Beli Novel 7 Hari Mencintaiku 2 Novel 7 Hari Mencintaiku Karya Siti Rosmizah


Beli Novel 7 Hari Mencintaiku 2 & Novel 7 Hari Mencintaiku - Karya Siti Rosmizah | Dua novel ini akan menghiasi slot akasia terbaru. Terdahulu Drama 7 Hari Mencintaiku telah menjadi trending suatu ketika dulu. Dan mulai esok 02 Julai 2020, drama kesinambungan Drama 7 Hari Mencintaiku 2 akan bersiaran.
Kedua-dua drama ini adalah drama adaptasi novel hasil karya penulis terkenal Siti Rosmizah. Bagi yang berminat dapatkan dua novel ini di laman shopee atau klik link di bawah.
- https://belibukuonline.com.my/sr-publication/321-7-hari-mencintaiku.html
- https://belibukuonline.com.my/sr-publication/4643-7-hari-mencintaiku-2.html
Novel 7 Hari Mencintaiku 2


Sinopsis Novel 7 Hari Mencintaiku 2
Mia Adriana dan Khuzairi melayari hidup bahagia berumah tangga. Ditambah pula dengan kehadiran cahaya mata kedua.

“Kebahagiaan abang bila sayang dan anak-anak ada di sisi.” Itulah kata-kata yang sering diucap Khuzairi pada isterinya. Di saat mereka diulit bahagia. Puan Hayati dan Dato’ Johari kembali dengan dendamnya. Hebat Puan Hayati mengatur rancangan. Mia Adriana termakan dengan kata-katanya. Syakila tak kurang hebatnya.

“Dosa tu bukan datang dari mama! Dosa tu datang dari suami mak! Abah yang tergilakan mama! Sampai sanggup nak buat perkara terkutuk! Dosa abah tu yang akan terpalit dalam rumah ni! Suami mak tu gatal!” Hilang hormatnya pada Pak Samad. Seorang lelaki yang dihormati selama ini. Mak Leha mula membenci Mia Adriana.

“Kau ingat! Seorang anak perlukan restu ibu! Kalau kau nak Khuzairi dapat restu aku! Kau tinggalkan dia! Selagi kau masih jadi isteri dia! Sampai bila-bila dia tak akan dapat restu aku! Tanpa restu ibu Khuzairi tak akan bahagia!” Nadia putus tunang dengan Zaidi. Helmi bercerai dengan Sofi dan Khuzairi pula bergolak rumah tangganya. Nurul Ain muncul dalam hidup mereka. Mak Leha berkenankan gadis ini. Nurul Ain begitu sempurna di matanya.

“Mi nak mak tanya Nurul. Kalau abang long tu hanya kerja jaga kambing, dia nak tak? Lepas tu mak nilai, mana permata, mana batu jalan.” Helmi cuba menyedarkan emaknya. Khuzairi rasa tercabar. Dia bagaikan melukut di tepi gantang. Khuzairi pujuk, Khuzairi rayu, Mia Adriana tetap nak pergi. Khuzairi tak mampu menggapainya lagi.

“Pergi Mia! Pergi! Saya dah tak nak tengok muka awak! Pergi sejauh mana yang awak nak! Moga hidup awak akan lebih bahagia tanpa cinta Khuzairi!” Sayu mata Mia Adriana memandang anak-anaknya.

“Maafkan ibu sayang. Ibu terpaksa pergi.” Dia merenung suaminya buat terakhir kali. Walau 7 Hari Mencintaiku, cinta Khuzairi tiada lagi. Selamat tinggal abang. Selamat tinggal sayang. Kata-kata yang diucap dalam hati bersama deraian air mata.
Novel 7 Hari Mencintaiku 


Sinopsis Novel 7 Hari Mencintaiku 
Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.


“Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawak cermin ke suluhkan muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati! So…apa kata kau berambus sekarang! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau!”


Aduhai! Angkuh sungguh kata-katanya. Bungkam seketika Khuzairi mendengarnya. Jauh di sudut hati dia mula bertanya, sampai bila dia mampu untuk terus menahan makian dan hinaan yang di lemparkan oleh gadis ini? Sudah lalikah telinganya? Sudah matikah perasaannya? Tidak ke dia kecewa? Tidakkah dia terluka? Khuzairi mengangguk perlahan.


“Ya, aku juga manusia biasa, aku ada hati dan perasaan, tapi aku tidak mampu untuk berbuat apa-apa, demi satu amanah aku harus menelannya, demi satu amanah aku harus terus bersabar….”


Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?


Lupakah Mia Adriana, hidup ini bagaikan putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya. Segalanya akan terungkai dalam novel setebal 1050 mukasurat ini.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sweetyzhanieyz83.blogspot.com/2020/07/beli-novel-7-hari-mencintaiku-2-novel-7.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Drama 7 Hari Mencintaiku 2

Drama 7 Hari Mencintaiku 2

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 1068 hits
Nantikan kesinambungan drama adaptasi novel 7 Hari Mencintaiku karya Siti Rosmizah bakal disiarkan di slot Akasia TV3 Menemukan kembali gandingan Shukri Yahaya dan Siti Siti Saleha Drama terbitan SR One Sdn Bhd arahan Jamal Khan Akan menemu...
Idea Perdagangan Untuk Eur Usd Hari Ini Adalah Peluang Terakhir Anda Untuk Membuka Kedudukan Beli

Idea Perdagangan Untuk Eur Usd Hari Ini Adalah Peluang Terakhir Anda Untuk Membuka Kedudukan Beli

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 277 hits
Selamat tengah hari pedagang Idea perdagangan baru untuk pasangan EUR USD Semalam strategi Stop Hunting dicadangkan untuk meletakkan stop di tahap 1 13500 Walau bagaimanapun hari Rabu ditutup dengan penyerapan dalam carta harian jadi senari...
7 Hari Mencintaku 2 Drama Lakonan Shukri Yahaya Siti Saleha

7 Hari Mencintaku 2 Drama Lakonan Shukri Yahaya Siti Saleha

papar berkaitan - pada 27/6/2020 - jumlah : 961 hits
Nantikan kesinambungan drama adaptasi novel 7 Hari Mencintaiku karya Siti Rosmizah bakal disiarkan di slot Akasia TV3 Menemukan kembali gandingan Shukri Yahaya dan Siti Siti Saleha Drama terbitan SR One Sdn Bhd arahan Jamal Khan Akan menemu...
Isteri Luah Rasa Terguris Suami Tak Layan Minta Beli Nasi Ayam Untuk Hadiah Hari Jadi Siap Kena Marah Lagi

Isteri Luah Rasa Terguris Suami Tak Layan Minta Beli Nasi Ayam Untuk Hadiah Hari Jadi Siap Kena Marah Lagi

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 639 hits
Kehidupan berumah tangga ini banyak rencah dan asam garamnya Orang tua tua kata semakin lama usia perkahwinan semakin banyak kekurangan pasangan yang terbongkar Semuanya atas pilihan sendiri bagaimana mahu merawat kekurangan tersebut agar h...
Lahir Sehat Bayi 40 Hari Meninggal Tertular Penjenguk Positif Corona Niat Baik Berakhir Bencana

Lahir Sehat Bayi 40 Hari Meninggal Tertular Penjenguk Positif Corona Niat Baik Berakhir Bencana

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 280 hits
Jadi apa saja alternatif aman memberikan support saat teman sahabat atau kerabat baru saja habis melahirkan
Kemeriahan Hari Raya Bersama Rumah Kebajikan Projek Pantri Ayam Brand Di Kedah

Kemeriahan Hari Raya Bersama Rumah Kebajikan Projek Pantri Ayam Brand Di Kedah

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 316 hits
Assalamualaikum w b tKedah 18 Jun 2020 Walaupun sambutan Hari Raya tahun ini agak terjejas oleh wabak Covid 19 dan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan kemurahan hati rakyat Malaysia telah meringankan beban golongan yang kurang bernasib ba...
Dari 790 Kes Memuncak 2 596 Kes Dr Noor Hisham Imbas 100 Hari Pkp

Dari 790 Kes Memuncak 2 596 Kes Dr Noor Hisham Imbas 100 Hari Pkp

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 258 hits
DATUK DR NOOR HISHAM ABDULLAH KETUA Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah mengimbas semula perjuangan negara menentang Covid 19 yang genap 100 hari selepas pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Dari 790 kes dan dua kematian sem...
Pembukaan Semula Sekolah Guru Pelajar Akui Teruja Hari Pertama

Pembukaan Semula Sekolah Guru Pelajar Akui Teruja Hari Pertama

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 366 hits
KUALA LUMPUR 24 Jun Hari pertama persekolahan bagi pelajar kelas peperiksaan awam hari ini setelah hampir tiga bulan sesi persekolahan ditangguh susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan akibat pandemik COVID 19 menyaksikan perasaan b...
Bayi 40 Hari Meninggal Positif Covid 19 Selepas Dipeluk Jiran Yang Datang Melawat

Bayi 40 Hari Meninggal Positif Covid 19 Selepas Dipeluk Jiran Yang Datang Melawat

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 265 hits
Seorang bayi berusia 40 hari meninggal dunia selepas dijangkiti Covid 19 Bayi malang itu menerima jangkitan virus selepas dipeluk oleh jiran jiran yang datang melawat bagi mengucapkan tahniah di atas kelahiran itu Sebelum ini bayi tersebut ...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Filem Sheriff

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang