Anwar Gagal Jadi Pm Usah Salahkan Dr Mahathir Mukhriz Kecam Nik Nazmi



(Suata TV) – Presiden Penaja Pejuang, Datuk Seri Mukhriz Mahathir memberi amaran keras kepada Nik Nazmi Nik Ahmad bahawa dalam keghairahan anda untuk menjadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, anda menyalahkan orang lain, khususnya Tun Dr Mahathir Mohamad, bagi semua kegagalan PKR.
Katanya, sehingga ke hari ini, Tun Mahathir terus menentang korupsi dan jelas sekali, beliau langsung tidak meraih manfaat dari Langkah Sheraton yang melibatkan ahli-ahli Parlimen yang digugurkan dari PKR serta bekas Ahli-Ahli Parlimen UMNO yang menyertai Bersatu.
Ujar Mukhriz sekiranya ada unsur-unsur suapan ganjaran yang menyalahi undang-undang, malah yang tidak beretika, lebih baik bongkar siapa yang menikmatinya setelah mereka mengkhianati mandat rakyat. Yang pasti, bukan Dr Mahathir.
” Saya menyanggah sekeras-kerasnya kenyataan Nik Nazmi yang menyalahkan Dr Mahathir berkenaan penyertaan Ahli-Ahli Parlimen dari UMNO ke dalam Bersatu dan akibatnya, kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang sah dan mendapat mandat rakyat telah dikhianati.
“Harus ditegaskan di sini bahawa keutamaan Dr Mahathir dalam perjuangan politik beliau adalah untuk berbakti kepada negara dan menentang ketidakadilan serta penindasan ke atas warganya.
“Hakikat yang tidak boleh disangkal ialah di sebalik pelbagai rintangan, PH yang diterajui Dr Mahathir menang pada PRU14. Kepimpinan beliaulah yang menyatukan semua pengundi yang sudah jelak dengan kleptokrasi Datuk Seri Najib Razak. Yang lebih ketara bila mana ramai pengundi Melayu yang lazimnya mengundi UMNO kali ini memilih pimpinan Dr Mahathir,” bidas beliau.
Bekas Menteri Besar Kedah itu memberitahu, ternyata Nik Nazmi sendiri bercanggah dalam kecamannya terhadap kepimpinan Dr Mahathir kerana punca sebenar ahli-ahli Parlimen dalam UMNO yang tidak terkait dengan kes mahkamah begitu beriya hendak menyertai PH melalui Bersatu adalah kerana PH menang dan berjaya menjatuhkan kerajaan Najib. Kita menang secara sah, tidak seperti pentadbiran Tan Sri Muhyiddin Yassin yang memerintah secara menabur habuan tetapi menghukum jika tidak dapat apa yang dihajati demi untuk kekal berkuasa.
“Nik Nazmi, berlaku adillah; anda menuduh Dr Mahathir membuat keputusan secara unilateral tanpa mengendahkan kerangka PH dan mengecam Buku Harapan tetapi pada masa yang sama, anda mengatakan PH mencapai “banyak kejayaan dalam waktu yang singkat, dalam tempoh 22 bulan”, dengan berpandukan kepada aspirasi dan hala tuju yang terkandung dalam Buku Harapan. Yang mana satu? Adakah anda bermaksud bahawa walaupun kepimpinan Dr Mahathir dikatakan pincang, kerajaan sebelum ini berjaya melaksanakan tanggungjawabnya, dan kegagalan semuanya disebabkan oleh Tun Mahathir seorang? Sepatutnya pelantikan menteri-menteri yang melibatkan pemimpin-pemimpin dari puak-puak yang bertelingkah dalam PKR diselesaikan secara dalaman. Kenapa Tun Mahathir yang dipersalahkan, seolah-olah beliau memihak kepada kumpulan tertentu apabila melantik pemimpin-pemimpin kanan PKR sebagai anggota Kabinet?
” Dulu saya merupakan Pengerusi Jawatankuasa Penapisan Keahlian Bersatu yang diamanahkan untuk menilai permohonan keahlian dan menapis individu-individu bermasalah. Walaupun saya telah menyuarakan bantahan berkenaan kemasukan beberapa Ahli Parlimen UMNO ke dalam Bersatu, Muhyiddin telah menggunakan kuasanya sebagai Presiden untuk menolak cadangan saya kepada Majlis Presiden Bersatu,” katanya.
Mukhriz menambah, PKR tidak patut berpura-pura, kononnya pemimpin-pemimpinnya ikhlas dan budiman semasa PH berkuasa.
” Datuk Che Abdullah Mat Nawi dari PAS telah mendedahkan bahawa Anwar telah cuba mendapatkan sokongan PAS untuk undi tidak percaya terhadap Dr Mahathir ketika PH masih kerajaan. Itu tindakan menikam dari belakang.
“Dengan ini, saya mengecam sebarang andaian mahupun dakwaan bahawa Tun Dr. Mahathir Mohamad pada bila-bila masa, telah melakukan kesalahan atau bertindak tanpa etika, termasuk ketika ahli-ahli Parlimen UMNO menyertai Bersatu dan PH,” tegas Mukhriz.
Terdahulu, Nik Nazmi yang juga Ketua Setiausaha pengelola PKR berkata, budaya membeli ahli Parlimen supaya melompat parti yang diamalkan PN dipelajari daripada bekas Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Katanya bekas Perdana Menteri itu menggunakan kaedah sama agar ahli Parlimen UMNO menyertai Bersatu ketika PH menguasai Putrajaya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2021/03/24/anwar-gagal-jadi-pm-usah-salahkan-dr-mahathir-mukhriz-kecam-nik-nazmi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Habis Lagi Cerita Pasal Anwar Jadi Pm Move On La Nik Nazmi

Tak Habis Lagi Cerita Pasal Anwar Jadi Pm Move On La Nik Nazmi

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 179 hits
March 21 2021 Ini Tahap IQ pemuda PKR paling Educate la Dok Sembang pasal PM lagi Bagus lagi Sharil Hamdan dari UMNO Pemuda depa banyak sentuh isu Rakyat Hat UMNO PAS masa langkah Sheraton tarik Sokongan pada Tun Sebab depa tak Boleh terima...
Anwar Cuba Dapatkan Sokongan Pas Untuk Tikam Belakang Dr Mahathir Kata Mukhriz

Anwar Cuba Dapatkan Sokongan Pas Untuk Tikam Belakang Dr Mahathir Kata Mukhriz

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 141 hits
Bekas menteri besar Kedah Mukhriz Mahathir hari ini mendedahkan Presiden PKR Anwar Ibrahim berusaha untuk mengusulkan undi tidak percaya bagi menjatuhkan Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri ketika pentadbiran Pakatan Harapan Dalam s...
Anwar Dijemput Sertai Langkah Sheraton Nik Nazmi Bohong

Anwar Dijemput Sertai Langkah Sheraton Nik Nazmi Bohong

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 352 hits
KUALA LUMPUR Bekas Penyelaras Parlimen Jasin Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mendakwa Nik Nazmi Nik Ahmad berbohong apabila memberitahu Datuk Seri Anwar Ibrahim dijemput dalam Langkah Sheraton yang menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan pada...
Nik Nazmi If Anwar Desperate He Would Ve Ditched Dap To Become Pm

Nik Nazmi If Anwar Desperate He Would Ve Ditched Dap To Become Pm

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 305 hits
If PKR president Anwar Ibrahim was so desperate to become prime minister at all costs he could have ditched DAP during the Sheraton Move scramble for power said Setiawangsa MP Nik Nazmi Nik Ahmad Had Anwar wanted to be prime minister he cou...
Mahathir Saved Malaysia By Blocking Anwar From Becoming Pm8 In February 2020

Mahathir Saved Malaysia By Blocking Anwar From Becoming Pm8 In February 2020

papar berkaitan - pada 22/3/2021 - jumlah : 247 hits
Dr Mahathir should be thanked for making sure that Muhyiddin instead of Anwar became PM8 No doubt they talk about minority government backdoor prime minister and all that nonsense That is just a smokescreen to give an impression that their ...
Mengapa Salahkan Anak Muda Kerajaan Yang Gagal Nhaikkan Gaji

Mengapa Salahkan Anak Muda Kerajaan Yang Gagal Nhaikkan Gaji

papar berkaitan - pada 12/3/2021 - jumlah : 186 hits
Jangan salahkan tabiat berbelanja golongan muda sedangkan Kerajaan PN gagal naikkan gaji AMK Menteri Kerajaan Perikatan Nasional diingatkan supaya tidak mengambil jangan mudah menyalahkan golongan muda kononnya berbelanja mewah melebihi kem...
Peduli Apa Umno Kata No Anwar No Dap No Bersatu Keadilan Pun Ada Slogan No Mahathir No Pejuang No Pengkhianat

Peduli Apa Umno Kata No Anwar No Dap No Bersatu Keadilan Pun Ada Slogan No Mahathir No Pejuang No Pengkhianat

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 224 hits
Timbalan Ketua Pemuda Amanah ingatkan Anwar agar buat pendekatan lain dalam PH setelah jelas Umno sebut No Anwar No Dap dan No Bersatu Apa yang Timbalan Ketua Pemuda Amanah ini merepek Apa kaitan pendirian Umno dengan pendekatan serta prins...
Anwar Sebagai Pm Bukan Gagal Cuma Belum Lagi Anwar Ibrahim

Anwar Sebagai Pm Bukan Gagal Cuma Belum Lagi Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 15/3/2021 - jumlah : 195 hits
PETALING JAYA Bukan gagal jadi Perdana Menteri cuma belum lagi Itu kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim perihal kegagalan beliau berulang kali menjadi PM Sebaliknya bekas Timbalan Perdana Menteri itu cukup yakin harapan untuk men...
Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Arau Kopi Arau

Resipi U S Waffle Cut Fries With Zesty Mango Blueberry Salsa Istimewa Hari Ibu

Resepi Makaroni Bakar

Tiga Simbol Terpapar Di Dashboard Kereta

Apakah Surat Asy Syu Ara Disebut Juga Surat Pemusik

Terapkan Budaya Kemas Dan Susun Di Mana Saja Anda Berada