Belanjawan 2020 Lulus Kemenangan Untuk Rakyat


sarawakvoice.com- @news
-December 16, 2020


SETINGGI-tinggi penghargaan kepada 111 Ahli Parlimen PN, BN, GPS dan PBS yang telah menyokong Belanjawan 2021 di setiap peringkat dan sepanjang perjalanannya di Dewan Rakyat. Kelulusan Belanjawan 2021 adalah kemenangan bukan sahaja bagi Kerajaan Perikatan Nasional, tetapi lebih-lebih lagi bagi rakyat, perniagaan dan ekonomi negara, terutamanya dengan wabak COVID-19 yang masih di sekeliling kita.

Tidak dilupakan juga, sumbangan warga Kementerian Kewangan, agensi-agensi MOF dan juga agensi-agensi kerajaan lain, yang telah memberi komitmen sepenuhnya, tanpa mengenal penat lelah, serta mengambil kira lebih 6,600 cadangan merentasi kesemua negeri di Malaysia, bagi merangka Belanjawan 2021 yang komprehensif. Ini di samping kesemua usaha menyediakan dan melaksanakan tidak kurang daripada 4 pakej rangsangan ekonomi sejak bulan Mac, demi rakyat, perniagaan dan ekonomi negara tercinta. Sememangnya tahun 2020 bukanlah tahun yang biasa, dan anda semua sememangnya luar biasa.

Terima kasih juga diucapkan kepada YAB Perdana Menteri atas sokongan dan keyakinan beliau yang tidak berbelah bahagi, kepada saya dan juga warga Kementerian Kewangan dalam memikul amanah merangka, membentang, menambah baik serta mempertahan Belanjawan 2021. Terima kasih kerana sentiasa mendengar pandangan dan cadangan kami serta memberi nasihat dan panduan secara berterusan.

Saya, Timbalan-timbalan Menteri Kewangan I dan 2, serta warga Kementerian bersedia untuk mengambil langkah seterusnya dalam perjalanan ini iaitu: Melaksanakan Belanjawan 2021 dengan cepat dan tepat, serta penuh dedikasi dan amanah.

Saya mendoakan agar Belanjawan 2021 akan meneruskan momentum pemulihan ekonomi negara dan mencapai matlamat yang dihasratkan. Moga kesemua rakyat dapat dibantu, perniagaan dapat diperkasa, dan ekonomi dapat diperkukuh. Moga wabak COVID-19 dijauhkan, dan kesihatan didekati. Walau apa-apa pun cabaran yang mungkin berbangkit (dan sememangnya akan ada kekangan, ujian serta halangan), namun didoakan kita semua dikurniakan kecekalan, ketahanan dan kesabaran. Moga niat ikhlas kita diberkati, usaha dan amanah kita dirahmati.

A heartfelt thank you to all 111 Parliamentarians from PN, BN, GPN and PBS who supported the Budget 2021 at each level and along its journey in the Dewan Rakyat (House of Representatives). The passing of Budget 2021 is a victory not just for the PN Government, but more importantly that of the rakyat, businesses and the nation’s economy, especially in facing the lingering COVID-19 threat.

Not forgetting, the contribution of my MOF colleagues, as well as colleagues from MOF agencies and other Government entities, who have risen beyond the call of duty and overcome fatigue, in considering over 6,600 proposals from all across the country, to formulate a comprehensive Budget. This is besides the 4 economic stimulus packages announced since March which you have duly prepared and implemented for the sake of the people, businesses and economy. 2020 has been a year unlike no other, and all of you have been extraordinary.

I would also like to convey our gratitude to YAB Prime Minister for his unwavering support and confidence in me and MOF as a whole in formulating, tabling, improving and defending Budget 2021. Thank you for always hearing out our views and suggestions as well as giving us continuous advice and guidance.

My deputies, MOF colleagues and I, are prepared for the next stage of the Budget 2021 journey, namely, to ensure swift and effective execution of the initiatives, plans and programmes under it.

I pray that Budget 2021 will continue the nation’s economic recovery trajectory and achieve the goals envisioned. May all rakyat receive the support needed, businesses be empowered, and the economy strengthened. May we be safe from COVID-19 and blessed with good health. And regardless of the challenges that may arise (and we are braced for such challenges, tests, and obstacles ahead), I pray that we are granted with tenacity, resilience and patience. May our good intentions and efforts be blessed.

YB SENATOR DATUK SRI TENGKU ZAFRUL TENGKU ABDUL AZIZ ialah Menteri Kewangan Malaysia.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/12/belanjawan-2020-lulus-kemenangan-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
6154 Vaksin Covid 19 Jangan Sampai Rakyat Jadi Tikus Makmal Logout Malaysia 13 12 2020

6154 Vaksin Covid 19 Jangan Sampai Rakyat Jadi Tikus Makmal Logout Malaysia 13 12 2020

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 316 hits
Vaksin COVID 19 Jangan Sampai Rakyat Jadi Tikus Makmal Tanpa maklumat yang cukup untuk pakar bidang rakyat dan lain lain pihak membuat penilaian keputusan tergesa gesa untuk mendapatkan vaksin dari luar negara dan kemudian akan digunakan ke...
Belanjawan 2021 Lulus Muhyiddin Bertahan Dengan Majoriti Tiga Sokongan

Belanjawan 2021 Lulus Muhyiddin Bertahan Dengan Majoriti Tiga Sokongan

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 210 hits
December 15 2020 4 22 PMKUALA LUMPUR Laungan takbir dan pengkhianat bergema di Dewan Rakyat apabila Belanjawan 2021 diluluskan dengan majoriti tiga undi sekali gus menamatkan cubaan pembangkang untuk menyingkir Perdana Menteri Muhyiddin Yas...
Undi Belah Bahagian Umno Sokong Belanjawan 2021 Demi Rakyat Nazri Aziz

Undi Belah Bahagian Umno Sokong Belanjawan 2021 Demi Rakyat Nazri Aziz

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 347 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz memberi jaminan semua Ahli Parlimen UMNO kecuali Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah akan menyokong bacaan kali ketiga Rang Undang Undang Perbekalan 2...
Jadual Ujian Psikometrik Kerja Kerajaan Bulan Disember 2020 Oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awan Dan Rujukan Mudah Lulus

Jadual Ujian Psikometrik Kerja Kerajaan Bulan Disember 2020 Oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awan Dan Rujukan Mudah Lulus

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 369 hits
Ujian Psikometrik untuk beberapa jawatan dalam kerajaan akan diadakan untuk bulan Disember 2020 oleh Suruhanaya Perkhidmatan Awam Malaysia SPA The post first appeared on
Langsung Sidang Dewan Rakyat 12 Disember 2020 Sesi Pagi

Langsung Sidang Dewan Rakyat 12 Disember 2020 Sesi Pagi

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 260 hits
Ikuti persidangan sidang Dewan Rakyat Mesyuarat Ketiga Penggal Ketiga Parlimen Ke 14 10 Disember 2020 Sesi Pagi DewanRakyat NormaBaharu HapusCOVID19 Saksikan AWANI745 di saluran 501 Astro Awani Astro Awani apps dan astroawani com live tv S
Budget 2021 Dewan Rakyat Passes Finance Bill 2020 Tax Breaks Aplenty

Budget 2021 Dewan Rakyat Passes Finance Bill 2020 Tax Breaks Aplenty

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 236 hits
KUALA LUMPUR The Dewan Rakyat has passed the Finance Bill 2020 that provides several tax breaks to cushion the impact of Covid 19 as provided for under Budget 2021 The Bill which was tabled by Deputy Finance Minister II Mohd Shahar Abdullah...
Ph Tolak Belanjawan Semasa Undian Akhir Esok Suara Rakyat Tidak Didengar Pn

Ph Tolak Belanjawan Semasa Undian Akhir Esok Suara Rakyat Tidak Didengar Pn

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 260 hits
Pakatan Harapan berkata Belanjawan 2021 tidak memenuhi apa dipohon dan diharapkan wakil rakyat
Belanjawan 2021 Lulus

Belanjawan 2021 Lulus

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 188 hits
Belanjawan 2021 yang dibentangkan oleh Menteri Kewangan Senator Dato Seri Tengku Zafrul telah pada 06 November lepas diluluskan oleh Dewan Rakyat sebentar tadi Speaker Dewan Rakyat Datuk Azhar Harun ketika mengumumkan berkata seramai 111 Ah...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Lanwuu Imagine By Aurora Design In Yunnan China

Raffa Affar Pelita Dalam Doa Chord

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Ringgit Closes Higher As Investors Shift From Safe Haven Currencies

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Traditional Seats No More A Factor In Pn Says Gerakan