Anwar Sahkan Beliau Hanya Dihantar Ke Hrc Selepas Bedah Bahu


 
Pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim menempelak penyokong Najib Razak kerana menyamakan rawatannya ketika di penjara dengan bekas perdana menteri itu.
Pada sidang akhbar di Bangkok semalam, Anwar berkata dia hanya diberi akses kepada kemudahan rehabilitasi susulan pembedahan di bahunya selepas dikurung lebih 10 tahun.
Katanya, keadaan ketika itu sama sekali berbeza berbanding dengan Najib, yang dihantar ke Hospital Rehabilitasi Cheras (HRC) lima hari lalu, tidak hampir sebulan selepas dia memulakan hukuman penjara 12 tahun di Penjara Kajang.
“Ada yang kata Anwar pun tinggal di pusat rehabilitasi … Pertama, saya hanya diberi kemudahan itu di pusat rehabilitasi selepas dikurung lebih 10 tahun di penjara.
“Kedua, saya hanya dihantar ke pusat rehabilitasi selepas pembedahan bahu, maka saya diberikan (kemudahan) itu,” katanya pada sidang akhbar di Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT) di Bangkok.
Pengerusi Pakatan Harapan itu menjawab soalan media mengenai kontroversi yang menyelubungi hukuman penjara Najib yang didakwa diberikan layanan istimewa.
“Jadi, jangan bandingkan pengalaman saya dengan Najib. Jika dia mahu dilayan dengan cara yang sama, jalani dahulu hukuman penjara 10 tahun, kemudian baru dihantar ke pusat rehabilitasi, jika ada pembedahan,” katanya.
Najib dihantar ke penjara pada 23 Ogos selepas mahkamah persekutuan mengekalkan sabitan kesalahannya dalam tujuh peruduhan rasuah yang berkaitan dengan penyelwengan dana SRC International.
Bekas perdana telah berulang alik masuk dan keluar dari hospital sejak dihantar ke penjara. Dua minggu lalu, Najib dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) atas alasan ulser perut – yang menurut keluarganya adalah akibat tekanan yang dihadapinya.
Dia kemudian dibenarkan keluar tetapi dimasukkan semula ke HKL minggu lalu selepas mengadu mempunyai masalah tekanan darah.
Jabatan Penjara pada Rabu lalu mengesahkan bahawa Najib telah dipindahkan ke HRC pada Isnin tetapi berkata bahawa dia akan dihantar kembali ke penjara Kajang setelah diberi pelepasan perubatan.
KKM tidak mendedahkan butiran mengapa Najib terpaksa dimasukkan ke HRC, atas alasan terikat dengan etika yang ditetapkan.
Pada sidang akhbar semalam, Anwar berkata dia sebenarnya tidak mahu campur tangan dalam kes Najib, tetapi terpanggil untuk memberikan respons.
Ini kerana ramai yang membuat perbandingan antara layanan yang diterimanya berbanding Najib dengan Anwar sendiri pernah dihantar ke HRC semasa menjalani hukuman penjara atas kesalahan meliwatnya.
Anwar berkata beliau juga tidak mahu pemindahan Najib dari HKL itu menjadi isu sekiranya doktor memang mendapati bekas perdana menteri itu tidak sihat.
“Ada beberapa isu kemanusiaan yang terlibat, jika dia benar -benar sakit, dan doktor mengesahkan dia tidak sihat, saya tidak mahu ini menjadi isu.
“Saya mengulas kerana ada yang cenderung berkata mengapa Najib tidak boleh dihantar ke pusat rehabilitasi sedangkan Anwar diberi rawatan yang sama.
“Mengarut,” katanya.
Sumber – https://m.malaysiakini.com/news/636763


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/anwar-sahkan-beliau-hanya-dihantar-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Garang Hanya Dikamera Mummy Mas Idayu Menitiskan Air Mata Selepas Selesai Ijab Kabul

Garang Hanya Dikamera Mummy Mas Idayu Menitiskan Air Mata Selepas Selesai Ijab Kabul

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 149 hits
Tidak menyangka selepas 17 tahun hidup solo selepas kegagalan perkahwinan pertama dulu kini Mummy Mas Idayu rasakan bagai kahwin buat pertama kali Dengan sekali lafaz penyanyi lagu Selangit dan Cinta 100 ini sah bergelar isteri kepada Pener...
Walau Sama Sama Pernah Dirawat Di Hrc Situasi Najib Jauh Berbeza Dengan Anwar

Walau Sama Sama Pernah Dirawat Di Hrc Situasi Najib Jauh Berbeza Dengan Anwar

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 111 hits
Sebagai tindak balas untuk mempertahankan Najib Razak yang kini disahkan dirawat di Pusat Rehabilitasi Cheras atau HRC media sosial sejak pagi tadi sarat dengan gambar gambar Anwar Ibrahim yang juga pernah dirawat di sana Turut dipaparkan i...
Pelajar Wanita 20 Tahun Ditemui Mati Selepas Terjun Dari Tingkat 6 Hanya Kerana Putus Cinta

Pelajar Wanita 20 Tahun Ditemui Mati Selepas Terjun Dari Tingkat 6 Hanya Kerana Putus Cinta

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 176 hits
AYHAN FERHATPelajar kolej wanita berusia 20 tahun ditemui mati selepas terjun dari tingkat 6 hanya kerana putus cinta Mangsa tinggal bersama ibu dan tiga beradiknya yang lain di tingkat tiga di Blok F Pangsapuri Seri Nilam Jalan Wawasan Ban...
Najib Tidak Akan Dihantar Ke Ijn Kerana Banduan Hanya Akan Dirawat Di Hospital Kerajaan

Najib Tidak Akan Dihantar Ke Ijn Kerana Banduan Hanya Akan Dirawat Di Hospital Kerajaan

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 99 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONMenteri Kesihatan Khairy Jamaluddin memaklumkan Datuk Seri Najib Razak tidak akan dihantar ke Institut Jantung Negara sebaliknya beliau akan kekal menerima rawatan di hospital kerajaan iaitu Hospital Kuala Lumpur Menur...
Apple Sahkan Pepijat Pada Iphone 14 Pro Gagal Berfungsi Selepas Pindahkan Data

Apple Sahkan Pepijat Pada Iphone 14 Pro Gagal Berfungsi Selepas Pindahkan Data

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 135 hits
Umum mengetahui siri iPhone 14 telah pun mula dijual untuk pasaran tertentu termasuk Amerika Syarikat Kanada China Singapura dan sebagainya Di Malaysia siri iPhone 14 hanya akan dijual bermula 23 September Terbaharu Apple memaklumkan pihakn...
Najib Perlu Jalani Hukuman Penjara 10 Tahun Sebelum Ke Hrc

Najib Perlu Jalani Hukuman Penjara 10 Tahun Sebelum Ke Hrc

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 146 hits
Najib perlu jalani hukuman penjara 10 tahun sebelum ke HRCPosted By on September 24 2022Layanan penjara yang diterima Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim berbeza bagaikan langit dan bumi jika ingin dibandingkan deng...
Oleh Kerana Najib Dalam Keadaan Nazak Beliau Dipidahkan Ke Pusat Hrc

Oleh Kerana Najib Dalam Keadaan Nazak Beliau Dipidahkan Ke Pusat Hrc

papar berkaitan - pada 22/9/2022 - jumlah : 146 hits
Kini sah Memang Najib dapat layanan istimewa di Penjara Kajang Aku tak nak persoalkan dia duduk HRC tu Iyalah dah dia nazak kenalah beri rawatan kan Cuma aku pelik kenapa dia boleh dapat akses internet Apa maknanya hukuman penjara kalau mas...
Demand Kekayaan Anak Mahkamah Putus Ibu Tak Layak Terima Harta Mendiang Goo Hara

Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


Lunch Merangkap Dinner Di Nefa Station Ipoh Perak

Dapatkan Ganjaran Besar Apabila Anda Prapesanan Samsung Ai Tv 2024 Hari Ini

Sprm Tahan Menteri Besar Perlis

Powering Progress How Ev Charging Stations Are Shaping The Transportation Landscape

M A Due Diligence Don T Settle For Smoke And Mirrors Get A Quality Of Earnings Assessment

Tiada Petanda Salah Tinggalkan Anfield