Aquaria Klcc Kami Datang Lagi

Hari kedua kami di Kuala Lumpur,Ahad, 15 September 2024
Selepas selesai sarapan,Terus sahaja kami bertolak menuju ke KLCC,Mama Yan dah beli tiket masuk Aquaria melalui aplikasi Agoda.Murah sikit daripada beli tiket secara walk in.
Kali pertama MY dan keluarga datang dulu tahun 2018.Bawa sekali mak, abah, angah dengan suami dan anaknya, serta kami sekeluarga.Masa tu, Mijan baru je pandai berjalan.Kami gendong dalam carrier naik LRT dari USJ ke KLCC.
Kedai kedai kat KLCC baru nak buka, Tapi barisan nak masuk KLCC dah panjang rupanya…Hahaha…Masa ni semua masih bertenaga..Masih pagi dan baru hari kedua kann…jauh juga menapak dari parking lot ke pintu masuk aquaria.

Mama… I found Patrick!Okay.. mama ambilkan gambar Mijan dengan Patrick

Ni dalam aquarium tunnel tu.Memang kagum sungguh Mijan tengok segala ikan dalam tu.

Gambar tak berapa clear sebab dalam tu pun memang malap malap je cahaya.
Semua ikan dan hidupan laut yang dia jumpa, Dia panggil dengan nama dalam Spongebob.Ikan buntal ni dah tentulah namanya Mrs. Puff.Nampak sotong kurita, Mr. Squidward,Nampak ketam besar, Encik Crab..

Memang cantik dan menarik semua ikan ikan dalam ni.Bukan setakat ikan je ada..Ada juga haiwan lain macam iguana, memerang, penyu, obor obor, dan entah apa lagi lah. Dalam ni boleh ambil gambar,api tak boleh guna flash kamera.

Memang banyak betul barang souvenir kat aquaria KLCC ni,Anak anak kami belikan T-shirt sehelai seorang,Sarah wajib beli key chain,MY beli fridge magnet,Mijan beli mainan apa entah.
Katalog pilih menantu
Tapi yang kat tengah tu, Dah sign contract till jannah dengan Mama Yan ye…
Kaluar dari KLCC, wajib la ambil gambar dulu.Kami yang menetap di negeri Ujung Tanah ni jarang-jarang sampai ke sini.Mijan dah merajuk masa ni sebab dia nak naik tram orang Hotel Trade tu.Tapi orang hotel tu kata untuk untuk penginap hotel sahaja...Apa lagi,terbaringla dia kat tengah tengah Taman KLCC tu merajuk.Palaukan aje..Nak layankan rajuk dia.. semua orang tak happy nanti.

Sebelum keluar dari KLCC,sempat la shopping sandal sebab MY tak bawa selipar.Mama Yan dan Sarah beli sandal di Jelly Bunny KLCC.Sandal Sarah hilang kat tempat mengaji seminggu sebelum tu.Terkejut juga tengok harga sebab design nya biasa biasa aje..Harga rata rata RM90-RM100 untuk simple slipper and sandals.Tapi takpelah.. bukan selalu dapat shopping kat KLCC.Kita wong Joho balik balik shopping kat Angsana je..hahaha..
Keluar dari KLCC,cari tempat makan dan tempat cuci kereta area Kampung Baru...Dalam perjalanan ke KL semalamnya tu hari hujan dari Sedenak ke Simpang Renggam.Memang berlumpur sikit la kereta.Sementara kereta dicuci, kami pun pergi makan.Restoran yang paling dekat, mamak aje.Bolehla... janji boleh makan aje.Hahaha,.. apa dah..Kata Line Clear..Tak la clear mana pun pinggan..Sebab tak sedap.Ayam goreng je yang okay..Lauk lain..Tak boleh pergi.Tapi takpela.. dah lepas dah pun..
Lepas tu.. Balik hotel dan berehat...Kawan kawan MY check in pukul 3 petang tu.Sementara tu, MY layan la anak anak dulu kat bilik.
Apapun kunjungan kami ke KLCC kali ini lebih terancang dan menyeronokkan.Lain kali kita pergi tempat lain pula ya… Insya Allah…

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Hiburan Ya Dah Ramai Pelanggan Tetap Tak Lagi Datang Ke Kedai Kami Pemilik Kafe Rangkaian Global Ikhwan

papar berkaitan - pada 14/9/2024 - jumlah : 101 hits
Pemilik premis perniagaan yang bernaung di bawah Global Ikhwan Service amp Business Holding di Perlis mengakui sedikit terkesan berikutan pendedahan skandal dan kes penyelewengan yang melanda syarikat itu Lapor Berita Harian premis seperti ...
Pms Bila Auntie Datang Melawat Bersama Drama Aduhhh

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 57 hits
PMS atau Pre Menstrual Syndrome ini macam trailer untuk drama bersiri yang bakal tiba setiap bulan Kadang kadang kita tak sabar tunggu episod penuh tapi kadang kadang kita rasa macam nak skip terus Kalau korang pernah mengalami gejala PMS k...
Lama Tak Jumpa Rindu Abby Abadi Terubat Marissa Datang Buat Kejutan

papar berkaitan - pada 16/9/2024 - jumlah : 59 hits
Rindu Abby Abadi terubat apabila menerima kejutan dengan kehadiran anaknya Marissa Dania yang turut hadir semasa meraikan sambutan ulang tahun kelahiran anak ketiganya Maria Danisha Hakim Menurut Abby atau Arbaiyah Abdul Manan dia terkejut ...
Alhamdulillah Dah Dua Hari Berturut Turut Dia Datang Rasa Masakan Datin Patimah Datuk Yusof Haslam

papar berkaitan - pada 17/9/2024 - jumlah : 60 hits
Pengarah tersohor memaklumkan dia dan isteri tidak pernah mencampuri urusan perpisahan di antara anak sulungnya bersama
Hiburan Ada Yang Datang Meminang Tapi Ustaz Wadi Annuar Akui Pernah Berkahwin Pilih Hidup Solo Lepas Berpisah

papar berkaitan - pada 20/9/2024 - jumlah : 59 hits
Siapa sangka pendakwah terkenal Ustaz Wadi Annuar pernah mendirikan rumah tangga sebelum ini dan hal itu diakui sendiri oleh tuan badan selepas ramai yang tertanya tanya mengenai statusnya Ustaz Wadi pernah berkahwin Dapat dilihat dalam ker...
15 Senarai Hotel View Klcc 2024 Selak Langsir Terus Nampak

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 225 hits
Hotel View KLCC 2024 Kuala Lumpur ibu kota Malaysia adalah sebuah destinasi pelancongan yang boleh dikatakan agak popular di Asia Tenggara Salah satu tarikan utama di Kuala Lumpur ialah bangunan bangunan pencakar langitnya seperti Menara Be...
Cirit Birit Dan Muntah

Jumpa Kereta Rentung Kehilangan Sabari Baharom Semakin Misteri

Ppim Nafi Dakwaan Bersekongkol Dengan Gisbh Malaysia Gazette 21 09 2024

echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb