Atomy Jelas Menyokong Perkembangan Kristian


“Buat Duit dengan Atomy”
Kini heboh Atomy menjadi salah satu peluang bisnes pada masa kini. Namun status tentang Atomy menjadi satu persoalan di kalangan masyarakat terutama di media sosial. Ulasan saya seperti berikut:
1. Atomy ialah syarikat MLM yang berasal daripada Korea Selatan dan berkembang di Amerika Syarikat, Kanada, Jepun, Taiwan, Singapura, Kemboja, Filipina, Malaysia, Thailand, Mexico, Australia, Indonesia, Rusia, China, Colombia, Hong Kong dan India.
2. Atomy mempunyai ahli seramai 10 juta orang dan mencatat hasil jualan sebanyak USD1.3 bilion pada tahun 2019. Atomy menjual produk penjagaan kesihatan, kecantikan, penjagaan diri, peralatan pembersihan rumah, makanan dan sebagainya.
3. Website Global Atomy menyebut Atomy menjadikan prinsip Kristian sebagai amalan dan budaya syarikat. Perkara ini banyak dinyatakan di dalam website yang mempromosikan Atomy. Pengerusi Atomy menyebut seperti berikut:
“Atomy adalah syarikat Kristian yang menghargai semangat membuat kebajikan sebagai nilai asasnya sambil mengikuti prinsip Perniagaan adalah Misi.”
4. Website Global Atomy menyatakan Atomy melakukan kerja amal dengan menubuhkan “Dreamy Foundation” iaitu sebuah yayasan kebajikan yang melakukan kerja-kerja kebajikan untuk mempromosikan ajaran Kristian dan kegiatan mubaligh Kristian.
5. Dreamy Foundation juga mengadakan kelas-kelas pengajian berkaitan agama Kristian seperti kelas Bible, kem Bible untuk pelajar sekolah rendah dan ceramah yang berkaitan dengan topik iman dan pekerjaan.
6. Website Global Atomy menyebut Pengerusi Atomy berusaha menyebarkan ajaran Kristian dan membantu mereka yang memerlukan melalui Dreamy Foundation. Beliau menyebut seperti berikut:
“Sebagai seseorang yang selalu dipanggil untuk bekerja keras, waktunya tepat atau tidak, saya tidak dapat menahan diri melainkan terus bercakap tentang Bible dengan semua orang yang saya temui sejak penubuhan syarikat itu.”
7. Website Global Atomy menyebut Atomy menubuhkan “Dreamy School” yang dibina atas prinsip Kristian. Pengerusi Atomy menyatakan hasrat untuk membina 100 buah sekolah seperti ini di seluruh dunia. Kini sebuah sekolah Dreamy School ditubuhkan di Cheonan City, Korea Selatan.
8. Atomy tidak berselindung dengan menyatakan syarikat mereka mengambil perasan besar dalam mempromosi dan menyebarkan ajaran Kristian. Dengan kata lain, bantuan mereka kepada perkembangan ajaran Kristian dianggap sebagai objektif besar dalam syarikat.
9. Perkara ini berbeza dengan syarikat-syarikat besar lain yang menjadikan urusan tanggungjawab sosial korporat (CSR) bersifat lebih umum tanpa mengkhususkan kepada agama tertentu. Kemudian syarikat-syarikat ini menyalurkan sumbangan kepada pelbagai pihak termasuklah kepada institusi Kristian.
10. Atomy Malaysia dikatakan tidak berkait dengan objektif Atomy di peringkat global. Namun apabila ahli Atomy Malaysia mempromosikan Atomy maka secara langsung mereka mempromosikan nama Atomy. Hasil jualan Atomy di Malaysia juga memberi kesan kepada hasil jualan Atomy di peringkat global. Perkara ini tidak boleh dinafikan sama sekali.
11. Kesimpulannya, Atomy dengan jelas menyatakan peranan mereka terhadap perkembangan ajaran Kristian melalui bantuan kebajikan, pendidikan dan sebagainya. Ini adalah satu fakta sudah terang lagi bersuluh.
Nasihat saya ialah umat Islam sepatutnya tidak terlibat dengan syarikat begini. Banyak lagi syarikat lain yang menawarkan peluang perniagaan yang sama.
Wallahu A’lam.
Dr. Abdél Rahmanov
24 Nov 2020


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://anggur.uk/atomy-jelas-menyokong-perkembangan-kristian/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Atomy Bawa Agenda Kristian

Atomy Bawa Agenda Kristian

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 627 hits
Atomy tak BMF Atomy bawa agenda Kristian i Ada yang argue kepada saya bahawa menyertai Atomy bertentangan dengan prinsip BMF Saya senyum sahaja dan tidak defensif dalam hal ini Awal awal saya sudah maklumkan bahawa ia memang bukan BMF pada ...
Sentimen Atomy Memberi Sumbangan Kepada Kristian

Sentimen Atomy Memberi Sumbangan Kepada Kristian

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 833 hits
Noriza Hussain Kepada yang masih memainkan sentimen bahawa Atomy memberi sumbangan kepada Kristian suka saya kongsikan beberapa fakta bahawa ia adalah praktis normal mana mana syarikat yang dimiliki oleh orang bukan Islam Semuanya dibuat se...
Ydp Agong Zahir Penghargaan Kepada Mp Yang Menyokong Belanjawan 2021

Ydp Agong Zahir Penghargaan Kepada Mp Yang Menyokong Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 262 hits
60 total views 60 views today Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menzahirkan penghargaan kepada semua ahli Dewan Rakyat yang mendokong titah nasihatnya pada 28 Okt lalu Mengimbas...
Aplikasi Youtube Pada Android Tv Akhirnya Menyokong Penstriman Resolusi 8k

Aplikasi Youtube Pada Android Tv Akhirnya Menyokong Penstriman Resolusi 8k

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 185 hits
Android TV adalah sistem operasi dari Google untuk televisyen pintar Sistem operasi ini dibina berasaskan Android dan yang terbaru Google memperkenalkan antaramuka Google TV Google TV adalah pelancar yang menjadikan Android TV lebih pintar ...
Ini Adalah Senarai Peranti Vivo Yang Menyokong Origin Os

Ini Adalah Senarai Peranti Vivo Yang Menyokong Origin Os

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 267 hits
Origin OS adalah sistem operasi serba baharu dari Vivo sebagai pengganti kepada Funtouch OS Funtouch OS yang lama kini berubah menjadi mirip Android asli dan adalah pilihan alternatif jika pengguna tidak berminat dengan rekaan baharu Origin...
Facebook Kini Menyokong Paparan Video Sehingga Resolusi 4k

Facebook Kini Menyokong Paparan Video Sehingga Resolusi 4k

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 246 hits
Facebook sebelum ini sekadar menawarkan sokongan paparan video sehingga resolusi 720p sahaja Namun kini gergasi laman sosial berkenaan dilihat telah menambah baik penawaran dan membolehkan pengguna menikmati video pada resolusi sehingga 4K ...
Tun Dr Mahathir Kritik Mp Pembangkang Yang Tak Bangun Untuk Menyokong Undi Belah Bagi

Tun Dr Mahathir Kritik Mp Pembangkang Yang Tak Bangun Untuk Menyokong Undi Belah Bagi

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 195 hits
KUALA LUMPUR Tun Dr Mahathir Mohamad mengkritik anggota parlimen bukan kerajaan yang tidak bangun menyokong undi belah bahagi untuk pengundian Belanjawan 2021 petang ini Kerajaan yang didirikan melalui rasuah dan sogokan pada ahli parlimen ...
Tidak Menolak Bajet Bukan Bererti Menyokong Pn Yang Tiada Keabsahan

Tidak Menolak Bajet Bukan Bererti Menyokong Pn Yang Tiada Keabsahan

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 184 hits
1 Tak ada sesiapa yang terima bajet 2021 dari blok PH bulat bulat Penerimaan awal Bajet peringkat dasar bukan bermakna noktah berakhir Peringkat jawatankuasa adalah tindakan susulan untuk meneliti setiap perincian kerana asal bajet telah di...
Mereka Yang Merangka Belanjawan Ini Jelas Tidak Faham Ekonomi Dr Muhammed Khalid

Mereka Yang Merangka Belanjawan Ini Jelas Tidak Faham Ekonomi Dr Muhammed Khalid

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 220 hits
Adakah belanjawan yang dibentangkan minggu lalu dapat menyelamatkan negara daripada krisis kesihatan dan krisis ekonomi Adakah ia dapat memastikan bahawa Covid 19 ditangani dengan pantas rakyat yang terkesan mendapat bantuan yang berkesinam...
8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional