Banyak Kelebihan Bonding Dengan Anak Anak Cipta Momen Indah Dengan Panasonic


Cuaca dan suhu yang panas sepanjang masa membuatkan ketidakselesaan dalam pelbagai hal. Anak kecil kerap menangis kerana terlalu panas, ibu pula adakalanya merasa keletihan hanya disebabkan melakukan kerja rumah dalam keadaan tidak selesa.
Malah waktu tidur si kecil juga kerap terganggu kerana tidak selesa dan panas. Tidak kurang juga impaknya kepada anak-anak kecil yang masih belajar. Daya fokus mereka juga akan berkurangan hanya disebabkan rasa kurang selesa ketika di rumah. Dengan bacaan suhu antara 31 hingga 34 celcius menjadikan keadaan sekeliling makin tidak selesa.
Semua ini hanya disebabkan aliran pengudaraan yang kurang baik di dalam rumah. Sepatutnya suasana dalam rumah perlu menjadi selesa untuk kita menjalani kehidupan yang lebih aman dan bahagia. Pengudaraan yang baik, bersih, bebas daripada pencemaran dan asap luar sudah tentu memberikan kehidupan yang berkualiti kepada seluruh isi rumah.
Ada beberapa perkara yang mampu membuatkan kehidupan kita bertambah sihat. Kita nampak setiap perkara mudah namun sebenarnya aktiviti bersifat remeh dapat memberi kelebihan kepada kehidupan lebih baik. Apa aktiviti yang boleh disarankan?

Riadah Pagi Hari
Melakukan aktiviti riadah biarpun terlihat agak remeh namun hakikatnya amat baik bagi membina keluarga bahagia. Malah bonding dengan anak-anak juga menjadi semakin rapat. Tidak perlu dilakukan dalam tempoh yang lama, hanya ambil masa di pagi hari pada setiap hujung minggu untuk membawa anak berjogging di taman. Percayalah pengudaraan lebih bersih menjadikan anak lebih sihat malah ikatan keluarga semakin bertambah erat.

Aktiviti Indoor Buat Bonding Lebih Erat
Jika tidak gemarkan aktiviti luar, cuba buat aktiviti bersama anak-anak di dalam rumah sahaja. Namun pengudaraan haruslah bersih. Banyak aktiviti yang boleh anda lakukan seperti bermain puzzle, permainan interaksi dan sebagainya bersama anak-anak. Manakala ibu pula boleh mengajak anak-anak untuk memasak bersama-sama atau menghasilkan seni kraf. Namun pastikan semua aktiviti ini dilakukan dalam keadaan selesa. Pastikan pasang perhawa dingin!
Baca Buku Dengan Anak
Cipta momen lebih indah dengan membacakan buku untuk anak-anak kecil pada waktu malam. Tak perlu lama cukup hanya 15 hingga 30 minit sahaja setiap hari. Pasang penghawa dingin ketika aktiviti membaca ini, anak makin selesa malah sedar tak sedar anak akan terlelap dengan sendirinya kelak.

Masa Berkualiti Dengan Saudara Mara
Sesekali jemputlah saudara mara untuk majlis makan-makan di rumah. Tidak perlu jemput dalam jumlah yang ramai sebaliknya hanya adakan majlis yang kecil untuk mengeratkan silaturahim keluarga. Cara ini juga mendidik anak kecil kita untuk bergaul dengan lebih rapat. Isikan masa berkualiti bersama-sama dengan bertanyakan khabar ahli keluarga. Pastikan rumah anda selesa dengan penghawa dingin daripada Panasonic X Premium Series.

Sihat Dengan Tidur Yang Mencukupi Dan Selesa
Salah satu hal untuk menjamin kesihatan yang berpanjangan adalah mendapatkan waktu tidur yang cukup untuk anak-anak kecil. Bukan anak sahaja bahkan kita sebagai ibu dan bapa juga haruslah memastikan waktu tidur ini setiap hari cukup dan berkualiti dalam suasana bilik tidur yang selesa.
Pastikan waktu tidur berkualiti tanpa gangguan. Salah satunya adalah dengan pemasangan pendingin hawa yang baik dan berkualiti. Panasonic X Premium Series antara produk terbaik yang wajib anda miliki di rumah.

Pilih Pendingin Hawa Panasonic
Jenama Panasonic merupakan jenama yang sentiasa tidak ketinggalan dengan setiap ciri-ciri hebatnya. Dengan Nanoe Technology yang diaplikasikannya membuatkan udara di dalam rumah lebih segar dan bersih. Malah teknologi Nanoe ini juga mempunyai 7 kelebihan yang ibu bapa perlu tahu. Antaranya adalah bersifat membersih segala kotoran yang berlegar di ruang udara di dalam rumah.
Bukan itu sahaja malah teknologinya mampu membersih dan menghalang bakteria dan virus yang berterbangan di dalam rumah. Dengan adanya sistem Nanoe yang hebat ini ia membuatkan bebas daripada anasir yang berbahaya dalam udara kepada anak-anak. Bukan itu sahaja malah kulit juga menjadi semakin lembap kerana bebas daripada pendedahan cahaya matahari yang melampau di luar rumah.
Paling menarik, rangkaian siri Panasonic juga terdiri daripada produk yang canggih dan lengkap dengan teknologi. Paling memberangsangkan adalah teknologi Inverter yang bersifat Econavi dan menjimatkan kos. Jadi dapatlah ibu ayah berjimat ketika membayar bil setiap bulan.
Bukan itu sahaja malah Panasonic X Premium Series yang lengkap dengan Nanoe Technology juga didatangkan dengan Adaptor Network dengan sambungan tanpa wayar. Ia membolehkan anda mengawal pendingin hawa ini di mana-mana sahaja dan pada bila-bila masa yang diinginkan. Hebat!
Sebagai pengguna yang bijak, dapatkan lebih informasi mengenai rangkaian jenama Panasonic ini di website www.panasonic.com/my atau juga Facebook, Instagram & Youtube.



The post Banyak Kelebihan Bonding Dengan Anak-Anak, Cipta Momen Indah Dengan Panasonic! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/banyak-kelebihan-bonding-dengan-anak-anak-cipta-momen-indah-dengan-panasonic/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Banyak Disukai Anak Muda Ternyata Begini Perjalanan Panjang Boba Milk Tea Sebelum Jadi Primadona

Banyak Disukai Anak Muda Ternyata Begini Perjalanan Panjang Boba Milk Tea Sebelum Jadi Primadona

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 340 hits
Nggak cuma es kopi yang masuk top list minuman favorit anak muda kekinian boba milk tea juga nih
Ayahlah Idola Anak Lelaki Ada Bonding Mereka Membesar Jadi Anak Cemerlang

Ayahlah Idola Anak Lelaki Ada Bonding Mereka Membesar Jadi Anak Cemerlang

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 228 hits
Banyak kajian yang dilakukan membuktikan anak yang rapat dengan ayah akan membesar sebagai anak yang cerdik dan berkeyakinan bila dewasa nanti Dalam perkembangan seorang anak perlu diingat yang peranan ayah sama pentingnya seperti peranan i...
Momen Jokowi Dengarkan Lagu Indonesia Pusaka Yang Dinyanyikan Anak Papua

Momen Jokowi Dengarkan Lagu Indonesia Pusaka Yang Dinyanyikan Anak Papua

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 132 hits
Momen Jokowi Dengarkan Lagu Indonesia Pusaka yang Dinyanyikan Anak Papua Melihat kedatangan orang nomor satu di Indonesia para talenta muda langsung menghampiri untuk menyapa dan bersalaman Jokowi kemudian bertanya daerah asal para talenta ...
Rajin Layan Anak Dah Boleh Wujudkan Bonding Time Tak Perlu Buat Benda Susah Pun

Rajin Layan Anak Dah Boleh Wujudkan Bonding Time Tak Perlu Buat Benda Susah Pun

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 343 hits
Hubungan mereka ketika bercinta tidak banyak diketahui umum Sebaik sahaja Raf melamar Mawar untuk menjadi isterinya semakin ramai yang mengikuti perkembangan mereka sehinggalah kini sudah mempunyai si kecil Rafael Ketika berpeluang berjumpa...
Tanah 1 4 Hektar Diwakafkan Pembinaan Kompleks Asrama Anak Yatim Pulai Indah

Tanah 1 4 Hektar Diwakafkan Pembinaan Kompleks Asrama Anak Yatim Pulai Indah

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 190 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Tips Ibu Ibu Ada Anak Kecil

Tips Ibu Ibu Ada Anak Kecil

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 369 hits
TIPS PENTING IBU IBU1 Jangan makan maggi depan anak 2 Jangan bagi kenal YouTube Download je biar dia nengok video yang ada dalam galeri je Kalau tak bagi hp langsung kang anak ketinggalan pulak Sekat apa yang boleh sekat Ni anak saya anak s...
Terkena Jangkitan Kuman Dalam Darah Radang Peparu Anak Bawah 5 Tahun Boleh Maut

Terkena Jangkitan Kuman Dalam Darah Radang Peparu Anak Bawah 5 Tahun Boleh Maut

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 486 hits
Meningitis radang paru paru jangkitan kuman dalam darah sinusitis jangkitan telinga adalah antara penyakit penyakit yang boleh menjangkiti kanak kanak dan bayi Perkongsian doktor ini amat bermanfaat untuk menanganinya Dr berkongsi mengenai ...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


How To Choose A Patent Lawyer In New York For Your Invention

Ai Text Humanizer Bridging The Gap Between Ai And Human Writing

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Khaled Loyal Umno Voter Base Is Shrinking

Perkampungan Sunnah Ke 9 Kangar Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas