Baru Kahwin Life Tak Meriah Sangat Tak Apa Pu Amin Titip Pesanan Buat Pasangan Baru Kahwin


Hidup berumah tangga ada pasang surutnya. Ada waktunya bermasam muka namun ada waktunya terasa indah dan bahagia. Namun inilah proses mematangkan kita untuk terus mencari bahagia kita bersama.
Memulakan kehidupan berumahtangga pastinya tidak mudah namun mengekalkannya juga penuh onak dan ranjau. Namun berkat kesabaran dan sentiasa percaya dan bergantung pada Allah itu pastinya membuatkan rumah tangga menjadi lebih harmoni dan bahagia. Pastinya setiap orang punya cara dan tip berumahtangga, Pencetus Ummah, PU Amin tidak terkecuali berkongsi kisah kehidupannya di awal berumah tangga.

“Berkahwin pada usia muda, ketika usianya baru 22 tahun pastinya banyak pengalaman yang dilalui. Perkongsian yang cukup mendalam ini boleh dijadikan inspirasi buat yang baru melangkah ke alam perkahwinan.
“Masa ni baru seminggu kahwin. Umur baru 22 tahun. Masa ni cuti kahwin, sebelum balik Azhar Mesir untuk sambung baki pengajian 2 tahun lagi.
“Masa ni belum ada nama PU Amin lagi. Masa ni jalan jalan shoping pakai duit biasiswa je. Masa ni naik motor pergi mall. Masa ni asyik berangan kalau ada rumah sendiri, kalau ada kereta sendiri, kalau kalau tak habis habis berangan. Berangan kan free.
Masa ni lah pergi beli kasut pertama untuk isteri saya. Murah pun ok, janji ada hadiah. Haha Alhamdulillah rezeki Allah. Banyak yang Allah bagi lepas 8 tahun ni,” katanya berkongsi di instagram miliknya.

Tidak hanya berkongsi kisahnya di awal perkahwinan, bahkan bapa kepada tiga anak ini juga turut berkongsi tip untuk kekal bahagia.
Nak Bahagia Jaga Hubungan Dengan Allah
Malah kata beliau lagi, tip paling utama pastinya mendekatkan diri dengan Allah dan jaga hubungan baik dengan Allah. Itu sebaiknya. Terdapat juga beberapa tip yang boleh dijadikan panduan.
“Mak saya kata nak bagi tambah rezeki kena sentiasa jaga hubungan dengan Allah, jaga hubungan baik suami isteri. Jangan cakap benda tak elok, jangan kuat marah, sabar kena banyak.
“Betul kata mak, rezeki Allah banyak bila kita hargai pasangan kita. Family saya tak sempurna macam orang lain. Sebab tu jarang share pasal life family kiteorang kat socmed. Sama je macam orang lain,” katanya lagi yang sudah pun berkahwin selama 8 tahun.

Hiduplah Sederhana
Dalam pada itu, PU Amin turut menasihati pasangan yang baru berkahwin agar hidup sederhana. Hargai masa dan kesusahan di awal perkahwinan kerana itulah sebuah kenangan yang cukup membahagiakan.
“Bagi yang baru kawen kalau life kita tak meriah sangat tak apa , jangan follow orang lain, layan je life korang, ni moment indah untuk korang create kasih sayang waktu susah untuk korang hargai waktu senang nanti. Makan nasi bungkus share sama sama pun sedap, beli baju downtown, bundle pun takpe, baju jugak janji tutup aurat, settle.
Relax je, nanti Allah susun rezeki korang. Jangan mudah ungkap perkataan cerai, pisah. Banyak doa yang baik baik. Jangan cari kesempurnaan. Sebab manusia mana ada sempurna. Kan, so moga korang dan saya terus bahagia selamanya di bawah jagaan Allah SWT,” katanya lagi yang berkahwin pada tahun 2012.
 
View this post on Instagram  
Masa ni baru seminggu kawen. Umur baru 22 tahun. Masa ni cuti kawen, sebelum balik Azhar Mesir untuk sambung baki pengajian 2 tahun lagi.. . Masa ni belum ada nama PU Amin lagi. Masa ni jalan jalan shoping pakai duit biasiswa je . Masa ni naik motor pergi mall. Masa ni asyik berangan kalau ada rumah sendiri, kalau ada kereta sendiri, kalau kalau tak habis habis berangan. Berangan kan free . Masa ni lah pergi beli kasut pertama untuk isteri saya. Murah pun ok, janji ada hadiah. Haha Alhamdulillah rezeki Allah. Banyak yang Allah bagi lepas 8 tahun ni. . Mak saya kata nak bagi tambah rezeki kena sentiasa jaga hubungan dengan Allah, jaga hubungan baik suami isteri. Jangan cakap benda tak elok, jangan kuat marah, sabar kena banyak. Betul kata mak, rezeki Allah banyak bila kita hargai pasangan kita. Family saya tak sempurna macam orang lain. Sebab tu jarang share pasal life family kiteorang kat socmed. Sama je macam orang lain.. . Bagi yang baru kawen kalau life kita tak meriah sangat tak apa , jangan follow orang lain, layan je life korang, ni moment indah untuk korang create kasih sayang waktu susah untuk korang hargai waktu senang nanti. Makan nasi bungkus share sama sama pun sedap, beli baju downtown, bundle pon xpe, baju jugak janji tutup aurat, settle.. . Relax je, nanti Allah susun rezeki korang. Jangan mudah ungkap perkataan cerai, pisah. Banyak doa yang baik baik. Jangan cari kesempurnaan. Sebab manusia mana ada sempurna. Kan, So Moga korang dan saya terus bahagia selamanya di bawah jagaan Allah Swt.
A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on Oct 17, 2020 at 7:07pm PDT

Nak macam-macam info? Jom join telegram Pa&Ma D Parents https://t.me/pamadparents
The post “Baru Kahwin Life Tak Meriah Sangat Tak Apa” PU Amin Titip Pesanan Buat Pasangan Baru Kahwin! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/baru-kahwin-life-tak-meriah-sangat-tak-apa-pu-amin-titip-pesanan-buat-pasangan-baru-kahwin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Susah Sangat Kita Jela Kahwin Mula Mula Bergurau Ajak Kahwin Akhirnya Pasangan Ini Ke Jinjang Pelamin

Susah Sangat Kita Jela Kahwin Mula Mula Bergurau Ajak Kahwin Akhirnya Pasangan Ini Ke Jinjang Pelamin

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 266 hits
Jodoh tidak mengenal siapa Andai seseorang itu sudah ditentukan oleh Allah untuk kita pasti akan bersatu juga walau kadang kala ia hadir dengan cara yang tidak dijangka Seperti perkongsian oleh seorang gadis yang tular di Twitter dan mendap...
Gbp Usd Oktober 19 Laporan Cot Boris Johnson Sangat Marah Namun Orang Britain Itu Terus Menghindari Keruntuhan Baru

Gbp Usd Oktober 19 Laporan Cot Boris Johnson Sangat Marah Namun Orang Britain Itu Terus Menghindari Keruntuhan Baru

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 187 hits
GBP USD 1H Menurut carta setiap jam harga pasangan GBP USD pertama jatuh ke tahap pembetulan 61 8 kemudian melantun daripadanya dan berpihak kepada mata wang Britain Oleh itu pertumbuhan harga pasangan dapat diteruskan ke arah garis arah al...
Baru Sahaja Dibuka Tempahan Apple Sudah Terima Lebih 2 3 Juta Unit Pesanan Iphone 12

Baru Sahaja Dibuka Tempahan Apple Sudah Terima Lebih 2 3 Juta Unit Pesanan Iphone 12

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 262 hits
Pada minggu ini Apple telah melancarkan telefon terbaru mereka menerusi siri iPhone 12 Pelancaran model ini telah menimbul kontroversi selepas Apple tidak menawarkan charger dan EarPods bersama iPhone yang dibeli Perkara ini secara tidak la...
Baru Je Neelofa Pakai Purdah Sekali Individu Ini Beri Hadiah Yg Sangat Teristimewa Buat Ramai Terkeejut

Baru Je Neelofa Pakai Purdah Sekali Individu Ini Beri Hadiah Yg Sangat Teristimewa Buat Ramai Terkeejut

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 701 hits
KISAH penghijrahan pengacara dan usahawan popular Neelofa yang tampil berniqab baru baru ini ternyata mencvri perhatian ramai Selain para peminat seorang gadis mengakui turut tersentuh dengan khabar gembira itu sehingga berhasrat menyerahka...
Pasangan Mata Wang Aud Usd Menuju Tahap Baru Lower Low

Pasangan Mata Wang Aud Usd Menuju Tahap Baru Lower Low

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 184 hits
Pasangan mata wang AUD USD telah mengakhiri pemulihan sementara dan kini nampaknya bertekad untuk mendekati dan mencapai tahap terendah baru Lower Low yang baru mengesahkan fasa pembetulan yang lebih mendalam Pasangan ini berada di bawah ga...
Arah Aliran Menaik Ke Tahap Tertinggi Baru Untuk Pasangan Mata Wang Eurusd

Arah Aliran Menaik Ke Tahap Tertinggi Baru Untuk Pasangan Mata Wang Eurusd

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 235 hits
Arah aliran dan kesabaran adalah rakan anda di pasaran kewangan The material has been provided by InstaForex Company
Pasangan Pengantin Instafamous Tak Kisah Cakap Negatif Kahwin Muda Inilah Jodoh Saya Rezeki Awal Untuk Halalkan Dia

Pasangan Pengantin Instafamous Tak Kisah Cakap Negatif Kahwin Muda Inilah Jodoh Saya Rezeki Awal Untuk Halalkan Dia

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 558 hits
SAYA dah bersedia Demikian kata seorang Instafamous muda yang baru sahaja mendirikan rumah tangga pada Khamis Lebih setahun berkenalan Azuan Daud dan Nur Hazlina Hashim masing masing berusia 18 tahun mengakui bersedia menempuhi alam perkahw...
Hiburan Syukur Kahwin Sebelum Tempoh Pkp Zamani Slam Tidak Lagi Sendirian Kerana Ada Isteri Yang Menemani

Hiburan Syukur Kahwin Sebelum Tempoh Pkp Zamani Slam Tidak Lagi Sendirian Kerana Ada Isteri Yang Menemani

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 1617 hits
Sudah hampir setahun bergelar suami kepada Nur Juliana Abdul Rani penyanyi Zamani mengakui dirinya bersyukur kerana telah berkahwin sebelum tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Zamani atau nama sebenarnya Zamani Ibrahim 49 berkata kini kehidu...
Hiburan Allah Sebaik Baik Perancang Emma Maembong Luah Rasa Syukur Tak Sangka Hamil Lepas 3 Minggu Kahwin

Hiburan Allah Sebaik Baik Perancang Emma Maembong Luah Rasa Syukur Tak Sangka Hamil Lepas 3 Minggu Kahwin

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 321 hits
Pelakon comel Emma Maembong yang kini menanti hari untuk melahirkan anak pertama tampil meluahkan rasa kesyukuran kerana dikurniakan rezeki cahaya mata hanya setelah tiga minggu mendirikan rumah tangga Emma yang mengakui dia sememangnya men...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly