Asalnya Hanya Main Kenyit Mata Saja Dalam Kelas Akhirnya Guru Dan Anak Murid Ini Bertemu Jodoh


SEJAK akhir-akhir ini, banyak pula kisah anak murid bertemu jodoh dengan guru sendiri didedah di media sosial.
Terbaru, seorang usahawan kosmetik terkenal di Kelantan, Syima rupa-rupanya berkahwin dengan guru Bahasa Inggerisnya sendiri.
Menurut Syima, kisah percintaannya dengan Cikgu Nik Amin bermula semasa dia berada di Tingkatan 4 lagi dan mereka berkahwin ketika Syima berusia 20 tahun.
Agak lama juga mereka berdua ni bercinta..

Syima turut memuatnaik beberapa keping gambar dan video majlis pernikahannya untuk tatapan hampir 900 ribu pengikut Instagramnya.

Hasil perkongsian hidup selama 4 tahun, Syima dan Nik Amin kini dikurniakan dengan dua orang cahaya mata lelaki iaitu Nik Muhammad Izz Iskandar dan Nik Adam Shaquille.
Meski usianya baru sahaja menginjak 20an, namun misi dan visi yang dibawa si manis pemilik nama penuh Siti Norhasyimah Azmi ini cukup jelas.
Mahu memiliki empayar perniagaan sendiri menjadi antara fokus utama untuk dicapai oleh pelajar jurusan Pendidikan Awal Kanak-kanak di Kolej Poly-Tech Mara (KPTM) Kota Bharu, Kelantan ini.
Tidak hanya sekadar menyulam angan-angan, anak keenam daripada sembilan beradik yang mempunyai pesona dan aura tersendiri itu, berani mengorak langkah dengan menghasilkan produk kecantikan sendiri di bawah jenama Syma Beauty Skincare.

Merupakan seorang yang gemar kepada kecantikan dan sentiasa mahu kelihatan anggun dan rapi, anak kelahiran Kota Bahru, Kelantan yang mesra disapa Syima ini mengakui dunia kecantikan membuka peluang perniagaan kepadanya.
Siapa sangka dalam usia semuda itu, Syima kini boleh berbangga dengan pencapaiannya di mana produk yang dihasilkannya bukan sahaja mendapat tempat dalam kalangan wanita di negara ini, malah melangkaui negara luar termasuk India, Singapura dan Indonesia.

Menceritakan bagaimana tercetusnya idea mengkomersialkan produk warisan keluarga itu, Syima berkata, semuanya bermula selepas dia mengalami masalah kulit selepas menggunakan produk kecantikan yang dibeli melalui internet.
Katanya, bimbang dengan keadaan wajah yang semakin teruk, dia kemudiannya beralih menggunakan produk turun temurun itu bagi mengembalikan semula kulit wajahnya seperti asal.
“Pada mulanya, saya sekadar mencuba produk kecantikan lain tetapi tidak menyangka pula produk itu merupakan barangan tiruan yang akhirnya merosakkan kulit wajah saya.
“Oleh kerana bimbang, saya menggunakan semula produk warisan keluarga sehinggalah wajah saya kembali pulih. Saya tidak menyangka perubahan wajah saya disedari rakan-rakan dan ramai yang bertanya mengenainya sehinggalah saya terfikir untuk mengkomersialkan produk tersebut,” katanya kepada S2.

Mengulas lanjut, Syima berkata, jika pada permulaannya dia hanya mengeluarkan 500 unit untuk percubaan, namun ekoran permintaan yang memberangsangkan, dia kini perlu mengeluarkan sebanyak 1,000 unit setiap hari.
Menyasarkan untuk memiliki pejabat sendiri selewat-lewatnya pada tahun hadapan, Syima optimis untuk memperluaskan rangkaian perniagaannya di seluruh negara dengan penambahan beberapa lagi produk.
“Sekarang, produk saya telah dijual di kebanyakan kedai-kedai jamu dan ini satu pencapaian yang membanggakan. Saya percaya kepada rezeki, walaupun banyak persaingan daripada peniagaan lain, saya tetap yakin dengan kemampuan produk sendiri.
“Lagi pula produk keluaran saya dijual pada harga mampu milik. Setiap wanita tidak kira peringkat usia mampu memilikinya,” ujarnya.

Sumber dari ChempedakCheese
The post Asalnya hanya main kenyit mata saja dalam kelas, akhirnya guru dan anak murid ini bertemu jodoh appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/26/asalnya-hanya-main-kenyit-mata-saja-dalam-kelas-akhirnya-guru-dan-anak-murid-ini-bertemu-jodoh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ditolak Pinangan Hanya Kerana Bekerja Sebagai Penghantar Gas Namun Akhirnya Berlinangan Air Mata Penyesalan

Ditolak Pinangan Hanya Kerana Bekerja Sebagai Penghantar Gas Namun Akhirnya Berlinangan Air Mata Penyesalan

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 291 hits
KISAH SI PENGHANTAR GAS BERNAMA FAHMI Dungun Kisah ini merupakan luahan kisah benar daripada seorang lelaki yang bernama Fahmi Fahmi merupakan seorang pemegang Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan dari salah sebuah Institusi Pengajian ...
Akhirnya Dapat Juga Anak Perempuan Setelah Dapat 6 Anak Lelaki Ibu Ini Kongsi Pengalaman Tip Berguna

Akhirnya Dapat Juga Anak Perempuan Setelah Dapat 6 Anak Lelaki Ibu Ini Kongsi Pengalaman Tip Berguna

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 392 hits
Apabila sesebuah keluarga mempunyai zuriat lelaki pasti cita cita mereka juga inginkan anak perempuan Tapi bukan senang untuk dapatkan seperti yang kita impikan Selain berdoa kita juga harus berusaha untuk mendapatkanya Begitu juga yang ber...
Pasti Ramai Tak Percaya Hanya Ini Saja Yang Ustazah Nur Farhana Bawa Untuk Lindungi Diri

Pasti Ramai Tak Percaya Hanya Ini Saja Yang Ustazah Nur Farhana Bawa Untuk Lindungi Diri

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 434 hits
Saya hanya ingat saya banyak habiskan masa berjalan kaki menumpang tidur di surau minum pula hanya mineral dan makan roti yang dibeli menggunakan duit dalam poket Pengalaman itu diceritakan Nur Farhana Ibrahim guru Sekolah Kebangsaan Gentin...
Akhirnya Najib Sendiri Akui Sistem 1mdb Gagal Dedah Saja Semuanya

Akhirnya Najib Sendiri Akui Sistem 1mdb Gagal Dedah Saja Semuanya

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 292 hits
Skandal 1MDB tidak patut diletakkan ke salahannya di atas bahu hanya seorang sahaja menurut bekas perdana menteri Najib Razak Beliau berkata demikian sebagai mengulas Menteri Kewangan Lim Guan Eng yang bertanya jika Najib akan meminta maaf ...
Adiel Mikael Tak Banyak Ragam Niena Baharun Puas Tengok Anak Membesar Depan Mata

Adiel Mikael Tak Banyak Ragam Niena Baharun Puas Tengok Anak Membesar Depan Mata

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 432 hits
Belum bersedia untuk kembali aktif di arena seni Datin Niena Baharun sebaliknya ingin memberikan sepenuh perhatian kepada anak sulungnya Adiel Mikael yang kini berusia tiga bulan Berasakan kehidupan hampir berubah sepenuhnya selepas kelahir...
Ibu Belasah Anak Hanya Kerana Minta Secawan Teh

Ibu Belasah Anak Hanya Kerana Minta Secawan Teh

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 225 hits
Ibu belasah anak hanya kerana minta secawan tehSeorang ibu dilucutkan hak penjagaannya terhadap tiga anak perempuannya selepas dia dirakam memukul anak bongsunya hanya kerana meminta secawan teh Daniela Galarza gagal mengawal kemarahannya a...
Sorok Sikit Perut Jaga Aurat Pandangan Mata Nakal Ibu Anak Sembilan Nasihatkan Wanita Hamil

Sorok Sikit Perut Jaga Aurat Pandangan Mata Nakal Ibu Anak Sembilan Nasihatkan Wanita Hamil

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 862 hits
Hamil merupakan moment yang terindah bagi setiap ibu Semakin hari perut semakin membesar Bagi wanita muslimah perut merupakan bahagian aurat yang harus ditutup dengan sempurna berkongsi sebuah perkongsian mengenai ibu hamil dan batas aurat ...
Mansuh Tugas Perkeranian Guru Hanya Mukadimah Maszlee

Mansuh Tugas Perkeranian Guru Hanya Mukadimah Maszlee

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 260 hits
SERDANG Pemansuhan tugas perkeranian dalam kalangan guru menerusi pelaksanaan lima inisiatif berkuat kuasa bulan ini hanya sebagai langkah pertama Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik berkata langkah pertama bersifat intervensi jangka pendek...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik