Aku Masuk Bank Tiba Tiba Semua Staf Bangun Ucap Alhamdulillah Sambil Tepuk Tangan


Kejujuran didalam hidup sesuatu yang berharga didalam diri kita. Kejujuran sangat penting bagi memperolehi kepercayaan daripada masyarakat sekeliling.Kejujuran juga bukti yang menunjukkan seseorang itu beretika atau tidak didalam menjalani hidup seharian.Dengan adanya nilai kejujuran didalam diri membuat diri kita lebih disayangi dan lebih ramai orang suka berurusan dengan kita
Seperti kisah ini, seorang yang dikenali sebagai Khairul Muhidin berkongsi kisah yang dilaluinya. Satu hari pegawai bank tersilap memberikan lebih duit kepadanya semasa berurusan di kaunter. Namun begitu,dengan nilai kejujuran yang ada didalam diri,beliau berasa bertanggungjawab untuk memulangkan semula wang tersebut di bank berkenaan.
Tetapi alangkah terkejutnya, ini situasi yang dihadapi olehnya semasa proses pemulangan semula wang tersebut. Semoga kisah ini menjadi tauladan buat kita semua. Semoga bermanfaat.
Sekitar pukul 2pm aku tukar cash chaque kat CIMB Kota Kemuning nilai RM2000, bila dah dapat cash terus masuk poket tanpa aku kira berapa aku dapat..
Lepas 3 jam lebih kurang macam tu aku dapat panggilan dari CIMB untuk bertanya aku dapat duit not RM50 ke RM100, jadi aku jawablah dengan betul yang aku dapat duit not RM50 dan pegawai bank yang call aku tu pun terima jawapan aku dan dengan nada yang mendesak sambil bertanya semula “betul ye not RM50” dan aku jawablah dengan jujur “ya betul not RM50” dan dia pun menghabiskan perbualan.
Aku macam tak sedap hati lalu keluarkan duit dari poket yang aku terima dari bank tadi dan kira, sebelum kira aku terasa macam duit tu lebih sebab terasa tebal lain macam. Bila aku kira betul ada RM4000 dan aku terus ke bank CIMB untuk pulangkan baki RM2000 tu.
Sesampainya dibank sekitar pukul 5 aku minta kebenaran pak guard masuk untuk pulangkan baki duit yang terlebih tu, aku terus ke kaunter dan beritahu nak pulangkan duit yang staf bank bagi lebih RM2000 tadi, tiba-tiba semua staf bank bangun ucap Alhamdulillah sambil sapu tangan dimuka tanda bersyukur sebab aku pulangkan duit yang terlebih bagi tadi dan semuanya ucapkan Terima Kasih pada aku.
Staf bank yang tersilap bagi duit lebih pada aku tadi sampai 4 kali salam aku ucap terima kasih dan tarik aku dari dalam kaunter nak peluk aku sambil cakap biasanya kes mcm ni hanya 1% jer yg pulangkan balik.. Jangan salah faham ye staf bank tu lelaki laa.. hehehe
Lepas tu aku dihadiahkan payung CIMB kat gambar tu.. hehehe

Lepas aku keluar dari bank baru aku terfikir, kalaulah aku tak pulangkan duit tu ntah apa staf bank tu nak jawab dgn Branch Manager dia dan tentu Gaji atau Bonus dia kena potong RM2000..
Alhamdulillah Allah buka hati aku supaya tak gelap mata dengan duit yg tak seberapa tu, dan sudah membantu insan lain walaupun aku tak mengenalinya..Begitulah cerita aku tentang Payung CIMB..
1. Kejujuran Mendatangkan Kebahagiaan.
Sangat sulit memang untuk selalu bersikap jujur. Namun, ini adalah jalan terbaik untuk bisa merasakan kebahagiaan. Akan tetapi, hendaknya kejujuran juga disertai dengan pola pikir yang dewasa agar kejujuran yang kita lakukan tidak menyinggung perasaan orang lain karena apa yang kita lakukan atau ucapkan.
2. Kejujuran Mendatangkan Simpati.
Ada kisah seorang bapak petugas kebersihan memperoleh hadiah sebuah sepeda motor karena dia mengembalikan bungkusan kresek yang ternyata di dalamnya berisi uang ratusan juta rupiah. Mungkin ada sebagian dari Anda berpikir mengapa dikembalikan, hadiah sepedah motor tidak sebanding dengan nominal uang yang ada di dalamnya. Namun, bagi si bapak uang bukanlah segala-galanya yang dia tahu bahwa uang tersebut bukanlah miliknya dan pasti orang yang kehilangan sedang mengalami depresi berat. Dari kebaikan dan teladan si bapak akhirnya banyak orang merasa simpati kepadanya, hingga terdengar sampai ke jajaran direksi dan akhirnya mengangkat bapak tersebut menjadi karyawan tetap pada posisi yang lebih baik.
3. Kejujuran mendatangkan ketenangan
Dengan selalu bersikap jujur tidak hanya kebahagiaan yang bisa kita rasakan, tapi juga ketenangan. Hal ini karena kita tidak perlu merasa takut karena merasa dikejar-kejar sesuatu akibat kebohongan yang kita lakukan. Oleh sebab itu, berusahalah meninggalkanlah apa yang meragukan menuju ke perkara yang tidak meragukan, sesungguhnya jujur adalah ketenangan sedangkan dusta adalah keraguan.
4. Kejujuran Mendatangkan Pahala.
Tuhan tidak pernah tinggal diam dan pasti akan membalas kita dengan pahala yang yang berlimpah jika kita bisa selalu bersikap jujur dalam kehidupan ini.
5. Kejujuran Mendatangkan Rasa Percaya Diri.
Dengan bersikap jujur kita akan selalu merasa optimis dalam melakukan segala sesuatu meskipun hasil yang diperoleh mungkin tidak memuaskan. Namun, di balik itu semua kita tidak perlu merasa takut akibat dibayang-bayangi oleh perasaan bersalah dari perbuatan yang kita lakukan.
6. Kejujuran Mendatangkan Kedamaian.
Dalam beberapa kasus ketidakjujuran sering menjadi sumber utama perselisihan dengan orang lain. Sebagai contoh, fakta terbaru terungkapnya dugaan kasus kecurangan pada proses pemilihan kepala daerah beberapa waktu yang lalu di Kalimantan Tengah diwarnai dengan perkelahian di antara masing-masing kubu pendukung calon kepala daerah. Hal ini patut disayangkan sekali, padahal bila masing-masing pihak mampu besikap jujur dan tidak melakukan kecurangan dengan cara menyuap ataupun memanipulasi data, maka perkelahian pasti bisa dihindari sehingga memungkinkan bagi terciptanya kedamaian.
7. Kejujuran Menciptakan Keluarga Yang Nyaman.
Dampak bersikap jujur di dalam rumah tangga membuat seluruh anggota keluarga bisa merasakan kenyamanan, hal ini karena setiap orang tidak perlu merasa harus menyembunyikan sesuatu jika sedang menghadapi permasalahan.
8. Menghindarkan Seseorang Dari Tuduhan-Tuduhan Yang Merugikan.
Kita hidup di dunia di mana berbagai macam karakter orang tinggal di dalamnya. Di manapun kita berada hedaknya segala yang kita lakukan dilandasi dengan kejujuran supaya kita terhindar dari tuduhan-tuduhan palsu yang dapat merugikan kita.
Sumber 1: Status FB : Khairul Muhidin via semasaviral.com
Sumber 2: keluarga.com
Kredit : suaramedia.org
The post Aku Masuk Bank, Tiba-Tiba Semua Staf Bangun Ucap ‘Alhamdulillah’ Sambil Tepuk Tangan appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/19/aku-masuk-bank-tiba-tiba-semua-staf-bngun-ucap-alhamdulillah-sambil-tepuk-tangan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sedang Disusui Ibunya Bayi Berumur 12 Hari Tewas Setelah Direbut Monyet Yang Tiba Tiba Masuk Rumah

Sedang Disusui Ibunya Bayi Berumur 12 Hari Tewas Setelah Direbut Monyet Yang Tiba Tiba Masuk Rumah

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 311 hits
Seorang bayi laki laki berusia 12 hari tewas di tangan seekor monyet yang tiba tiba merebutnya dari pangkuan sang ibu Insiden ini terjadi Senin lalu di sebuah desa di Agra Uttar Pradesh India Seperti yang Tribunnews lansir dari BBC com ibu ...
Mula Belajar Meneroka Gunakan Tangan Bila Masuk Umur Sebulan Elak Pakaikan Bayi Sarung Tangan Terlalu Lama

Mula Belajar Meneroka Gunakan Tangan Bila Masuk Umur Sebulan Elak Pakaikan Bayi Sarung Tangan Terlalu Lama

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 357 hits
Bayi 1 hingga 3 bulan sudah mula belajar untuk membuka genggamannya Mereka juga belajar untuk membuka dan dan menutup genggaman mereka Jika mainan jenis kerincing yang diletakkan pada tangan dan dia akan menggerak gerakkannya kerana suka ak...
Pesawat Jamaica Airways Tergelincir Hampir Masuk Tebing Semua Penumpang Selamat

Pesawat Jamaica Airways Tergelincir Hampir Masuk Tebing Semua Penumpang Selamat

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 286 hits
Maskapai Fly Jamaica menyatakan bahwa 118 penumpang dan delapan anggota awak dalam keadaan aman
Bank Btn Masuk Deretan 50 Listed Companies Asean Good Corporate Governance

Bank Btn Masuk Deretan 50 Listed Companies Asean Good Corporate Governance

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 179 hits
Dua penghargaan itu diterima BTN dalam ASEAN Corporate Governance Award yang diselenggarakan oleh ACMF di Kuala Lumpur Malaysia ujar Maryono
Bakal Tunang Aku Sambil Senyum Masuk Kereta Bff Aku Apa Yang Mereka Buat Dalam Itu Sedihnya Kawan Makan Kawan

Bakal Tunang Aku Sambil Senyum Masuk Kereta Bff Aku Apa Yang Mereka Buat Dalam Itu Sedihnya Kawan Makan Kawan

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 453 hits
Assalammualaikum pembuka bicara seindah kata Aku seorang lelaki Umur pertengahan 20an Tergerak di hati ni nak berkongsi kisah dan pengalaman aku tentang kawan baik dan bakal tunang aku Kisah ni jadi dalam pertengahan tahun lepas Tujuan aku ...
Semua Pendatang Dari China India Dan Lain Lain Wajib Dikuarantin Sebelum Masuk Ke Tanah Melayu

Semua Pendatang Dari China India Dan Lain Lain Wajib Dikuarantin Sebelum Masuk Ke Tanah Melayu

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 1476 hits
Sebelum tahun 1906 semua imigran dari India dan negara negara lain yang ingin ke utara Malaya wajib diproses di Q camps di Pulau Jerejak Pulau Pinang manakala mereka yang ingin ke Selangor Negeri Sembilan Melaka Johor dan Pahang diproses di...
Gila Senarai Gaji Artis Terkenal Malaysia Yang Buatkan Kita Semua Terkejut Dan Respect

Gila Senarai Gaji Artis Terkenal Malaysia Yang Buatkan Kita Semua Terkejut Dan Respect

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 620 hits
Antara populariti sebuah lagu dan penyanyi memainkan peranan penting dalam karier seorang artis Jika penyanyi itu serius dalam nyanyian sebagai karier dan periuk nasi sudah tentu dia berusaha mencari populariti dan menempatkan diri di perin...
Bawaslu Jabar Semua Yang Terlibat Politik Uang Dihukum

Bawaslu Jabar Semua Yang Terlibat Politik Uang Dihukum

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 191 hits
Masyarakat harus menyadari bahwa Pemilu 2019 merupakan hajat politik seluruh masyarakat Indonesia itu yang harus berjalan secara jujur adil bermartabat dan menjunjung integritas
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Buasir Otak Tv Macam Mana Nak Masuk Rumah Kalau Kunci Hilang

Pk House By 8x8 Design Studio Co In Calatagan Philippines

Melinda Dadew Humansan Chord

Tamil News Editor Served Legal Letter From Deputy Minister S Aide