Bang Mat Serius Mahu Pakatan Harapan Segera Ambil Alih Pemerintahan Kjaan Pintu Belakang Demi Selamatkan Rakyat




Semua orang kenal Bang Mat suka berlawak. Itulah dia yang menjadikan segenap lapisan orang selesa bergaul dengannya. Lawak santainya merobohkan tembok pemisah antara dia dan kenalannya.

2. Ketika berucap secara serius pun Bang Mat sempat selitkan sepatah dua kalimah lawak. Orang lena akan celik dan orang khayal akan sedar dengan lawak mudahnya.

3. Tapi kelmarin, ketika Bang Mat bercakap kepada kami jawatankuasa nasional Amanah tentang kewajipan mengambil balik mandat rakyat yang dirampas melalui tindakan tebuk atap, Bang Mat serius.

4. Suara, air muka dan gaya duduknya tiada lagi unsur-unsur humor. Suaranya agak tinggi daripada biasa, air mukanya agak berubah dan gaya duduknya seperti seorang panglima tentera yang sedang mangarahkan angkatannya.

5. "Berpuluh-puluh tahun kita bina jiwa rakyat untuk berani berubah. Bukan sedikit masa dan tenaga kita habis untuk runtuhkan kerajaan korup. Kita berjaya dalam PRU yang lalu hasil kesatuan kita dalam PH. Umno akhirnya tumbang."

6. "Kita memerintah, walaupun kita tahu ada kelemahan dalam kerajaan kita, tapi kita belajar dan kita baiki untuk penuhi hasrat dan mandat rakyat. Tiba-tiba kerajaan kita dirampas. Kita nak biarkan begitu saja?"

7. "Kita mesti ambik balik mandat ini. Bukan kerana kita gila jawatan. Saya tak jadi menteri pun tak apa, asalkan mandat rakyat ini diambil balik dengan segera. Ini soal mandat rakyat, bukan soal jawatan."

8. Begitulah lebih kurang ucapan Bang Mat kelmarin. Kami tahu Bang Mat memang serius, dan kami faham rasa hati Bang Mat setelah kerajaan ini tumbang.

9. Memang semenjak awal tumbangnya kerajaan PH, Bang Mat tak duduk diam langsung. Cuma Bang Mat jenis orang yang suka buat kerja diam-diam. Hanya orang-orang tertentu yang dihubunginya untuk diberi tugasan khusus.

10. Bang Mat sendiri akan ke hulu ke hilir berjumpa dan berunding dengan pelbagai pihak yang menyokong usaha mengembalikan mandat rakyat ini.

11. Semua tindakannya dilapor kepada pimpinan samada dalam jawatankuasa pengurusan atau jawatankuasa nasional. Dari sudut disiplin organisasi, Bang Mat sangat prihatin.

12. Walaupun Bang Mat jenis manusia yang tak lut dengan tohmahan, tapi diharap kiriman ini membuang sentimen melulu terhadap Bang Mat dan pasukannya.

Kredit FB ZOLA

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/06/bang-mat-serius-mahu-pakatan-harapan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Anwar Terpaksa Berkorban Lagi Demi Pakatan Harapan

Akhirnya Anwar Terpaksa Berkorban Lagi Demi Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 336 hits
Sebelum ini Anwar telah selamatkan PH dari berpecah dengan memberikan persetujuan kepada Tun M untuk menjadi PM selepas APEC tanpa tarikh terpulang kepada Tun M sampai bila dia mahu duduk mereput di Kerusi PM Adakah kali ini sekali lagi Anw...
Pakatan Harapan Berdepan Keretakan Serius

Pakatan Harapan Berdepan Keretakan Serius

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 736 hits
Deklarasi secara unilateral atau sebelah pihak oleh Parti Keadilan Rakyat bahawa mereka tidak menyokong pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri membuktikan wujudnya keretakan serius dalam Pakatan Harapan atau PH Plus keti...
Bendahari Agung Pkr Lee Chean Chung Bukan Anggota Majlis Presiden Pakatan Harapan

Bendahari Agung Pkr Lee Chean Chung Bukan Anggota Majlis Presiden Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 265 hits
Kenyataan Bersama Amanah dan DAP bertarikh 20 Jun 2020 1 Kami merujuk kepada kenyataan Bendahari Agung PKR Sdr Lee Chean Chung yang mempertikaikan kenyataan kami semalam berhubung 2 opsyen calon Perdana Menteri yang diputuskan dalam Mesyuar...
Regardless Of Anwar Ibrahim S Decision Pkr Dap Amanah Must Stay United In Pakatan Harapan

Regardless Of Anwar Ibrahim S Decision Pkr Dap Amanah Must Stay United In Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 421 hits
We had written of allowing Mahathir Mohamad to again become a prime minister In a nutshell he cannot be trusted Anwar Ibrahim should be made the new Prime Minister not Mahathir Exactly why must Anwar be unfairly mistreated after all his sac...
Frustrated Fed Up F Ed Around Pkr Wants To Leave Pakatan Harapan

Frustrated Fed Up F Ed Around Pkr Wants To Leave Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 259 hits
Let s exit PH pro Anwar PKR man tells partyA Selangor PKR leader has proposed his party to exit the Pakatan Harapan coalition PETALING JAYA A Selangor PKR leader is calling for his party to ditch DAP and Amanah its partners in Pakatan Harap...
Pakatan Harapan Is Rewriting The History Of Its Downfall

Pakatan Harapan Is Rewriting The History Of Its Downfall

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 276 hits
To justify appointing Mahathir as PM7 and to get the support of the Chinese who hated Mahathir like there was no tomorrow you travelled all over Malaysia to explain to the Chinese that you are just using Mahathir to topple Umno and Najib an...
Pakatan Harapan Plus Mahu Mahathir Sebagai Calon Pm

Pakatan Harapan Plus Mahu Mahathir Sebagai Calon Pm

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 326 hits
Calon perdana menteri PH dah disepakati kata Marzuki Pakatan Harapan dan sekutunya yang digelar sebagai PH plus dikatakan mencapai persetujuan bersama berhubung calon perdana menteri mereka Hal itu disahkah salah seorang pemimpin Bersatu Ma...
Najib Dedah Surcaj Tnb Dinaikkan Pakatan Harapan

Najib Dedah Surcaj Tnb Dinaikkan Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 238 hits
PENINGKATAN yang diperolehi Tenaga Nasional Berhad bagi tempoh 2018 hingga 2019 dipercayai akibat surcaj yang diperkenalkan Pakatan Harapan ketika menjadi kerajaan Surcaj tersebut dikenakan selepas PH didakwa menarik balik rebat Ketidakseim...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan