Ditolak Pinangan Hanya Kerana Bekerja Sebagai Penghantar Gas Namun Akhirnya Berlinangan Air Mata Penyesalan


KISAH SI PENGHANTAR GAS BERNAMA FAHMI
Dungun- Kisah ini merupakan luahan kisah benar daripada seorang lelaki yang bernama Fahmi. Fahmi merupakan seorang pemegang Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Pengurusan Perniagaan dari salah sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awam ternama tempatan.
Walaupun dia pemegang ijazah, Fahmi tidak malu berkerja dari bawah sebagai penghantar gas memasak ke pelanggan-pelanggannya.
Sebagai pembekal gas, sudah semestinya Fahmi berjumpa ramai orang. Dengan berjumpa ramai orang sedikit sebanyak membantu meningkatkan keyakinan diri & kebolehan komunikasinya bagus dari semasa ke semasa.
Selain itu dia akan lebih memahami apa itu perniagaan bermula dari basic. Sebab itulah Fahmi sanggup bekerja sebagai penghantar gas.
DETIK PERKENALAN DENGAN LINDA
Pada suatu hari, Fahmi telah pergi menghantar gas ke satu rumah orang kaya di Dungun. Sebaik sahaja sampai, Fahmi turun memberi salam & menekan loceng rumah besar itu.
Alangkah terkejutnya apabila seorang gadis cantik telah membuka pintu. Gadis itu bernama Linda. Linda merupakan seorang yang peramah & tidak sombong. Dia menerima baik kedatangan Fahmi yang menghantar gas ke rumahnya.
Selesai mengangkat & memasang gas, sebelum balik Fahmi sempat lagi untuk memberanikan diri untuk meminta nombor telefon Linda. Bermula dari situlah mereka berkenalan & lama-kelamaan mereka bercinta.
Akan tetapi, ibu kepada Linda dapat tahu mengenai percintaan Linda & Fahmi si penghantar gas. Ibu Linda seorang Datin yang sangat mementingkan status. Ibu Linda sudah mempunyai calon lain yang mahu dijodohkan kepada Linda. Calon itu seorang anak Dato yang kaya.
PINANGAN DITOLAK SEBAB KERJA TIDAK SETARAF
Walaupun ditentang ibu, Linda tetap meneruskan hubungannya dengan Fahmi kerana dia berpendapat Fahmi merupakan seorang yang baik, rendah diri, pandai berkata-kata & juga mampu menjadi imam dalam solat.
Tak lama kemudian, Fahmi nekad untuk menghantar rombongan meminang ke rumah Linda. Ibu Linda sangat terkejut dengan kedatangan rombongan itu. Kerana dia telah ada rancangan lain untuk Linda.
Satu kejadian sedih telah berlaku dimana ibu Linda telah MENOLAK pinangan daripada keluarga Fahmi. Hanya kerana Fahmi hanya seorang penghantar gas, kerja yang tidak glemer, dia telah menolaknya bulat-bulat. Ibu bapa Fahmi berasa sangat malu & marah dimalukan sedemikian rupa.
Ibubapa Fahmi telah tawar hati & meninggalkan rumah Linda sambil berkata “Ayuh nak, kita tinggalkan sahaja orang yang sombong ini. Mungkin kamu tidak berjodoh dengan dia. Tidak mengapa, Bunga bukan sekuntum”
HAKIKAT SEBENAR FAHMI & KELUARGA
Namun satu tanda tanya menjadi persoalan dibenak minda keluarga Linda ialah, kenapa Fahmi yang kerjanya hanya penghantar gas mampu memakai kereta mewah Nissan Skyline.
Kereta yang menjadi idaman orang muda seusia Fahmi. Setelah disiasat, rupa-rupanya Fahmi berkerja sebagai penghantar gas rupanya adalah sebahagian daripada perancangan ayah Fahmi supaya menimba pengalaman dari bawah.
Fahmi rupa-rupanya berkerja di syarikat besar pengedar gas terbesar di Negeri Terengganu. Ayah Fahmi merupakan CEO disitu. Fahmi adalah bakal CEO seterusnya yang dalam proses pembelajaran yang bakal menerajui perniagaan ayahandanya kelak.
PENYESALAN
Terduduk ibu Linda apabila mengetahui cerita sebenar. Linda menangis teresak-esak. Ada juga dia cuba memujuk keluarga Fahmi semula, namun sukar diterima. Ini adalah pengajaran yang besar buat keluarga Linda,terutama ibunya.
Janganlah memandang keduniaan, janganlah menghina orang lain, janganlah menilai orang lain hanya dari luaran.Sebagai ibu bapa juga perlulah memudahkan urusan jodoh anak,bukan menyusahkan.
Sumber: penaviral.com
The post Ditolak Pinangan Hanya Kerana Bekerja Sebagai Penghantar Gas, Namun Akhirnya Berlinangan Air Mata Penyesalan appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/ditolak-pinangan-hanya-kerana-bekerja-sebagai-penghantar-gas-namun-akhirnya-berlinangan-air-mata-penyesalan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jururawat Bergenang Air Mata Terasa Diperlakukan Sebagai Seorang Hamba

Jururawat Bergenang Air Mata Terasa Diperlakukan Sebagai Seorang Hamba

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 293 hits
Tugas sebagai jururawat bukanlah tugas yang mudah Pelbagi cabaran yang perlu dihadapi oleh mereka yang menggalas pekerjaan ini terutamanya dalam berdepan dengan kerenah pesakit dan ahli keluarga mereka Seorang jururawat tampil berkongsi pen...
Ebby Yus Hilang Mata Pencarian Setahun Lebih Tidak Bekerja Kerana Buah Pinggang Bocor

Ebby Yus Hilang Mata Pencarian Setahun Lebih Tidak Bekerja Kerana Buah Pinggang Bocor

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 347 hits
Seniman yang merupakan seorang pelakon dan pelawak Ebby Yus kini hilang sumber pendapat sejak beberapa tahun kerana doktor telah mengesahkan dia mengalami masalah buah pinggang bocor dan jantungnya kembali lemah Ebby Yus yang kini berusia 5...
Selain Dilecehkan Ra Sebut Petinggi Bpjs Ajak Menikah Namun Ditolak

Selain Dilecehkan Ra Sebut Petinggi Bpjs Ajak Menikah Namun Ditolak

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 174 hits
Saya sudah memaafkan yang bersangkutan ketika kejadian tersebut yang bersangkutan sudah berjanji untuk tidak melakukannya lagi tapi yang bersangkutan tetap terus memaksakan bahkan sampai 21 September 2018 Menurut saya itu sudah kelewatan ba...
Makcik Mula Mengelap Air Mata Cerita Anak2nya Buat Dia Macam Hamba

Makcik Mula Mengelap Air Mata Cerita Anak2nya Buat Dia Macam Hamba

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 574 hits
Nak boleh tak tukar seat bas dengan makcik makcik tak boleh duduk dekat seat 1B ni nampak jalan Nanti makcik sakit dada sepanjang jalan Boleh makcik aku balas dengan senyuman Bas transnasional bergerak menuju ke terminal bersepadu selatan d...
Kes Ustazah Hilang Hanya Berbekal Roti Air Dan Al Quran

Kes Ustazah Hilang Hanya Berbekal Roti Air Dan Al Quran

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 457 hits
Kes ustazah hilang Hanya berbekal roti air dan al Quran Astro Awani Januari 18 2019 06 29 MYTNurfarhana dipercayai hanya berbekalkan wang yang berada di dalam poketnya di samping senaskhah al Quran di dalam beg yang dibawa sepanjang perjala...
Mengalir Air Mata Bila Tahu Dia Terpaksa Berbohong Kepada Isteri Kata Kereta Rosak

Mengalir Air Mata Bila Tahu Dia Terpaksa Berbohong Kepada Isteri Kata Kereta Rosak

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 289 hits
Dalam 2 kilometer nak sampai dia soh aku benti kat tepi jalan masa Tuh Memang Betul2 Aku saspen Aku pun benti le tetiba bro saya nak mintak maaf sesangat dengan bro Apsal Rupanya Mengalir Air mata Bila Tahu Dia Terpaksa Berbohong Kepada Ist...
Darah Dan Air Mata

Darah Dan Air Mata

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 934 hits
Assalamualaikum Tazkirah RingkasDalam badan kita ada banyak air tapi bila kita terluka kenapa darah yang keluar Dalam hati kita ada banyak darah tapi bila hati terluka kenapa airmata yang keluar Hebatkan ciptaan Allah SubhanaAllahAllahuakba...
Dalam Hati Ada Taman Isteri Dedah Punca Pengantin Lelaki Gugur Air Mata Ketika Cium Dahinya

Dalam Hati Ada Taman Isteri Dedah Punca Pengantin Lelaki Gugur Air Mata Ketika Cium Dahinya

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 355 hits
Dalam hati ada taman isteri dedah punca pengantin lelaki gugur air mata ketika cium dahinya Pernikahan adalah momen yang paling ditunggu tunggu setiap pasangan untuk menyatukan dua hati menerusi satu ikatan yang sah BACA Sudah tentu saat du...
Inilah Sebab Kenapa Si Cantik Manis Fazura Hanya Minum Air Panas

Inilah Sebab Kenapa Si Cantik Manis Fazura Hanya Minum Air Panas

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 421 hits
Berapa ramai dari kita yang mengamalkan minum air panas Berapa kerat Nisbahnya cukup kecil Rata rata semua orang lebih menggemari minum air sejuk kerana tidak perlu menunggu lama malah rasanya lebih selesa di tekak Tapi tahukah kamu mulakan...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb