Azmin Jangan Terlalu Banyak Main Politik Fokus Rakyat Ekonomi


BernamaMenteri Kanan merangkap Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri
Mohamed Azmin Ali berkata, kenyataan presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi
bahawa parti itu tidak akan menyertai PN tidak menjejaskan kerajaan semasa.KUALA PILAH: Menteri Kanan yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Mohamed Azmin Ali hari ini menasihati pihak yang berkenaan agar tidak terlalu banyak “bermain politik” kerana fokus kerajaan ialah kesihatan rakyat dan ekonomi negara.
Katanya pihak berkaitan juga harus mencontohi Perdana Menteri Muhyiddin Yassin yang tidak begitu banyak berbicara mengenai politik memandangkan keutamaan beliau ialah untuk selamatkan ekonomi negara dan kesihatan rakyat.
“Kita hari ini meletakkan isu kesihatan rakyat dan isu ekonomi sebagai fokus … jangan main politik banyak sangat sebab rakyat perlu pembelaan dan ini juga fokus perdana menteri.
“Beliau jarang sebut tentang politik kerana mandat yang diberikan kepadanya ialah untuk selamatkan ekonomi negara dan selamatkan rakyat daripada diserang wabak Covid-19,” katanya kepada pemberita selepas program Korban Perdana Penggerak Komuniti Negara di sini, hari ini.
Pada masa sama, Azmin juga menegaskan kenyataan presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi bahawa parti itu tidak akan menyertai Perikatan Nasional (PN) tidak menjejaskan kerajaan semasa.
Ini kerana katanya Umno kekal mendukung kepimpinan Muhyiddin untuk terus menerajui kerajaan persekutuan di bawah PN.
PN merupakan kerjasama politik melibatkan PPBM, Umno, PAS serta parti komponen Barisan Nasional, selain disokong oleh Gabungan Parti Sarawak.
Mengulas kenyataan pengerusi Umno Selangor Noh Omar bahawa Muafakat Nasional Selangor telah menyelesaikan 90% agihan kerusi bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang, Azmin berkata isu tersebut belum dibincangkan bersama PN.
“Saya telah dimaklumkan perkara ini, tetapi perbincangan ini dibuat pada tahun lepas sebelum ada PN, tidak mengapalah, sebelum ada PN mereka bincang dengan MN (Muafakat Nasional).
“Itu benda yang logik, sekarang sudah ada PN kita kena bincang secara bersama, belum ada pilihan raya, tak bincanglah, pilihan raya lambat lagi,” katanya.
Ditanya mengenai surat tuntutan RM10 juta daripada PKR, bekas timbalan presiden parti itu berkata, beliau tidak akan melayani tuntutan berkenaan.
“Untuk apa? Kenapa saya perlu bayar mereka (PKR) RM10 juta? Jika saya ada duit sekali pun, saya akan serah (wang itu) kepada rakyat, saya tidak akan serahkan kepada parti yang sudah rosak seperti PKR,” kata Azmin yang juga ahli Parlimen Gombak.
Sebelum ini, dilaporkan bendahari agung PKR Lee Chean Chung berkata, parti itu akan mengeluarkan surat tuntutan kepada 19 ahli Parlimen dan Adun PKR yang keluar parti, menuntut mereka membayar RM10 juta masing-masing kepada parti itu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/08/azmin-jangan-terlalu-banyak-main.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jasa Jangan Main Politik Atau Kaji Cara Lain Kata Penganalisis

Jasa Jangan Main Politik Atau Kaji Cara Lain Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 297 hits
Penganalisis politik Syed Arabi Idid dan bekas ketua Jasa Puad Zarkashi memberikan pandangan berbeza tentang isu ini PETALING JAYA Seorang penganalisis politik berkata kerajaan harus pertimbangkan alternatif lebih baik daripada menghidupkan...
Unjur Kdnk Azmin Jangan Main Hentam Macam Ph Kata Irwan

Unjur Kdnk Azmin Jangan Main Hentam Macam Ph Kata Irwan

papar berkaitan - pada 19/7/2020 - jumlah : 235 hits
Azmin Irwan berbalah mengenai unjuran KDNK 2021 Bekas ketua setiausaha perbendaharaan Irwan Serigar Abdullah hari ini berbalah dengan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Azmin Ali mengenai unjuran pertumbuhan bagi tahun 2021 Ini b...
Masa Depan Politik Azmin Dalam Bahaya

Masa Depan Politik Azmin Dalam Bahaya

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 242 hits
Masa depan politik Azmin dalam bahaya kata Isham Jalil Ketua Penerangan Barisan Nasional Selangor memberi amaran kepada Menteri Kanan Mohamed Azmin Ali yang masa depan politiknya berada dalam bahaya kecuali beliau berusaha memperbaiki hubun...
Pelantikan Ahli Politik Di 17 Syarikat Sejak Mac Dewan Rakyat Diberitahu

Pelantikan Ahli Politik Di 17 Syarikat Sejak Mac Dewan Rakyat Diberitahu

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 275 hits
Kementerian Kewangan berkata pelantikan ahli politik itu dibuat ke atas 17 buah syarikat berkaitan kerajaan KUALA LUMPUR Ahli politik dilantik untuk 17 buah syarikat milik Kementerian Kewangan berdasarkan kemampuan dan kepakaran mereka Dewa...
Saya Tak Sokong Sajat Jangan Buat Main Bab Agama

Saya Tak Sokong Sajat Jangan Buat Main Bab Agama

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 251 hits
Baru baru ini hangat diperkatakan mengenai usahawan kosmetik Nur Sajat berikutan tindakannya memuat naik video dan fotonya yang hanya memakai bikini Kemudian Sajat sekali lagi menjadi bualan apabila berkongsikan foto berkemban seolah sengaj...
Rakyat Mengundi Parti Bukan Batang Tubuh Azmin Zuraida

Rakyat Mengundi Parti Bukan Batang Tubuh Azmin Zuraida

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 212 hits
Kenyataan Setiausaha Politik Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Nor Hizwan Ahmad dibidas Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN Selangor Adzman Kamaruddin sebagai mempamerkan kebodohan sendiri Menurut Adzman setiausaha politik Zuraida...
Azmin Kejar Tun M Nak Masuk Parti Politik Baharu

Azmin Kejar Tun M Nak Masuk Parti Politik Baharu

papar berkaitan - pada 1/8/2020 - jumlah : 271 hits
Via WhatsApp 1 Hari ini tersebar rakaman video pendek Azmin Ali bertemu Tun Dr Mahathir Mohamad di Masjid Putrajaya Video berkenaan menunjukan Azmin mengejar Tun dari belakang sebelum menegur dan mengucapkan ucapan Hari Raya Aidil Adha kepa...
Kerjasama Asean Jepun Mampu Bangkitkan Ekonomi Pasca Covid 19 Azmin Ali

Kerjasama Asean Jepun Mampu Bangkitkan Ekonomi Pasca Covid 19 Azmin Ali

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 180 hits
Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Dato Seri Mohamed Azmin Bin Ali mengetuai delegasi Malaysia untuk Persidangan Video Menteri Menteri Bertanggungjawab bagi Perdagangan bersama Menteri Ekonomi Perdagangan dan Industri Jepun Hiros...
Eugene Levy S Toronto

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Jangan Pandang Belakang 2

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Staycation Di Flemington Hotel Taiping

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra

Jom Heboh Edisi Raya Putrajaya

Sussurro House By Davide Adracco Architetto In Sao Miguel Do Gostoso Brazil

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Ex Manager S Jail Term Set Aside Fined Rm100 000 For Deposit Taking