Anak Sampai Reput Dalam Rahim Sebab Terikut Sangat Dengan Kira Kira Yang Dibuat Doula Rahim Ibu Juga Terpaksa Dibuang




Masih lagi panas dengan isu doula , selepas program analisis yang diadakan pihak tv alhijrah antara pakar perubatan Imelda Balchin dan doula freelance makin ramai yang tampil mendedahkan pengalaman sendiri.

Artikel kali ini dipetik dari laman fb Imelda balchin yang telah dikongsikan oleh pengguna facebook kepadanya.

Netizen telah membawa cerita ini ke ruang komen FB saya.

Saya ingin menjemput wartawan-wartawan Malaysia menyiasat kes ini dan dedahkan kepada khalayak ramai apakah sebenarnya berlaku dan apakah kegiatan doula-doula extremis.

Beberapa cerita seperti ini yang sangat menyedihkan dan memudaratkan keselematan ibu dan bayi sudah mula muncul di ruang komen FB saya. Sila scrol, siasat semua cerita macam ini dan mohon cari mereka semua.

Kami juga ingin tahu kenapa keluarga-keluarga yang sudah menjadi mangsa takut untuk tampil ke hadapan. Adakah surat perjanjian merahsiakan? Adakah mereka diugut saman? Adakah mereka takut dikecam netizen?

Kami hanya ingin membantu ibu-ibu lain supaya mendapatkan kesedaran apakah kelahiran yang selamat dan apakah kelahiran yang tidak selamat. We don’t want anymore unsafe birth.

P/S: mohon jangan kecam keluarga yang menjadi mangsa. Berilah sokongan dan galakan supaya mereka tampil ke hadapan. Bukan kah Doula Puan Hayati menyatakan kegiatan mereka hanya dipantau oleh ibubapa? Pada hakikatnya tiada pantauan langsung dan tiada tindakan langsung, jika keluarga mangsa takut untuk mendedahkan apa yang sebenarnya berlaku. Tunjuklah belas-kasihan kepada keluarga mangsa. Terimakasih.

Ni contoh khidmat Doula yg TAK OK

KISAH COPYPASTE

Pengalaman sy pula bila kawan sy terima khidmat doula. Oleh kerana kwn saya 3x beranak lalu tingkap. Masuk anak ke4 dia pilih utk khidmad doula dan buat water birth. Nak pendek kan cerita.. x pasti doula ni 'bersijil' atau x. Yg pasti kwn sy x de simpan ape pun details peribadi doula. Hanya tahu doula dr Johor bahru..

 doula akan dtg setiap bulan utk tgk progres baby di rumah. Time ni kwn sy mmg x ikot dah ape yg hospital saran utk check up da sebagainya. Segala peralatan bersalin juga dah dsiapkan.. tiba masa kwn sy nk bersalin.. kene pulak beberapa hari nk raya. Kwn sy hubungi doula tu tp malangnya dia kata dah bercuti sbb nk raya. Dan doula hanya bagi arahan ape yg perlu di buat melalui telefon. Tp hanya langkah utk kurangkan contraction utk delay delivery.

Maksudnya utk lambatkan bersalin hingga masa yg tepat yg dikira oleh doula. Nak jadikan cerita.. malam raya kwn sy sakit sgt. X boleh tunggu dah. Tp sbb dia x de follow hospital dia pun x brani nk g spital.. end up call lg doula bgtahu dah x blh nk tahan sakit. Ntah ape la doula cakap dia pun buat waterbirth tu bertemankan suami.. semakin lama kwn sy makin lemah.. keadaannya makin membimbangkan dan pengsan.

Dan akhirnya call juga ambulans dan bawa ke spital. Sekali lg kwn sy kene operate sbb rupanya anaknya sudah 3 ari meninggal dlm perut.. ( jangkaan adalah pd saat pertama contraction dan ikot saranan doula). Keadaan bayi dlm perut dah mereput.. kulit smua dah tanggal.. dan nyawa ibu dlm bahaya.. sbb dah mcm2 jd pd bayi dan dalaman ibu sepanjang beberapa hari tu.. termasuk jangkitan kuman.. cuba hubungi doula malangnya selepas diberi tahu keadaan ibu yg separa sedar .. doula terus hilangkan diri..

sy dmaklumkan sebelum doula 'bercuti raya' doula sudah meminta bayaran khidmad penuh dgn alasan raya nk pakai duit. Sehinggalah anak selesai dkembumi dan ibu berada di icu.. mengalami mcm2 mslh komplikasi selepas bersalin doula masih x dpt dihubungi... Akhirnya rahim buah pinggang dan abdomen dalamam rosak teruk dan terpaksa dibuang.

Di masuk besi pd sebelah buah pinggang agar dpt bergerak. Mengalami mslh pereputan kulit dan keguguran rambut kesan chemotherapy dan mcm2 rawatan. Alhamdulillah skrg da 5 tahun selepas kejadian. Walau x sihat sepenuhnya tp dia masih boleh meneruskan hidup tanpa anaknya dan tanpa peluang hamil lagi .

copy paste Chab Zaiman




© copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/02/anak-sampai-reput-dalam-rahim-sebab.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Hampir Kehilangan Nyawa Selepas Melahirkan Adik Rahim Hancur Terpaksa Dibuang Anak Sebak Baca Luahan Ibunya

Ibu Hampir Kehilangan Nyawa Selepas Melahirkan Adik Rahim Hancur Terpaksa Dibuang Anak Sebak Baca Luahan Ibunya

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 528 hits
The ReporterRasa sebak di hati netizen tidak setanding dengan rasa sebak si anak yang lebih mengenali dan dekat dengan ibunya Di hari genapnya si anak bongsu berusia 21 tahun si ibu mendedahkan bahawa dia nyaris kehilangan nyawa ketika mela...
Ibu Ayah Yang Rajin Berbual Dengan Anak Sejak Bayi Apabila Besar Sangat Petah Bercakap

Ibu Ayah Yang Rajin Berbual Dengan Anak Sejak Bayi Apabila Besar Sangat Petah Bercakap

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 477 hits
Siapa yang tidak suka bercakap dengan bayi kecil Walaupun dia belum faham apa yang kita cakapkan tetapi reaksinya sangat menggeramkan sesiapa sahaja Tambah seronok apabila bayi yang diajak bercakap itu sudah boleh bercakap dalam bahasanya s...
Mudah Je Tak Adalah Teruk Sangat Potty Training Ibu Kongsi Tip Latih Anak 2 Tahun Ke Tandas

Mudah Je Tak Adalah Teruk Sangat Potty Training Ibu Kongsi Tip Latih Anak 2 Tahun Ke Tandas

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 514 hits
Seiring pertambahan usia ibu perlu melatih si kecil untuk menggunakan tandas Ia boleh dilakukan apabila anak bersedia Tip yang dikongsikan ibu ini boleh membantu Ibu Puan berkongsi apa yang dilakukan kepada anaknya Imani yang berusia 2 tahu...
Sangat Dianjurkan Untuk Ibu Hamil Dan Anak Anak Inilah Manfaat Tersembunyi Buah Srikaya

Sangat Dianjurkan Untuk Ibu Hamil Dan Anak Anak Inilah Manfaat Tersembunyi Buah Srikaya

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 307 hits
Buah srikaya sekilas nampak seperti buah sirsak Namun dari segi rasa keduanya jauh berbeda Buah berdaging putih ini rasanya manis Buah srikaya kaya akan nutrisi termasuk vitamin C dan vitamin B6 yang tinggi Selain itu juga mengandung kalsiu...
Bikin Terenyuh 7 Potret Anak Spesial Dan Boneka Berkarakter Mirip Mereka Ini Dibuat Untuk Alasan Yang Sangat Mulia

Bikin Terenyuh 7 Potret Anak Spesial Dan Boneka Berkarakter Mirip Mereka Ini Dibuat Untuk Alasan Yang Sangat Mulia

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 250 hits
Bersama boneka boneka spesial ini anak anak berkebutuhan khusus tak lagi merasa kesepian dan beda sendiri Orang di baliknya sungguh berhati emas dan pahlawan sejati
Fakta Sebenar Doula Yang Perlu Para Ibu Ibu Mengandung Tahu

Fakta Sebenar Doula Yang Perlu Para Ibu Ibu Mengandung Tahu

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 607 hits
Kecoh baru baru ini di media sosial apabila rancangan diskusi ilmiah Analisis yang ditayangkan di TV AlHijrah membincangkan topik berkaitan khidmat doula di Malaysia Diskusi yang berurasi 1 jam itu telah membuka mata para netizen tentang ap...
Dedah Kisah Doula Ibu Ini Kongsi Di Hina Doula Kerana Obes Dituduh Makan Mcd Setiap Hari

Dedah Kisah Doula Ibu Ini Kongsi Di Hina Doula Kerana Obes Dituduh Makan Mcd Setiap Hari

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 415 hits
Puan Inora Putri pengguna Instagram telah memuatnaik gambar poster program Analisi Doula Peneman Ibu Atau Pengganti Doktor Dengan Caption Tak Sabar nak tengok analisis malam ini Beliau turut menceritakan tentang pengalaman bagaimana dia men...
Anak Kedua Selalu Diabaikan Betul Ke Kalau Ibu Bapa Tak Ambil Tindakan Akan Beri Kesan Pada Anak

Anak Kedua Selalu Diabaikan Betul Ke Kalau Ibu Bapa Tak Ambil Tindakan Akan Beri Kesan Pada Anak

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 426 hits
Betul ke anak nombor dua selalu diabaikan Tiba tiba je entah kenapa hati saya jadi sebak teringatkan anak kedua saya ni Muhammad Solahuddin Saya perasan sesuatu Dia agak rebellious akhir akhir ini Ye memberontak Bila saya kaji kaji balik bu...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch