Balik Hotel Setiap 2 Jam Nak Susukan Anak Fiza Frizzy Cekal Susukan Anak Sampai Umur 2 Tahun


Tidak semua merasa rezeki untuk menyusukan anak sehingga umur mereka dua tahun. Namun kesempatan ini digunakan sepenuhnya oleh pengacara Fiza Frizzy walaupun sibuk bekerja. Baginya sesi penggambaran di seluruh Malaysia ketika anaknya masih kecil dahulu bukanlah satu halangan.
Malah kata Fiza, demi menjayakan pengusuan anak pertamanya, dia sanggup turut membawa anak sulungnya, Mohd Faeeq Zuhayr merantau.

” Alhamdulillah masa bersalin czer anak pertama, bila dorang bagi baby Faiz dekat tangan terus Fiza cuba bagikan susu pada anak. Semua ok dan alhamdulillah, dia tak banyak ragam tapi setiap kali nak tidur mesti dia nak mengempeng, nak susu.
“Dan bila nak bawa keluar jalan-jalan, bila dia menangis Fiza terus breastfeed je. Tak payah nak bawa beg besar, botol susu, air panas dan alhamdulillah Fiza dapat susukan dia sampai umur dia 2 tahun lebih.
” Masa nak wean off dia pun senang sangat-sangat, sebab masa tu saya tengah pregnant. Secara semulajadi je, tak ada pun letak macam-macam.

” Tapi anak kedua ni masyallah, to be honest Fiza baru je lahirkan anak kedua, Mohd Fahad Syamel tiga bulan. Masa mula-mula dalam pantang susu banyak, tapi Fiza salah sebab bagi botol susu dekat dia. Bila dia pandai bandingkan botol dengan breast dia nak lagi botol sebab laju.
” Saya cuba bagi direct feed setiap tiga saat tapi dia tetap tolak. So terpaksalah, susu pun dah makin tak banyak, saya pula stress bila dia dah tak nak. Terpaksalah bagi susu formula.

Balik hotel setiap dua jam nak susukan anak
Lain orang lain kepayahannya. Namun bagi pengacara petah ini dia amat bersyukur tidak pernah berdepan dengan masalah bengkak susu seperti orang lain.
Namun melalui pengalaman yang terpaksa membawa anak demi untuk menyusu ke sesi rakaman program satu Malaysia adalah detik manis dalam hidupnya.

” Kalau orang kata struggle masa menyusu, alhamdulillah Fiza tak berdepan dengan masalah bengkak susu dan sebagainya. Alhamdulillah sebab baby Fiza pandai. Bila kadang Fiza sebut sakit bengkak, dia tolong dan hisapkan sampai Fiza rasa lega. Bab gigit-gigit memang tak pernah alami macam tu. Alhamdulillah.
“Tapi pengalaman yang Fiza tak boleh lupakan bila mana nak bekerja dan dalam masa yang sama tetap nak susukan anak, Fiza terpaksa bawa Faiz merantau satu Malaysia.
“Masa tu Fiza tengah shooting satu Malaysia, travelog Dekorasi Homestay Impiana, jadi saya bawa Faiq je ke mana-mana dengan mak dan ayah Fiza.

“Setiap dua jam sekali kalau rasa bengkak, saya akan balik hotel dan susukan dia. Kemudian patah balik ke tempat shooting. Saya buat macam tu sampailah habis shooting.
“Kalau orang kata tidur tak cukup masa susukan anak tu biasalah, tidur memang tak cukup tapi kita puas sebab bila anak menangis je boleh terus susukan anak. Mudah dan tak banyak ragam.
“Pernah juga masa memandu Fiza berhenti tepi jalan sebab nak susukan dia, sebab dia menangis sangat-sangat. Bagi dia kenyang sekejap baru sambung memandu,” kongsinya lagi.

Hanya minum susu dan kurma
“Masa awal-awal memang saya ambil biskut untuk tambah susu dan minum susu dan juga kurma tapi bagi saya nak tambahkan susu ni hanya makan macam biasa saja. Ambil makanan sihat dan sentiasa berfikir susu kita sentiasa banyak. Insyallah susu kita sentiasa banyak.
” Bagi Fiza yang paling seronok masa susukan anak ni waktu kita tidur dan keluar jalan-jalan. Bila balik ke rumah penat stress dan bila balik terus susukan anak, pandang muka dia je terus hilang segala stress yang kita ada,” kongsi Fiza lagi.
Menarik: Memang Ada Rasa Nak Give Up Susukan Anak, Kepayahan Yang Berbaloi, Tasha Manshahar Kongsi Cerita

Berita baik buat BF Mommies & Mom To Be!
Pa&Ma akan mengadakan webinar penyusuan ‘Mama Tak Penat Menyusukan Anak’. Webinar penyusuan terbesar ini bakal mengumpulkan lebih 1000 peserta pada 5 September 2021.
Lebih menarik, webinar ini akan membawakan secara ekslusif barisan panel hebat Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa dan Pn Asiah Maharam.
Tidak ketinggalan, penampilan istimewa Dato’ Sri Siti Nurhaliza yang juga akan berkongsi journey penyusuannya. Juga peluang untuk memenangi hadiah cabutan bertuah. Apa tunggu lagi, segera mendaftar sebagai peserta sekarang. Webinar ini adalah PERCUMA, khas buat bf mommies di luar sana!
Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post ” Balik Hotel Setiap 2 Jam Nak Susukan Anak” Fiza Frizzy Cekal Susukan Anak Sampai Umur 2 Tahun! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/balik-hotel-setiap-2-jam-nak-susukan-anak-fiza-frizzy-cekal-susukan-anak-sampai-umur-2-tahun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Niat Nak Susukan Anak Hingga 2 Tahun Tanpa Campur Susu Formula Cara Ni Membantu Ibu

Niat Nak Susukan Anak Hingga 2 Tahun Tanpa Campur Susu Formula Cara Ni Membantu Ibu

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 280 hits
Pastinya setiap ibu memang mengimpikan untuk susukan anak sehingga 2 tahun tanpa campur susu formula Tapi kadang kadang ada juga halangannya Sebenarnya sokongan yang mantap sangat mempengaruhi kejayaan penyusuan Jadi kalau anda berazam nak ...
Tak Perlu Tunggu Besar 2 Tahun Masa Sesuai Ini Tip Mudah Berkesan Nak Ajar Anak Solat

Tak Perlu Tunggu Besar 2 Tahun Masa Sesuai Ini Tip Mudah Berkesan Nak Ajar Anak Solat

papar berkaitan - pada 20/8/2021 - jumlah : 354 hits
Orang kata melentur buluh biarlah dari rebungnya Ketika anak masih kecillah mereka patut dididik dalam segala hal bukan ketika mereka sudah besar dan mula memahami keadaan disekelilingnya Antara perkara yang mak ayah boleh mulakan sejak ana...
Memang Ada Rasa Nak Give Up Susukan Anak Kepayahan Yang Berbaloi Tasha Manshahar Kongsi Cerita

Memang Ada Rasa Nak Give Up Susukan Anak Kepayahan Yang Berbaloi Tasha Manshahar Kongsi Cerita

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 383 hits
Perjalanan menyusukan anak memang tidak mudah Memerlukan kesabaran yang tinggi untuk menjayakan penyusuan dengan baik dan lancar Sama seperti kita Tasha Manshahar juga mengakui pengalamannya menyusukan anak sulungnya Muammar tidak mudah Mal...
Pakar Kongsi 8 Fakta Penting Tentang Anak Lelaki Baru Senang Nak Handle

Pakar Kongsi 8 Fakta Penting Tentang Anak Lelaki Baru Senang Nak Handle

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 323 hits
Orang orang tua selalu cakap kalau ada anak lelaki cabaran untuk menguruskan mereka agak berbeza berbanding anak perempuan Hal ini kerana anak lelaki lebih cenderung dengan aktiviti lasak dan sentiasa bertenaga serta aktif dalam melakukan s...
Anak Selalu Sorokkan Remote Jenuh Nak Cari Tip Ayah Ini Ikat Guna Tali Menarik

Anak Selalu Sorokkan Remote Jenuh Nak Cari Tip Ayah Ini Ikat Guna Tali Menarik

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 276 hits
Bila ada anak kecil anak bermain rumah bersepah tu biasa Selain itu yang boleh buat ibu ayah kena tarik nafas lebih adalah bila nak mencari remote televisyen atau aircond yang tiba tiba tak dapat dikesan Kadang tu habis satu tempat cari ali...
Hiburan Anak Sihat Susu Badan Pun Banyak Shima Anuar Pertahan Keputusan Ayda Jebat Nak C Sect

Hiburan Anak Sihat Susu Badan Pun Banyak Shima Anuar Pertahan Keputusan Ayda Jebat Nak C Sect

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 274 hits
Semalam penyanyi dan pelakon Ayda Jebat hebat dikritik netizen gara gara keputusan untuk melahirkan anak sulung dengan kaedah Caesarean ataupun C Sect ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementHari ini pelakon Shima Anuar tampil mempertahankan rakan a...
Hiburan Nak Enjoy Dulu Status Suami Harith Zazman Penyanyi Lagu Cute Belum Fikir Soal Anak

Hiburan Nak Enjoy Dulu Status Suami Harith Zazman Penyanyi Lagu Cute Belum Fikir Soal Anak

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 210 hits
Penyanyi lagu popular Cute Harith Zazman dilaporkan telah menamatkan zaman bujangnya pada petang kelmarin ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementHanya dengan sekali lafaz Harith kini bergelar suami kepada wanita pilihan yang juga model video muzik ...
Ibu Menyusu Nak Anak Lebih Bijak Boleh Amalkan Pemakanan Ini

Ibu Menyusu Nak Anak Lebih Bijak Boleh Amalkan Pemakanan Ini

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 216 hits
Sebarang makanan untuk ibu menyusui adalah amat penting terutama dalam tempoh dua hingga tiga minggu terawal Inilah waktunya tubuh anda mula menghasilkan susu ibu dan anda perlu mengamalkan pengambilan vitamin untuk ibu menyusu Hal ini kera...
Kandungan Wawa Dah Nak Masuk 7 Bulan Kalau Boleh Aeril Nak Cukupkan 5 Anak

Kandungan Wawa Dah Nak Masuk 7 Bulan Kalau Boleh Aeril Nak Cukupkan 5 Anak

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 236 hits
Pelakon yang juga suami kepada Wawa Zainal Aeril Zafrel berkongsi berita gembira mengenai kehamilan keempat isterinya setelah peminat membuat teka teki Ini berikutan satu gambar yang dikongsikan ketika sambutan hari lahir anak sulungnya bar...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara