Anak Perempuan Anggap Ayah Hero Mereka Sebab Tu Pilih Duduk Bawah Ketiak Ayah


Rupanya anak perempuan boleh jadi lebih berjaya sekiranya mereka rapat dengan ayah. Bahkan penting untuk ayah selalu pesan 5 perkara penting ini kepada anak perempuan mereka.
Hubungan ayah dengan anak perempuan memberi impak besar terhadap perkembangan positif anak perempuan. Kajian menunjukkan bahawa ayah yang mempunyai hubungan rapat dengan anak perempuan dapat mempengaruhi pembentukan harga diri dan keyakinan diri si anak hingga dewasa.
Persepsi anak perempuan terhadap ayah banyak mempengaruhi kehidupannya dan menjadikan ia seorang wanita yang kuat dan tabah kelak.
Hubungan anak perempuan dengan ayah sangat penting. Ayah memberikan pengaruh berpanjangan kepada anak perempuan. Ayah mampu membuatkan si anak mencapai kejayaan di masa hadapan.
Bagaimana hubungan anda (ayah) dengan anak perempuan? Sebab itu pentingnya setiap yang bergelar ayah sering berkomunikasi dengan anak perempuan dan mempunyai hubungan erat ayah dan anak.
1. Fikir sebelum bercakap
Orang perempuan cenderung untuk selalu bercakap yang bukan-bukan apabila mereka sedang marah. Elakkan anak perempuan daripada mempunyai sikap begitu. Ia perlu diasuh sejak kecil.
Ia mesti ditunjukkan oleh ibu bapa sendiri. Di sini pentingnya peranan ayah untuk memberitahu anak supaya berfikir sebelum mereka bercakap. Ayah mesti beritahu anak supaya fikir perasaan orang lain jika mereka berkata-kata.
Paling penting, ayah mesti tunjukkan contoh tauladan. Tunjukkan contoh bagaimana menjadi orang yang menghormati orang lain sebelum mengeluarkan kata-kata, ia akan memberikan pengaruh berpanjangan kepada anak perempuan supaya pandai menjaga hati orang lain ketika bercakap.
2. Percaya dan yakin pada diri sendiri
Ayah mesti menanamkan sikap percaya dan yakin pada diri sendiri kepada anak perempuan. Mereka akan membesar sebagai seorang wanita satu hari nanti maka ada pelbagai perubahan yang akan dilalui. Walau apa pun perubahan yang mereka lalui, sentiasa ingatkan mereka untuk tetap berkeyakinan diri. Bercakap dari kaca mata seorang lelaki yang telah melalui banyak pengalaman, ayah perlu mengingatkan anak perempuan supaya sentiasa menjaga maruah diri dan dalam masa yang sama perlu berkeyakinan.
Mempunyai ayah yang sentiasa mengingatkan anak perempuan untuk berkeyakinan dan percaya pada diri sendiri memberikan impak besar yang positif terhadap perkembangan anak.
3. Menjadi berani
Walaupun anak perempuan nampak manja dan agak penakut tetapi penting untuk menanamkan kata-kata semangat kepada anak perempuan supaya sentiasa berani. Ketika anak perempuan mula belajar berjalan, ayah adalah orang yang paling kuat memberikan kata-kata semangat supaya anak berani melangkah walaupun berisiko untuk jatuh.
Dari situ anak memperoleh keberanian untuk meneruskan perjuangan sampai berjaya dan kata-kata tersebut perlu diteruskan secara konsisten sampai bila-bila kerana anak perempuan perlukan daripada seorang ayah!
4. Ayah sentiasa sayang
Anak perempuan memang anak yang manja. Mereka suka disayangi dan dimanjakan walaupun sudah besar. Ayah, jangan lupa tentang hal ini!
Sentiasa berikan mereka perhatian dan konsisten ucapkan yang ayah sayang akan dirinya. Percayalah, anak perempuan yang dibesarkan dalam suasana penuh kasih sayang daripada ibu dan ayah serta sentiasa mendapat ucapan sayang daripada ayah akan membesar sebagai anak yang bahagia dan berjaya.
Ucapan sayang daripada ayah memberi seribu makna kepada anak perempuan dan ia terus tersemat dalam sanubari mereka sampai bila-bila.
5. Melindungi anak
Ayah sentiasa menjadi pelindung kepada anak-anaknya terutama anak perempuan. Walaupun tegas dan nampak garang tetapi sebenarnya ayah seorang yang penyayang kepada anak perempuan.
Seorang ayah akan sentiasa melindungi anak perempuannya daripada perkara buruk. Ayah selalu nampak ‘tak sporting’ dalam banyak perkara tetapi sebenarnya dia lebih memikirkan perkara buruk yang mungkin tidak pernah terfikir oleh si anak. Itulah sikap pelindung seorang ayah.
Setiap ayah berkemampuan mengajar anak perempuannya kekuatan sebenar dan nilai keyakinan diri. Ayah memang tegas dan garang tapi jauh di sudut hati ayah sangat menyayangi dan melindungi anak perempuannya dan tidak mahu si anak disakiti sama sekali.
The post Anak Perempuan Anggap Ayah Hero Mereka. Sebab Tu Pilih Duduk Bawah Ketiak Ayah appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/bila-anak-perempuan-duduk-bawah-ketiak-ayah-tolong-pesan-semua-ni-ya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kajian Buktikan Ayah Layan Anak Perempuan Lebih Manja Berbanding Anak Lelaki Daddy S Little Girl Sangat

Kajian Buktikan Ayah Layan Anak Perempuan Lebih Manja Berbanding Anak Lelaki Daddy S Little Girl Sangat

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 370 hits
Bukan saja saja cakap tapi kajian buktikan ayah layan anak perempuan lebih manja berbanding anak lelakinya Ayra papa dah balik Sayang anak papa ucap Meor sambil memeluk anak perempuannya yang berusia 3 tahun Ayra memang manja sangat dengan ...
Masa Kecil Bonding Kuat Ayah Jangan Berhenti Tunjuk Kasih Sayang Kepada Anak Perempuan

Masa Kecil Bonding Kuat Ayah Jangan Berhenti Tunjuk Kasih Sayang Kepada Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 461 hits
Ayah figura hebat dalam kehidupan anak perempuan dan sekali gus memberikan pengaruh besar dalam pembentukan diri si kecil Kuasa bonding semasa kecil dan diteruskan mampu membina anak yang kuat dan berkarakter luar biasa Walau sesibuk mana s...
Anak 3 Tahun Dah Pandai Mengamuk Dan Buat Perangai Mak Ayah Biarkan Saja Jangan Cepat Kasihan

Anak 3 Tahun Dah Pandai Mengamuk Dan Buat Perangai Mak Ayah Biarkan Saja Jangan Cepat Kasihan

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 338 hits
Anak menangis berkehendakkan sesuatu adalah perkara biasa Akan tetapi bila anak mula mengamuk menangis tanpa henti pada tempoh yang lama mama mula hilang sabar Inilah kisahnya yang berlaku kepada anak kita berusia 3 tahun Puas dipujuk tapi ...
Begini Cara Memberi Edukasi Seks Yang Tepat Bagi Anak Sesuai Usia Mereka

Begini Cara Memberi Edukasi Seks Yang Tepat Bagi Anak Sesuai Usia Mereka

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 262 hits
Edukasi seks dan kesehatan reproduksi yang tepat dari orangtua bisa sangat menentukan pemerolehan pengetahuan sang anak Dengan pengetahuan yang tepat dari anak maka mereka bisa lebih memahami perbedaan antara pria dan wanita secara tepat
Jamal Abdillah Bakal Timang Anak Perempuan

Jamal Abdillah Bakal Timang Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 713 hits
Jamal dan isterinya Zai Izzati Penyanyi Datuk Jamal Abdillah melahirkan rasa teruja apabila bakal menimang anak perempuan menerusi zuriat sulungnya bersama isterinya Datin Zai Izzati Khiruddin 25 yang kini hamil enam bulan Jamal atau nama s...
Titi Kamal Bakal Lakukan Program Kehamilan Anak Perempuan

Titi Kamal Bakal Lakukan Program Kehamilan Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 257 hits
Dua anak nampaknya belum cukup untuk Titi Kamal Ia masih memiliki keinginan untuk menambah anak ke tiga Ia menginginkan anak perempuan
Sarimah Ibrahim Bersalin Anak Perempuan

Sarimah Ibrahim Bersalin Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 658 hits
Pengacara dan penyanyi popular Che Puan Sarimah Ibrahim selamat melahirkan puteri sulung yang diberi nama Tunku Sofia Najihah Tunku Nadzimuddin di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur jam 10 pagi hari ini Sarimah Ibrahim 40 menyifatkan ke...
Anak Perempuan Ni Tak Macam Anak Laki Mudah Kalah Dengan Pujian Kena Ajar Anak Bina Pendinding Diri

Anak Perempuan Ni Tak Macam Anak Laki Mudah Kalah Dengan Pujian Kena Ajar Anak Bina Pendinding Diri

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 268 hits
Benarlah kata orang sukarnya menjaga anak perempuan berbanding anak lelaki Sukarnya kerana terpaksa melebihkan bekalan jiwa buat anak kecil kita yang masih tak mengerti apa apa Biarpun satu satu perkara nampak remeh tapi buat anak perempuan...
Ikhlaskah Kita Bila Minta Maaf Pada Anak Jangan Ambil Mudah Mereka Juga Pandai Sentap

Ikhlaskah Kita Bila Minta Maaf Pada Anak Jangan Ambil Mudah Mereka Juga Pandai Sentap

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 199 hits
Sebagai Mama dan Papa tidak mudah untuk merendahkan ego dan memohon maaf dari anak anak Ya ia boleh disebut dengan mudah tetapi sejauh mana kita benar benar maksudkan kata maaf itu Ingatlah mereka belajar untuk memohon keampunan dan memafka...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level