Anwar Pemimpin Terbaik Asia



FB Abdul Rauf Hj Jainullah
Dsai diiktiraf oleh ulamak sohor spt Dr Yusuf Al Qadarawi sebagai pemimpin islam yg versatile jauh meninggalkan Hadiwayang dr segi kepimpinan dan kelayakan!!
Muhyidden bkn takat autokrat.. Bahkan otakkarat
PERBANDINGAN.
Perbandingan antara Anwar Ibrahim,Muhyiddin Yasin, Mahathir dan Najib dari segi Ketokohan Politik,Akademik dan Agama Islam.
Muhyiddin Yasin seorang pemimpin politik yang berfahaman Autokratik.Tokoh Politik Sahaja.Tiada kepakaran dalam hal ekonomi.Najib seorang Autokrat ( Diktator ) yang mempraktikkan POLITIK KOTOR untuk mempertahakan kuasa menurut pengajian Sains Politik.Tokoh Politik Sahaja.Tiada kepakaran dalam hal ekonomi dan kewangan.Mahathir seorang Autokrat ( DIKTATOR ) dan mengamalkan POLITIK KOTOR suka membunuh kawan,teman dan sahabat perjuangan dalam konteks politik menurut dan mengikut Sains Politik.Tokoh politik sahaja.Tiada kepakaran dalam hal ekonomi dan kewangan.Anwar Ibrahim pemimpin yang berfahaman DEMOKRATIK yang mempraktikkan POLITIK NILAI dan mengamalkan POLITIK BERSIH mengajak rakyat Malaysia bangkit,melawan dan menolak politik kotor dan menggantikanya dengan POLITIK BERSIH.Tokoh Politik.Tokoh Akademik.Tokoh Agama Islam.Ada kepakaran dari segi pengurusan
Ekonomi & Kewangan. TOKOH POLITIK.
Dato Seri Anwar Ibrahim adalah pemimpin yang berfahaman DEMOKRATIK seluruh dunia mengenal beliau sebagai Muslim Democrats.Anwar adalah TOKOH POLITIK Malaysia pertama yang disenaraikan ke kelompok 100 orang yang paling berpengaruh di dunia dalam kategori ‘ POLITIK ‘ oleh Majalah Time Pada tahun 2008. Pemilihan tersebut adalah tepat apabila Anwar akhirnya berjaya menumbangkan Umno/BN pada PRU 14 buat pertama kali dalam sejarah pilihan raya di Malaysia.
Anwar adalah TOKOH POLITIK Malaysia pertama yang disenaraikan ke kelompok 50 orang yang paling berpengaruh di dunia dalam kategori ‘ POLITIK ‘ oleh Majalah The Muslim 500 selama dua tahun berturut-turut ia itu tahun 2016 dan 2017. Pemilihan tersebut adalah tepat apabila Anwar akhirnya berjaya menumbangkan Umno/BN pada PRU 14.
Anwar adalah TOKOH POLITIK Malaysia pertama yang menerima anugerah ‘ GLOBAL PEACE PRIZE ‘ pada tahun 2017. TOKOH AKADEMIK.
Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang terpelajar dan berpendidikan sebagai Tokoh Akademik yang tersohor diperingkat antarabangsa.
Maksud terpelajar disini ialah seorang AHLI AKADEMIK yang terlibat secara langsung dengan Pertubuhan Intelek atau Ilmiah di University.
Anwar Ibrahim adalah AHLI AKADEMIK yang menjadi Pensyarah dan Ahli Pertubuhan Intelek/Ilmiah dibeberapa buah University terkenal diperingkat antarabangsa.
Anwar Ibrahim pernah menjadi Pensyarah di University :University of Oxford London England.John Hopkins University Amerika Syarikat.Georgetown University Washington DC Amerika Syarikat.Anwar Ibrahim adalah AHLI AKADEMIK Ahli Pertubuhan Intelek/Ilmiah atau FELLOW di:University Of Oxford,London England.John Hopkins University Amerika Syarikat.Georgetown University Washington DC,Amerika Syarikat.Terkini Anwar Ibrahim adalah Profesor Undangan ( Visiting Professor ) di Harvard University Amerika Syarikat. TOKOH AGAMA ISLAM.
Anwar seorang yang taat dan berpengetahuan luas dalam agama Islam sebab itu Anwar boleh membahas pelbagai perkara mengenai ISLAM . Anwar Ibrahim begitu rapat dengan para ulama diperingkat antarabangsa.
Anwar bukan Ustaz atau Ulama,Anwar adalah Intelektual Muslim yang diakui oleh dunia Islam dan Barat.
Anwar Ibrahim pemimpin politik yang pertama dan bertanggungjawab membawa budaya dan nilai-nilai ISLAM ke dalam pentadbiran kerajaan.Anwar Ibrahim adalah pengerusi The Intetnational Institute of Islamic Thought ( IIIT ) sebuah pertubuhan Intelektual Islam di peringkat antarabangsa.Anwar Ibrahim adalah Pengerusi The International Institute of Islamic Thought and Civilization dimana Anwar sendiri bersama Prof Dr.Syed Naquib Al Attas menuubuhkanya pada tahun 1988.Anwar Ibrahim adalah pengerusi Muslims and Christians Understanding diperingkat antarabangsa.Anwar Ibrahim adalah tokoh politik Malaysia pertama yang diberi penghormatan membuat ucaptama di Sidang Ulama Sedunia pada tahun 2011. KEPAKARAN.
Anwar Ibrahim adalah ‘ Pakar Perunding Kewangan ‘ yang diakui oleh Bank Dunia pada tahun 2008.Anwar Ibrahim adakah ‘ Pakar Ekonomi & Kewangan ‘ yang diakui oleh Bank Kesatuan Eropah (EU) pada tahun 2014. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan pertama Malaysia yang mengurus ekonomi dan kewangan Malaysia yang mendapat untung ia itu pendapatan melebihi perbelanjaan selama 8 tahun berturut-turut.
Anwar Ibrahim pernah menjadikan Malaysia ‘ HARIMAU ASIA ‘ dari segi ekonomi dan kewangan dikalangan negara-negara Asian.
Anwar Ibrahim Menteri Kewangan yang terbaik pernah dilahirkan oleh Malaysia.
Anwar Ibrahim salah satu dari 4 Menteri Kewangan yang terbaik di Dunia pada tahun 1993.
Anwar Ibrahim Menteri Kewangan terbaik di Asia pada tahun 1996.
ANWARPM9.
.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/29846

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Sarawak Nafi Mereka Beri Sokongan Untuk Anwar Ibrahim Tubuh Kerajaan Baharu

Pemimpin Sarawak Nafi Mereka Beri Sokongan Untuk Anwar Ibrahim Tubuh Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 304 hits
KUCHING Pemimpin Gabungan Parti Sarawak menafikan mereka menyokong ketua pembangkang Anwar Ibrahim untuk menubuhkan kerajaan baru Ahli Majlis Tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata kerajaan negeri akan t...
Kenyataan Anwar Pemimpin Bersatu Ditertawa Netizen

Kenyataan Anwar Pemimpin Bersatu Ditertawa Netizen

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 216 hits
Kenapa Presiden PAKATAN HARAPAN itu mahu mengambil alih pentadbiran PUTRAJAYA Alasan beliau amat berketepatan dengan senario yang menyelubungi negara masa kini Rakyat Malaysia berhak mendapatkan sebuah kerajaan yang kukuh dengan kepemimpina...
Gimik Anwar Pemimpin Umno Jawab Dakwaan Dapat Sokongan Kukuh

Gimik Anwar Pemimpin Umno Jawab Dakwaan Dapat Sokongan Kukuh

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 293 hits
PETALING JAYA Pemimpin Umno meragui pengumuman Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mendakwa beliau dapat sokongan cukup untuk membentuk kerajaan menepisnya sebagai gimik Timbalan Presiden Mohamad Hasan berkata Anwar mungkin cuba mengulangi perm...
Ekonomi Merosot Pemimpin Khianat Hanya Selamat Sekejap Anwar

Ekonomi Merosot Pemimpin Khianat Hanya Selamat Sekejap Anwar

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 179 hits
Suasana ekonomi pandemik Covid 19 mewajarkan rakyat meneliti semula pemimpin yang terbaik untuk mengemudi negara Hal berkenaan ditegaskan oleh Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ucapan perasmian Pejabat KEADILAN Cabang Sepang ...
Pemimpin Umno Yang Menyokong Anwar Wajar Dipecat

Pemimpin Umno Yang Menyokong Anwar Wajar Dipecat

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 223 hits
TUN ABDUL HAMID Mengikut kenyataan DS Ismail Sabri yang dibuat di Sabah MT dan ahli ahli Parlimen UMNO telah membuat keputusan 1 Jika hendak menyokong sesuatu gabungan ia mestilah dibuat secara en bloc bukan secara individu 2 Sesiapa yang m...
Kaitan Pemimpin Umno Dalam Langkah Anwar Kejutkan Dap

Kaitan Pemimpin Umno Dalam Langkah Anwar Kejutkan Dap

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 279 hits
Diterbitkan Hari ini 12 00 amPengumuman Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mendakwa mempunyai sokongan majoriti ahli parlimen untuk membentuk kerajaan baru bukan sahaja mengejutkan lawannya tapi juga sekutunya Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng...
Anwar Offers Muhyiddin Suitable Role If He Cooperates With Transition

Anwar Offers Muhyiddin Suitable Role If He Cooperates With Transition

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 206 hits
PKR president Anwar Ibrahim who today claimed he has secured a simple majority in the Dewan Rakyat said he is willing to consider a suitable role for Prime Minister Muhyiddin Yassin if he cooperates with the transition of power Muhyiddin s ...
Dr M And Pejuang Not Part Of Anwar S New Coalition

Dr M And Pejuang Not Part Of Anwar S New Coalition

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 194 hits
PKR president Anwar Ibrahim who claims to have the support of MPs to form a said he does not have the backing of Dr Mahathir Mohamad and the latter s new party Pejuang decide later but now no he told a press conference in Kuala Lumpur this ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan