Apa Jasa Banduan Najib Nak Dihadiahkan Hartanah Rm100 Juta Soal Dr M


AGENDA DAILYWang berjumlah RM114 juta yang disita daripada Pavilion Residences telah dikembalikan kepada bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan UMNO.
Keputusan kerajaan untuk menghadiahkan RM100 juta kepada bekas Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Najib Razak dikecam hebat Tun Dr Mahathir Mohamad yang tidak berpuas hati terhadap layanan istimewa yang diberikan oleh pentadbiran Datuk Seri Ismail Sabri.
Dr Mahathir mempertikaikan bagaimana Najib yang sudah dijatuhkan hukuman atas jenayah dilakukannya bersabit pertuduhan di mahkamah dan juga berstatus banduan diberikan hadiah sebegitu besar daripada kerajaan Ismail Sabri.
“Tetapi sekarang ini saya dapati bahawa ada satu item yang tak disebut dalam bajet tetapi ini sudah timbul di khalayak ramai.
“Bajet ini berkenaan dengan hadiah kepada bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dia akan dihadiah dengan wang dengan hartanah dan rumah bernilai RM100 juta kerana jasanya kepada negara… Ini tak disebut kerana kita nak tahulah apa dia jasa dia,” kata beliau membangkitkan isu tersebut di Dewan Rakyat hari ini.
Dr Mahathir mempersoalkan Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz agar memberi penjelasan berhubung isu tersebut, bagaimanapun memberitahu jawapan tersebut perlu dijawab Jabatan Perdana Menteri untuk memperincikan setiap keputusan berhubung hadian RM100 juta tersebut.
Dalam pada itu, Dr Mahathir mengasak Zafrul dengan berkata setakat diketahui umum, jasa Najib yang akan dikenang oleh rakyat ialah apabila disabitkan kesalahan terhadap jenayah yang dilakukannya semasa menjadi Perdana Menteri sebelum ini.
“Setakat yang kita tahu dia adalah satu banduan yang didapati bersalah dihukum dua belas tahun penjara dan denda lebih daripada RM200 juta yang dia tak masuk penjara dan dia tak tak bayar denda,” katanya lagi.
Malah, Dr Mahathir juga mendedahkan selama memegang jawatan PM 22 tahun sebelum ini tidak pernah diberikan hadiah yang sama seperti diperoleh Najib daripada kerajaan.
“Saya sendiri jadi Perdana Menteri 22 tahun saya tak ambil satu keping tanah pun. Tak ada ambil, cuma saya ada pencen saya, saya sudah, itu saja,” katanya lagi.
Terdahulu, media melaporkan Najib memohon “keistimewaan” daripada kerajaan dalam bentuk sebuah rumah kediaman dengan keluasan 2.8 ekar bernilai RM100 juta yang terletak di kejiranan paling eksklusif Kuala Lumpur.
Permohonan tersebut menurut portal MalaysiaNow sudah menerima kelulusan daripada kerajaan namun dibantah menteri dan pegawai kanan.
Difahamkan Najib membuat permohonan tersebut setahun selepas digulingkan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) 2018 dan sekali lagi tahun lalu, beberapa bulan sebelum beliau disabitkan bersalah bagi kes rasuah melibatkan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Tahun lalu, Mahkamah Tinggi memutuskan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta selepas mendapati beliau bersalah bagi tujuh pertuduhan jenayah pecah amanah, pengubahan wang dan salah guna kuasa melibatkan RM42 juta dana SRC International yang berkait 1MDB.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/apa-jasa-banduan-najib-nak-dihadiahkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Tarik Balik Permohonan Hartanah Didakwa Bernilai Rm100 Juta

Najib Tarik Balik Permohonan Hartanah Didakwa Bernilai Rm100 Juta

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 210 hits
Oleh Datuk Seri Mohamad Najib Tun Abdul Razak ketika hadir pada sidang media serta pengumuman senarai calon wakil Rakyat Barisan Nasioanl yang akan bertanding pada Pilihan Raya Negeri Melaka di Menara Dato Onn baru baru ini GAMBAR Abd Razak...
Walau Najib Dah Tolak Pembangkang Terus Bangkitkan Isu Rumah Rm100 Juta

Walau Najib Dah Tolak Pembangkang Terus Bangkitkan Isu Rumah Rm100 Juta

papar berkaitan - pada 22/11/2021 - jumlah : 223 hits
malaysiakini comPembangkang terus membangkitkan isu pemberian hartanah RM100 juta kepada mantan perdana menteri Najib Razak di parlimen Tindakan itu terus dilakukan walaupun Najib telah pun menarik balik hasratnya itu Jumaat lalu sehari seb...
Permohonan Rumah Rm100 Juta Najib Tak Logik Pengundi Perlu Tolak Bn Pn

Permohonan Rumah Rm100 Juta Najib Tak Logik Pengundi Perlu Tolak Bn Pn

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 269 hits
Sehari sebelum hari mengundi bagi PRN Melaka Presiden Amanah Mohamad Sabu menggesa rakyat negeri itu membuat pilihan sewajarnya dengan membangkitkan isu permohonan bekas perdana menteri Najib Razak untuk tanah dan rumah bernilai RM100 juta ...
Rm100 Juta Untuk Najib Menteri Kewangan Gagap Menjawab Speaker Naik Angin Hahaha

Rm100 Juta Untuk Najib Menteri Kewangan Gagap Menjawab Speaker Naik Angin Hahaha

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 240 hits
Sambil kami mendengar video youtube parlimen berkenaan RM100 Juta untuk najib tiba tiba iklan minta derma kelas tahfiz Katanya diangkat dalam kabinet dan menteri tidak dapat menjawab beberapa persoalan perincian berkenaan RM100juta untuk na...
Minta Rumah Rm100 Juta Najib Lakukan 3 Salah Besar

Minta Rumah Rm100 Juta Najib Lakukan 3 Salah Besar

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 199 hits
Disahkan akhirnya di Parlimen oleh Menteri Kewangan Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz tentang permohonan Najib Razak untuk mendapatkan kediaman bernilai RM100 juta baginya atas kedudukannya sebagai bekas Perdana Menteri Tengku Zafrul berkata ...
Kerajaan Mesti Tolak Rumah Rm100 Juta Najib Kalau Tidak Ismail Sabri Pun Wajib Dijatuhkan

Kerajaan Mesti Tolak Rumah Rm100 Juta Najib Kalau Tidak Ismail Sabri Pun Wajib Dijatuhkan

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 203 hits
Hanya ada dua pilihan yang wajib diambil Ismail Sabri Yaakob dalam isu rumah bernilai RM100 juta melibatkan Najib Razak sekarang ini Pertama menolak permintaan tersebut dan kedua segera membatalkannya sekiranya permohonan itu telah dilulusk...
Zafrul Sahkan Najib Mohon Ganjaran Tanah Rumah Nilai Rm100 Juta

Zafrul Sahkan Najib Mohon Ganjaran Tanah Rumah Nilai Rm100 Juta

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 215 hits
Oleh Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz KUALA LUMPUR Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz hari ini mengesahkan di Dewan Rakyat yang bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak memohon ganjaran hadia...
Rumah Rm100 Juta Kepada Najib Ph Mahu Pengundi Melaka Protes

Rumah Rm100 Juta Kepada Najib Ph Mahu Pengundi Melaka Protes

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 186 hits
Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengayuh beca semasa hadir program santai pada Pilihan Raya Negeri Melaka di Bandar Hilir Melaka Foto SYAFIQ AMBAK BANDAR MELAKA Permohonan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untu...
Kenyataan Media Kerajaan Nak Hadiahkan Najib 100 Juta Kenyataan Media Anwar Ibrahim

Kenyataan Media Kerajaan Nak Hadiahkan Najib 100 Juta Kenyataan Media Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 203 hits
Kenyataan Media18 November 2021Mengejutkan tatkala mendapat pengesahan daripada Menteri Kewangan bahawa Kabinet sebulat suara telah menerima satu permohonan untuk menghadiahkan sebidang tanah dan sebuah rumah kepada Ahli Parlimen Pekan yang...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag