Bawa Anak Secara Front Facing Kaki Tergantung Boleh Sebabkan Masalah Tulang Belakang


Kebelakangan ini kebanyakan ibu bapa akan memilih carrier untuk bawa anak dengan tujuan untuk mudah bawa berjalan. Ye betul memudahkan tetapi adakah carrier itu selesa dan sesuai untuk anak?
Memang banyak pilihan carrier dengan pelbagai jenama tetapi sejauh mana carrier tu sesuai dengan anak kecil kita. Ramai ibu bapa tak tahu kesilapan menggunakan carrier ini.
Perkongsian dari Farah Soraya ini boleh memberi panduan penggunaan carrier yang betul.
Lately ni banyak betul jumpa parents yang carry anak dalam carrier non ergonomic and facing forward . Ramai parents yang belum sedar atau tak tahu yang non ergonomic carrier and facing forward macam dalam gambar ni tak sesuai and tak elok untuk baby .

Pagi tadi terjumpa satu family, bapanya pakai carrier tapi baby facing forward mcm tergantung position baby tu . Kalau lah baby kecil tu boleh bercakap mesti dia akan bagi tahu yang dia tak selesa dengan position macamtu .
Buat pilihan tepat Kita dulu pun zero knowledge bab carrier ni semua . Ada jugak beli carrier hipseat which is kita fikir ohh mesti baby selesa duduk dalam ni . Bila dah belajar gali ilmu rupanya hipseat tu tak sesuai untuk baby . Tulang baby tu dah la lembut . Kesan penggunaan jangka masa panjang boleh effect tulang belakang baby .
M shaped posisi terbaik untuk bayi Kadang kalau ternampak dekat airport memang kita hati kering je tegur and bagi tahu parents . So far semua okay and ada jugak yang cakap saya tak tahu pun. Those yang tak tahu tu ok la tak apa . Mana yang dah tahu tapi still do the same way harap dapat ubah cara . Kadang rasa macam nak je buat flyers regarding ergonomic carrier and the best position to carry your baby in carrier.
Kedudukan betul dan salah dalam carrier Hip seat carrier tak disarankan untuk pakai ye. Carilah carrier yang ergonomic . Sekarang ada macam macam jenis ergonomic carrier dengan harga mampu milik . Carrier aisy yang mommy pakai sekarang pun mommy beli preloved je . Atau boleh sewa dulu sebelum beli . The best position baby dalam carrier mestilah M shaped . Kalau kaki baby terlunjur tergantung memang tak boleh ye .
Tulang baby tersangatlah lembut So parents , please lah aware and prihatin tentang kedudukan bayi di dalam carrier . Kesian baby duk dalam carrier tapi tak selesa. Rajin-rajinkan diri gali ilmu and search apa tu hip dysplasia. Jangan sebab nak harga murah tapi lupa tentang keadaan dan keselesaan bayi sendiri .

Antara carrier yang ergonomic parents boleh cari and beli is cuddle me , tugeda , nana (rasanya yang ni harga mampu milik) . Nak yang mahal lagi ada ergobaby dan lain lain.
Ni ha cuba ibu bapa try buat cam gini . Apa kita rasa bila tergantung macam tu? Kalau kita pun rasa tak selesa apa lagi bayi. Boleh jugak join group Malaysian Babywearers Malaysian Babywearers (Official) utk gali ilmu ttg baby wearing .
Disclaimer : Saya tak jual carrier . Saya cuma berkongsi info sahaja.
Sumber: Farah Soraya
The post Bawa Anak Secara Front Facing & Kaki Tergantung Boleh Sebabkan Masalah Tulang Belakang appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/bawa-anak-secara-front-facing-kaki-tergantung-boleh-sebabkan-masalah-tulang-belakang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makanan Tinggi Gula Boleh Jadi Pencetus Ekzema Gula Sebabkan Tahap Insulin Anak Melonjak

Makanan Tinggi Gula Boleh Jadi Pencetus Ekzema Gula Sebabkan Tahap Insulin Anak Melonjak

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 416 hits
Ibu bapa yang mempunyai anak ekzema pasti tercari cari punca yang menyebabkan berlakunya ekzema pada si manja mereka Selain faktor keturunan dan juga persekitaran kebanyakan pencetus ekzema adalah berpunca daripada pemakanan Kajian menunjuk...
Kalau Belum Sampai Waktunya Jangan Pandai Pandai Bagi Bayi Makan Boleh Sebabkan Maut Kalau Usus Anak Belum Bersedia

Kalau Belum Sampai Waktunya Jangan Pandai Pandai Bagi Bayi Makan Boleh Sebabkan Maut Kalau Usus Anak Belum Bersedia

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 391 hits
Terlalu ramai yang teruja untuk memberi bayi makan Memang seronok bila tengok si kecil makan tapi perlu dipertimbangkan kesediaan bayi sehingga usianya 6 bulan kerana ketika itu baru si kecil memerlukan kalori tambahan dalam pemakanan merek...
Tepuk Di Antara Tulang Belikat Jangan Dongakkan Kepala Jika Anak Tercekik

Tepuk Di Antara Tulang Belikat Jangan Dongakkan Kepala Jika Anak Tercekik

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 523 hits
Tercekik adalah salah satu sebab kematian yang tidak disengajakan di kalangan kanak kanak Saluran pernafasan dan tenggorok yang sempit menyebabkan mereka berisiko untuk tercekik Ketika tercekik salur pernafasan dan tenggorok yang tertutup a...
Betul Ke Ada Makanan Boleh Sebabkan Angin Dalam Badan

Betul Ke Ada Makanan Boleh Sebabkan Angin Dalam Badan

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 1319 hits
Betul ke ada makanan boleh sebabkan angin dalam badan Pernah tak kita dengar orang tua tua kata Jangan makan ni nanti berangin badan Betul ke ada makanan boleh sebabkan angin Macam mana angin tu masuk dalam badan Ini penjelasan Dr Zubaidi A...
Hanya 15 Minit Boleh Siapkan Bekal Anak Kembali Ke Sekolah Resipi Ini Confirm Sedap

Hanya 15 Minit Boleh Siapkan Bekal Anak Kembali Ke Sekolah Resipi Ini Confirm Sedap

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 1388 hits
Waktu pagi adalah waktu yang cukup genting bagi para ibu untuk mempersiapkan segala hal terutama bagi ibu yang bekerja Memasak dan menyediakan bekalan makanan untuk anak anak ke sekolah memerlukan peruntukan masa yang sangat lama Ibu harus ...
Tajul Akui Tiada Masalah Berjaga Malam Jaga Anak Sambil Main Pubg Mobile

Tajul Akui Tiada Masalah Berjaga Malam Jaga Anak Sambil Main Pubg Mobile

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 648 hits
Jika korang salah seorang peminat penyanyi Tajul sudah pasti korang tahu yang dia baru sahaja bergelar bapa beberapa minggu lalu selepas siterinya melahirkan anak pertama mereka yang diberi nama Adriana Carissa BACA Baru baru ini Tajul berk...
Jangan Cakap Tak Apa Kecil Lagi Patutnya Anak Mula Dapat Kaki Kena Ajar

Jangan Cakap Tak Apa Kecil Lagi Patutnya Anak Mula Dapat Kaki Kena Ajar

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 260 hits
Bila cerita anak anak yang ke rumah orang dan buat perangai ada mak mak yang dah mula takut nak bawa anak anak Sebabnya takut tak dapat kawal tingkah laku bila terlepas pandangan mata Sebenarnya sikap ibu bapa yang boleh pastikan anak anak ...
Lumpuh Selepas Ambil Air Tulang Belakang Itu Mitos Kaedahnya Sama Seperti Epidural

Lumpuh Selepas Ambil Air Tulang Belakang Itu Mitos Kaedahnya Sama Seperti Epidural

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 411 hits
Kebanyakkan ibu bapa akan merasa sangat risau apabila doktor memberitahu akan mengambil air tulang belakang anak kerana khuatir anak akan lumpuh setelah prosedur dijalankan Proses pengambilan air tulang belakang adalah bertujuan untuk menge...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday