Berapa Lama Lagi Jawatan Kp J Kom Nak Dibiar Kosong Apa Pula Status Siasatan Terhadap Dr Agus






Hari ini 2hb Januari 2024, bermakna sudah lebih setengah bulan kerusi Ketua Pengarah J-Kom terus terbiar kosong tanpa diisi sejak berkuatkuasanya perletakan jawatan Prof Dr Mohd Agus Yusof.


Dr Agus mengemukakan surat perletakan jawatannya pada 15 November 2023 dengan memberi notis sebulan – berkuatkuasa 15 Disember 2023- selepas “seseorang” sebelum itu dikatakan menunjukkan “video Wahab” kepadanya di sebuah kedai mamak di Bangi.


Sejak itu, negara jadi gempar lantaran video tersebut kemudian tersebar luas di semua platform media sosial, diikuti dengan beberapa laporan dan siasatan polis serta sidang media.


Persoalan yang menjadi tanda tanya kini, bila lagi jawatan Ketua Pengarah J-Kom mahu diisi?


Kenapa dibiarkan kosong terlalu lama, sedangkan agensi tersebut berperanan penting terhadap kedudukan Perdana Menteri dan Kerajaan Madani?


Meskipun perletakan jawatan Dr Agus berkuatkuasa 15 Disember, tetapi berikutan surat meletak jawatannya dihantar pada 15 November dan sejak tarikh itu, Dr Agus boleh dikata sudah tidak berperanan lagi, krmudian tolak cuti tahunan lagi, ertinya telah hampir dua bulan tiada nakhoda dalam mengetuai J-Kom.


Apakah Anwar Ibrahim masih belum menemui calon yang sesuai untuk jawatan Ketua Pengarah J-Kom?


Sementara itu, sejak sebulan lalu juga tersebar perkhabaran daripada pelbagai sumber yang mengatakan Anwar lebih cenderung mahu meletakkan seorang kakitangan kerajaan sebagai Ketua Pengarah J-Kom.


Tidak dipastikan sama ada Anwar sudah ada calonnya atau tidak, namun dikhabarkan, sejak kegagalan Dr Agus memberi cahaya kepada J-Kom, beliau lebih berminat meletakkan seorang PTD – Pegawai Tadbir dan Diplomatik – untuk memimpin J-Kom.


Dalam hal ini, tidak kira siapa pun orangnya – PTD atau orang politik – melihat suasana politik yang tidak pernah aman dan nyaman sejak kebelakangan ini, membiarkan peneraju J-Kom terus terbiar kosong bukanlah langkah yang bijaksana.


Setidak-tidaknya dengan adanya kepala diletakkan menerajui agensi tersebut, ia boleh segera diarah dan digerakkan untuk berperanan dengan sewajarnya.


Diharap Anwar tidak terlalu berlama-lama menangguhkan pengisian untuk jawatan Ketua Pengarah J-Kom, meskipun agensi tersebut telah dipindahkan daripada PMO ke Kementerian Komunikasi.


Janganlah diulang seperti mengisi jawatan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup yang sebelum ini yang mengambil masa lebih empat bulan setelah Salahuddin Ayub meninggal dunia pada 23 Julai 2023.


Lagi cepat diisi, lagi cepat J-Kom boleh “diketuk” untuk bekerja, manakala membiarkannya kosong tanpa nakhoda seperti sekarang lebih memungkinkan semua yang ada dalam agensi itu turut terbuai untuk bermain spekulasi, menokok tambah khabar angin, banyak goyang kaki dan menyebar berita tidak benar.


Tidakkah Perdana Menteri juga yang rugi akhirnya?


Sementara itu, terlanjur bercakap tentang J-Kom, sudah tentu ramai yang ingin tahu status siasatan polis berkaitan kandungan “video Wahab”, penularannya dan polis yang dibuat Wahab terhadap Dr Agus atas dakwaan melakukan gangguan seksual di Bintulu, Sarawak.


Sudah siapkan siasatan dilakukan?


Kenapa dah lama senyap tiada khabar berita?


Akan ada pendakwaan atau NFA? – ShahbudinHusin 02/01/2024.


https://shahbudindotcom.net/2024/01/02/berapa-lama-lagi-jawatan-kp-j-kom-hendak-diisi-apa-pula-status-siasatan-polis-terhadap-dr-agus.html








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/01/berapa-lama-lagi-jawatan-kp-j-kom-nak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jawatan Kosong Penolong Pegawai Perangkaan Gred E29 Januari 2024 Di Jabatan Perangkaan Malaysia

Jawatan Kosong Penolong Pegawai Perangkaan Gred E29 Januari 2024 Di Jabatan Perangkaan Malaysia

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 199 hits
Makluman jawatan kosong Penolong Pegawai Perangkaan gred E29 januari 2024 di Jabatan Perangkaan Malaysia Peluang menjawat jawatan kerajaan Malaysia kini terbuka untuk semua permohonan boleh dibuat segera sebelum tarikh tutup Peluang kerjaya...
Jawatan Kosong Utm Januari 2024

Jawatan Kosong Utm Januari 2024

papar berkaitan - pada 28/12/2023 - jumlah : 232 hits
Tawaran jawatan kosong UTM Januari 2024 telah dibuka kepada umum bagi membuak permohonan dengan kadar segera dan menepati syarat syarat kelayakan dan cara permohonan yang telah ditetapkan Iklan pengambilan telah dibuka pada 22 disember 2023...
11 Jawatan Kosong Kpt Januari 2024

11 Jawatan Kosong Kpt Januari 2024

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 182 hits
Berdasarkan sumber rasmi jawatan kosong KPT Januari 2024 dibuka untuk permohonan warga Malaysia Bagi semua tawaran ini dibuka khas untuk bulan Januari 2024 sahaja dan perlu dipatuhi oleh calon berkenaan tawaran yang diwar warkan Mengenai ke...
Mula Dengan Bantu Kementerian Dulu Lepas Tu Boleh Bincang Bab Nak Bentuk Kerajaan Pula

Mula Dengan Bantu Kementerian Dulu Lepas Tu Boleh Bincang Bab Nak Bentuk Kerajaan Pula

papar berkaitan - pada 27/12/2023 - jumlah : 135 hits
Pelik mereka ini Dulu berbuih buih dan begilir gilir mereka serang saya tiap tiap hari dengan menuduh saya gagal menangani kenaikan harga barang Sekarang harga barang semua naik lebih tinggi selepas SST ganti GST Kini mereka mahu minta saya...
Tips Lama Betul Nak Buat Comeback Blog

Tips Lama Betul Nak Buat Comeback Blog

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 149 hits
BlogLama betul nak buat comeback untuk kembali aktif berblog Sekurang kurangnya kemaskini sekali sehari kalau tak mampu nak update tiga kali sehari Update 3 kali sehari itu adalah terbaik sepanjang zaman 1 Update 3 kali sehariSejak aktif be...
Jawatan Kosong Di Kementerian Pendidikan

Jawatan Kosong Di Kementerian Pendidikan

papar berkaitan - pada 29/12/2023 - jumlah : 144 hits
Jawatan Kosong KPM Pembantu Pengurusan Murid N19 Minima SPM Setaraf Syarat Penuh Cara Mohon
Nak Cepat Sembuh Selepas C Sec Ibu Kena Pandai Jaga Diri Lepas Bersalin Doktor Beri Panduan

Nak Cepat Sembuh Selepas C Sec Ibu Kena Pandai Jaga Diri Lepas Bersalin Doktor Beri Panduan

papar berkaitan - pada 23/12/2023 - jumlah : 194 hits
Banyak perkara yang perlu diberikan selepas melahirkan anak melalui kaedah pembedahan cesarean Ibu harus pandai menjaga diri sendiri dan mengikut kemampuan dirinya sendiri Jangan paksa tubuh untuk bekerja lebih dari kemampuan Nak cepat semb...
Menara Ilham Dengan Ilham Centre Pun Tak Tau Tu Pun Bukan Main Nak Fitnah Bagai Benggong

Menara Ilham Dengan Ilham Centre Pun Tak Tau Tu Pun Bukan Main Nak Fitnah Bagai Benggong

papar berkaitan - pada 23/12/2023 - jumlah : 222 hits
Menara Ilham la kene sita bangang Bukan Ilham Centre Mabuk todi la ko ni walaun Fikir guys fikir kenapa korg rendahkan darjat akal fikiran korg sampai follow org yg akal pun tiga suku ni
The Wonders Of Watermelon Fruit

Bawa La Ramai Lagi Warga Asing Ke Malaysia

Doa Ketika Terlilit Hutang Insya Allah Segera Lunas

Creative Com Domain Name Ideas

Bahaya Bahan Pewarna Kimia Dalam Kehidupan Seharian

Pmx Didesak Saman Bloomberg Jika Kenyataan Salah

Trip Mengejut Ke Guangzhou China

Kuetiaw Goreng


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling


Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Lil J Feat Yonnyboii Jual Jiwa Chord

New Found Hope Icon S Nostalgic Honda Vf1000f Interceptor Restomod