ada pemain ternama yang menyarung jersi pasukan besar dengan kelab lain juga terpaksa meninggalkan pasukan, ia biasa dalam mana-mana kelab," kata Zonjic mengenai penggugurannya daripada skuad TFC.

Pada aksi final Piala Malaysia musim lalu menentang Perak, pemain yang dipancing sendiri bekas jurulatih pasukan itu, Irfan Bakti Abu Salim beraksi cemerlang sepanjang 90 minit masa sebenar dan masa tambahan.

Namun berbaki beberapa saat lagi sebelum tamat permainan, Zonjic memberi 'talian hayat' kepada lawan selepas 'menghadiahkan' gol sendiri sesudah tertampan bola ke gawang golnya sekali gus menyaksikan juara terpaksa ditentukan dengan sepakan penalti selepas terikat 3-3 sebelum tewas 1-4 menerusi penentuan penalti.

Mengulas lanjut, Zonjic berharap skuad Penyu mampu mengulangi pencapaian mara ke final Piala Malaysia musim ini dan seterusnya muncul juara biarpun tanpanya.

"Saya harap TFC akan terus berjaya mara ke final dan menebus kehampaan musim lalu merangkul piala biarpun jauh di sudut hati saya mahu bersama dengan rakan sepasukan melakar sekali lagi memori indah itu.

"Untuk masa depan saya tidak tahu lagi kerana saya masih belum mempunyai pasukan lagi pun segalanya berlaku begitu pantas. Saya tidak mempunyai masa yang cukup untuk berbuat demikian.

"Saya perlu pandang ke hadapan dan tidak boleh menyerah kalah. Buat sementara ini saya akan tinggal di Malaysia dan sekiranya tidak ada pasukan berminat, saya akan pulang ke negara saya," kata Zonjic yang pernah menyarung jersi kelab River Plate dalam Liga Argentina. - Berita Harian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/06/berat-kaki-untuk-tinggalkan-terengganu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rayuan Igor Zonjic Kepada Penyokong Terengganu Fc

Rayuan Igor Zonjic Kepada Penyokong Terengganu Fc

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 500 hits
KUALA TERENGGANU Hentikan boikot dan tolong datang stadium Ini rayuan dan permintaan pertahanan tengah Terengganu FC kelahiran Montenegro Igor Zonjic kepada peminat setia skuad itu Pemain yang pernah beraksi bersama kelab AC Milan dalam Lig...
Chantha Bin Lega Khidmatnya Masih Diperlukan Oleh Terengganu Fc

Chantha Bin Lega Khidmatnya Masih Diperlukan Oleh Terengganu Fc

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 336 hits
Kapten skuad kebangsaan Kemboja Thierry Chantha Bin akhirnya boleh menarik nafas lega apabila Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu membuat keputusan untuk mengekalkan khidmatnya sehingga akhir musim ini meskipun dilanda masalah kemorosotan...
Solat Aidilfitri Di Seluruh Terengganu Ditetapkan Pada 8 30 Pagi

Solat Aidilfitri Di Seluruh Terengganu Ditetapkan Pada 8 30 Pagi

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 277 hits
KUALA TERENGGANU Adalah dimaklumkan ketetapan waktu sembahyang sunat Hari Raya Aidilfitri 1440H 2019M bagi masjid dan surau seluruh negeri Terengganu Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Terengganu Haji Mat Azmi Arshad memberitahu sukacita dimaklumk...
Pertembungan Akar Umbi Umno Pas Terengganu Sengit

Pertembungan Akar Umbi Umno Pas Terengganu Sengit

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 307 hits
Pertembungan akar umbi Umno Pas Terengganu sengitPosted By on June 01 2019Walau pucuk pimpinan PAS dan Umno mendakwa kerjasama antara kedua dua parti itu berjalan dengan baik pemimpin akar umbi melihat perkara sebaliknya berlaku di Terengga...
Drawbridge Bakal Ubah Trend Pelancongan Di Terengganu Exco

Drawbridge Bakal Ubah Trend Pelancongan Di Terengganu Exco

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 420 hits
KUALA TERENGGANU Jambatan angkat atau drawbridge ikon baru Terengganu akan mengubah trend kedatangan pelancong ke negeri itu yang selama ini lebih tertumpu di kawasan pulau Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan Kebudayaan dan Komunikasi Negeri...
Terengganu City Diberi Tempoh 30 Hari Lunas Hutang

Terengganu City Diberi Tempoh 30 Hari Lunas Hutang

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 335 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Bolasepak Malaysia mengarahkan juara Liga FAM 2018 Terengganu City FC untuk menyelesaikan tunggakan gaji sebanyak RM411 900 melibatkan 21 bekas pemainnya Pengerusi Jawatankuasa Status FAM Mohd Joehari Ayub dalam satu ...
Jambatan Angkat Bawa Pembangunan Kata Mb Terengganu

Jambatan Angkat Bawa Pembangunan Kata Mb Terengganu

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 539 hits
Jambatan angkat bawa pembangunan kata MB Terengganu Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 31 May 2019 9 23AM
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega

Wan Maimunah Meraung Dapat Panggilan Haji Tak Sangka Doa 2 Tahun Lalu Dimakbulkan

Riezman Khuzaimi Rasa Terhina Ditawar Berlakon Serendah Rm150 Sehari