Apple Bayar Anda Sehingga 1 Juta Kalau Berjaya Hack Server Apple Intelligence





Apple
Rasa nak cuba hack server Apple? Kalau berjaya, you mungkin boleh dapat hadiah hingga $1 juta dari program bug bounty baru mereka. Khamis lepas, Apple umumkan cabaran untuk menguji keselamatan pelayan yang akan digunakan dalam perkhidmatan Apple Intelligence mereka.
Semasa Apple bersedia untuk melancarkan perkhidmatan berasaskan AI ini minggu depan, keselamatan jadi keutamaan. Walaupun banyak pemprosesan untuk permintaan Apple Intelligence akan dilakukan di peranti pengguna, ada juga yang perlu ditangani oleh server Apple. Dikenali sebagai Private Cloud Compute (PCC), server-server ini perlu diperkuat untuk mengelak sebarang serangan siber dan ancaman terhadap data.
Juga: 7 aturan kata laluan penting untuk diikuti pada tahun 2024, menurut pakar keselamatan
Apple sudah mengambil langkah proaktif untuk melindungi PCC. Setelah mengumumkan Apple Intelligence, mereka mengundang penyelidik keselamatan dan privasi untuk menyemak dan memastikan keselamatan pelayan tersebut. Mereka juga memberi akses ke Virtual Research Environment dan sumber lain untuk membantu ujian keselamatan PCC. Kini, Apple membuka peluang kepada sesiapa sahaja untuk mencuba hack server mereka.
Untuk membantu yang berminat, Apple juga telah menerbitkan Panduan Keselamatan Private Cloud Compute. Panduan ini menerangkan cara PCC berfungsi dengan fokus pada autentikasi permintaan, pemeriksaan perisian yang dijalankan di pusat data Apple, dan bagaimana keselamatan serta privasi PCC dirangka untuk mengatasi pelbagai jenis serangan siber.
Virtual Research Environment (VRE) juga terbuka kepada sesiapa yang ingin menyertai bug bounty ini. VRE yang berjalan di Mac itu membenarkan pengguna memeriksa perisian PCC, memuat turun fail untuk setiap versi, dan menjalankan versi tersebut dalam persekitaran maya untuk penyiasatan lanjut. Apple juga telah menerbitkan kod sumber bagi beberapa komponen utama PCC yang boleh diakses di GitHub.
Juga: Adakah anda pernah menginap di Marriott? Ini yang perlu anda tahu tentang penyelesaian mereka dengan FTC
Bagaimana dengan hadiah bug bounty? Program ini bertujuan untuk menemui kerentanan dalam tiga kawasan utama:
Pengungkapan data secara tidak sengaja – Kerentanan yang mendedahkan data akibat kelemahan konfigurasi PCC atau reka bentuk sistem. Komplikasi luaran dari permintaan pengguna – Kerentanan yang membenarkan penyerang mengeksploitasi permintaan pengguna untuk mendapatkan akses tidak dibenarkan ke PCC. Akses fizikal atau dalaman – Kerentanan di mana akses kepada antaramuka dalaman PCC membolehkan seseorang mengkompromikan sistem. Berikut adalah pembayaran yang akan diberikan oleh Apple untuk jenis hack dan penemuan yang berbeza:
Pengungkapan data secara tidak sengaja akibat isu pelaksanaan atau konfigurasi – $50,000 Kemampuan untuk melaksanakan kod yang belum disahkan – $100,000. Akses kepada data permintaan pengguna atau butiran sensitif lain di luar sempadan kepercayaan – $150,000. Akses kepada data permintaan pengguna atau maklumat sensitif tentang permintaan pengguna di luar sempadan kepercayaan – $250,000. Pemerlaksaaan kod tanpa pengetahuan atau kebenaran pengguna dengan kebenaran sewenang-wenangnya – $1,000,000. Namun, Apple berjanji untuk mempertimbangkan ganjaran untuk sebarang isu keselamatan yang memberi kesan besar kepada PCC walaupun tidak sepadan dengan kategori yang diterbitkan. Dalam hal ini, syarikat akan menilai laporan anda berdasarkan kualiti pembentangan, bukti exploitation, dan impaknya kepada pengguna. Untuk maklumat lanjut mengenai program bug bounty Apple dan cara mengemukakan penyelidikan anda, silakan kunjungi halaman Apple Security Bounty.
Juga: Kenapa nak keluarkan penyelenggara Rusia dari kernel Linux? Inilah yang dikatakan Torvalds
“Kami harap anda akan menyelidiki lebih dalam reka bentuk PCC melalui Panduan Keselamatan kami, meneroka kod itu sendiri dengan Virtual Research Environment, dan melaporkan sebarang masalah yang anda temui melalui Apple Security Bounty,” kata Apple dalam kenyataannya. “Kami percaya Private Cloud Compute adalah seni bina keselamatan paling maju yang pernah dilaksanakan untuk pemprosesan AW di cloud secara besar-besaran, dan kami menantikan kerjasama dengan komuniti penyelidikan untuk membina kepercayaan dalam sistem ini dan menjadikannya lebih selamat dan peribadi dari masa ke masa.”


Source link
The post Apple bayar anda sehingga $1 juta kalau berjaya hack server Apple Intelligence! appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/apple-bayar-anda-sehingga-1-juta-kalau-berjaya-hack-server-apple-intelligence/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Itu Apple Intelligence Bila Akan Datang Dan Siapa Yang Akan Dapat

Apa Itu Apple Intelligence Bila Akan Datang Dan Siapa Yang Akan Dapat

papar berkaitan - pada 26/10/2024 - jumlah : 66 hits
Setelah berbulan bulan spekulasi Apple Intelligence akhirnya diperkenalkan di WWDC 2024 pada bulan Jun lalu Pengumuman ini datang selepas berita AI generatif dari syarikat syarikat besar seperti Google dan OpenAI yang membuat ramai risau ba...
Kelantan Polis Tahan Lelaki Rampas Dadah Hampir Rm50 Juta

Kelantan Polis Tahan Lelaki Rampas Dadah Hampir Rm50 Juta

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 113 hits
BernamaPolis menahan seorang lelaki tempatan disyaki menyimpan dan menyeludup lebih 600 kilogram pil yaba dan heroin yang dianggarkan bernilai RM49 17 juta Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman Khaw Kok Sin berkata pil yaba ...
Belanjawan 2025 Rm20 Juta Untuk Perkasa Ekosistem E Sukan

Belanjawan 2025 Rm20 Juta Untuk Perkasa Ekosistem E Sukan

papar berkaitan - pada 19/10/2024 - jumlah : 117 hits
Baru baru ini Selangor Red Giants telah bergelar juara dunia bagi e Sports World Cup Dalam pembentangan Belanjawan 2025 kerajaan bersetuju untuk menyediakan RM20 juta bagi memperkasa ekosistem e sukan Perdana Menteri Dato 8217 Seri Anwar Ib...
Rm560 Juta Untuk Kukuhkan Sempadan Negara

Rm560 Juta Untuk Kukuhkan Sempadan Negara

papar berkaitan - pada 19/10/2024 - jumlah : 66 hits
KUALA LUMPUR Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan peruntukan RM560 juta untuk menguatkan sempadan negara dalam Belanjawan 2025 Dalam pembentangan belanjawan di Dewan Rakyat hari ini Anwar yang juga Menteri Kewangan berkata b...
Nsc Dan Fam Perlu Cari Cara Terbaik Gunakan Peruntukan Rm15 Juta

Nsc Dan Fam Perlu Cari Cara Terbaik Gunakan Peruntukan Rm15 Juta

papar berkaitan - pada 22/10/2024 - jumlah : 68 hits
KUALA LUMPUR Majlis Sukan Negara perlu adakan beberapa perbincangan dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia sebelum memutuskan cara terbaik untuk menggunakan peruntukan RM15 juta yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Be...
Khairul Aming Tak Kisah Belanja Hampir Rm1 Juta Bawa Staf Pergi Bercuti

Khairul Aming Tak Kisah Belanja Hampir Rm1 Juta Bawa Staf Pergi Bercuti

papar berkaitan - pada 20/10/2024 - jumlah : 72 hits
Usahawan dan personaliti media sosial Khairul Aming tak kisah berbelanja dan menanggung kerugian apabila kilangnya ditutup selama beberapa hari bagi membawa pekerjanya bercuti bersama Khairul Aming berkata demikian sebaik menerima soalan me...
Th Khairat Syarat Cara Daftar Manfaat Ditawarkan

Luahan Hati Ds Najib Melalui Sidang Media Datuk Nizar

Aftermath Of The Mbi Quake That Rattled Penang

Makan Bakso Di Restoran Jawa Annur Chowkit

Salam Jumaat

Jangan Tidur Selepas Asar

Rumah Baru Di Lsh33 Dah Siap Boleh Ambil Kunci

Nabila Taqiyyah Terpatah Terluka Chord


echo '';
Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja

5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia


Empat Waktu Penuh Keberkatan

Kenapa Diet Ekstrem Bukan Jawapan Kepada Nak Kurus Cepat

Cuka Teen Menyebabkan Tulang Rapuh

Hadiah Korporat Bukan Sekadar Tanda Penghargaan

Hello Hi

Aeon Digital Bank Pertama Patuh Shariah