Anak Bukan Alasan Mak Ayah Nak Dating Curi Masa Berdua Baru Makin Mesra


Bila mak ayah di depan televisyen, asal sahaja nak pegang-pegang tangan, mulalah anak marah dan jeling. Benar, tapi sebagai suami dan isteri kenalah pandai curi-curi masa. Anak bukan alasan kalau kemahuan mahu sentiasa bersama.
Perkongsian Bro Ohsem ini benar, ada suami dan isteri tinggal sebumbung tapi jaraknya terasa amat jauh. Kembalikanlah rasa hangat suami isteri, macam masa bercinta. Barulah rumah tangga makin bertambah mesra.

Kepentingan masa berdua dengan pasangan.
Korang ingat tak masa sebelum berkahwin? Hampir setiap masa nak berjumpa dan menghabiskan masa dengan pakwe / makwe kan? Tapi terbatas disebabkan perhubungan yang belum halal.
Saya jamin ramai yang rasakan benda ni. Selepas berkahwin, masa bersama tu sangat-sangat kurang. Sentiasa ada halangan, sentiasa ada penyebab yang membuatkan kita tak dapat nak habiskan masa yang cukup dengan pasangan.
Benda ni sangat penting. Masa bersama pasangan akan memberi kesan kepada jarak hati antara suami dan isteri.

Saya bukan cerita pasal jarak secara fizikal, tetapi jarak hati dan perasaan. Jangan anggap, duduk sebumbung tu bersamaan dengan hubungan yang rapat. Tidak, jauh panggang dari api sebenarnya.
Ada yang boleh berkahwin berpuluh tahun lamanya tetapi tidak merasai kenikmatan perhubungan perkahwinan yang sebenarnya.
Semua buat hal masing-masing. Hanya apabila diperlukan sahaja ada sentuhan dan sebagainya. Selepas itu tiada. Kalau boleh nak duduk jauh-jauh walaupun tinggal serumah.
Ini yang terjadi sekarang. Pasangan suami isteri menjadi sekadar teman serumah. Housemate / roomate yang berkongsi tanggungjawab iaitu anak.
Sebenarnyakan, apa juga benda, kalau kita letak keutamaannya di bawah, ia memang sukar untuk dilaksanakan.

Jika anda letak masa dengan pasangan ni di pengakhiran keutamaan hidup, memang sampai bila-bila la tak dapat dating berdua.
Alasan paling biasa digunakan, anak. Anak bising bila mak ayah cuddling dan sebagainya. Ini benda yang paling tak betul bagi saya.
Kita sebagai ibu bapa, kita kena ada kuasa dalam memberi kefahaman kepada anak-anak yang ayah dan ibu perlu ada masa bersama, perlu ada privasi.
Benda ni kena buat dari mereka kecil lagi. Pintu bilik ibu bapa sepatutnya tidak patut dibuka oleh anak-anak tanpa kebenaran. Ini peraturan paling utama.

Kemudian, jangan segan untuk bermesra tanpa melampau di depan anak-anak. Benda ini mereka akan bawa sehingga mereka dewasa nanti. Apa yang kita tunjuk akan menjadi ikutan mereka. Tunjuklah yang baik-baik sahaja.
Kalau perlu ambil cuti sebulan dua sekali, buatlah. Dulu masa saya bekerja pun saya buat macam ni. Kadang-kadang bukan sebab nak pergi mana-mana pun. Sekadar nak habiskan masa dengan isteri sahaja.
Kalau tak boleh sekalipun, carilah tv dan letak dalam bilik. Sekurang-kurangnya dapatlah tengok netflix ke apa ke dengan pasangan secara berdua-duaan. Bukannya haram pun. 2 jam yang berkualiti bersama pasangan tanpa gangguan termasuklah telefon, tersangatlah penting. Silap-silap kegembiraan itu boleh bertahan berhari-hari lamanya.

Jadi, saya sarankan di sini. Ciptalah masa untuk pasangan. Habiskan masa dengan dia. Dating ke, layan movie ke, tak kiralah apa. Asalkan berdua. Boleh ye?
Di gambar tu kami lepas majlis perkahwinan kawan saya minggu lepas. Lepas majlis, dua-dua lapar. Terus pergi cari makan kat area foodtruck sebelah hotel tempat majlis tu berlangsung. Walaupun dah terlajak, kami pusing jugak. Bukan selalu dapat dating. Akhirnya makan dalam kereta je. Asalkan berdua.
BroOhsem
Menarik: Tak Payah Perfect Sangat, Anak Tak Mahu Ibu Sempurna Tiap Masa, Mahu Ibu Gembira
Nak dapatkan barangan dan kelengkapan sekolah anak, jom shopping di Hari-Hari.

Dah masuk hujung tahun ni, biasanya mama papa pasti buat persediaan anak-anak masuk ke sekolah. Apa yang patut kita nak buat supaya anak-anak tak kekok dan teruja nak ke sekolah?
Jom ikuti perkongsian ilmu bermanfaat dari Dr Tengku Putri Zainab Ab Malek (Pakar Perunding Pediatrik), Pn Nurul Sheriena Musa (Konsultan Perkembangan Kanak-kanak & Terapis Cara Kerja) serta sharing dari selebriti Yana Samsudin bagaimana dia melatih anaknya untuk belajar tiga bahasa.
Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/tip-a-z-anak-ready-ke-sekolah/

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post Anak Bukan Alasan Mak Ayah Nak ‘Dating’, Curi Masa Berdua, Baru Makin Mesra! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/anak-bukan-alasan-mak-ayah-nak-dating-curi-masa-berdua-baru-makin-mesra/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kahwin Dah 2 Tahun Umur Anak Masuk 8 Bulan Ibu Ayah Baru Nak Sanding

Kahwin Dah 2 Tahun Umur Anak Masuk 8 Bulan Ibu Ayah Baru Nak Sanding

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 317 hits
Selepas hampir dua tahun Covid 19 melanda negara ramai pasangan pengantin baru terpaksa tangguhkan hasrat mengadakan sebarang majlis keraian Apa yang diutamakan adalah hanya akad nikah sahaja Disebabkan kekangan keadaan pada waktu tersebut ...
Vide0 Dah 2 Tahun Kahwin Tapi Baru Nak Sanding Sebab Pkp Pengantin Sempat Uruskan Anak

Vide0 Dah 2 Tahun Kahwin Tapi Baru Nak Sanding Sebab Pkp Pengantin Sempat Uruskan Anak

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 275 hits
Semenjak C0vldl9 melanda negara Malaysia 2 tahun yang lepas ramai pasangan terp4ksa menangguhkan hasrat mengadakan sebarang majlis keraian Malah ada yang mengambil keputusan melupakan terus majlis kahwin tersebut Terbaru viral satu video ya...
Selepas Dua Anak Baru Tahu Ibu Ayah Tak Pernah Bernikah

Selepas Dua Anak Baru Tahu Ibu Ayah Tak Pernah Bernikah

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 214 hits
NUR HUDA MUSAPETALING JAYA Seorang wanita terkedu apabila mengetahui ibu dan bapanya tidak pernah bernikah secara sah dan memalsukan sijil pernikahan Peguam Syarie dan Konsultan Perundangan Islam Fahmi Ramli melalui satu hantaran di laman F...
Kat Rumah Mesti Mak Dia Selalu Guna Video Anak Murid Menangis Bila Kena Aipp Cikgu Terus Gel4bah Nak Pujuk

Kat Rumah Mesti Mak Dia Selalu Guna Video Anak Murid Menangis Bila Kena Aipp Cikgu Terus Gel4bah Nak Pujuk

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 243 hits
Korang ingat lagi tak masa kecil kecil dulu huruf atau perkataan apa yang paling susah untuk korang sebut Lumrah hidup sebagai manusia memang tak dapat dinafikan untuk bertutur atau menyebut sesuatu perkataan dengan jelas itu memerlukan usa...
Surah Al Lail Jadi Guide Didik Anak Mudah Dengar Kata Mak Ayah Tak Stres

Surah Al Lail Jadi Guide Didik Anak Mudah Dengar Kata Mak Ayah Tak Stres

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 256 hits
Bukan mudah untuk membesarkan anak anak apatah lagi mahu mendidik mereka supaya menjadi individu dengan perwatakan yang baik Bila sudah mencuba sebaiknya tetapi anak tidak menjadi seperti yang kita inginkan pasti akan rasa kecewa Artikel Me...
Simptom Mak Mak Sari Yanti Silap Sebut Nama Anak Abu Bakr Nampak Confuse

Simptom Mak Mak Sari Yanti Silap Sebut Nama Anak Abu Bakr Nampak Confuse

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 168 hits
Simptom mak mak ni normal lah kalau ada lebih dari seorang anak kita akan tersalah panggil kan Nak panggil yang ini tersebut nama yang itu Memang selalu sangat terjadi Artikel Menarik Begitu juga dengan pelakon cantik yang tersalah panggil ...
Agensi Konfirmasi Istri Chen Exo Hamil Anak Kedua Penggemar Siap Punya Keponakan Baru

Agensi Konfirmasi Istri Chen Exo Hamil Anak Kedua Penggemar Siap Punya Keponakan Baru

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 148 hits
Masih menjalani wajib militer para fans tak menyangka jika sebentar lagi personel EXO satu ini akan jadi bapak dua anak
Tak Perlu Kuasa Hebat Bila Ayah Suap Makan Dia Superhero Di Mata Anak

Tak Perlu Kuasa Hebat Bila Ayah Suap Makan Dia Superhero Di Mata Anak

papar berkaitan - pada 8/11/2021 - jumlah : 234 hits
Tugas seorang ayah bukanlah mudah Keluar bekerja dan bila balik tu dah rasa letih sangat Kadang kadang tak sempat nak luang masa dengan anak Sebab itulah anak anak kurang rapat dengan ayah Tahukah anda sebenarnya ada cara untuk anak jadi ra...
Bedtime Story Dengan Ayah Lagi Hebat Kesannya Pada Anak Ruginya Tak Buat

Bedtime Story Dengan Ayah Lagi Hebat Kesannya Pada Anak Ruginya Tak Buat

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 204 hits
Patutlah anak selalu sangat nak luangkan masa bersama ayah Semuanya kerana ayah lebih cool malah lebih kreatif bercerita berbanding ibu yang lebih banyak emosi Salah satu perkara wajib yang ayah boleh lakukan pada anak adalah bacakan bedtim...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Packing Barang Kucing Kesayangan

Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air