Amalan Jemput Rezeki Isteri Boleh Buat Urusan Suami Pun Jadi Mudah


Sokongan isteri sangat penting bagi memberi semangat buat si suami untuk mencari rezeki untuk keluarga. Jika seorang isteri dengan ikhlas mendirikan solat dhuha dan mendoakan bagi suaminya diluaskan pintu rezeki, sebenarnya amalan ini sangat membantu.

Lihatlah sendiri, ketika sebelum mendirikan solat dhuha, rezeki suami mencukupi, tetapi tidak lebih. Sekadar yang ada. Ada masanya mungkin berkurangan pula. Tetapi apabila seorang isteri itu mendoakan suaminya ketika dalam solat dhuha, datang pula rezeki lain tanpa diduga.
“Setiap pagi, setiap anggota badan kalian wajib dikeluarkan sedekahnya. Setiap tasbih adalah sedekah, setiap tahmid adalah sedekah, setiap tahlil adalah sedekah, setiap takbir adalah sedekah, menyuruh kepada kebaikan adalah sedekah, dan melarang berbuat mungkar adalah sedekah. Semua itu dapat diganti dengan solat dhuha dua rakaat.” (HR. Muslim).
Betapa besarnya kebaikan mendirikan solat dhuha. Selain hadis itu, terdapat juga hadis yang menunjukkan janji Allah SWT untuk menambah rezeki seseorang itu jika dia mendirikan solat dhuha.
Allah SWT berfirman, “Wahai anak Adam, janganlah engkau luput dari empat rakaat di awal harimu, nescaya Aku cukupkan untukmu di sepanjang hari itu.” (HR. Ahmad)
Baca Juga:
Formula 8P Untuk Suami Isteri Kekal Saling Sayang. Amalkan, Harmoni Perkahwinan
Bila Lama Hidup Sama, Suami Isteri Nampak Seiras. Pelik, Tapi Memang Terjadi!
Suami Isteri Tak Sama, Tapi Bila Berdua Saling Melengkapi. Indahnya Perkahwinan!
Bukan susah, hanya dengan mendirikan solat dhuha dan mengadu semua hal kepada-Nya, anda dapat membantu suami. Pengorbanan ini tidak perlu dihebah-hebah, cukup sekadara Allah SWT menilai dan menganugerahkan kesenangan kepada anda sekeluarga. Jika tidak sempat untuk solat dhuha hari ini, mula jadikan ia amalan harian mulai esok. Semoga kita semua dikurniakan rezeki dan kebaikan sentiasa.
Sebagai seorang isteri, anda boleh mendoakan suami setiap masa dan di mana sahaja. Ia tidak mengambil masa yang lama, tetapi jika dilakukan secara ikhlas untuk kebaikan suami, dengan izin-Nya pasti pintu rezekinya diperluaskan. Berikut senarai doa dari isteri buat suami yang boleh anda pratikkan, mengikut perkongsian dari saudari.com:
Sumber foto: www.freepik.com Doa 1
Ya Allah, berikanlah kepadaku suami yang terbaik si sisi-Mu, suami yang juga menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia dan akhirat.
Doa 2
Ya Allah, jadikanlah hambamu ini dicintai oleh suami dengan rahmat-mu wahai Zat Yang Maha Penyayang DiAntara Para Penyayang.
Doa 3
Ya Allah, berikanlah suamiku kemudahan rezekinya, jika letaknya masih jauh maka dekatkanlah. Jika masih di langit, maka segera turunkanlah untuknya. Jika tertanam di dasar Bumi hanya Engakulah yang mampu mengeluarkannya.
Doa 4
Ya Allah, berkahilah rezeki yang diperoleh suami hambamu agar membawa kebaikan kepada kami sekeluarga di dunia dan di akhirat.
Doa 5
Ya Tuhanku, berikanlah suami hamba balasan yang sebaik-baiknya atas didikannya padaku dan pahala yang sebesar-besarnya atas kasih sayang yang suami hamba limpahkan.
Doa 6
Ya Allah, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zalim, dan selamatkanlah kami dengan curahan rahmat-Mu.
Doa 7
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari perbuatan syaitan dan dari mimpi-mimpi buruk (HR. Ibn as-Sani)
Doa 8
Ya Allah, aku memohon curahan cinta-Mu dan kecintaan orang-orang yang mencintai-Mu, serta memohon curahan amal yang dapat mengantarakan diriku.
Doa 9
Ya Allah, bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku, izinkanlah mereka memberi syafa’at untukku.
Sumber foto: www.freepik.com Doa 10
Ya Allah, aku mohon kepada-Mu agar terbuka hati untuk berbuat kebajikan dan menjauhi kemungkaran.
Doa 11
Ya Allah bukakanlah bagiku hikmahmu dan limpahkanlah padaku keberkahanMu, wahai Pengasih dan Penyayang.
Doa 12
Ya Tuhanku, masukkanlah aku secara masuk yang benar, dan keluarkanlah pula aku secara keluar yang benar.
Doa 13
Ya Allah, berilah kesihatan dan kemudahan rezeki kepada kami, dan selalu jadikan kami berada di jalanMU yang lurus.
Doa 14
Ya Allah Ya Rabb.. Segala Puji bagiMu, yang telah mempertemukan kami dengan RamadhanMu.. Semoga kami bertemu RamadhanMu selanjutnya.
Doa 15
Ya Allah Ya Rabb.. Aku berdoa untuk semua hati yang menangis kerana kepahitan hidup. Bantulah kami Tuhanku untuk menjadi manusia-manusia yang terus berharap kepadaMu
Doa 16
Ya Tuhanku, berkati aku dan keluargaku di setiap saat. Lindungilah kami dan jauhkan kami dari kemungkaran dan orang-orang yang berniat jahat kepada kami.

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)

 
 
 
 
The post Amalan ‘Jemput’ Rezeki Isteri Boleh Buat. Urusan Suami Pun Jadi Mudah appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/amalan-jemput-rezeki-isteri-boleh-buat-urusan-suami-pun-jadi-mudah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jika Isteri Turut Bekerja Menanggung Belanja Rumah

Jika Isteri Turut Bekerja Menanggung Belanja Rumah

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 382 hits
Soalan Assalamualaikum Sy ada sedikit kekeliruan tentang nafkah Semasa di awal perkahwinan sy pernah memberitahu suami bahawa sy akan membantu suami untuk membayar bil2 utiliti untuk mengurangkan beban suami Kadang2 sy turut mengeluarkn wan...
Suami Nakkan Yang Terbaik Bukan Dayus Suami Berkorban Lebih Dari Mampu Untuk Persiapan Isteri Bersalin

Suami Nakkan Yang Terbaik Bukan Dayus Suami Berkorban Lebih Dari Mampu Untuk Persiapan Isteri Bersalin

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 92 hits
Perdebatan mengenai suami yang dikatakan dayus jika membiarkan isteri bersalin dengan seorang doktor lelaki yang hangat diperkatakan kini membuka pelbagai reaksi orang ramai Namun rata rata ramai yang menolak mentah mentah apa yang diperjel...
Suami Dayus Kerana Biarkan Doktor Lelaki Sambut Isteri Bersalin Ini Jawapan Ustaz Azhar Idrus

Suami Dayus Kerana Biarkan Doktor Lelaki Sambut Isteri Bersalin Ini Jawapan Ustaz Azhar Idrus

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 156 hits
Sebelum ini seorang pendakwah bebas yang dikenali sebagai Ustazah Siti Afifah Shahbudin melabelkan golongan suami yang membiarkan doktor lelaki menyambut kelahiran anak mereka sekali gus mendedahkan aurat isteri kepada doktor lelaki adalah ...
B Bangun B Baru 3 Minggu Nikah Isteri Menangis Lemah Suami Meninggal Sebelum Sempat Bersanding

B Bangun B Baru 3 Minggu Nikah Isteri Menangis Lemah Suami Meninggal Sebelum Sempat Bersanding

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 92 hits
Sepasang suami isteri dilaporkan terlibat dalam kemalangan jalan raya namun malangnya lelaki tersebut disahkan terkorban akibat nahas terbabit Kejadian itu berlaku di Perling Johor dan perkongsian wanita itu yang dilaporkan cedera ringan me...
Hiburan Kadang Kadang Tak Boleh Diselamatkan Suami Sharifah Sakinah Jelas Punca Sebenar Berpisah

Hiburan Kadang Kadang Tak Boleh Diselamatkan Suami Sharifah Sakinah Jelas Punca Sebenar Berpisah

papar berkaitan - pada 27/10/2022 - jumlah : 179 hits
Baru baru ini pelakon Sharifah Sakinah memberi bayangan bahawa dia dan suami akan berpisah menerusi entrinya di Instagram Tampil memberi kenyataan tentang situasi itu suami kepada pelakon tersebut Michael Hansen menjelaskan mereka mempunyai...
Suami Dari Neraka Lelaki Mengaku Bersalah Lacurkan Isteri Hidup Dengan Hasil Persundalan

Suami Dari Neraka Lelaki Mengaku Bersalah Lacurkan Isteri Hidup Dengan Hasil Persundalan

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 113 hits
Seorang lelaki berusia 35 tahun yang juga bekerja sebagai pegawai bank dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Seremban atas pertuduhan memperdagangkan isterinya bagi tujuan eksploitasi seks akhir bulan lalu Tertuduh mengaku bersalah di atas pertuduh...
Isteri Cuma Harapkan 3 Perkara Je Dengan Suami Banyak Yang Isteri Dah Korbankan

Isteri Cuma Harapkan 3 Perkara Je Dengan Suami Banyak Yang Isteri Dah Korbankan

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 177 hits
Sejak akhir akhir ini banyak kisah isteri yang diuji apabila mendapat tahu suami mendirikan rumahtangga dengan wanita yang baru dikenali secara senyap senyap Malah perkahwinan kedua suami tidak diketahui oleh isteri pertama Tidak salah untu...
Tak Sempat Lihat Wajah Anak Isteri Minta Edit Gambar Arwah Suami Buat Tatapan Anak

Tak Sempat Lihat Wajah Anak Isteri Minta Edit Gambar Arwah Suami Buat Tatapan Anak

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 153 hits
Bagi yang kehilangan insan tersayang pasti akan merasai betapa rindunya pada yang dah tiada Tambah pula pemergian tersebut dalam keadaan belum bersedia dan sedang melalui fasa kebahagiaan untuk menunggu cahaya mata Seperti kisah isteri ini ...
Suami Isteri Jiwa Seni Agensi Kongsi Gong Hyojin Hasilkan Lirik Bagi Lagu Baru Kevin Oh

Suami Isteri Jiwa Seni Agensi Kongsi Gong Hyojin Hasilkan Lirik Bagi Lagu Baru Kevin Oh

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 169 hits
Gong Hyo jin tulis lirik lagu dah sekarang ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Kevin Oh dikhabarkan akan melancarkan album penuh pertamanya termasuk lagu yang liriknya ditulis oleh Gong Hyo jin Kevin Oh Pieces of 2022 11 12 6pm Pre Release 2022...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment