Amah Dan Pemandu Vip Didakwa Potong Queue Terima Vaksin




Individu kenamaan yang bukan bergelar wakil rakyat, tidak boleh menjadi penerima vaksin dalam fasa pertama Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan kata Menteri Penyelaras Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan, Khairy Jamaluddin.
Individu yang memotong giliran untuk mendapatkan suntikan vaksin Covid-19 bakal berdepan kompaun dan tindakan undang-undang mengikut Akta 342 Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988, kata Menteri Kesihatan Dr Adham Baba.
Tapi bila ada sifat mementingkan diri sendiri apa saja amaran yang dikeluarkan oleh pihak Kerajaan langsung mereka tidak endahkan lagipun kompaun tu mereka boleh bayar...
KUALA LUMPUR: Isu langkau giliran bagi mendapatkan vaksin terus hangat diperkatakan apabila ia didakwa turut membabitkan pembantu rumah dan pemandu orang kenamaan.
Pengerusi MedTweetMY, Dr Khairul Hafidz Alkhair Khairul Amin, ketika mendedahkan perkara itu berkata, pihaknya menerima pelbagai laporan daripada pengadu yang dirahsiakan identitinya.
Katanya, dokumen berbentuk senarai nama dan gambar berhubung isu berkenaan turut diterima, memandangkan bekalan vaksin dibawa masuk ke Malaysia sejak 21 Februari lalu sepatutnya diperuntukkan kepada petugas barisan hadapan.
"Saya mendapat banyak laporan 'potong barisan', malah disertakan bukti dokumen senarai nama dan gambar.
"Ada yang anak sendiri ambil gambar keluarga, majlis perbandaran juga dapat dulu (vaksin) sedangkan mereka ini petugas barisan hadapan ke?
"Diuar-uarkan sehingga pembantu rumah dan pemandu VIP (orang kenamaan) juga akan terima suntikan?" katanya menerusi kenyataan di akaun Twitter, @khairul_hafidz, semalam.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba, semalam, dilaporkan memberi amaran tindakan langkau giliran bagi mendapatkan vaksin boleh didakwa mengikut Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342).
Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin, yang menyuarakan nada sama turut berkata individu bukan petugas barisan hadapan sudah dikeluarkan daripada senarai penerima vaksin fasa satu.
Meskipun berang dengan isu 'potong barisan' bagi mendapatkan vaksin, Dr Khairul berkata, semua maklumat dan laporan berkaitan dikemukakan kepada Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) untuk tindakan lanjut.
"Walau apa pun, saya menghormati prosedur ditetapkan MOSTI, justeru kami akan rangkum dan e-mel kepada saluran diberikan.
"Harap isu ini dapat diambil serius. Diharap selepas pengadu e-mel, kami akan mendapat maklum balas dan tindakan dilaksanakan MOSTI.
"Ini supaya kami tahu tindakan sudah diambil. Jika tiada e-mel maklum balas, boleh dianggap tiada tindakan.
"Saya masih menghormati saluran yang betul, biar kami gunakan pendekatan ini dulu," katanya mengulas desakan pengguna Twitter supaya mendedahkan butiran laporan dan dalang langkau giliran bagi mendapatkan vaksin.
Berikutan pendedahan di laman media sosial, Dr Khairul berkata, suatu dokumen lain berstatus aduan yang disalurkan pengguna Twitter kepada MedTweetMy turut dikemukakan kepada MOSTI untuk siasatan lanjut.
Difahamkan, dokumen itu didakwa mengandungi butiran berhubung petugas barisan hadapan di sebuah 'bandar raya' yang masih tidak mendapat suntikan vaksin, tetapi beberapa orang kenamaan sudah menerima pelalian berkenaan ~ BH

Bila dah dapat senarai nama dan gambar tu.. mohon YB Khairy share dalam facebook biar semua tahu siapa individu yang sangat pentingkan diri sendiri tu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2021/03/amah-dan-pemandu-vip-didakwa-potong.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Terima Laporan Berhubung Dakwaan Potong Barisan Terima Suntikan Vaksin

Polis Terima Laporan Berhubung Dakwaan Potong Barisan Terima Suntikan Vaksin

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 163 hits
Polis terima laporan berhubung dakwaan potong barisan terima suntikan vaksin Dikemas kini 18 minit yang lalu Diterbitkan pa
1 018 Polis Johor Dikecualikan Terima Vaksin

1 018 Polis Johor Dikecualikan Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 168 hits
Oleh KHAIRUL MOHD ALI AYOB Khan Mydin Pitchay menerima suntikan vaksin Covid 19 di Dewan Muafakat Johor Taman Adda Johor Bahru Johor JOHOR BAHRU Kesemua pegawai dan anggota Polis Diraja Malaysia Kontinjen Johor akan menerima suntikan vaksin...
465 081 Sudah Daftar Terima Vaksin

465 081 Sudah Daftar Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 188 hits
Oleh PETAH WAZZAN ISKANDAR dan MAISARAH SHEIKH RAHIM KHAIRY JAMALUDDINPUTRAJAYA Seramai 465 081 orang sudah mendaftar untuk menerima suntikan vaksin melalui Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan Menteri Sains Teknologi dan Inovasi Khairy Ja...
Awas Kj Akan Dapat Senarai Dan Gambar Pemotong Barisan Terima Vaksin

Awas Kj Akan Dapat Senarai Dan Gambar Pemotong Barisan Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 155 hits
PETALING JAYA Seorang doktor berkata beliau akan menyusun senarai pemotong barisan vaksin Covid 19 yang akan dikirimkan kepada Khairy Jamaluddin menteri penyelaras Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan Ini susulan laporan bahawa sebilangan ...
Wanita Hamil Mungkin Dibenar Terima Vaksin Tertakluk Nasihat Doktor

Wanita Hamil Mungkin Dibenar Terima Vaksin Tertakluk Nasihat Doktor

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 169 hits
Menteri Kesihatan Dr Adham Baba menjelaskan wanita hamil akan dibenarkan mengambil vaksin Covid 19 namun tertakluk kepada penilaian risiko yang dilakukan oleh perunding penjagaan kesihatan masing masing Pemberian vaksin Covid 19 boleh diper...
Pulau Pinang Akan Terima 62 000 Dos Vaksin Dalam Tempoh Terdekat

Pulau Pinang Akan Terima 62 000 Dos Vaksin Dalam Tempoh Terdekat

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 197 hits
Pulau Pinang akan menerima 62 000 dos vaksin dalam masa terdekat selepas menerima 16 000 dos vaksin Pfizer BioNTech pada Ahad lepas Ketua Menteri Pulau Pinang Chow Kon Yeow berkata lima kotak penghantaran yang akan diterima kelak adalah tam...
Hajiji Terawal Terima Vaksin Di Sabah

Hajiji Terawal Terima Vaksin Di Sabah

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 194 hits
Hajiji menerima vaksin Covid 19 sempena majlis pelancaran Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan peringkat negeri di Dewan Serbaguna Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Negeri Sabah Kota Kinabalu pagi tadi KOTA KINABALU Ketua Menteri Haji...
Tiada Potong Barisan Tiada Dwistandard Dalam Pemberian Vaksin Kata Mb Perak Johor

Tiada Potong Barisan Tiada Dwistandard Dalam Pemberian Vaksin Kata Mb Perak Johor

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 157 hits
PETALING JAYA Dua menteri besar memberi jaminan tiada isu potong barisan atau dwistandard dalam pemberian vaksin Di IPOH Menteri Besar Perak Saarani Mohamad berkata pemberian vaksin bagi Fasa 1 Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan mengikut...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya