Anak Sihat Anak Bijak Ini Sepatutnya Mama Papa Buat Untuk Realisasikan Cita Citanya


Fasa perkembangan anak-anak amat penting dan perlu dititikberatkan oleh ibu bapa. Ini kerana apa saja yang berlaku di sekelilingnya akan mempengaruhi kehidupan mereka pada masa depan. Kanak-kanak adalah golongan yang berada dalam proses tumbesaran yang unik.
Perlu juga diketahui, perkembangan setiap kanak-kanak adalah aspek yang lebih mencabar kerana setiap daripada mereka mengalami perkembangan berbeza dari segi kemahiran dan kebijaksanaan.
Oleh itu, untuk kanak-kanak terus membesar dan mempunyai perkembangan yang bagus, mereka perlu disokong dengan keperluan pemakanan sihat dan kaya nutrisi dari pelbagai sumber.

Bagi ibu bapa, penting untuk menyediakan pemakanan sihat dan seimbang untuk anak-anak kerana lagi awal dibiasakan, tiada masalah dalam pemilihan makanan. Ia juga dapat membantu mencapai kebolehan anak dalam pelbagai aspek.
Sokong cita-cita anak membesar dengan berjaya
Bukan itu saja, sebagai ibu bapa pastinya telah menaruh harapan yang tinggi untuk setiap anak. Melihat mereka berjaya dengan cemerlang adalah impian sejak anak itu dilahirkan. Jadi apabila anak mula masuk alam persekolahan, soalan yang selalu ditanya “Apa yang kamu ingin jadi apabila besar?”

Doktor, juruterbang, jurutera, guru, saintis dan sebagainya adalah jawapan yang akan keluar dari mulut anak-anak. Jika jawapan ini diberikan dengan penuh yakin, bermakna ia akan menjadi pembakar semangatnya dalam mengharungi kehidupan. Misalnya, jika anak bercita-cita untuk menjadi doktor, sudah tentu dia akan belajar dengan bersungguh-sungguh bagi mencapai cita-citanya itu.
Justeru, gilaplah cita-cita anak supaya kejayaan milik mereka! Kejarlah cita-cita kerana cita-cita tidak datang kepada kita dengan sendirinya.
Namun bagaimana untuk ibu bapa nak merealisasikan impian ini supaya benar-benar jadi kenyataan. Ini antara salah satunya.
DUTCH LADY MaxGro Cita-cita Tinggi Mampu Dimiliki # Pemakanan Lengkap Untuk Tumbesaran Optimum
Bagi memastikan si kecil anda terus mendapatkan nutrien yang secukupnya untuk pertumbuhan optimum mereka, DUTCH LADY MaxGro terbaru dapat membantu memenuhi keperluan si kecil anda.
DUTCH LADY MaxGro adalah inovasi produk terbaru daripada DUTCH LADY yang dirumus khusus untuk menyokong pertumbuhan optimum kanak-kanak. Ia adalah makanan pendietan berformula berasaskan susu untuk kanak-kanak yang berumur antara 1-9 tahun. Ia mengandungi kandungan nutrien yang tinggi# dan membekalkan 80% nutrien harian yang disarankan* bagi memastikan si kecil anda mempunyai pemakanan yang lengkap den seimbang.
DUTCH LADY MaxGro juga mengandungi 9EAAˇ & DHA untuk menyokong pertumbuhan kanak-kanak dengan menyeluruh. DUTCH LADY merupakan jenama tenusu yang dipercayai oleh ibu-ibu di Malaysia dengan kualiti dan nilai pemakanan yang baik untuk menyokong pertumbuhan kanak-kanak.
Jangan teragak-agak untuk memberikan pengalaman bermakna buat anak-anak kita disamping membekalkan nutrisi yang optimum agar anak kita membesar menjadi anak yang lebih cergas dan bijak serta mampu mencapai cita-citanya.

Pengenalan Aplikasi Untuk Memantau Perkembangan Kanak-Kanak
DUTCH LADY juga memperkenalkan MaxGro Growth Tracker untuk membantu ibu bapa memantau perkembangan anak-anak membesar dengan sihat. Aplikasi ini membantu anda membuat penilaian dengan lebih mudah dan cepat serta membolehkan anda untuk lebih memahami langkah-langkah yang dapat diambil untuk menyokong pertumbuhan optimum anak-anak.
Mahu tahu lebih lanjut tentang DUTCH LADY MaxGro dan MaxGro Growth Tracker? Anda boleh klik sini.
#Tinggi Dalam Nutrien: Tinggi kandungan Protein, Kalsium, Zat Besi, Magnesium, Vitamin A, D3, E, B1, B2, B3, B6, B12 dan C.
*80% Nutrien Harian: Memenuhi sekurang-kurangnya 80% nutrien terpilih daripada saranan pengambilan nutrien yang disyorkan di Malaysia (Malaysia RNI 2017) seperti Kalsium, Fosforus, Zat Besi, Magnesium, Zink, Vitamin A, D3, E, K1, B1, B2, B3, B6, B12 dan C.
ˇ9EAA: 9 Asid Amino Perlu
The post Anak Sihat, Anak Bijak! Ini Sepatutnya Mama Papa Buat Untuk Realisasikan Cita-Citanya appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/anak-sihat-anak-bijak-ini-sepatutnya-mama-papa-buat-untuk-realisasikan-cita-citanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Anak Dapat Khasiat Sepatutnya Cara Sukat Bancuhan Susu Main Peranan Kalau Salah Boleh Kurang Zat Untuk Anak

Nak Anak Dapat Khasiat Sepatutnya Cara Sukat Bancuhan Susu Main Peranan Kalau Salah Boleh Kurang Zat Untuk Anak

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 314 hits
Membancuh susu anak ada aturannya Begitu juga pengendalian botol susu Cara yang tepat boleh membantu si kecil mendapatkan khasiatnya Adakalanya ibu bapa jadi kurang endah bab mencuci botol Mungkin kerana nak cepat ada yang mencuci dengan pe...
Jangan Rimas Bila Anak Mula Bertanya Itu Ini Otaknya Tengah Berhubung Mama Layankan Saja

Jangan Rimas Bila Anak Mula Bertanya Itu Ini Otaknya Tengah Berhubung Mama Layankan Saja

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 203 hits
Pertanyaan demi pertanyaan dari anak kecil kita adakalanya membuatkan kita rimas Jangan merungut atau mengelak sebaliknya bersyukurlah si kecil kita sudah mula bercakap berbanding dengan ibu bapa lain yang masih menunggu anak bercakap saban...
Fernleaf Calciyum Snek Sihat Dan Berkhasiat Untuk Anak Anak

Fernleaf Calciyum Snek Sihat Dan Berkhasiat Untuk Anak Anak

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 326 hits
Assalamualaikum Lama Kmia tidak ke udara Cewah Maksudnya tu lama tak berkongsi cerita Sebagai permulaan di tahun baru ni Kmia nak share cerita pasal anak anak lah ye Korang semua memang dah maklum lah ye tahun 2020 hari tu kita banyak mengh...
Selagi Anak Sihat Biar Dia Main Puas Puas Selalu Cakap No Buat Anak Jadi Lambat

Selagi Anak Sihat Biar Dia Main Puas Puas Selalu Cakap No Buat Anak Jadi Lambat

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 438 hits
Kesan daripada kita halang anak anak kecil kita dari bermain adalah sangat merbahaya sehinggakan anak ini boleh jadi tak yakin diri Anak akan dapat banyak manfaat jika kita beri mereka peluang meneroka melalui bermain Berikut perkongsian da...
Tak Rugi Pun Main Sama Sama Dengan Anak Bantu Anak Kembangkan Ideanya Makin Bijak

Tak Rugi Pun Main Sama Sama Dengan Anak Bantu Anak Kembangkan Ideanya Makin Bijak

papar berkaitan - pada 25/12/2020 - jumlah : 332 hits
Tahu tak mak ayah di rumahlah tempat anak anak untuk bermain dengan bebas Bukan di taska mahupun di tadika mereka Rumahlah tepat paling selesa untuk mereka Namun jangan dibiarkan anak bermain sendiri atau memahami mereka setiap kali mereka ...
Ibu Yang Gemar Makan Kacang Ketika Trimester Pertama Cenderung Miliki Anak Bijak Kajian

Ibu Yang Gemar Makan Kacang Ketika Trimester Pertama Cenderung Miliki Anak Bijak Kajian

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 277 hits
Amalan pemakanan ketika mengandung adalah perkara yang paling diutamakan bagi menjaga kesihatan ibu agar proses perkembangan janin berjalan dengan lancar Tahukah anda bahawa tabiat suka makan kacang berupaya melahirkan anak yang pintar dan ...
Fernleaf Calciyum Yogurt Dan Susu Kultur Membantu Anak Sihat Dan Ceria

Fernleaf Calciyum Yogurt Dan Susu Kultur Membantu Anak Sihat Dan Ceria

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 473 hits
Fernleaf CalciYum Yogurt dan Susu Kultur Setiap kanak kanak berusia antara 10 hingga 12 tahun memerlukan 1 000 mg kalsium setiap
Hanya 7 Tahun Je Sabar Ikut Fitrah Anak Kecil Tak Sepatutnya Diam Walaupun Seminit

Hanya 7 Tahun Je Sabar Ikut Fitrah Anak Kecil Tak Sepatutnya Diam Walaupun Seminit

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 287 hits
Anak yang terlalu aktif selalu di salah anggap sebagai buas nakal degil lasak gasak Boleh dikatakan setiap hari celik je mata ibu mulalah risau nak urus anak anak sampailah mereka lelapkan mata waktu malam Setiap hari kumat kamit mulut mak ...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin