Apakah Pas Tidak Percaya Ada Penyelewengan Dalam Tabung Haji




Pas dilaporkan berharap beberapa pendedahan berkaitan isu Tabung Haji kebelakangan ini tidak merupakan satu lagi siri balas dendam oleh kerajaan PH terhadap BN.


Ketua Penerangannya, Nasruddin Hassan berkata, semua dakwaan yang terdedah setakat ini belum dibuktikan dan mesti disiasat, didakwa mengikut proses yang sewajarnya sebelum sesuatu hukuman dapat dibuat.


“Pas berharap pendedahan terhadap penyelewangan yang didakwa berlaku dalam Tabung Haji kini bukan sekadar satu lagi siri balas dendam kerajaan Pakatan Harapan (PH) terhadap kerajaan lama yang direka tanpa bukti yang kukuh," kata beliau dalam satu kenyataan.


Seterusnya, bekas Ahli Parlimen Temerloh itu juga membayangkan keraguannya berkenaan pendedahan isu Tabung Haji kerana ia kononnya didedahkan hanya menjelang himpunan bantah ICERD pada 8 Disember ini.


Sebagai “cinta baru” kepada UMNO, sebenarnya tidaklah memeranjatkan apabila Pas melalui Nasruddin mengeluarkan kenyataan sedemikian.


Hakikatnya, apabila seseorang itu sedang dilamun cinta, bagaimana "hitam" sekali pun gambaran yang diberikan kepada pasangan barunya itu, di hatinya ia tetap kelihatan "putih dan suci".


Begitu jugalah dengan Pas yang sedang asyik mahsyuk bercinta dengan UMNO sekarang ini.


Kata dan dedahlah apa saja terhadap pemimpin UMNO,  pasti ada suara daripada Pas yang  membela dan tidak mempercayai segala tuduhan itu.


Hakikatnya, apabila Nasruddin mengharapkan pendedahan berkenaan penyelewengan Tabung Haji bukanlah sesuatu yang bersifat balas dendam terhadap UMNO atau bertujuan mengalih perhatian, ia dengan sendirinya bermakna itulah tafsiran yang sudah tersemat dalam hatinya, kalau pun tidak dalam hati seluruh pimpinan Pas yang lain.


Kenapa beliau cuba mengaitkan pendedahan itu dengan balas dendam atau tujuan-tujuan lain?


Adakah beliau tidak percaya pemimpin UMNO sanggup melakukan penyelewengan atau salah guna kuasa dalam agensi suci seperti Tabung Haji?


Ataukah mereka yang dilantik BN dalam Tabung Haji sebelum ini merupakan golongan suci dan maksum belaka?


Untuk makluman Nasruddin, berlakunya sesuatu penyelewengan atau penipuan, baik dalam Tabung Haji atau di mana-mana sekali pun adalah kerana duit atau wang.


Lebih-lebih lagi jika jumlah wang yang terlibat adalah besar, ia sudah tentu melibatkan lebih daripada tiga orang, banyak menggunakan dokumen dan perlunya melalui bank untuk transaksi atau proses pemindahan tunai.


Dalam semua keadaan itu, segala-galanya ada bukti dan tidaklah mudah untuk menghapuskannya seperti memadam tulisan di papan hitam.


Semakin besar penyelewengan, semakin sukar bukti mahu dipadamkan.


Sebab itu, skandal 1MDB terdedah juga akhirnya, walaupun berbagai cara dan helah cuba diusahakan untuk menutupnya.


Dalam kes penyelewengan Tabung Haji di mana pengurusan barunya sendiri sudah membuat dua laporan polis, sementara menunggu siasatan dijalankan, kita seharusnya meyakininya dengan sepenuh hati tindakan mereka itu.


Selain lembaga pengarah dan pengurusan baru Tabung Haji sekarang bebas daripada kaitan dengan politik, jika laporan polis yang dibuat itu tidak benar atau fitnah, mereka dengan sendirinya juga terdedah kepada kesalahan membuat laporan palsu kepada polis.


Maka, di mana logiknya pengurusan baru Tabung Haji sanggup berbuat demikian?


Apa kepentingan mereka, bukan saja untuk kemungkinan menganiaya Azeez Rahim, malah terhadap himpunan membantah ICERD yang melibatkan UMNO dan Pas? (ShahbudinHusin 03/12/2018)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://shahbudindotcom.blogspot.com/2018/12/apakah-pas-tidak-percaya-ada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Tabung Haji Dulu Orang Tak Percaya Sebab Pas Memberikan Cop Puas Hati

Isu Tabung Haji Dulu Orang Tak Percaya Sebab Pas Memberikan Cop Puas Hati

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 360 hits
Dalam banyak banyak pendedahan yang saya pernah terlibat antara sumpah seranah yang paling teruk saya terima adalah bila saya bangkit bercakap mengenai kepincangan kewangan Tabung Haji Saya mula mempersoalkan penglibatan dana Tabung Haji de...
Pas Harap Isu Tabung Haji Bukan Agenda Balas Dendam Ph

Pas Harap Isu Tabung Haji Bukan Agenda Balas Dendam Ph

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 317 hits
Diterbitkan 3 Dis 2018 9 59 pagi PAS menyatakan harapannya supaya pendedahan terhadap skandal dana Lembaga Tabung Haji tidak menjadi satu lagi siri balas dendam kerajaan terhadap BN Ketua Penerangan Pusat PAS Nasrudin Hassan berkata parti i...
Pas Harap Ph Bukan Balas Dendam Dedah Skandal Tabung Haji Era Bn

Pas Harap Ph Bukan Balas Dendam Dedah Skandal Tabung Haji Era Bn

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 366 hits
PAS berharap pendedahan skandal dana Lembaga Tabung Haji bukan tindakan balas dendam terhadap kerajaan terhadap BN di bawah pemerintahan Najib Razak Ketua Penerangan Pusat PAS Nasrudin Hassan berkata parti itu menyambut baik langkah memperb...
Pas Sambut Baik Siasatan Kes Tabung Haji

Pas Sambut Baik Siasatan Kes Tabung Haji

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 366 hits
Diterbitkan 2 Dis 2018 5 29 petangPAS menyambut baik sekiranya salah guna kuasa atau kes rasuah dilaporkan dan disiasat demi mengembalikan integriti negara kata timbalan presidennya Tuan Ibrahim Tuan Man Bagaimanapun kata Tuan Ibrahim PAS j...
Isu Tabung Haji Umno Dan Pas Tak Nak Demo

Isu Tabung Haji Umno Dan Pas Tak Nak Demo

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 524 hits
Lembaga Tabung Haji didakwa memalsukan buku akaun untuk menunjukkan prestasi yang baik untuk mewajarkan pembayaran dividen 6 25 peratus yang diumumkan menjelang pilihan raya umum ke 14 sudah dibuat lapor Singapura Straits Times Laporan itu ...
Pemuda Umno Sokong Polis Siasat Penyelewengan Bod Tabung Haji

Pemuda Umno Sokong Polis Siasat Penyelewengan Bod Tabung Haji

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 442 hits
KUALA LUMPUR Pemuda UMNO mendesak pihak berkuasa khususnya Polis Diraja Malaysia untuk menyiasat laporan polis yang dibuat oleh pihak Tabung Haji terhadap bekas pengurusan kanan institusi kewangan Islam itu Ketua Pemuda UMNO Dr Asyraf Wajdi...
Tabung Haji Failed To Report Rm227 Million Asset Impairment Says A G S Report

Tabung Haji Failed To Report Rm227 Million Asset Impairment Says A G S Report

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 299 hits
PETALING JAYA The 2017 Auditor General s Report today revealed that pilgrims fund board Tabung Haji failed to record an asset impairment of RM227 81 million in three subsidiary companies and three associate companies especially its investme...
Rm4 Billion Dana Tabung Haji Kekurangan

Rm4 Billion Dana Tabung Haji Kekurangan

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 257 hits
Tabung Haji kekurangan RM4 bilion wang pendeposit berbanding asetnya sejak tahun 2017 menurut laporan Sunday Times Angka tersebut dipetik media Singapura itu melalui penyata kewangan TH bagi tahun 2016 Laporan itu mendakwa jurang kekurangan...
Apa Yang Berlaku Kepada Tabung Haji

Apa Yang Berlaku Kepada Tabung Haji

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 335 hits
AppleMarkoleh Ab Jalil Backer Saya percaya sesiapa sahaja yang waras akan bersetuju bahawa jika ada penyelewengan dalam institusi berkaitan Islam maka tindakan tegas harus diambil Jangan kata Tabung Haji tabung masjid sekali pun harus diuru...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools