Apa Plak Ada Dakwaan Terpilih Hai Nak Peram Duit Bagi Bertelur Gamaknya Ya


 
Mengapa Zeti, Nor Mohamed tak dipanggil jadi saksi, soal Puad mengenai kes SRC

FMT Reporters -November 24, 





Puad Zarkashi mempersoalkan mengapa pada saat akhir Zeti dan bekas menteri kewangan Nor Mohamed Yakcop tidak dipanggil sebagai saksi oleh pihak pendakwa dalam kes SRC.
PETALING JAYA: Seorang pemimpin Umno mempersoalkan mengapa bekas Gabenor Bank Negara (BNM) Zeti Akhtar Aziz dan bekas menteri Nor Mohamed Yakcop tidak dipanggil sebagai saksi pada peringkat akhir prosiding perbicaraan kes SRC International Sdn Bhd.
Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zarkashi turut mempertikaikan mengapa Nor Mohamed tidak disiasat sedangkan beliau adalah individu yang meluluskan pinjaman pertama berjumlah RM2 bilion daripada Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) dan menjadi individu penting yang meluluskan penubuhan SRC.
“Kenapa pada saat akhir Zeti dan bekas Menteri Kewangan Nor Mohamed Yakcop tidak dipanggil sebagai saksi oleh pihak pendakwa dalam kes SRC itu?
“Kenapa Nor Mohamed tidak disiasat. Dia yang ‘setup’ SRC. Dia yang urus kelulusan pertama pinjaman RM2 bilion daripada KWAP untuk SRC. Terlalu banyak misteri,” dakwa Puad.
Puad juga mempertikaikan bagaimana kaitan syarikat suami Zeti, Tawfiq Ayman dengan skandal 1MDB itu hanya diketahui kerajaan pada 2019.
“Kerajaan hanya tahu pada tahun 2019 kes yang libatkan suami Zeti. Ia timbul banyak misteri jika AG (Peguam Negara) tidak ambil tindakan segera.
“Pertama, kenapa akaun dan aset Zeti dan keluarganya tidak dibekukan seperti mana orang lain walaupun ada yang terima RM100,000 sahaja,” katanya.
Pada Jumaat lalu SPRM mendedahkan bahawa sejumlah AS$15.4 juta dana berkaitan 1MDB yang melibatkan syarikat milik suami Zeti dipulangkan oleh Singapura kepada kerajaan Malaysia.
“Kenapa RM65 juta sahaja yang dipulangkan. Apakah tidak ada baki yang lain. Benarkah jumlahnya melebihi RM65 juta? Kenapa keluarga Zeti tidak disiasat di bawah AMLA (pengubahan wang haram)?
“Dari segi keadilan kenapa maklumat penting ini tidak diberikan kepada team (pasukan) peguam Najib (Razak) semasa perbicaraan kes SRC dulu,” soal Puad.
Rayuan Najib terhadap sabitan dan hukuman yang dikenakan ke atasnya membabitkan kesalahan menyeleweng RM42 juta dana SRC akan diputuskan Mahkamah Rayuan pada 8 Dis.
Tarikh itu dimaklumkan melalui kenyataan media oleh Pejabat Ketua Pendaftar Mahkamah Persekutuan, Istana Kehakiman Putrajaya semalam.
Rayuan bekas perdana menteri itu akan diputuskan oleh panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai hakim Abdul Karim Abdul Jalil, yang bersidang bersama-sama Has Zanah Mehat dan Hakim Vazeer Alam Mydin Meera pada jam 9 pagi.
Najib merayu keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 28 Jul tahun lalu yang menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta selepas mendapati beliau bersalah atas tujuh tuduhan pecah amanah jenayah (CBT), pengubahan wang haram dan menyalahgunakan kedudukan, membabitkan RM42 juta dana SRC.
SRC ialah anak syarikat 1MDB.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/11/apa-plak-ada-dakwaan-terpilih-hai-nak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pencuri Duit Poketku Meh Nak Lempang

Pencuri Duit Poketku Meh Nak Lempang

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 112 hits
ishk ishk ishk aku sedih dan geram ni ntah ape la malang nasib kali ni sedih sangat haha takyah nak sedih sedih bagai la ni haa aku tengah berduka lara jiwa berkecamuk disebabkan DUIT AKU HILANG woi sape la yang amik tu takde sivik sungguh ...
Boleh Tak Dapat Duit Dari Youtube I Tips Buat Orang Baru Nak Buat Channel Youtube

Boleh Tak Dapat Duit Dari Youtube I Tips Buat Orang Baru Nak Buat Channel Youtube

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 152 hits
Mulanya aku ingat nak tulis keperluan asas nak buat channel YouTube Tapi pikir pikir balik rasa tak payah lah Apa saja yang korang ada yang boleh rekod video dan suara gunakan dulu Upgrade sikit demi sedikit Oklah jom pergi kepada topik Kis...
Nak Menang Duit Raya Rm 100

Nak Menang Duit Raya Rm 100

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 156 hits
Assalamualaikum Lama cek tak hupdate bila update boleh pulak duk promote RM100 kan teehee biasa lah buat modal menaip entri la katekan OK Dipendekkan cerita nampak tak banner kat bawah ni kan Kawan aku salah seorang admin AmSha Scarf menyed...
Kalau Tak Derhaka Lah Gamaknya Nak Melawak Atau Kurang Ajar Aku Tanya Sahaja

Kalau Tak Derhaka Lah Gamaknya Nak Melawak Atau Kurang Ajar Aku Tanya Sahaja

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 165 hits
Panas Sanusi nafi derhaka pada TMJNovember 19 2021 Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor menyifatkan beberapa hantarannya di media sosial dengan Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim sebagai kenyataan antara dua pemimpin pasu...
Saya Segan Malu Nak Ambil Duit Bad Indigo Tak Sanggup Terima Bantuan Masih Fikirkan Nasib

Saya Segan Malu Nak Ambil Duit Bad Indigo Tak Sanggup Terima Bantuan Masih Fikirkan Nasib

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 293 hits
Biarpun diuji dengan penyakit diabetis serta memegang kad Orang Kurang Upaya penyanyi dan anggota kumpulan Indigo Bad mengaku terbit rasa malu dan segan untuk menerima bantuan zakat daripada badan badan kebajikan Menurut Bad atau nama seben...
Boleh Lah Kalau Sekadar Nak Nasihat Kalau Bab Nak Cari Duit Serahlah Pada Umno

Boleh Lah Kalau Sekadar Nak Nasihat Kalau Bab Nak Cari Duit Serahlah Pada Umno

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 187 hits
Umno perlu tafakur dan sucikan jati diri November 26 2021 PRN Melaka sudah mustaid semuanya Ketua Menteri Umno sudahpun angkat sumpah dan Umno seharusnya berkerajaan di negeri bersejarah itu hingga 2026 Namun kejayaan besar ini tidak patut ...
Kah Kah Bosslu Dia Balun Duit Billion Billion Cai Nak Noreh Tak Boleh Hujan

Kah Kah Bosslu Dia Balun Duit Billion Billion Cai Nak Noreh Tak Boleh Hujan

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 334 hits
Jho Low orang di balik tabir 1MDB kata bekas pengarah November 17 2021 Jho Low hanya dinamakan sebagai penasihat Terengganu Investment Authority tetapi pelantikannya tidak didokumenkan selepas TIA menukar nama kepada 1MDB menurut Ismee Isma...
Hiburan Pernah Tiada Duit Nak Beli Susu Anak Farra Inalis Titip Kata Semangat Buat Ibu Tunggal Di Luar Sana

Hiburan Pernah Tiada Duit Nak Beli Susu Anak Farra Inalis Titip Kata Semangat Buat Ibu Tunggal Di Luar Sana

papar berkaitan - pada 27/11/2021 - jumlah : 407 hits
Isteri kepada penyanyi rap Caprice tampil memberikan kata kata semangat buat para wanita yang bergelar janda dan ibu tunggal di luar sana menerusi sebuah hantaran di Instagram miliknya semalam Mengakui bahawa kehidupan sebelum berkahwin den...
Masa Nak Minta Duit Jual Nama Rakyat Kelantan

Masa Nak Minta Duit Jual Nama Rakyat Kelantan

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 216 hits
Tak kira wang ihsan atau royalti harap rakyat Kelantan dapat manfaat kata Ahli Parlimen November 27 2021 Sebelum ini media melaporkan Petronas tidak akan membuat bayaran royalti tunai kepada mana mana negeri di Semenanjung termasuk Kelantan...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku