Batuk Selesema Lima Makanan Ini Mampu Membantu Anda Termasuk Eskayvie Diffenz


Kita sekarang dah masuk ke penghujung tahun 2022 dan bakal masuk ke tahun 2023. Budak-budak pun dah cuti sekolah sekarang ni. Apa plan ibu bapa semua waktu cuti sekolah ni? Mesti ramai yang dah plan nak pergi bercuti kan? Berseronok-berseronok jugak, tapi mesti kena beringat. Hujung tahun ni adalah musim tengkujuh dan musim banjir.




So… Kalau dah namanya musim hujan, jadi ramai la yang dijangkiti dengan Demam, Batuk & Selesema. Dekat sosial media pun, ramai kawan-kawan kakak yang update status demam, batuk & selesema. Kalau lalu depan klinik tu pun, nampak ramai yang menunggu giliran untuk dapatkan rawatan. 

Selain ubat dari klinik dan farmasi, makanan dan nutrisi yang bagus boleh diambil untuk meningkatkan sistem imunasi badan. Di bawah ni kakak nak kongsikan antara 5 makanan yang boleh tingkatkan sistem imunasi badan ketika demam, selesema dan batuk.


1. SupOleh kerana badan kita dalam keadaan yang lemah, kita harus mengambil bahan-bahan yang mudah dicerna. Sup dalam bentuk cecair mudah diterima badan kita dan pelbagai bahan yang berbeza boleh diletakkan dalam sup.


Satu kajian yang diterbitkan pada tahun 2000 oleh Dr Stephen Rennard, seorang pengkaji dari Universiti Nebraska mendapati sup ayam mengandungi agen antiradang yang dapat melegakan simptom demam selsema dan menguatkan sistem imun badan.


2. Teh HijauTeh hijau dikenali sebagai makanan yang solid tetapi kandungan ‘Catechin’ di dalamnya memantapkan lagi sebagai bahan penting dalam diet imuniti. Catechin adalah antioksidan yang telah terbukti membantu dalam pencegahan virus, terutamanya apabila sudah sakit, teh hijau dapat mengurangkan virus.


3. MaduMadu boleh membantu menenangkan kerongkong dan mengurangkan batuk. Madu juga boleh membantu mengatasi pencernaan dan refluks asid. Daripada menggunakan gula dalam kopi, gantikannya dengan madu atau cuba epal yang dicelupkan dalam madu untuk snek yang enak.


4. Bawang PutihBawang putih juga adalah makanan penyembuh yang boleh dimakan ketika demam. Khasiat bawang putih ini ada dilaporkan dalam kajian yang mendapati suplemen bawang putih boleh meningkatkan keimunan dan mengurangkan gejala demam selesema. Khasiat bawang putih ini boleh dimanfaatkan dengan menggunakannya dalam masakan atau penyediaan makanan.


5. YogurtMakanan untuk orang demam yang seterusnya adalah yogurt terutamanya yogurt yang tidak ditambah gula tambahan (yogurt asli). Yogurt mengandungi probiotik iaitu bakteria baik yang boleh membantu menguatkan sistem imun badan. 


6. Eskayvie DiffenzMerupakan produk keluaran Eskayvie yang dihasilkan untuk tingkatkan sistem imun badan serta mengatasi dan merawat masalah resdung, alahan, asma, ekzema, menguatkan & melindungi paru-paru, melegakan batuk, selesema, radang paru-paru dan memberikan tenaga.






Kuatkan Sistem Imun Badan Melawan Virus Dengan Eskayvie Diffenz
Eskayvie Diffenz diformulasikan oleh doktor perubatan Dr Syid Ayob, doktor perubatan yang berpengalaman lebih 30 tahun dalam bidang perubatan. Ianya HALAL, selamat dan menggunakan bahan-bahan 100% semulajadi. Eskayvie Diffenz mempunyai SUPERFOOD seperti Cendawan Susu Harimau, dan Buah Camu-Camu yang sangat bagus untuk paru-paru, meningkatkan sistem imun badan, anti kanser dan ia telah digunakan secara tradisional sejak dari dahulu lagi untuk merawat simptom masalah yang berkaitan dengan masalah pernafasan seperti batuk kronik, alergi sinus dan asma.




KHASIAT 4 SUPERFOOD DALAM ESKAYVIE DIFFENZ

Di bawah ini adalah 4 bahan utama yang ada dalam Eskayvie Diffenz.


1. Cendawan Susu Harimau
Berfungsi meningkatkan kesihatan paru-paruMenguatkan sistem imun dari dalamanMembantu masalah resdung, alahan dan ekzemaDigunakan secara tradisional untuk merawat simptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asmaBersifat anti kanser dan antitumor




 2. Buah Camu-Camu
Merupakan khazanah hutan tropika amazon yang mempunyai kandungan Vitamin C yang mudah diserap yang paling tinggi dalam buah-buahan. Ia mempunyai 30-60 x Vitamin C iaitu lebih tinggi daripada buah oren. Buah Camu-Camu kaya dengan sumber antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic dalam menguatkan lagi sistem imun. Ia juga mengandungi mineral seperti zat besi, kuprum, kalsium, potassium dan manganese.


3. Vitamin C
Meningkatkan tindak balas sistem imun dan mengurangkan komplikasi serius yang disebabkan oleh virus SARS-CoV-2. Banyak kajian menyokong bahawa dos Vitamin C yang tinggi dapat membantu meningkatkan sistem imun badan.


4. Vitamin D
Penting untuk tulang, gigi dan otot. Ia juga membantu mengawal gula dalam darah, menyokong kesihatan saluran darah, paru-paru dan saluran pernafasan serta menguatkan sistem pertahanan badan dan organ-organ badan seperti paru-paru dan saluran pernafasan.


Kelebihan Eskayvie DiffenzMengatasi masalah resdung, alahan, asma, ekzemaMenguatkan & melindungi paru-paruMeningkatkan sistem imun badanMelegakan batuk, selesema, radang paru-paruMemberi tenaga

Cara Pemakanan Eskayvie DiffenzEskayvie Diffenz adalah tablet boleh kunyah yang lazat dan sesuai diambil tanpa air.Kanak-kanak berumur 5-7 tahun disyorkan untuk mengambil 1 tablet sehari selepas sarapan pagi.Untuk dewasa berumur 18 tahun ke atas, ambil 1 ke 2 tablet sehari, disyorkan selepas makan.

Feedback Pengguna Eskayvie Diffenz

Berikut antara feedback pengguna Eskayvie Diffenz.
Asbab dijangkiti Covid, suaminya mula ambil Eskayvie Diffenz. Kini suaminya dah kurang bersin berbanding sebelum ni yang kerap sangat bersin kerana masalah resdung.


5 tahun alami asma kronik sehingga terpaksa bergantung dengan inhaler dan Neb. Beliau tak boleh salah makan dan tak boleh buat kerja banyak sehingga malam tak boleh tidur. Sejak amalkan Eskayvie Diffenz secara konsisten, kini beliau dah 2 bulan tak guna inhaler.


Anak alami masalah ekzema hingga kulit merah menyala. Tapi selepas amalkan Eskayvie Diffenz, ekzema anaknya semakin kurang. Kulit semakin cantik dan jerawat penuh di dahi pun hilang.







Jom tonton perkongsian daripada En Azrul, 35 tahun dari Damansara Damai, Selangor. Beliau merupakan seorang penghidap covid. Beliau hilang deria rasa, hilang deria bau, nafas sangkut-sangkut kerana asma. Alhamdulillah setelah mencuba Eskayvie Diffenz, beliau cepat sembuh dari covid.







Sekolah Dah Nak Cuti Anak Tak Sihat Pula




Minggu terakhir sesi persekolahan sebelum cuti sekolah, anak kakak pergi sekolah dalam keadaan sihat tapi balik sekolah, dia nampak penat dan lesu. Katanya kepala sakit, tekak gatal-gatal dan perit. Bila soal siasat rupanya ada kawan sekelas yang demam dan selesema asyik bersin je dalam kelas. Budak-budak kan. Walaupun ada mask, mask tah kemana-mana. Bila dah duduk ramai-ramai tu semua lupa. 


Anak kakak ni sangat susah nak telan ubat, lagi-lagi ubat klinik. Katanya tak sedap la, pahit la, kembang tekak la. Kalau tak makan ubat macam mana nak elokkan dan kuatkan antibodi dia kan? Jadi, kakak teringat dulu kakak pernah buat review produk Eskayvie dan ramai yang dah amalkan produk mereka ni dan berikan respon yang baik kerana boleh tingkatkan antibodi badan dan melawan virus. Mujur ada agent Eskayvie Diffenz kat blok kakak ni. Terus beli dan bagi anak makan setiap hari untuk kuatkan antibodi dia melawan penyakit.


Alhamdulillah. Konsisten empat hari sebiji pagi dan sebiji malam sebelum tido, gatal-gatal kat tekak anak semakin hilang. Sekarang ni makan sebiji sehari untuk kuatkan sistem imun badan anak. Rasa sedap. Masam-masam manis. Kalau tak disorok Diffenz ni, memang dia kunyah macam makan nasi. Ubat klinik tak ada lak beria dia macam tu. Mentang-mentang la Diffenz ni sedap!


Ha… Korang yang rasa-rasa antibodi badan tu tak berapa nak kuat atau selalu sangat dijangkiti dengan demam, batuk & selesema. Kakak memang rekemen sangat-sangat Eskayvie Diffenz ni. Lagi-lagi musim macam-macam penyakit ni kan? Covid-19 ni pun tak abis-abis lagi. So ready kan diri dengan perlindungan yang terbaik dari dalaman dan luaran. Eskayvie Diffenz ni antara ikhtiar yang korang boleh usahakan.


Nak tahu lebih lanjut mengenai Eskayvie Diffenz? Korang klik je link website dan media sosial Eskayvie di bawah ni.


Website: www.eskayvie.com
Instagram: https://www.instagram.com/eskayviemalaysia_/
Facebook: https://www.facebook.com/eskayviemalaysiaofficialhq


#KitaIkhtiar #EskayvieDiffenz




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.atiehilmi.com/2022/12/batuk-selesema-lima-makanan-ini-mampu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nutrisi Hebat Dalam Eskayvie Diffenz Bantu Rawat Asma

Nutrisi Hebat Dalam Eskayvie Diffenz Bantu Rawat Asma

papar berkaitan - pada 23/12/2022 - jumlah : 214 hits
Nutrisi Hebat Dalam Eskayvie Diffenz Bantu Rawat Asma Assalamualaikum dan Hai Sejak dua tiga hari ni beberapa negeri di Malaysia mengalami musim terkujuh dan ada tempat tempat yang dilanda banjir Kesian sangat tengok mereka yang terjejas de...
Kenapa Korang Perlu Miliki Wireless Bluetooth Keyboard Ajazz 308i Murah Dan Mampu Milik

Kenapa Korang Perlu Miliki Wireless Bluetooth Keyboard Ajazz 308i Murah Dan Mampu Milik

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 190 hits
AssalamualaikumKenapa Korang Perlu Miliki Wireless Bluetooth Keyboard Ajazz 308i Murah Dan Mampu Milik Bila sejenis cepat terpengaruh sangat berbahaya ya Suami aku pun risau kalau aku nie cepat sangat terpengaruh Pantang di tunjuk barang ba...
Ngo Muafakat Nasional Mampu Ubah Imej Pn Kata Penganalisis

Ngo Muafakat Nasional Mampu Ubah Imej Pn Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 98 hits
freemalaysiatoday com December 16 2022 9 15 AMAnnuar Musa mengumumkan barisan pemimpin Muafakat Nasional semalam PETALING JAYA Pengerusi NGO Muafakat Nasional Annuar Musa mungkin memainkan peranan penting dalam mengubah imej konservatif Per...
Los Angeles Chargers 20 3 Indianapolis Colts Austin Ekeler Ganda Membantu Chargers Menutup Tempat Playoff Berita Nfl

Los Angeles Chargers 20 3 Indianapolis Colts Austin Ekeler Ganda Membantu Chargers Menutup Tempat Playoff Berita Nfl

papar berkaitan - pada 27/12/2022 - jumlah : 146 hits
The Chargers dengan kemenangan tersebut menyegel tempat playoff pertama sejak 2018 Austin Ekeler berlari di kedua touchdown Chargers dalam penampilan pertahanan yang kuat Colts menderita kekalahan kelima berturut turut dan yang kedelapan da...
5 Cara Terbukti Berkesan Untuk Membantu Anda Buat Duit Online

5 Cara Terbukti Berkesan Untuk Membantu Anda Buat Duit Online

papar berkaitan - pada 22/12/2022 - jumlah : 253 hits
Jika anda selalu online tetapi tak pernah langsung buat duit diinternet walaupun hanya sekali maka anda sebenarnya telah mensia siakan masa anda Begitu juga mereka yang setiap bulan bayar mahal mahal untuk melanggan pakej internet dengan ke...
Anwar Tak Mampu Tangani Krisis Ekonomi Kata Dr Mahathir

Anwar Tak Mampu Tangani Krisis Ekonomi Kata Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 26/12/2022 - jumlah : 125 hits
agendaily com25 12 2022Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim mampu mengatasi masalah ekonomi dan pemulihan pasca pandemik kerana masih menumpukan kepada usaha mengekalkan jumlah sokongan di Dewan...
Zahid Yakin Perjanjian Kerjasama Antara Gabungan Politik Mampu Bertahan

Zahid Yakin Perjanjian Kerjasama Antara Gabungan Politik Mampu Bertahan

papar berkaitan - pada 28/12/2022 - jumlah : 133 hits
TIMBALAN Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi yakin perjanjian persefahaman kerjasama antara gabungan parti politik dalam Kerajaan Perpaduan baru baru ini mampu bertahan untuk tempoh jangka panjang Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional...
Catatan Hujung Minggu

Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Jengah Kebun Melihat Tanaman

3 Top Rated Things To Do In Jakarta



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei

Arab Saudi Mahu Gencatan Senjata Kekal

Kembali Bersama Engku Emran Ini Jawapan Erra Fazira Jika Allah Aturkan Itu Takdirnya