Anmum Essential Gold Baharu Untuk Kanak Kanak 1 Hingga 6 Tahun


ANMUM ESSENTIAL GOLD BAHARU UNTUK KANAK-KANAK 1 HINGG 6 TAHUN | Setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anaknya. Kanak-kanak masa kini yang berusia satu hingga enam tahun tergolong dalam kategori & ‘generasi Alfa’ atau generasi yang dilahirkan dalam dunia digital yang pantas sekali gus menjadikan perkembangan keseluruhan anak-anak ini menjadi semakin penting. 
ANMUM ESSENTIAL GOLD BAHARU UNTUK KANAK-KANAK 1 HINGG 6 TAHUN 


Itulah sebabnya Anmum ESSENTIAL GOLD baharu dirumus secara saintifik dengan nutrien - nutrien penting untuk menyokong tumbesaran dan perkembangan keseluruhan kanak-kanak berusia satu hingga enam tahun. Anmum ESSENTIAL GOLD dirumus dengan 33% lebih banyak DHA*, MFGM+ GA, prebiotik dan 15 nutrien penting. Pemakanan dan rangsangan yang baik adalah penting untuk menyokong lapan aspek penting dalam perkembangan kanak-kanak. 


Lapan aspek penting perkembangan merangkumi pertumbuhan fizikal; persekitaran usus yang baik untuk menyerap nutrien yang diperlukan bagi menyokong pertumbuhan fizikal; daya tahan tubuh yang baik untuk membantu anak dilindungi; perkembangan kognitif termasuk kemampuan belajar; perkembangan mata, yang menyokong keupayaan untuk memberi tumpuan dan belajar serta perkembangan sosial dan juga emosi.










Kaji selidik dalam talian Anmum Essential baru-baru ini menunjukkan Sembilan daripada sepuluh orang ibu bersetuju bahawa terdapat banyak aspek tumbesaran dan perkembangan anak-anak mereka yang memerlukan sokongan. Kaji selidik tersebut meninjau 304 orang ibu di Malaysia yang mempunyai anak berusia satu hingga enam tahun. Namun, sebilangan ibu bapa tersebut juga mengakui bahawa mereka tidak memberi perhatian sama rata terhadap setiap aspek perkembangan anak mereka. Contohnya, perkembangan mata yang sihat dan perkembangan sosial dan emosi kadang kala diabaikan. Dr. Rajini Sarvananthan, Pakar Perunding Umum dan Pakar Perkembangan Pediatrik mengatakan bahawa ibu bapa perlu memahami bahawa perkembangan sosial dan emosi kanak-kanak mempengaruhi segenap aspek perkembangan yang lain.

Dr. Rajini Sarvananthan

“Perkembangan sosial dan emosi membolehkan kanak-kanak memahami siapa diri mereka, apa yang mereka rasakan dan apa yang diharapkan ketika berinteraksi dengan orang lain. Ini akan terus membantu mereka membentuk dan mengekalkan hubungan positif; mengalami, mengurus dan meluahkan emosi; serta meneroka dan melibatkan diri dalam persekitaran mereka".
Hubungan kanak-kanak mempengaruhi perkembangan mereka. Hal ini disebabkan oleh hubungan mewujudkan pengalaman penting yang mengajar mereka apa yang ada di sekeliling mereka dan membentuk cara mereka melihat dunia. Hubungan yang paling penting adalah antara anak dan ibu bapa mereka. Hubungan dengan ahli keluarga yang lain, penjaga, termasuk pendidik, dan kanak-kanak lain, juga sangat penting. Kanak-kanak membentuk dunianya melalui hubungan penting ini.

Wendy Goh

Wendy Goh, Pengurus Saintifik dan Pemakanan Fonterra Brands Malaysia Sdn Bhd mengatakan bahawa dalam keadaan ini Anmum Essential Gold dapat membantu.
“Anmum Essential Gold dirumus untuk menyokong tumbesaran dan perkembangan Generasi Alfa secara keseluruhannya. Kanak-kanak memerlukan tenaga untuk aktiviti dan interaksi harian mereka yang membentuk sebahagian daripada perkembangan sosial. MFGM, atau membran globul lemak susu, merupakan kunci di mana kajian saintifik telah menunjukkan bahawa kanak-kanak yang mengambil MFGM mempunyai pengawalan emosi dan tingkah laku yang lebih baik.”
Selain daripada perkembangan sosial dan emosi ini, Anmum Essential Gold juga mengandungi nutrient termasuk Vitamin A untuk menyokong fungsi mata. Dalam tinjauan Anmum Essential, tujuh daripada sepuluh orang ibu mengaku bahawa mereka tidak membawa anak mereka untuk melakukan pemeriksaan mata namun bersetuju bahawa perkembangan mata itu adalah penting.
“Masalah penglihatan, jika tidak diberikan perhatian, boleh menimbulkan masalah dalam koordinasi motor halus, ketangkasan dan manipulasi; persepsi mendalam, yang mempengaruhi keupayaan untuk bergerak di permukaan yang tidak rata, tangga dan mendaki; dan membentuk kemahiran literasi dan numerasi yang boleh mengakibatkan masalah kurang perhatian dan ketidakupayaan belajar,” kata Dr. Rajini.
Dr. Rajini juga menyatakan bahawa Generasi Alfa yang dilahirkan dalam dunia digital sering terdedah kepada aktiviti pada skrin peranti pintar, dan peningkatan masa di hadapan skrin ini mendatangkan mudarat kepada penglihatan kanak-kanak. Selain perkembangan fizikal, sosial dan emosi, seorang kanak-kanak juga memerlukan pemakanan seimbang untuk membina minda dan badan yang kuat agar cemerlang di kemudian hari.


Dr. Yong Junina Fadzil


Dr. Yong Junina Fadzil, Pakar Perunding Pediatrik dan Pakar Kardiologi Pediatrik di Pakar Kanak-Kanak Junina bersetuju bahawa perkembangan holistik anak tidak dapat diketepikan apabila ibu bapa memberi tumpuan kepada pertumbuhan otak dan perkembangan pembelajaran.
“Dalam aspek ini, kesihatan usus sangat penting kerana usus adalah pintu masuk kepada penyerapan nutrien yang baik serta bakteria atau virus yang menyebabkan penyakit,” katanya.
“Usus ialah rumah bagi 70% sistem imun badan. Sekiranya usus anak anda tidak menjadi benteng yang kuat, mereka lebih mudah jatuh sakit. Dengan menyokong pertumbuhan bakteria baik pada usus anak anda, anda dapat membantu membina daya pertahanan badan dan membuat mereka merasa bertenaga dan tidak ketinggalan dalam kelas dan dapat bersosial bersama rakan sebaya!” tambah Dr. Yong Junina.
Wendy Goh menjelaskan bahawa persekitaran usus yang baik sangat penting untuk penyerapan nutrien yang berkesan. Prebiotik dalam Anmum ESSENTIAL GOLD baharu boleh memainkan peranan membantu menggalakkan pertumbuhan bakteria baik dan persekitaran usus yang baik.
Perkembangan holistik anak anda bermula dengan pemakanan yang baik! Anmum ESSENTIAL GOLD Langkah 3 baharu sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 hingga 6 tahun. Anmum ESSENTIAL GOLD kini dijual di pasar raya besar di seluruh negara dan platform e-dagang, dengan harga runcit yang disyorkan ialah RM44.90 untuk 550g dan RM86.90 untuk 1.1kg.


Untuk maklumat lanjut,sila layari :
Facebook Anmum Essential https://www.facebook.com/AnmumEssentialMY/


Laman webhttps://www.anmum.com/my/




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azlindaalin.com/2020/08/anmum-essential-gold-baharu-untuk-kanak-kanak-1-hingga-6-tahun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sungaipetani Kanak Kanak Perempuan Empat Tahun Maut Tertinggal Dalam Kereta

Sungaipetani Kanak Kanak Perempuan Empat Tahun Maut Tertinggal Dalam Kereta

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 638 hits
Seorang kanak kanak perempuan berusia empat tahun ditemui meninggal dunia selepas hampir 10 jam tertinggal di dalam kereta bapanya di Bukit Makmur Sungai Lalang Sungai Petani semalam Ketua Polis Daerah Kuala Muda ACP Adzli Abu Shah berkata ...
Kanak Kanak 8 Tahun Disambar Buaya Di Sungai Kinabatangan

Kanak Kanak 8 Tahun Disambar Buaya Di Sungai Kinabatangan

papar berkaitan - pada 13/8/2020 - jumlah : 298 hits
Bapa mangsa hanya menyedari kejadian itu apabila terdengar air berkocak sebelum melihat anaknya ditarik buaya ke dalam sungai KINABATANGAN Seorang kanak kanak lelaki berusia 8 tahun dipercayai disambar buaya dalam kejadian di Kampung Muhibb...
Amah Dera Kanak Kanak 1 Tahun Curah Air Panas Kena Dakwa

Amah Dera Kanak Kanak 1 Tahun Curah Air Panas Kena Dakwa

papar berkaitan - pada 7/8/2020 - jumlah : 465 hits
KLANG Mahkamah Sesyen Klang semalam menetapkan 11 Ogos depan sebagai tarikh sebutan baharu kes pembantu rumah yang didakwa mendera anak majikannya Rabu lalu Hakim Datuk Ahmad Zamzani Mohd Zain menetapkan demikian selepas tertuduh Eli Limaya...
Selain Kanak Kanak Bawah 2 Tahun Kkm Kongsikan 3 Golongan Ini Tak Perlu Pakai Mask

Selain Kanak Kanak Bawah 2 Tahun Kkm Kongsikan 3 Golongan Ini Tak Perlu Pakai Mask

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 344 hits
Menteri Kesihatan Dato Sri Dr Adham Baba menerusi Kenyataan Akhbar Kementerian Kesihatan Malaysia baru baru ini mengeluarkan garis panduan mengenai pemakaian pelitup muka Dalam kenyataan itu beliau memaklumkan bahawa pelitup muka tidak bole...
Lagi 313 Pesakit Dibenar Pulang Kanak Kanak Lelaki 1 Tahun Dari India Antara 4 Kes Import Covid 19 Di Singapura

Lagi 313 Pesakit Dibenar Pulang Kanak Kanak Lelaki 1 Tahun Dari India Antara 4 Kes Import Covid 19 Di Singapura

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 228 hits
Images KONGSI ARTIKEL SINGAPURA Singapura melaporkan 83 kes baru COVID 19 setakat tengah hari Jumaat termasuk empat kes import menurut Kementerian Kesihatan Ini menjadikan jumlah kes terkumpul di
Dari 7 30am Sampai 1 30pm Terkunci Dalam Van Kanak Kanak 2 Tahun Akhirnya Meninggal Dunia

Dari 7 30am Sampai 1 30pm Terkunci Dalam Van Kanak Kanak 2 Tahun Akhirnya Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 329 hits
Baru baru ini Malaysia dikejutkan dengan berita seorang kanak kanak berusia empat tahun meninggal dunia selepas tertinggal dalam kereta selama hampir 10 jam Kanak kanak perempuan itu tertinggal di dalam kereta bapanya yang diletakkan di tem...
Mangsa Kemalangan Di Simpang Pulai Baharu Rai Ulang Tahun Perkahwinan

Mangsa Kemalangan Di Simpang Pulai Baharu Rai Ulang Tahun Perkahwinan

papar berkaitan - pada 13/8/2020 - jumlah : 1120 hits
IPOH Mohd Zairul Mat Isa yang maut bersama enam lagi ahli keluarga termasuk isteri anak dan ibunya dalam kemalangan di Simpang Pulai petang semalam baru sahaja menyambut ulang tahun perkahwinan pada 3 Ogos lepas Perkara itu dikongsikan aban...
Pemulihan Perniagaan Akan Ambil Masa 4 Bulan Hingga 2 Tahun Kata Fmm

Pemulihan Perniagaan Akan Ambil Masa 4 Bulan Hingga 2 Tahun Kata Fmm

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 284 hits
KUALA LUMPUR Pemulihan perniagaan dijangka mengambil masa antara 4 bulan hingga 2 tahun bergantung kepada jenis sektor dan impak Covid 19 ke atas perniagaan itu menurut Persekutuan Pekilang pekilang Malaysia Presidennya Soh Thian Lai berkat...
Malaysia Hadapi Penularan Covid 19 Hingga Tahun Depan Pakar

Malaysia Hadapi Penularan Covid 19 Hingga Tahun Depan Pakar

papar berkaitan - pada 12/8/2020 - jumlah : 246 hits
KUALA LUMPUR Malaysia dijangka terus berdepan penularan wabak COVID 19 sehingga tahun depan berikutan banyak lagi negara yang berdepan masalah dalam membendung wabak itu Selain itu tindakan segelintir rakyat yang pulang ke Malaysia dari lua...
Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Doa Naik Kapal Laut

Bagaimana Populariti Boleh Mengubah Persepsi

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Penyakit Darah Tinggi Dikatakan Antara Penyakit Pembunuh Senyap


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


The Colours Of Life Selamat Kembali Ke Sekolah Bagi Penggal 3

Dinner Sate Dan Siakap Stim Lemon

Wahyu F Giri Feat Era Syaqira Malik Wektu Chord

The Nuen N1 S A Production Ready Electric Motorcycle From Vietnam

Op Global Dedah Anomali Ini Kronologi Kes Gisbh

Hiburan Kena Cuci Kencing Berak Anak Orang Atasan Gisbh Dedah Ibu Terseksa Lalui Pelbagai Trauma