Berapa Banyak Wang Sebenarnya Yang Mampu Menggembirakan Anda


Sebagai seorang pelabur baru, anda harus mempunyai matlamat yang jelas. Adakah anda hanya mahu bersara dengan selesa? Adakah anda mahu memiliki rumah impian tanpa perlu terikat dengan hutang pinjaman? Adakah anda berhasrat memiliki sebuah jet perbadi?


Jawapan untuk soalan-soalan tersebut akan memilih pendekatan yang sesuai dalam menentukan portfolio pelaburan anda. Sains Ada Jawapannya.

Ahli sosiologis kontemporari seperti Dennis Gilbert mendefinisikan “kaya” sebagai mereka yang bergantung kepada pendapatan pelaburan dan bukannya pendapatan melalui pekerjaan.

Mengikut definisi ini, seorang doktor, walaupun mempunyai jumlah pendapatan RM1 juta dalam setahun, adalah tidak sekaya individu yang mendapat perolehan RM1 juta daripada stok, bon, hartanah, hakcipta, atau punca pendapatan pasif yang lain.

Ini kerana, seorang pelabur mampu mengaut pendapatan walaupun hanya berdiam diri di rumah, manakala seorang doktor tidak akan mempunyai kekayaan sekiranya dia tidak turun bekerja.

Sebaliknya, Kebanyakan Pelabur Tidak Mahukan Kekayaan

Sebenarnya, kebanyakan orang tidak mahu menjadi kaya-raya. Kenyataan ini disokong dalam kajian oleh Daniel Kahneman dan Angus Deaton daripada “Center for Health and Well-being” di Princeton University, yang membuktikan bahawa wang sememangnya mampu membeli kegembiraan sehingga jumlah RM75,000 setahun.

Dalam kata lain, sejurus selepas pendapatan anda mencecah RM75,000 setahun, cara kehidupan seharian anda tidak akan banyak berubah seiring dengan peningkatan pendapatan.

Sebaliknya “kepuasan dalam kehidupan” akan bertambah – yakni, perasaan anda atas kejayaan mencapai matlamat dalam kehidupan.

Setakat mana anda mencintai kerja adalah seperti hiasan aising di atas kek. Secara rasionalnya, kebanyakan pelabur baru harus memfokuskan bagaimana untuk mencapai matlamat perolehan tahunan sebanyak itu, sekiranya belum lagi berbuat demikian.

Ini bermaksud bahawa, sesebuah program pelaburan yang berkesan adalah yang dibentuk untuk membantu anda hidup bebas dari hutang.

Sekiranya anda bebas dari hutang, anda tidak mungkin muflis

Mengelakkan tekanan kewangan dengan kepelbagaian, pelaburan berkualiti tinggi seiring dengan gaya hidup yang anda inginkan.

Mengekalkan rangkuman insuran yang mencukupi supaya anda tidah perlu bimbang sekiranya berlaku perkara yang tidak diingini.

Memiliki punca pendapatan yang pelbagai supaya anda tidak bergantung dengan satu pekerjaan atau punca pendapatan sahaja, yang boleh meletakkan keluarga anda dalam risiko sekiranya punca tunggal itu hilang sekelip mata.

Peraturan 4% dan Pelaburan Anda

Hukum statistik untuk pelabur baru adalah, sekiranya kamu mengeluarkan 4% daripada nilai akaun anda setiap hujung tahun, kamu seharusnya mampu untuk mengharungi satu lagi Zaman Keruntuhan Ekonomi (Great Depression).

Ini bermaksud, sejumlah bersih RM1,875,000 diperlukan untuk menghasilkan RM75,000 dalam pendapatan pasif tahunan, tanpa akan kehabisan wang (RM75,000 dibahagi dengan 0.04 = RM1, 875,000).

Ini bermaksud seseorang, berdasarkan kajian, memerlukan portfolio bernilai RM1,875,000 untuk menjadi gembira tanpa perlu berkerja lagi.

Bagaimanakah ini boleh berlaku? Simpan RM1,165 setiap bulan selama 35 tahun pada kadar 8%.

Secara alternatif, jika anda dan pasangan mempunyai pendapatan RM50,000 setahun, anda cuma perlu RM25,000 daripada pendapatan pasif, berikutan peraturan 4%, anda memerlukan RM625,000.

Jadi, anda hanya perlu menyimpan RM303 sebulan untuk 35 tahun pada kadar 8%.

Kesimpulannya

Jika anda berada dalam usia pertengahan atau muda, seorang rakyat biasa yang mempunyai perolehan isirumah median RM50,000 ke RM55,000 setahun, kegembiraan peribadi berkemungkinan besar dapat diperolehi dengan portfolio bernilai RM625,000 yang mempunyai perolehan dividen RM25,000 setahun, selain daripada pendapatan gaji, upah dan faedah-faedah lain.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Rahsia Cara Terbaik Buat Duit Secara Online Dari Rumah!Gig Ekonomi: Era Bekerja Dari Rumah
sumber: usahawan



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2020/08/berapa-banyak-wang-untuk-kita-gembira-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cetak Lebih Banyak Wang Bukan Tambah Pinjaman Pakar Beritahu Putrajaya

Cetak Lebih Banyak Wang Bukan Tambah Pinjaman Pakar Beritahu Putrajaya

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 225 hits
Pakar ekonomi mencadangkan kerajaan menambah bekalan wang bukan menambah pinjaman kerana bekalan wang dikawal oleh Bank Negara Malaysia PETALING JAYA Seorang ahli ekonomi berkata langkah kerajaan meningkatkan had hutang akan memberinya lebi...
Isteri Lim Guan Eng Turut Hadapi 3 Pertuduhan Melibatkan Rasuah Pengubahan Wang Haram

Isteri Lim Guan Eng Turut Hadapi 3 Pertuduhan Melibatkan Rasuah Pengubahan Wang Haram

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 476 hits
Sebentar tadi Mahkamah Sesyen Butterworth telah membacakan satu lagi pertuduhan baru yang melibatkan bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan isterinya Betty Chew Gek Cheng Kali ini Lim Guan Eng dituduh bersama isterinya melibatkan pertuduha...
Guan Eng Isteri Didakwa Salah Guna Kuasa Ubah Wang Berkait Projek Rm11 6 Juta

Guan Eng Isteri Didakwa Salah Guna Kuasa Ubah Wang Berkait Projek Rm11 6 Juta

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 391 hits
Bekas ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bersama isterinya Betty Chew dan rakan perniagaannya Phang Li Koon didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas pertuduhan penyalahgunaan kuasa serta pengubahan wang berhubung tawaran sebuah...
Pasangan Mata Wang Eur Usd Mengambil Bentuk Double Top

Pasangan Mata Wang Eur Usd Mengambil Bentuk Double Top

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 277 hits
Pasangan mata wang EUR USD diperdagangkan dengan warna merah dan nampaknya akan jatuh dalam jangka pendek setelah kegagalan membuat kenaikan yang tinggi Kadarnya telah membentuk corak double top pada carta H4 pengesahan dapat membawa peluan...
Penurunan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Menjejaskan

Penurunan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Menjejaskan

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 210 hits
Pasangan mata wang GBP USD diperdagangkan dalam jangka pendek dalam jangka pendek dan mengekalkan prospek kenaikan harga setelah kegagalan membuat pola lower low Secara teknikal harga masih ada di kawasan pembeli jadi kami dapat mencari pel...
Pelan Perladangan Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 11 Ogos 2020 Covid 19 Kemelesetan Di As Brazil Dan India

Pelan Perladangan Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 11 Ogos 2020 Covid 19 Kemelesetan Di As Brazil Dan India

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 598 hits
Penurunan dalam bilangan jangkitan baru telah dicatatkan di AS Brazil dan India Penurunan di Brazil sangat memuaskan kerana jumlah kes baru sehari di negara itu kini turun menjadi sekitar 22 ribu Sementara itu India masih menjadi pusat pand...
Penolong Pengurus Paip Mengaku Tidak Bersalah Terima Wang Tunai Rm16 000

Penolong Pengurus Paip Mengaku Tidak Bersalah Terima Wang Tunai Rm16 000

papar berkaitan - pada 13/8/2020 - jumlah : 203 hits
KUANTAN Seorang penolong pengurus di Pengurusan Air Pahang Berhad mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas lima pertuduhan menerima wang tunai bagi dirinya berjumlah RM16 000 dua tahun lepas Pengakuan Mohd Fazrol Azri...
Nilai Mata Wang Turki Terus Menjunam

Nilai Mata Wang Turki Terus Menjunam

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 298 hits
ISTANBUL Mata Wang Turki terus menunjukkan penurunan mendadak untuk minggu ini tatkala negara berkenaan terus dihimpit dengan ketidaktentuan ekonomi dan kadar inflasi yang meningkat Hanya dalam dua minggu nilai Lira yang sekitar US 1 6 08 L...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


How To Choose The Right Color Bodysuit For Your Outfit

Lontong Azie Kitchen

Cara Ikhtiar Halang Penyakit Ain

918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat