Bazaria Buffet Dinner Iftar Di The Boulevard Hotel Mid Vally Kuala Lumpur Buffet Ramadan 2019


Siapa suka menu berbuka puasa gaya penuh ciri-ciri masakan kemelayuan asli? Angkat tangan! Haa, julia pun salah seorang peminat utama menu masakan Melayu Asli tau. Penuh dengan ulam-ulaman, bila ada ulam kena ada sambal belacan, dan pelbagai jenis sambal untuk menaik selera setelah seharian berpuasa. 
The Boulevard Hotel yang terletak betul-betul sebelah Mid Vally Kuala Lumpur ini lah jawapannya, konsep ala Bazaria Buffet istimewa untuk iftar bagi tahun 2019. 
Lagi satu...suka dengan Cendol Durian? Bukan guna pes durian tau, ni guna durian original buh atas cendol aaagituuuu. Kalau kat luar kan kemain harga dia untuk satu set Cendol Durian betul tak, kat sini sambil berbuka puasa ada disediakan pencuci mulut disukai ramai. Puas hati, sekali bayar semua yang kita nak ada. 
Macam mana nak ke sini?Senang je nak datang sini, cari outlet Padini dalam Mid Vally, keluar dekat pintu utama akan nampak signboard besar The Boulevard Hotel seperti paparan gambar diatas. Paling julia suka, bab parking kereta sebab ia berkongsi satu bangunan dengan Mid Vally. Jadi tiada masalah parking, sambil kita membeli belah persiapan untuk raya, tak payah parking tempat lain dah, terus je ke sini. 
Bagi yang suka naik pengangkutan awam seperti bas, satu bonus. Bas stop utama Mid Vally betul-betul menurunkan penumpang berhadapan hotel ini. Senang tau nak akses. 
Mahal tak parking?Boleh ke kaunter hotel untuk dapatkan flat rate parking dalam RM5 sahaja. Murah kan, ye berbaloi sangat dah la dekat, kot yang suka menginap dok hotel lagi senang, lepas berbuka terus naik hotel dan boleh beriadah serta istirehat gitu. 
Ish ni yang nak merancang menginap sini, boleh lah holiday dalam masa yang sama.
Tak payah minta akses kad lif khas, naik je lif terus tekan Aras 9. Tadaaaaa 'WILD RICE" restoren.
Selesanya kat sini ! Mata terbuntang nampak kolam yang luas dan ada deretan kolam ikan kap di sebelah kolam renang ini tau. Sambil iftar sambil mengadap pool, romantik gitu kan.

Bazaria Buffet di The Boulevard Hotel - Iftar 2019
Julia lihat, bijak chef hotel ini menarik perhatian pengunjung untuk menikmati hidangan. Pancingan pertama mata julia tak henti memandang ialah menu pencuci mulutnya. Aneka Jeli dan Sago Gula Melaka yang di hidang sebegini, nampak unik dan menyelerakan nampak. Nampak butiran didalam gelas. 
Pertama kali lihat disajikan sebegini, terus cuba menu ini sebagai pembuka selera. Nyamannya anak tekak, seharian penat kan, bila rasa terus beri mood membuka nikmat untuk jamah menu seterusnya. 
Kuih Muih Melayu
Ya, semua original kuih Melayu. Tapai ubi, tapai pulut dan bermacam jenis lagi. 

Cendol Durian
Mengiurkan tak? Ini yang paling direbutkan, laju je semua orang nak rasa termasuk julia dan suami serta anak. Haha, tak kedekut punya kan. Puas hati makan, letak lah banyak mana korang nak makan puas-puas. Setakat ini, sini win bab cendol durian, sebab mewah dengan condiment boleh letak banyak mana kan. 
Pelbagai variasi minuman sejuk
Terus kita beralih ke menu masakan Melayu yang paling dinanti ramai, ada lemang, ketupat palas yang lembut dan berlemak. Dicicah bersama dengan lauk masak Ekor Asam Pedas dan Ayam rendang pucuk ubi. 
Nama sajian pun meruntun hati sesiapan yang membaca, yang merasanya sudah tentu sekali bertambah jadinya aaaagiituuu hehe. 
Signature dish of Wild Rice Restaurant
Soup Gear Box Utara
Menariknya seperiuk besar tau sup tulang boleh dicedok sendiri bersama 20 jenis condiment antaranya:
Mee HoonSup tulang gear boxdagingParu-paruUrat dagingPerut LembuHati lembuLidah lembuBebola dagingLobak masinTauhuTaugeBawang gorengDaun BawangDaun supLimat KasturiRoti bengaliCili kicapCili sambal merah Cili hjau
Nak lagi puas hati, meh sini rapat lagi. Ini haa, variasi menu sambal kicap cili dan sambal bawang asam jawa fuhh kecur ailio tau, juju ambil makan bersama dengan set ikan bakar, ye ada ikan bakar kat bawah.

Tudia ikan bakar fuhhh, serius yang nak tipu, memang ikan bakar dia sedap dan kena letak menu sambal kat atas, merecik peluh makan dengan nasi. Sedap uiii !


Ayam percik dengan ramuan asli dia buat kita berteka teki semasa makan, yelah ramuan masakan dia lain rasanya. Seakan ada gabungan menu Melayu Semenanjung dengan Sabah Sarawak, kira boleh kata ayam percik Malaysia. Sedap dan puas makan. 

Peminat terung berlada, makan dengan nasi panas haa tak nampak GM hotel lalu tau haha. Lauk terung berlada ni memang jarang nampak orang jual kat bazar dan di sediakan di hotel, The Boulevard Hotel ada, win lagi !

Set nasi briyani dengan kambing bakar berempah. 

Ayam kepak madu. Kata chef, ayam kepak ini di bakar dengan cara menggunakan ramuan style Sarawak, manis-manis gitu. 

Aneka ulam-ulaman dan kerabu. Syok sambil makan kita jaga kesihatan dengan memperbanyakkan sayuran dalam diet. Bila tinggi fiber dalam badan, waktu berpuasa tak ada lah kita terlalu keletihan kan, sekaligus beri efek awet muda kalau selalu amal ulam. Segar je ulaman dan kerabu, bila makan krup krap krup krap!


Serawa durian, ini pun semua orang suka. Peminat durian mesti suka serawa termasuk suami julia, ini yang pertama sekali masuk perut dia haha. 
Kuih tradisi kaum baba dan nyonya, inti kacang hijau, lembut je sedap dan tak berapa manis. Just nice!

Briyani kambing bakar sama kepak madu jemput semua, nak rasai kehebatan dunia masakan Melayu boleh tempah awal, lagi awal lagi bagus untuk elak nanti hari yang kita nak datang beriftar sesama keluarga di ambil orang. 

Terima kasih PR hotel, dan barisan chef yang menyediakan menu. Semua sedap dan puas hati. Julia bagi 3 bintang dari 5 bintang. Ramai nak tahu berapa harga buffet Ramadan di sini boleh lihat lebih info seperti dibawah.
Harga Buffet Ramadan 2019Dewasa - RM98.00+Kanak-kanak (6-12 tahun) - RM48.00+Tempahan: 03-22958124 / 0102208124
Alamat: The Boulevard - A St Giles Hotel
59, Lingkaran Syed Putra, Mid Valley City, 59200 Kuala Lumpur,
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, MalaysiaWebsite: https://www.stgileshotels.comEmail: [email protected] 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.juliajohari.com/2019/04/bazaria-buffet-dinner-iftar-di.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+WithJulia+%28With+Julia...%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buffet Ramadan Kl 2019 Bazaria Buffet Dinner At The Boulevard St Giles Hotel

Buffet Ramadan Kl 2019 Bazaria Buffet Dinner At The Boulevard St Giles Hotel

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 552 hits
Buffet Ramadan KL 2019 Bazaria Buffet Dinner At The Boulevard St Giles Hotel Biasanya dah dekat dekat bulan Ramadan ni mesti ada yang tercari cari buffet Ramadan kan Okay kali ni Fadzi nak kongsikan dengan korang buffet Ramadan di Kuala Lum...
Buffet Ramadan 2019 Sajian Warisan Nusantara Hotel Pearl Kuala Lumpur

Buffet Ramadan 2019 Sajian Warisan Nusantara Hotel Pearl Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 943 hits
Assalamualaikum korang Tahun 2019 ini Hotel The Pearl Kuala Lumpur offer buffer iftar ramadan bertema Sajian Warisan Nusantara buat anda semua Incase tertanya kat mana pulak hotel ni Ia terletak di Jalan Klang Lama satu building dengan Pear...
Selera Serantau Ramadan Buffet At Tonka Bean Cafe Hotel Impiana Kuala Lumpur

Selera Serantau Ramadan Buffet At Tonka Bean Cafe Hotel Impiana Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 692 hits
Hello lovely readers This Ramadan savour a delectable and generous Selera Serantau Ramadan buffet spread featuring the best of Malaysian cuisine prepared using the finest halal ingredients and according to traditional recipes Guests will be...
Buffet Ramadan 2019 Citarasa Desa Buffet Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmarie

Buffet Ramadan 2019 Citarasa Desa Buffet Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmarie

papar berkaitan - pada 21/4/2019 - jumlah : 1108 hits
Assalamualaikum korang Tut tut tak lama lagi dah nak start berpuasa nampaknya ramai orang sekarang tengah survey pakej berbuka puasa kat hotel Dalam entri nie BBL nak suggest anda datang berbuka di Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmarie Tak jau...
Nostalgia Sajian Desa Di Buffet Ramadan 2019 Restoran Rebung Kuala Lumpur

Nostalgia Sajian Desa Di Buffet Ramadan 2019 Restoran Rebung Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 712 hits
Dengan izinNya Ramadan 1440H bakal hadir menjelma dengan seribu keindahan dalam amalan dan ibadah Bermula dari waktu sahur sehinggalah tibanya saat berbuka puasa dilanjutkan pula dengan ibadah ibadah terawih dan sebagainya semua itu akan me...
Kembara Iftar Ramadhan Buffet 2019 Weil Hotel Ipoh

Kembara Iftar Ramadhan Buffet 2019 Weil Hotel Ipoh

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 602 hits
This year WEIL Hotel Ipoh chose the theme Kembara Iftar meaning Journey of Ramadan in which they will showcase two Ramadan menus featured on a rotation basis It is the journey of discovering the Visit http www sinfully delicious net to cont...
Iftar Sesama 2019 Buka Puasa Buffet Ramadan Murah Di Bangi Golf Resort

Iftar Sesama 2019 Buka Puasa Buffet Ramadan Murah Di Bangi Golf Resort

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 568 hits
IFTAR SESAMA 2019 BUKA PUASA BUFFET RAMADAN MURAH DI BANGI GOLF RESORT Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua boleh di katakan setiap tahun selama 4x Ramadan kami sekeluarga WAJIB iftar dan berbuka puasa bersama sama di Bangi Golf Reso...
5 Things That You Need To Eat At Khazanah Sajian Desa Buffet Dinner Pullman Kuala Lumpur Bangsar

5 Things That You Need To Eat At Khazanah Sajian Desa Buffet Dinner Pullman Kuala Lumpur Bangsar

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 576 hits
Ramadhan is coming this 6th May and there are still a few days left to replace our last year Iftar so it s a note to me to get it done right away Let s get this opportunity to discover Ramadhan buffet that will run throughout the Muslim hol...
Buffet Ramadan 2019 Iftar Warisan Rasa Cyberview Resort Spa Cyberjaya

Buffet Ramadan 2019 Iftar Warisan Rasa Cyberview Resort Spa Cyberjaya

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 1313 hits
Assalamualaikum semua Tahun 2019 ini Cyberview Resort Spa Cyberjaya membawa selera sajian Warisan Rasa kepada pelanggan terutama penduduk Cyberjaya Sepang Putrajaya Bangi Puchong Kajang Bandar Saujana Putra Nilai dan sekitarnya Boleh la dat...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional

Crepe Choc Coffee

Penduduk Malaysia Yang Memperoleh Rm5k Menanggung Hutang Kad Kredit Sehingga Rm20k

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Mak Tatang Abg Sampai Kahwin Pun Dia Sanggup Gadai Emas Tak Cukup Itu Abg Siap Suruh Jual Kereta