Anwar Jumpa Tun M Bincang Isu Peralihan Kuasa



PUTRAJAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad senada dan sependapat bahawa isu peralihan kuasa antara mereka berdua seperti yang rancak didebatkan perlu dilakukan secara aman dan teratur.

Presiden PKR dan Perdana Menteri itu juga mencapai persetujuan bahawa, peralihan kuasa akan dilakukan dalam tempoh yang munasabah serta mendapat persefahaman bersama.

Dalam masa sama, Ahli Parlimen Port Dickson itu menegaskan, beliau dan Dr Mahathir juga tidak bersetuju sekiranya ada usaha lain yang menyimpang dari persetujuan tersebut atau menggunakan nama mereka berdua dalam mana-mana muslihat lain.

"Pendirian Tun Dr Mahathir dan saya berhubung isu peralihan kuasa sama sekali tidak pernah berubah seperti yang dipersetujui oleh Pakatan Harapan (PH) dan dijanjikan berulang kali oleh Perdana Menteri," kata Anwar dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Anwar sebelum itu mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri selama setengah jam di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini pada Khamis.

Dalam pertemuan tersebut, Anwar juga memaklumkan, beliau telah memohon persetujuan Dr Mahathir untuk mengeluarkan kenyataan berhubung beberapa isu.

Kata Anwar lagi, beliau dan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu juga bersetuju untuk menumpukan perhatian pada pertumbuhan ekonomi dan penyediaan ke arah penganjuran Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC).

"Perdana Menteri turut mengambil perhatian mengenai dakwaan terhadap kalangan anggota jemaah menteri yang menyalahgunakan kuasa atau meraih dukungan politik menerusi pemberian projek," kata Anwar lagi.

.... Dan.. Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan beliau mengadakan perjumpaan dengan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, di sini hari ini.

Menurut Perdana Menteri, pada pertemuan itu, Anwar bersetuju supaya tidak perlu wujud tekanan daripada pihak luar terutama berkenaan isu peralihan kuasa.

“Beliau (Anwar) kata beliau faham masalah yang mendepani ketika ini. Tidak perlu tekanan daripada pihak lain dalam mengemukakan sebarang cadangan termasuk tarikh peralihan kuasa,” katanya ringkas ketika ditemui media di sini hari ini.

Laporan penuh sila baca di SINI



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/11/anwar-jumpa-tun-m-bincang-isu-peralihan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Soal Peralihan Kuasa Sudah Beres Anwar

Soal Peralihan Kuasa Sudah Beres Anwar

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 258 hits
Peralihan kuasa antara Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad dan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak perlu diperbesar besarkan kerana isu itu tidak berbangkit dalam kalangan pemimpin utama Pakatan Harapan Bercakap dalam Konvensyen Re...
Kedudukan Anwar Makin Kukuh Peralihan Kuasa Tidak Dapat Dielakkan

Kedudukan Anwar Makin Kukuh Peralihan Kuasa Tidak Dapat Dielakkan

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 213 hits
Berdasarkan sambutan di konvensyen PKR negeri negeri di mana sehingga ini hanya tinggal satu dua negeri saja lagi belum mengadakannya apa yang terpapar nyata ialah kedudukan Anwar Ibrahim jelas semakin mantap dan kukuh Beliau bukan saja men...
Surat Mohon Bahas Isu Peralihan Kuasa Pm Adalah Palsu Khairykj

Surat Mohon Bahas Isu Peralihan Kuasa Pm Adalah Palsu Khairykj

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 345 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin menegaskan penyebaran surat kononnya ditulis oleh beliau untuk membawa usul persendirian membahaskan isu peralihan kuasa Perdana Menteri di Dewan Rakyat adalah palsu Dalam entri InstaStory...
Anwar Mahathir Sepakat Peralihan Kuasa Secara Tertib

Anwar Mahathir Sepakat Peralihan Kuasa Secara Tertib

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 182 hits
Peralihan kuasa dalam Kerajaan Pakatan Harapan perlu dilakukan secara aman dan teratur kata Datuk Seri Anwar Ibrahim Melalui satu kenyataan media di laman Facebooknya Anwar yang juga Presiden KEADILAN turut menegaskan bahawa peralihan kuasa...
Jawatan Pm Bukan Harta Peribadi Tun M Buang Masa Saja Untuk Sesiapa Selain Anwar Bakal Pm8

Jawatan Pm Bukan Harta Peribadi Tun M Buang Masa Saja Untuk Sesiapa Selain Anwar Bakal Pm8

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 347 hits
Sebelum ini saya sudah dua tiga kali menulis menyentuh tentang perbezaan antara BN dan PH berhubung perlantikan Perdana Menteri Dalam BN siapa yang menjadi Presiden UMNO maka dialah yang akan menduduki kerusi Perdana Menteri Presiden UMNO y...
Rombakan Kabinet Saya Belum Buat Keputusan Lantik Anwar Tun M

Rombakan Kabinet Saya Belum Buat Keputusan Lantik Anwar Tun M

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 232 hits
Perdana Menteri merangkap Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad bersama Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hadir pada sidang media selepas Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana Putrajaya foto...
Tun M Mungkin Bubar Parlimen Halang Anwar Jadi Pm

Tun M Mungkin Bubar Parlimen Halang Anwar Jadi Pm

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 342 hits
Oleh Siti Hafidah Abd Ghaffar BANGI 23 Rabiulawal 1441H Rabu Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Lokman Noor Adam yakin Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan membubarkan Parlimen atau memenjarakan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim b...
Menteri Mana Yang Anwar Dakwa Salah Guna Kuasa

Menteri Mana Yang Anwar Dakwa Salah Guna Kuasa

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 196 hits
Dr Kamarul Zaman YusoffKUALA LUMPUR Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berbunyi Perdana Menteri turut mengambil perhatian mengenai dakwaan terhadap kalangan anggota jemaah menteri yang menyalahgunakan kuasa atau meraih dukungan politik...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11