Anak Malaysia Dan Melayu Pertama Terima Anugerah Global Ini Malaysia Sekali Lagi Menyinar Di Pentas Dunia


Bukan senang nak tengok nama Malaysia dan nama anak Melayu di persada dunia. Sebelum ini banyak dicatatkan kejayaan-kejayaan rakyat Malaysia menempa nama sehingga menjadi perhatian dunia. Bukan sahaja dalam bidang sukan, malah bidang lain seperti perniagaan turut melonjakkan nama Malaysia sehingga disebut-sebut pada dunia hari ini.
Kejayaan yang dicapai bukanlah sekadar angan-angan kosong, tetapi ia seiring dengan usaha yang tidak pernah kenal erti putus asa. Kalau nak bercakap soal anugerah di peringkat antarabangsa, individu yang boleh diangkat namanya ialah Dr Azizan Osman yang telah menempa pelbagai kejayaan bukan sahaja di dalam Malaysia malah di luar negara juga.

Bermula 16 sehingga 18 Disember 2019, satu acara persidangan industri pemasaran dan pengiklanan serata dunia, MADCon: Global Marketing Conference yang sedang berlangsung di Le Meridien Dubai. Pada acara tersebut, Dr Azizan Osman menerima anugerah global Top 50 Marketing & Advertising Leaders Award yang dinilaikan secara profesional oleh barisan juri antarabangsa dan Lembaga Penasihat MADcon.

“Anak Malaysia dan Melayu pertama dapat anugerah global ini”
Apa yang lebih membanggakan ialah beliau merupakan anak Malaysia pertama dan anak Melayu pertama mendapat anugerah tersebut. Juri yang menilai kejayaannya bukanlah calang-calang orang. Antaranya ialah Arthur Viente, Pengarah Akaun Strategik – IBM,  Mike Jenkins, Pengasas dan CEO, J6 Labs dan ramai lagi.
Lebih membanggakan, Dr Azizan Osman nampaknya mengenakan pakaian baju Melayu yang merupakan baju kebangsaan sedangkan delegasi yang lain memakai pakaian suit tie. Bukan itu sahaja, beliau juga turut menuturkan bahasa Melayu ketika diminta berucap selepas menerima penganugerahan itu.


Dapat kongsi pengalaman perniagaan dan strategi pemasaran dengan pakar industri Penganjuran MADCon Dubai 2019 pada kali ini juga membuka peluang pembelajaran dan perkongsian rangkaian melibatkan lebih 50 pakar industri dari seluruh dunia. Dalam slot ini, pakar industri akan berkongsikan pengalaman perniagaan dan strategi pemasaran mereka yang sangat berkesan dan efektif.
Penganjur MADCon Dubai 2019, Prism Events menjangkakan lebih daripada 500 perwakilan antarabangsa yang akan menghadiri kemuncak persidangan MADCon Dubai 2019. Dengan itu, terbuktilah bahawa anak Melayu juga dapat duduk setanding dengan perwakilan antarabangsa.

“Anak Melayu duduk setanding bersama lebih 500 perwakilan antarabangsa. Sapa yang tak bangga kan?”
Bukan setakat itu sahaja, Dr Azizan Osman yang merupakan Pengerusi dan Master Coach Richworks International Sdn Bhd turut menjadi salah seorang ‘Keynote Speaker’ bagi menyampaikan ilmu pemasarannya.
“Mengapa Pembangunan Komuniti & Pemasaran Acara Adalah Kaedah Paling Berkesan Untuk Mendapatkan Pelanggan Yang Setia ?”
Topik yang cukup menarik ini dikongsikan oleh Dr Azizan Osman di hadapan perwakilan antarabangsa yang hadir ketika itu. Ianya merupakan satu pengiktirafan kepada rakyat Malaysia yang sememangnya terkenal dengan kejayaannya.

 
Menurut Hasnita Ahmad, Pengarah Eksekutif, Richworks International Sdn Bhd, Dr Azizan Osman telah menetapkan standard untuk pertumbuhan keusahawanan di Malaysia.
“Dr Azizan Osman telah menetapkan standard untuk inovasi dalam pendidikan dan pemasaran untuk pertumbuhan keusahawanan di Malaysia dan rantau ini, dan dianggap sebagai Jurulatih Kejayaan & Pakar Pemasaran No.1 Asia,”
Tambahnya, pengiktirafan global yang bakal diterima Dr Azizan Osman adalah bukti keterampilan, kepintaran dan visi beliau untuk memperkasakan individu dan membantu membina legasi perniagaan.
Dalam persidangan itu juga, Richworks International Sdn Bhd juga akan menerima anugerah Top 100 Marketing & Advertising Companies. Lebih membanggakan, syarikat ini juga merupakan yang pertama di Malaysia yang menerima anugerah antarabangsa di persidangan pertama MADCon Dubai 2019.

Itulah yang dikatakan bahawa nama Malaysia semakin melonjak naik di persada dunia. Bagi yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut dengan kejayaan Dr Azizan Osman dan Richworks International Sdn Bhd, anda boleh melayari pautan ini.
The post “Anak Malaysia Dan Melayu Pertama Terima Anugerah Global Ini,” Malaysia Sekali Lagi Menyinar Di Pentas Dunia appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/12/17/anak-malaysia-dan-melayu-pertama-terima-anugerah-global-ini-malaysia-sekali-lagi-menyinar-di-pentas-dunia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vape Kafein Pertama Di Dunia Kini Di Malaysia Oleh Snowplus

Vape Kafein Pertama Di Dunia Kini Di Malaysia Oleh Snowplus

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 740 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah untuk entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai kemunculan vape kafein pertama di d...
Anak Kita Lahir Nurse Doktor Orang Pertama Puji Comelnya Jangan Lupa Ucap Terima Kasih

Anak Kita Lahir Nurse Doktor Orang Pertama Puji Comelnya Jangan Lupa Ucap Terima Kasih

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 392 hits
Saat melahirkan anak adalah saat yang paling mendebarkan itulah perjuangan antara hidup dan mati Perjuangan untuk melahirkan zuriat yang ditunggu tunggu setelah membawa perut selama 9 bulan lamanya Namun antara rasa sebak gembira dan terhar...
Munchy S Terima Anugerah Biscuit Brand Of The Year Pada Acara Anugerah Penjenamaan Dunia

Munchy S Terima Anugerah Biscuit Brand Of The Year Pada Acara Anugerah Penjenamaan Dunia

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 642 hits
MUNCHY S Terima Anugerah Biscuit Brand of the Year pada acara Anugerah Penjenamaan Dunia London 3 Disember 2019 Munchy s cukup berbangga kerana menjadi jenama dari Malaysia yang menerima pengiktirafan Biscuit Brand of the Year pada acara An...
Tujuh Tahun Merangkak Anak Ini Berjalan Buat Pertama Kali Setelah Terima Rawatan

Tujuh Tahun Merangkak Anak Ini Berjalan Buat Pertama Kali Setelah Terima Rawatan

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 248 hits
Seorang budak lelaki berusia tujuh tahun yang terpaksa merangkak kemana mana sahaja apabila dia dilahirkan dengan kaki clubbed feet merupakan istilah untuk mengambarkan kecacatan bentuk kaki sebagai bawaan lahir Kaki biasanya tampak bengkok...
Kemenangan Malaysia Dirampas Pengacara Miss Universe Salah Umum Nama Anugerah Kostum Terbaik

Kemenangan Malaysia Dirampas Pengacara Miss Universe Salah Umum Nama Anugerah Kostum Terbaik

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 552 hits
Malaysia dikenali sebagai negara yang semakin terkenal di mata dunia Perkara ini adalah menerusi kejayaan kejayaan yang diperolehi dalam pelbagai bidang Terbaru rakyat Malaysia digembirakan dengan pengumuman kemenangan Miss Malaysia menerus...
Lohas Eyewear Kedai Cermin Mata Handmade Jenama Taiwan Yang Pertama Di Malaysia

Lohas Eyewear Kedai Cermin Mata Handmade Jenama Taiwan Yang Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 496 hits
Assalamualaikum Hai Siapa pembaca blog CikSha ni spesis specky macam CikSha Haa boleh la kita geng CikSha ni sebenarnya rabun jauh tau Tapi jarang pakai cermin mata Masa buat kerja menghadap komputer atau nak tengok tv je CikSha akan pakai ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats