Agrobank Perkenal Agroputra Bantu Usahawan Agromakanan


Agrobank perkenal AgroPutra bantu usahawan agromakanan
Ketua Pegawai Eksekutif Agrobank, Datuk Tengku Ahmad Badli Shah Raja Hussin pada pelancaran AgroPutra. – FOTO NSTP Serdang: Agrobank memperkasa usahawan Bumiputera melalui inisiatif baharunya, Program Pembiayaan Usahawan Bumiputera Agromakanan (AgroPutra) dengan memperuntukkan dana pembiayaan sebanyak RM200 juta.
Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Agrobank, Datuk Tengku Ahmad Badli Shah Raja Hussin berkata, AgroPutra bertujuan membantu usahawan Bumiputera dalam industri agromakanan, terutamanya perusahaan mikro, kecil dan sederhana (PMKS).
Katanya, program pembiayaan itu dirancang dengan teliti bagi memastikan usahawan Bumiputera menerima sokongan kewangan yang diperlukan untuk memajukan dan mengembangkan perniagaan mereka.
“Skim AgroPutra ini terbahagi kepada dua kategori iaitu AgroPutra Niaga dan AgroPutra Tunas.
“Kami menyasarkan sekurang-kurangnya 400 usahawan bakal mendapat manfaat daripada pembiayaan AgroPutra.
DISYORKAN UNTUK ANDA : Beginikah Cara Pendidikan Islam Di GISBH Ahli GISBH Mengaku Tidak Bersalah Dan Mohon Kurang Ikat Jamin Kerosakan PAS bermula dari kepimpinan atasan. Benarkah Kerajaan Takut Dengan Populariti Hadi

 
“Dengan jumlah pembiayaan sebanyak RM200 juta, kami jangka ia akan habis disalurkan bagi kedua-dua skim dalam tempoh setahun,” katanya kepada media di Majlis Pelancaran AgroPutra di Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia (Maha) 2024, di sini, hari ini.
Tengku Ahmad Badli Shah berkata, AgroPutra Niaga adalah pembiayaan untuk merangsang pertumbuhan perniagaan sedia ada usahawan Bumiputera dalam kategori mikro dan kecil, terutamanya kepada golongan yang terbabit dalam keseluruhan rantaian bekalan makanan, termasuk pengeluaran sumber makanan, pemprosesan, pengedaran, pemasaran, dan perkhidmatan penyediaan makanan.
Menurutnya, jumlah pembiayaan yang ditawarkan bagi AgroPutra Niaga adalah sehingga RM500,000 dengan minimum pembiayaan sebanyak RM50,000.
Beliau berkata, ada segelintir individu yang mempunyai minat dan ingin mula bertatih dalam sektor perniagaan, namun tidak tahu mendapatkan pembiayaan.
“Masalah seperti akses kepada bantuan kewangan menjadi penghalang kepada mereka.
“Oleh itu, fokus AgroPutra Tunas adalah kepada usahawan Bumiputera mikro yang baru, termasuk graduan, untuk memulakan perniagaan dalam bidang penyediaan, pemprosesan dan penyimpanan makanan.
“Contoh perniagaan adalah termasuk kafeteria, perniagaan makanan sejuk beku, pusat pemprosesan makanan dan katering.
“Untuk AgroPutra Tunas, usahawan layak menerima pembiayaan sehingga RM50,000 dengan minimum pembiayaan sebanyak RM5,000,” katanya.
Beliau berkata, AgroPutra Tunas bukan sekadar program pembiayaan, tetapi turut menganjurkan bimbingan keusahawanan bagi membolehkan usahawan baru ini mendapat pengetahuan dalam pengendalian perniagaan dengan lebih baik.
“Dengan pelancaran AgroPutra, Agrobank komited untuk memainkan peranan penting dalam menggalakkan pembangunan usahawan Bumiputera dalam sektor agromakanan yang menjadi pemacu penting dalam ekonomi Malaysia.
“Pembiayaan AgroPutra ini juga boleh dimohon untuk pelbagai sektor yang berkaitan dengan makanan sama ada pengeluaran makanan daripada ‘upstream dan downstream’ seperti mereka yang terbabit dalam pengeluaran makanan, peruncitan, perusahaan kecil sederhana (PKS) dan peniaga mikro,” katanya.
 
Agrobank perkenal AgroPutra bantu usahawan agromakanan  
DISYORKAN UNTUK ANDA : PN Terdesak Hingga Jual Nama Keluarga Allahyarhamah Syarifah Azizah Di Mahkota Tiga Ahli GISBH Di Dakwa Atas Pertuduhan Liwat Polis Gagalkan Usaha 5 Ahli GISBH Lari Ke Thailand Masa depan politik PAS malap jika terus dipimpin Haji Hadi. LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :
My TV Online Telegram Twitter Facebook Youtube SPRM mampu “wiretapp” bualan Najib, tapi gagal “tapping” bualan keluarga Muhyiddin?

 
The post Agrobank perkenal AgroPutra bantu usahawan agromakanan appeared first on My TV ONLINE.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://my-tv.online/2024/09/21/agrobank-perkenal-agroputra-bantu-usahawan-agromakanan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Liek Hou Mahu Guna Insentif Rm1 Juta Untuk Bantu Bekas Atlet Kurang Bernasib Baik

Liek Hou Mahu Guna Insentif Rm1 Juta Untuk Bantu Bekas Atlet Kurang Bernasib Baik

papar berkaitan - pada 13/9/2024 - jumlah : 95 hits
Jaguh badminton paralimpik Cheah Liek Hou mahu guna insentif RM1 juta yang bakal diterima untuk membantu bekas atlet yang bernasib kurang baik Memetik laporan dari Bernama Liek Hou memaklumkan yang perancangan tersebut dibuat selepas dimakl...
Netizen Nak Bantu Bayar Ikat Jamin Jom Semua Kita Kutip Rm1 Seorang Tolong Abang Bas

Netizen Nak Bantu Bayar Ikat Jamin Jom Semua Kita Kutip Rm1 Seorang Tolong Abang Bas

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 54 hits
Netizen nak bantu bayar ikat jamin atas dasar simpati dengan nasib menimpa pemuda yang dikenali sebagai Abang Bas selepas didakwa di Mahkamah Sesyen Muar hari ini atas dua pertuduhan melakukan amang seksual kanak kanak baru baru ini Meninja...
Bantu Sahabat Langsai Hutang Ah Long Lelaki Buat Personal Loan Rm60 000 Tapi Kawan Buat Dek Tak Bayar Semula

Bantu Sahabat Langsai Hutang Ah Long Lelaki Buat Personal Loan Rm60 000 Tapi Kawan Buat Dek Tak Bayar Semula

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 63 hits
Semoga kita menjadikan cerita individu ini tentang pengorbanannya terhadap seorang insan bergelar sahabat sebagai pengajaran Perkongsiannya di Facebook meraih perhatian selepas dia mendedahkan kesilapannya kerana terlalu baik hati dan bersa...
Biodata Fazura Pelakon Wanita Popular Usahawan Tudung Berjaya

Biodata Fazura Pelakon Wanita Popular Usahawan Tudung Berjaya

papar berkaitan - pada 17/9/2024 - jumlah : 118 hits
Kepada penggemar watak Putri dalam Gol Gincu anda pasti tidak asing lagi dengan sosok pelakon wanita idaman Malaya suatu ketika dulu iaitu Nur Fazura atau lebih dikenali dengan Fazura Dengan pengalaman dalam bidang seni sejak usianya baru b...
Nak Suruh Pmx Letak Jawatan Negeri Miskin Pun Pmx Bantu Keh Keh Keh

Nak Suruh Pmx Letak Jawatan Negeri Miskin Pun Pmx Bantu Keh Keh Keh

papar berkaitan - pada 14/9/2024 - jumlah : 78 hits
Gino Marvela Katanya di muktamar lebai pas buat usul sebulat suara mintak sdra Anwar berundur dari memegang kerajaan Dan lagi satu mereka minta ahli kultus mereka ini kawen merentas kaum semata nak undi dari bangsa lain Otak tak fikir lain ...
Wajah Kusam Dan Kering Mungkin Teknik Solekan Ini Boleh Bantu Korang Tampil Yakin Dan Berseri

Wajah Kusam Dan Kering Mungkin Teknik Solekan Ini Boleh Bantu Korang Tampil Yakin Dan Berseri

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 63 hits
Kadang kala wajah kusam dan kering boleh menjadi cabaran besar bila bersolek Namun kalau tekniknya betul korang boleh dapat hasil solekan yang tampak segar dan berseri Ada beberapa langkah dan tips yang korang boleh cuba untuk menjadikan so...
Di Mana Sanusi Mb Lato Lato Kedah Pmx Turun Kedah Bantu Mangsa Banjir

Di Mana Sanusi Mb Lato Lato Kedah Pmx Turun Kedah Bantu Mangsa Banjir

papar berkaitan - pada 21/9/2024 - jumlah : 79 hits
Banjir semakin buruk di Kedah ketika Menteri Besar Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor berada di Jepun dengan jumlah mangsa semakin bertambah di 42 pusat pemindahan sementara Namun pagi ini Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim akan melaku...
Angkara Cemburu Lelaki Bantu Isteri Jiran Lapor Polis Maut Ditetak

Angkara Cemburu Lelaki Bantu Isteri Jiran Lapor Polis Maut Ditetak

papar berkaitan - pada 21/9/2024 - jumlah : 57 hits
Juwan Riduanbhnews bh com myLokasi kejadian mangsa ditetak oleh suspek menggunakan senjata tajam hingga maut Foto ihsan PDRMKENINGAU Niat baik seorang lelaki membantu jiran membuat laporan polis berakhir tragedi apabila ditetak dalam kejadi...
Jana Pendapatan Bersama Al Ard Dan Bantu Ekonomi Para Petani Di Palestine

Jana Pendapatan Bersama Al Ard Dan Bantu Ekonomi Para Petani Di Palestine

papar berkaitan - pada 20/9/2024 - jumlah : 80 hits
Jana Pendapatan Bersama Al Ard Dan Bantu Ekonomi Para Petani Di Palestine Dari sehari ke sehari melihat berita mengenai Palestine memang menyedihkan Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin dengan isu yang berlaku di Palestine kita hanya mampu...
Cirit Birit Dan Muntah

1 2 Rakyat S Pura Pindah Johor Up Dap Pap

Makan Malam Di Kampung Baru

Nikmat Tanam Pokok Mulberry

Elite Malay Class Has Failed Bumiputera

Panduan Buat Passport Pertama Kali Di Utc

Konsert The Hardest Malam Drama

Jumpa Kereta Rentung Kehilangan Sabari Baharom Semakin Misteri


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Hold Up Wait A Minute Were Malaysia S Good Ol Days Really That Great

Strategi Mengurangkan Yuran Dan Meningkatkan Keuntungan Di Etsy

Agrobank Perkenal Agroputra Bantu Usahawan Agromakanan

Intan Najuwa Kongsi Baby Cot Anak Sulung Lain Pula Yang Netizen Nampak Video

Noh Salleh Goodbye Dont Cry Chord

Nirwana Band Semua Tak Berarti Chord